Daimler, amenințat cu o amendă de 3.7 miliarde de euro în Germania: grupul este acuzat că ar fi manipulat emisiile pentru 750.000 de mașini
Presa germană susține că Daimler a fost amenințat cu o amendă de 3.7 miliarde de euro într-un caz de manipulare a emisiilor pentru un număr de 750.000 de mașini. Ministrul de Transporturi Andreas Scheuer s-a arătat îngrijorat de situație și a spus că amenda ar putea să fie de 5.000 de euro pentru fiecare mașină “cu probleme”.
Autoritățile din Germania sunt cu ochii pe grupul Daimler, după ce au descoperit că mai multe modele au folosit un soft ilegal ce manipula emisiile mașinilor.
Presa germană a scris despre întâlnirea dintre ministrul transporturilor, Andreas Scheuer, și șeful Daimler, Dieter Zetsche. Primul s-a arătat îngrijorat de situația creată și că aproximativ 750.000 de mașini ar fi afectate.
Astfel, ministrul ar fi amenințat Daimler cu o amendă de 5.000 de euro pentru fiecare mașină, adică un total de 3.75 de miliarde de euro.
De curând, grupul german a primit ordin să cheme în service un număr de 1.000 de unități Mercedes Vito, după ce autoritatea germană KBA a descoperit unele softuri care manipulau emisiile în cazul motorului diesel de 1.6 litri.
Daimler a spus că va coopera cu autoritățile în acest caz și, dacă va fi nevoie, va lupta în justiție pentru a-și face dreptate.
Via Automotive News
-
VJ, duminică, 03.06.2018 22:31
Acuma unde sunt cei care ii criticau sau acuzau pe cei din grupul VAG, mai ales pe Audi sau Porsche?? Acum tag din gura, parca numai ei ar fi folosit softuri de m@nipul@re a emisiilor... Primii care au fost prinsi au fost cei de la VAG, pt ca au devenit cel mai mare producator, si asta nu era pe placul unora, mai ales Americanilor... dar incet-incet vine si randul altora...
-
VJ, luni, 04.06.2018 01:03
@VJ *tac, nu tag. Greseala mea.
-
Green_Alex, luni, 04.06.2018 08:27
mda, din pacate se va rezolva ca de obicei cu o rechemare in service, ca si la VAG.
-
vianu, luni, 04.06.2018 10:50
@VJ, ii durea in borta.....beeeeeepului....pe americani ca aia devenisera cei mai mari constructori. Ti-ai gasit explicatie. "aia" care ii criticau pe cei din grup probabil ca acum tac a lehamite.
-
Gigel, luni, 04.06.2018 14:47
Pai na, daca unii utilizatori de diverse automobile se confunda cu marca, fara sa gindeasca, de parca ar fi firma familiei :D "Curbarea" realitatii este ceva frecvent si multi dintre noi pun boticul ...
-
Gigel, luni, 04.06.2018 15:38
corect, aia era problema ca polueaza masina nu ca sunt din ce in ce mai nefiabile...
-
VJ, marţi, 05.06.2018 03:12
@vianu De ce crezi ca scandalul Dieselgate a pornit tocmai din America?? Pt ca grupul Volkswagen l-a depasit pe General Motors, de aia... si asta ii durea pe Americani, si au incercat sa-i prinda cu ceva pe cei din VAG, si au si reusit... De ce crezi ca scandalul a pornit imediat dupa ce grupul VAG a devenit cel mai mare producator??
-
inexorabil, marţi, 05.06.2018 20:01
@VJ, nu-mi imaginam că, ȋn anul de grație 2018, cineva mai poate crede sincer ȋn fantasmagoria conform căreia NGMCO Inc. s-ar fi aflat “ȋn spatele” declanșării Dieselgate-ului. Presupunând prin absurd că așa s-ar fi petrecut lucrurile, cum ȋți explici, totuși, că obiectul investigației a consemnat o infracțiune REALĂ (cum de ignori sau bagatelizezi acest aspect foarte grav?! – ȋnșelăciunea dovedită fără echivoc pentru nimeni poate fi trecută cu vederea pe undeva pe planeta asta??) și, ȋn al doilea rând, cum ȋți explici faptul că americanii n-au profitat cu adevărat de situația delicată a rivalilor (de acord că sunt rivali) germani, ba ȋncă este cert (nu doar se pare) că VAG s-a trezit chiar propulsat către vârful piramidei mondiale a vânzărilor! Ȋn contrast, pe unde ȋnoată colosul din Detroit? Dar…mai poate fi socotit un colos??? A pierdut categoric trenul…Astăzi, alte preocupări ȋi țin mintea febrilă, cum ar fi trendul “electricelor”, domeniu la care se pricepe ceva mai bine decât mulți alții (chiar dacă eu repudiez acest gen de “mașini” ). Dacă trebuie musai găsiți profitori, aceia sunt, de departe, marii jucători ai industriei petroliere…De ce au crescut prețurile la carburanți cam peste tot ȋn lume? https://www.publika.md/pretul-la-petrol-a-crescut-in-toate-tarile-lumii-cauzele-care-au-dus-la-majorarea-pretului_3008220.html Ȋn articol, sunt dezbătute câteva motive (mai mult sau mai puțin acceptabile), dar ȋmi permit să afirm că petroliștii se folosesc de “amenințarea” tehnologiilor neconvenționale de propulsie pentru a-și umple buzunarele. Ei ȋnțeleg cel mai exact că “revoluția” electrică ȋnseamnă, ȋn fond, doar o furtună ȋntr-un pahar cu apă și, deci, nu se poate naște vreun risc pentru dânșii (până la urmă, cine a “ucis” GM EV1? – GM de unul singur, evident, dar așa, de florile mărului?). Deocamdată sigur nu! Astfel că stau calmi și saltă prețurile din pix. Refrenul lor preferat este, fără doar și poate: “Transporturile rutiere sunt indispensabile pentru economia de piață”. Și când vezi că-ți măgulesc conturile sume cu un număr amețitor de zerouri, ȋți asumi chiar fericit ȋnjurăturile de rigoare ale fraierilor care bodogănesc frustrați la pompă, dar pistolul tot ȋl ridică din holder și nu puțini dintre ei ȋși fac plinul. Moi, par exemple :D
-
VJ, miercuri, 06.06.2018 02:42
@inexorabil Chiar daca obiectul investigației a consemnat o infracțiune REALĂ ( asa cum si tu spui), vreau sa te intreb, tie nu ti s-a parut cam dubioasa treaba, cum ca VAG a fost primul prins si nu un alt producator?? Eu nu cred in consecinte! Oare de ce nu au fost prins primii cei de la Mercedes, pt ca si ei, dupa cum se vede am comis o infractiune... Mie cel putin mi s-a parut dubioasa treaba asta cu Dieselgate, pt ca intuiam/stiam ca si alti producatori au recurs la aceasta metoda... deja atunci spuneam ca nu pot sa fie ei singurii... Dar uite ca am avut dreptate, si s-a adeverit, ca nu doar cei de la VAG fac manarii... Insa atunci unii in loc sa-si puna intrebarea, oare altii nu au facut la fel, au ales sa arunce cu rahat in VAG, parca numai ei ar fi recurs la astfel de inselari, iar alti parca ar fi fost curati ca lacrima...
-
Green_Alex, miercuri, 06.06.2018 10:27
@VJ Deocamdata doar 2 grupuri au fost prinse ca au trucat emisiile: VAG si Daimler. Faptul ca VAG a fost primul cred ca tine de faptul ca ei sunt cam singurii care vand turisme cu motoare diesel in state. Mercedes nu vinde nimic diesel acolo (poate doar G klasse). Sa nu uitam ca singurele consecinte au avut loc in state, Europa nu a vrut sa deranjeze producatorii pentru ca....(si aici fiecare completeaza ce vrea).
-
inexorabil, miercuri, 06.06.2018 17:05
@VJ, când a izbucnit scandalul, ce crezi? – fiecare dintre noi realiza în sinea lui că VAG-iştii au fost cei mai ghinionişti, dar că nu sunt singurii “delincvenţi”…Nu ne puteam bizui atunci pe informaţii sigure despre “ceilalţi”, dar intuiţia ne funcţiona de minune! Cumva ne-am amăgit unii pe alţii sau pe noi înşine? De fapt, situaţia nu cerea o inteligenţă deosebită din partea noastră…Până şi mucoşii de grădiniţă şi-au dat seama pe loc că VAG semnifica doar vârful buboiului care se spărsese. Dar ce zici de faptul că, totodată, “profitorii” de la NGMCO mizau – chiar acolo, sub nasul crâncenei şi neîndurătoarei EPA – pe motoare 6,6 L V8 turbodiesel la utilitare; oare cum or fi “gestionat” problema emisiilor la monştrii aceia? Se pare că au convins autorităţile federale (imparţiale din fire, deloc ultranaţionaliste), nu? Era nevoie să umble cu fofârlica, precum nemţii?? Că doar aveau experienţa politicii “eco” draconice a Guvernului SUA încă din 1970, adică taman din anul de apogeu al maşinilor care nu nutreau niciun respect pentru mediu: musclecarurile. Şi se mai miră “culţii” de europeni că “americanele” nu excelează la performanţe dinamice…Păi cum naiba, dacă, de 50 de ani încoace, în numele sănătăţii planetei, li se pun sistematic beţe în roate chiar pe tărâm propriu?! Dacă există voinţă şi potenţial (inclusiv mental), dar nu şi mâini libere…atunci degeaba te zbaţi. În atare condiţii, normal că nu poţi să te remarci decât printr-o “aroganţă” sau alta, de genul Aerotech, Grand National, Typhoon, ZR1.
Citeste si
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
-
INDUSTRIE | marţi, 19 noiembrieȘeful Bugatti: „următoarea țintă este să atingem 500 km/h”Mate Rimac, șeful Bugatti, a declarat într-un interviu că următorul obiectiv pentru Bugatti este acela de a atinge o viteză de 500 km/h. CEO-ul mărcii franceze pune un accent foarte mare pe dezvoltarea unor anvelope noi, care să facă față acestor viteze. Citeste tot
mda...dieselul cel curat si luxos partea a 14-a..