Daewoo a dat in judecata un producator rus pentru plagiat

Publicat marţi, 22.09.2009 13:47 de Sebastian Toma

Coreenii de la Daewoo au alertat justitia cu privire la un furt industrial care a dus la crearea unui model rusesc bazat pe Daewoo Lacetti.

Divizia sud-coreeana a celor de la GM, marca Daewoo, a intentat un proces impotriva unui producator local din Rusia, care i-ar fi copiat un model. Astfel, coreenii cer ca angajatii companiei TagAZ Korea sa fie opriti din dezvoltarea, productia si vanzarea produselor copiate de la Daewoo. Potrivit oficialilor GM, secretele modelului Daewoo Lacetti au fost furate si vandute rusilor de catre un angajat al TagAZ Korea. Numele companiei ruse care a achizitionat aceste informatii nu a fost dezvaluit.

Peste 6.000 de fisiere in format virtual au fost copiate si vandute rusilor de catre angajatul respectiv. Aceste fisiere contineau informatii privind constructia motorului si numeroase elemente imporante ale acestui model. Anchetatorii cred ca informatiile au fost folosite pentru dezvoltarea unui nou model in Rusia, care a fost dezvaluit in decursul acestei veri. Detaliile complete ale afacerii nu au fost facute publice de catre oficialii GM, dar este clar ca e vorba de un prejudiciu important.

Furtul industrial a avut loc in decursul acestui an, iar coreenii au pierdut o suma importanta de bani in aceasta perioada. Potrivit unei surse din cadrul Daewoo, costurile de dezvoltare ale modelului Lacetti se ridica la 249.6 milioane de dolari.

Via | drive.au

  • Rebelul sters, marţi, 22.09.2009 14:13

    Au dreptate astia de la Deawoo.Daewoo este singura firmadin (Korea) care nu a copiat designul altor modele! De ce?----Designul a fiecarui model a fost realizat de catre marile firme de design mondial ca Pininfarina si ItalDesign!

  • Mircea, marţi, 22.09.2009 14:31
    @Rebelul...

    Da, se poate spune si asa. De fapt cei de la Daewoo au platit legal pentru fiecare model pe care l-au "copiat": - Racer si mai tarziu Nexia/Cielo se bazeaza pe o licenta de Opel Kadet; - Matiz-ul este rezultatul unui studiu de design pentru Fiat; - Leganza este un proiect pentru Jaguar.

  • Rebelul sters, marţi, 22.09.2009 14:39
    @Mircea

    Ai dreptate.Platformele au fost luate legal de la GM deoarece americanii parca aveau 20-30% din actiunile Daewoo Motors. In schimb la design nu ne putem lega,au platit,asa cum Vw a "platit" pentru Golf 1 sau Passat 1 ori Scirocco1.

  • LEE, marţi, 22.09.2009 14:53
    ati gresit

    249.6 miliarde de dolari , poate MILIONAE de $ :) corectati, va rog !

  • sebaa, marţi, 22.09.2009 15:10
    @LEE

    S-a corectat. Multumesc pentru sesizare.

  • ha ha ha, sâmbătă, 26.09.2009 17:35
    ha ha ha

    ASA E,APROAPE TOATE MODELELE DAEWOO SUNT COPII DUPA ALTE MODELE MAI VECHI DE MASINI GEN OPEL DE EX..CHIAR AM AVUT DOI VECINI,UNUL AVEA CIELO IAR ALTUL UN OPEL 99% ASEMANATOR CU CIELO.TIN MINTE CA VECINUL CU OPELUL A INLOCUIT NISTE PIESE CU UNELE DE CIELO SI S-AU POTRIVIT.ASIATICII ASTIA AR TREBUI SA TACA DIN GURA,DEOARECE EI AU FOST PRIMII CARE AU COPIAT INDUSTRIAL LA GREU PRIMA DATA...