Daciattitude: prima revistă a pasionaţilor Dacia a fost lansată în Franţa

Publicat joi, 31.10.2013 11:40 de Mircea Meșter

Universul editorial auto din Franţa se îmbogăţeşte începând cu această lună cu o revistă dedicată mărcii Dacia. Aceasta este creată independent de fanii brandului românesc.

După ce cariera de piaţă a mărcii Dacia a primit odată cu declanşarea crizei o direcţie neanunţată de nimeni, brandul românesc dovedind una dintre cele mai spectaculoase creşteri din industria auto europeană, clienţii vest-europeni au început să cunoască din ce în ce mai bine produsele şi povestea constructorului de la Mioveni. Iar unii dintre cei mai dedicaţi clienţi europeni ai celor de la Dacia sunt cei francezi, care bat anual recorduri de asistenţă la celebrul Picnic Dacia, care în acest an a strâns nu mai puţin de 15.000 de participanţi.

Ultima "ispravă" a fanilor Dacia din Franţa este o revistă dedicată mărcii şi care se găseşte începând din această săptămână la chioşcurile de ziare din Hexagon, Numele său este Daciattitude, va apărea pe piaţă de patru ori pe an şi costă 3.9 euro. Dedicată complet produselor pe care Dacia le are în Franţa, noua revistă îşi propune să completeze peisajul publicistic francez cu o publicaţie monomarcă construită complet de fanii brandului, independent de cei care conduc biroul Dacia în Franţa.

Redactorul şef al revistei Daciattitude, Olivier Duhautoy, susţine că ideea revistei există deja de un an şi jumătate, iar cele 500.000 de maşini pe care Dacia le-a vândut în Franţa sunt un argument îndeajuns de puternic pentru ca revista să aibă o piaţă proprie. Jurnalistul spune că revista se va concentra pe poveştile diferiţilor clienţi Dacia: "În primul număr, Anthony - un pasionat de astronomie - povesteşte cum şi-a amenajat Loganul MCV ca pe un camping-car. De asemenea, avem povestea unui veterinar care foloseşte unul dintre modelele mărcii sau responsabilii unei secţii de poliţie municipale care-şi derulează activitatea cu ajutorul unei flote de maşini Dacia", spune Duhautoy. Printre celelalte subiecte interesante din revista nou-lansată se numără un test cu recent prezentatul Dacia Duster facelift şi, de asemenea, primele impresii de la volanului noul Logan MCV. Nici zona istorică a mărcii Dacia nu este ignorată, revista prezentând povestea posesorului unui exemplar Dacia 1410 Sport.

via daciattitude.net

  • DAC, joi, 31.10.2013 12:03

    Felicitari francezilor! Ma intereseaza si pe mine aceasta revista. Noi, romanii, nu suntem in stare de asa ceva! Pacat!

  • Claudiu, joi, 31.10.2013 12:09

    Super! Care merge prin Franta sa aduca si pentru cei din Romania. Eu unul vreau sa cumpar.

  • clarkson, joi, 31.10.2013 12:12

    De mentionat ca nu e vreo fituica, ci are 100 de pagini.

  • unu, joi, 31.10.2013 12:12

    De apreciat initiativa! Ma cam frustreaza faptul ca cei din Franta au avut initiativa asta si nu cei din Romania , fiind marca autohtona. In fine! Bravo lor pentru revista asta. Ca sa vada si romanii ( haterii ).

  • DAC, joi, 31.10.2013 12:18

    Eu as fi dispus sa o cumpar. Stie cineva daca este posibil sa o gasim si in Romania? Dupa mintea cocalarilor de la noi, strainii sunt fraieri cand cumpara modele Dacia! Asta este Romania!

  • LauCalin, joi, 31.10.2013 12:45

    Foarte frumos. Sunt multe reviste dedicate unei singure marci, la fel are si Renault, Peugeot, Citroen... de ce sa nu aiba si Dacia? Si eu as vrea sa cumpar aceasta revista. Am sa urmaresc pe la chioscurile mai mari... am vazut ca in mall Baneasa este un chiosc cu tot felul de reviste auto. Am sa intreb daca o vor aduce si daca va fi asa promit sa va anunt si pe voi. :) Pe mine m-ar tine sa facem mai multi o comanda, undeva daca se poate... nu stiu, zic si eu.

  • mircea, joi, 31.10.2013 13:07

    LauCalin O să ne interesăm şi noi la reprezentanţii Dacia din România şi revenim cu informaţii despre posibilitatea achiziţiei unei astfel de reviste la noi. Dar peste câteva zile, pentru că astăzi Dacia e în Franţa, la testul cu Duster facelift. Da, se pregăteşte asta şi pe Automarket. :)

  • DAC, joi, 31.10.2013 13:46

    Revista are si site, daciattitude.net. Spor la citit!

  • DAC, joi, 31.10.2013 13:58

    Este foarte bine facuta revista! Felicitari francezilor!

  • dan, joi, 31.10.2013 14:39

    Cica fac si astia de la noi revista...dedicata "pisicutelor" si "cocosatelor" cu numere de Bulgaria! Am si citit primele propuneri de articole: cine a infipt primul ou kinder in antena, cati cp ne dau stickerele, unde gasim cele mai ieftine embleme cu type-r. Oameni de toata admiratia dincolo de granita de vest a tarii. Au si ei problemele lor, cu guverne incapabile, taxe mari si altele de genul, dar isi gasesc intotdeauna timp pentru micile bucurii ale vietii si au prioritati sanatoase, in ordine logica. Bravo!

  • Gelu, joi, 31.10.2013 18:01

    Nu exista "pasionati de Dacia"....Exista doar niste indivizi care au considerat Dacia cea mai buna alegere pentru o masina de zi cu zi. O pasiune o dezvolti pentru masini gen Porsche, Lamborghini, Mercedes, Lexus etc

  • dodoAD, joi, 31.10.2013 18:55

    @Gelu: la fel era si cu modelul 'Ford T', produs in milioane de bucati, si, in prezent, sute de americani detin astfel de modele 'banale' si ieftine in acel timp, datorita implementarii manufacturii pe banda.... Pasiunea este la fel de mare pentru acei oameni ca si pentru modelele mai speciale.

  • @dodoAD, joi, 31.10.2013 20:38

    chiar daca a fost produs in masa model T reprezinta inceputurile automobilui pentru mase, echivalentul in ziua de azi a unui avion "Cesna" (banal pentru bogatasi) accesibil pentru toti. Ai face o pasiune pentru Cesna al tau ? Sigur ca da. Dacia e doar o masina banala intr-o lume auto din ce in ce mai banala, de care as paria ca multi nu-si vor aduce aminte prea multe. Daca Dacia 1310, care in 1970 era in lumea buna automobilistica azi o mai regasesti doar razlet pe la cativa pasionati, Logan cu siguranta va trece neobservata. Sa luam de exemplu masinile din anii 90 (Vectra A, Renault 25, Rover 25, Citroen Saxo.....etc) azi la aproape 30 de ani de la fabricatie (ani care corespunt incadrarii la autovehicole istorice) sunt complet date uitarii. De ce? Tocmai datorita banalizarii/globalizarii in care se afla industria auto/

  • Kap, vineri, 01.11.2013 11:02

    Gelu, gresesti. Probabil ca tu nu iei in calcul pe cei care ALEG Dacia si nu sint constrinsi financiar sa ia neaparat cea mai accesibila masina. Stii, nu toti oamenii se intind la cea mai scumpa masina pe care si-o pot (multi nu si-o pot) permite si prefera sa faca alte alegeri de banii ramasi. Asta desi in Romanica procentul acestor oameni e mai mic decit afara (cred eu). Si chiar daca nu iti permiti mai mult, poti fi pasionat si de bicicleta ta. Pentru ca mai sint(em) si oameni pasionati nu numai de masini scumpe care sa scoata ochii vecinilor si ai pitipoancelor.

  • @Kap, vineri, 01.11.2013 13:46

    Pasiunea de care vorbesti e doar una simpla doar de a avea "activitate cerebrala". As paria ca acei oameni daca ar castiga la Loto in ziua urmatoare si-ar schimba Dacia cu una din marcile mentionate de Gelu. De ce? Nu stiu, asta e firea umana. Masinile care nasc pasiuni au in spate istorii, o inginerie aparte, finisaje facute manual etc... Nu-mi spune ca atingi scaunul de Dacie la fel cum l-ai atinge pe cel al unui Bentley cusut manual de o persoana care face de 20 de ani asta. Problema e ca de cele mai multe ori aceste masini ajung pe mana unor parveniti si asta le strica imaginea.

  • lorinczi.thomas, vineri, 01.11.2013 19:16

    M-ar interesa si pe mine... O sa incerc la Inmedio, aduc la greu reviste din Franta!

  • jozsi, duminică, 03.11.2013 17:23

    Dacia e buna dar foarte scump;

  • Kap, luni, 04.11.2013 11:29

    Grija si preocuparea pentru masina personala mai presus de simpla intretinere, mici imbunatatiri sau chiar tunning, solutii simple de a reduce consumul si a ameliora aspedectul, discutii despre piese de schimb si rezolvarea unor probleme uzuale, astea sint subiecte pentru revista unei marci care vinde masini de zi cu zi, nu icoane de pupat de 4 ori pe an si de tinut in garaj. De ce pasiunea unui proprietar de masina normala dar care isi face de lucru mereu la ea din placere ar diferi de cea a unui colectionar care are citeva brelocuri de zeci de mii de euro de asortat cu fiecare amanta? Am impresia ca ceea ce fac baietii aia de la fanclubul MCV din Olanda e mai pasiune decit activitatea vreunui seic in cele 17 masini cu interior cusut manual. Iar ajungem sa raportam totul la banii cheltuiti, si cind e vorba de pasiune?