Dacia va lansa Logan GPL

Publicat miercuri, 02.05.2007 10:35 de Robert Gherghe

Dacia va lansa la mijlocul lunii mai Logan cu echipare GPL. Noua echipare va fi valabila atat pe versiunea berlina cat si pe break.

Dacia va echipa din luna mai cu instalatie GPL modelul Logan. Atat versiunea berlina cat si cea break vor fi echipate cu GPL.

Ca urmare a functionarii atat cu benzina, cat si cu GPL, Logan va avea o autonomie de pana la 1.600 de kilometri. Dacia asigura service-ul masinilor echipate cu instalatie GPL in reteaua de vanzari, in parteneriat cu firma furnizoare a echipamentului, anunta Mediafax.

  • rafaela, miercuri, 02.05.2007 12:38
    Mai multe detalii

    OK, veste minunata, dar vrem mai multe detalii: echipare, dotarii, pret!!!

  • rares, miercuri, 02.05.2007 12:41
    Detalii

    Veste este buna dupa cum spunea si rafaela, dar oare ce instalatie gpl vor folosii? Voam avea bombe ambulante la dispozitie sau masini in adevaratul sens al cuvantului?

  • YMihai, miercuri, 02.05.2007 12:53
    ptr rares

    ...vor fi bombe maaa... si-o sa murim cu to(n)tii... Dimineatza cand vei ajunge langa masina o vei verifica cu lumanarea de jur imprejur...si-apoi vei face apa cu sapun sa vezi daca scapa... De ce oare avem atat de putina consideratie pentru o multime de ingineri care stau si isi bat capul mereu ...sa imbunatateasca un produs autohton ??? De ce oare ceea ce e Ro nu e bun ...si TOT ce e " de afara " e sacru ??? Nu uita nenea Rares ...ca asa cum te vezi tu ...te vad si cei din jur ... Esti ceea ce bei ...cum s-ar mai spune. Atitudinea asta negativista nu-ti e de folos...sau mai clar " you is bad for you " s-auzim de bine !!!

  • dumi, miercuri, 02.05.2007 12:56
    logan

    logan????? vai de noi!!!!

  • Rares, miercuri, 02.05.2007 13:11
    pt. YMihai

    De ce trebuie sa faci polemica? Eu doar imi puneam intrebarea retorica, si pe care poate si-o pun si altii. Oare pentru un cost redus vor face rabat la calitate? Este asa greu de citit ce am scris acolo? In rest consoder ca Loganul este o masina buna, mai ales varinata diesel(pe care o folosesc), desi am avut unele mici dezamagiri.

  • GT, miercuri, 02.05.2007 13:26
    !!!

    Orice inafara de diesel !!! O zi buna !!!

  • io, miercuri, 02.05.2007 13:33
    tarziu si slab

    mi-ar fi rusine, cica stire uite ce e afisat pe situ Dacia de acu 1 luna: " Află cu prioritate Economie si ecologie la cel mai bun raport calitate - pret si in deplina siguranta. Ruland in mod GPL economisesti 50% din costul carburantului! In luna mai Dacia lanseaza un nou produs perfect adaptat bugetului tau, disponibil intr-o prima etapa pentru Logan berlina, iar la scurt timp si pentru Logan MCV. Poti rula mai mult si mai ieftin, in deplina siguranta si cu satisfactia ca participi activ la reducerea poluarii. Datorita functionarii duale benzina / GPL, poti parcurge pana la 1600 km* fara sa alimentezi. Dacia iti ofera o instalatie GPL de ultima generatie, perfect adaptata si integrata vehiculului, furnizata si montata in uzina de unul dintre liderii mondiali in domeniul GPL. Mai mult, iti asiguram garantie si service specializat in reteaua autorizata Dacia, in parteneriat cu furnizorul GPL. Daca vrei sa afli mai multe despre Logan GPL, completeaza formularul “Afla cu prioritate”. * in regim extra-urban benzina+GPL "

  • Johann, miercuri, 02.05.2007 13:42
    te rog detaliaza Mihai

    Loganul e un subiect controversat. Multi il vad bine sau foarte bine, altii il critica si ii vad numai parti rele. Eu cred ca isi merita banii, fiindca la un pret de circa 8.000 €, nu gasesti nimic nou, iar masinile noi la preturi de 9.000 - 11.000 sunt destul de mici, ca sa le poti compara cu Loganul, care in privinta spatiului este foarte generos. Unul din aspectele unde eu as "depuncta" Loganul este tinuta de drum in viraje, dar daca nu vrei sa mergi sportiv, nu e o problema. Cred ca aici este motivatia "dezamagirii" multora. Isi cumpara Logan si sunt nemultumiti ca nu pot face raliu cu el. Referitor la varianta diesel, cred ca e una din cele mai bune alegeri, sub aspectul consumului, iar performantele dinamice sunt destul de bune, daca motorul este exploatat in regimul optim de turatie (1800 - 3200 rpm). Cred ca ar fi bine ca Mihai sa ne detalieze ce dezamagiri a avut in utilizarea masinii, fara sa insemne ca o critica sau ca expune o imagine negativa

  • branzik, miercuri, 02.05.2007 14:11
    gpl in romania vs. bioetanol in brazilia

    Mi se pare o ideea buna folosirea gpl-ului pe logan deoarece...ok...itzi iei logan pt ca nu prea dispui de fonduri si cu cat dai mai putini bani pe combustibil cu atat mai bine! Dar pur si simplu faptul ca in Brazilia se foloseste bioetanolul si la noi nici macar nu s-a incercat realizarea unui sondaj de opinie pt o eventuala introducere pe piata mi se pare o strategie incuiata la minte :|

  • Dino, miercuri, 02.05.2007 15:31
    tinuta de drum

    Surprinzator de bine sta pe viraje Loganul berlina. Daca mai pui si suspensie sport poti participa si la raliu. Unii chiar o fac cu succes in cadrul Cupei Logan. Uitativa pe clasamente si veti vedea ce masini bate loganul nostru de serie. Hai sa nu fim noi mai nenti decat nemtii, mie mi-a ajuns cu "testul elanului" facut e ei in detrimentul Loganului nostru si in favoarea evidenta a golfului lor.

  • Dan, miercuri, 02.05.2007 17:11
    Iar...?

    Nu ne lasati in pace cu aceste stiri despre Logan! ba ca in India ba ca in Iran... observ ca anuntati tot felul de noutati despre deja vechea Dacie Logan! acum GPL...asta este varianta pentru TAXI din cite observ! altii van in testul elanului ceva nemaipomenit! altul o vede la raliuri! cred ca nu stie ce vorbeste, pai asa cum este ia nu ar termina nici o cursa, ba s-ar da peste cap la viraje ba ar ceda jantele, ba motorul, domnilor raliul este o cursa foarte grea foarte dificila! Eu nu vad, deocamdata, nimic nou cu aceasta Dacia! sunt deja 2 ani si vorbim de aceasi masina, si de citeva variante nici un mai rasarita! Am obosit sa tot citesc despre ea, parca ar fi singura masina! Domnilor de la Pitesti si de la Renault iar veti produce aceasi masina timp de 20 de ani?!

  • AndreiRN, miercuri, 02.05.2007 18:06
    Idee buna

    Folosirea de GPL la masini este o idee fff buna. Mai ales pt traficul din oras unde se va reduce poluarea considerabil. Componentele in sine sunt sigur ca au fost proiectate in afara si poate si produse. Sa facut doar o adaptare. Interesant ar fi combinatia benzina/GPL sau motorina/GPL care duce la o mai mare eficienta a combustiei. Eu la motorul mei diesel vreau sa adaug GPL/apa pt a scadea consumul sper cu 35%. Etanolul nu prea este o optiune in romania datorita lipsei de infrastructuea si costul ridicat pt aceasta. Etanolul este coroziv si nu ii place fierul. In plus agricultura este prea nedezvoltata pt a putea produce etanol suficient de ieftin. Nici macar mancare pt piata interna nu produce suficeint.

  • Andrei, miercuri, 02.05.2007 19:05

    Dupa parerea mea GPL-ul ar trebui interzis. Daca stai 2 minute in spatele unei masini cu gpl te apuca o durere de cap si o greata de la monoxidul de carbon de nu stii peunde sa o apuci.

  • Andi, miercuri, 02.05.2007 19:19
    Hmmm...

    Branzik... daca se foloseste bioetanol se pierd bani la benzina/GPL... se dau spagi serioase dragilor, pentru conspiratii si mai serioase.

  • s2000, miercuri, 02.05.2007 19:49
    ...

    din partea mea sa ii puna si pedale...

  • Dany, miercuri, 02.05.2007 21:15

    Oare cand se lanseaza versiunea Logan Nitro ?? Eu as fi interesat de versiunea asta.

  • kata, miercuri, 02.05.2007 21:32
    sau versiune aer/apa

    se poate monta GPL pe motor Diesel? cine a mai auzit asa ceva? AndreiRN, explica-ne si noua, te rog! "Eu la motorul mei diesel vreau sa adaug GPL/apa pt a scadea consumul sper cu 35%" asta a fost tare! :)))

  • AndreiRN, miercuri, 02.05.2007 23:00
    APA/GPL

    http://motors.search.ebay.com/water-injection_W0QQfromZR40 http://motors.search.ebay.com/propane-injection_W0QQfromZR40 Technologia este destul de veche si provine de la avioane (apa) sau locomotive/vapoare. Puterea unui motor este direct proportionala cu diferenta de temperatura dintre aerul evacuat si cel aspirat. Deci pe cel evacuat nu il pot controla dar pe cel aspirat pot. Cea mai folosita metoda este "intercooler" adica radiator de racire a aerului inainte de admisie. Dar iarasi este cunoscut ca apa absoarbe multa energie pt a se evapora si astfel exista "evaporative cooler" adica sisteme de aer conditionat bazate pe evaporarea apei, nu cu freon. La un motor daca injectezi apa in admisie vei cobora temperatura aerului care va deveni mai dens. La motoarele cu reactie se injecteaza apa la intrare. Puterea/economia poate creste considerabil si multi ce participa la curse de strada isi adauga un astfel de sistem. Injectia de propan/metan in admisie duce la o explozie mai complecta si o ardere mai eficienta a "picaturilor" de combustibil si deci implicit la un consum mai redus. Practic poti sa picuri apa in filtru de aer care se va raci si de asemenea un jet constant de propan/metan in admisie, filtru, etc. Un alt beneficiu este curatarea de depozit de carbon de pe supape si capul pistonului si o evacuare mult mai curata. La motoarele pe motorina se mai poate preincalzi motorina inainte de pompa de injectie cu apa calda de la motor. Astfel pulverizarea va fi mai fina si arderea mai complecta. Marile firme au incorporat deja asta in productie cu filtre de motorina incalzite cu apa de la motor.

  • strike, vineri, 04.05.2007 10:16
    Bancuri.....

    Vor ansambla GPL si pe BREk? de rasul lumii....... asa nu este loc pentru bagaje la varianta cu 7 locuri si ei vor sa puna GPL!!! Oricum pretul cred ca va fi pe masura, iar instalatia dezastru!!

  • ion, vineri, 04.05.2007 13:25
    mda....

    e foarte buna idea,dar vrem detalii mai multe,ex.pret,dotari.......

  • mugurale, vineri, 04.05.2007 14:47
    :)

    nu sunt genu care rade de logan, dar am o intrebare amuzanta: vor pune gaz si pe variantele diesel? ;))

  • AndreiRN, luni, 07.05.2007 19:19
    ?????

    "Daca stai 2 minute in spatele unei masini cu gpl te apuca o durere de cap si o greata de la monoxidul de carbon de nu stii peunde sa o apuci." Asta mi sa parut o replica fff ciudata. Cum se face ca cei din bucatarie nu au aceste efecte dezastruase? Metanul arde cel mai curat dintre toate hidrocarburile. Super curat. Eu inca visez la o masina pe GPL pe care o pot incarca acasa. Deja sunt care o fac dar sistemul este inca scump. Honda Civic se vinde pe GPL si cu un compresor frigorific de marimea unui computer isi umple rezervorul in timpul nopti in 7 ore sin reteaua de gaze. Ce vor face benzinariile daca mai multi aleg aceasta metoda?

  • deny, marţi, 15.05.2007 14:16
    de ce gpl

    de ce nu ati pus ndg

  • Manac, joi, 17.05.2007 22:53
    GPL

    Se poate monta GPL pe un logan benzina?

  • anton_yo, joi, 17.05.2007 23:29
    da! pt gpl pe benzina

    da manac, poti pune gpl pe logan benzina,daca vrei te duci la service dacia sa iti monteze ei, cu garantie..sau poti monta unde vrei tu. bafta

  • katalyn, marţi, 12.06.2007 22:46
    cea mai varza

    de logan x 5 nu o sa auziti nici odata

  • cristi, sâmbătă, 19.01.2008 15:19
    diferenta

    Salut,am cumparat o masina din italia si are instalatie de gaz pe ea.E un rover 400 1.4 16v.Cand am fost sa ii regleze instalatia tipul ed acolo mi-a spus ca instalatia este de metan si nu gpl.Eu am bagat gpl si am mers cu amsina doar ca mi-a consumat cam mult si merge un pic intrerupt la relatiu.Este diferenta intre instalatia de metan si cea de gpl?ii pot face vreo modificare?