Dacia stabilește un nou record în Europa: constructorul a avut o cotă de piață de 4% pentru înmatriculările din luna aprilie

Publicat vineri, 17.05.2019 11:16 de Daniel Popescu

Dacia a înmatriculat peste 53.000 de mașini noi în Europa în luna aprilie și a ajuns pentru prima oară în istorie la o cotă de piață de 4%. La nivelul primelor patru luni ale anului, producătorul a înmatriculat aproape 200.000 de unități, în creștere cu 13%.

Piața auto europeană a înregistrat un nou declin la înmatriculări în luna aprilie, însă scăderea s-a estompat acum la numai 0.4%, la peste 1.3 milioane de unități.

Chiar dacă piața auto europeană înregistrează astfel o perioadă relativ dificilă, Dacia continuă să profite la maxim de prețurile competitive pe care le oferă și înregistrează un nou record.

În luna aprilie, constructorul cu sediul central la Mioveni a înmatriculat 53.446 de unități în Europa, în creștere puternică cu 14.7%. În urma acestei performanțe, Dacia a atins pentru prima oară în istorie o cotă de piață de 4% pe Bătrânul Continent.

La nivelul primelor patru luni ale anului, Dacia a înmatriculat 198.811 unități în Europa, în creștere cu 13% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Cota de piață a producătorului român la nivelul perioadei ianuarie-aprilie a fost de 3.6%, în creștere de la cota de 3.1% din perioada similară a anului trecut.

În acest context, Dacia își păstrează locul 13 în topul mărcilor cu cele mai mari înmatriculări în Europa, după ce a reușit să depășească rivali precum Hyundai, Kia sau Seat. În plus, Dacia își mărește semnificativ importanța în cadrul Alianței Renault-Nissan, în condițiile în care înmatriculările Renault au scăzut cu 5.7% la 363.000 de unități, iar Nissan a înregistrat de asemenea un declin de 25%, la numai 149.000 de unități.

În clasamentul general, prima poziție este ocupată în continuare de Volkswagen, cu peste 610.000 de unități, urmată de Renault, Peugeot și Ford. Locul patru revine celor de la Opel, în timp ce următoarele două poziții sunt ocupate de brandurile premium Mercedes-Benz și BMW.

Interesant este că toți constructorii din top 10 au înregistrat înmatriculări în scădere la nivelul primelor patru luni ale anului, cele mai mari declinuri fiind consemnate pentru Ford (-9%) și Fiat (-11%). Între timp, Citroen, Dacia și Kia sunt singurii producători din top 15 care au înregistrat progrese.

Loc Constructor Înmatriculări 
ian-apr 2019
Înmatriculări 
ian-apr 2018
Creștere
1 Volkswagen 610.310 628.033 -2.8%
2 Renault 363.002 383.273 -5.3%
3 Peugeot 349.608 356.755 -2.0%
4 Ford 344.287 378.751 -9.1%
5 Opel 310.096 322.589 -3.9%
6 Mercedes 298.382 300.524 -0.7%
7 BMW 274.080 275.858 -0.6%
8 Audi 264.339 281.878 -6.2%
9 Skoda 259.258 259.989 -0.3%
10 Toyota 250.089 259.373 -3.6%
11 Fiat 243.012 272.093 -10.7%
12 Citroen 234.422 217.567 +7.7%
13 Dacia 198.811 175.863 +13.0%
14 Hyundai 188.122 190.696 -1.3%
15 Kia 176.020 174.392 +0.9%

Toate datele din acest articol sunt valabile pentru cele 28 de state din Uniunea Europeană și țările care fac parte din organizația EFTA (Norvegia, Elveția, Islanda și Liechtenstien).

Via ACEA

  • zet, vineri, 17.05.2019 11:50

    O dovada ca oamenii se multumesc si cu putin. Nu au nevoie de prea multe, doar 4 roti si un volan.

  • MarDark, vineri, 17.05.2019 12:03

    @zet Adevarul ca Dacia doar atat gasesti...mortii vostri de fudului, tara de bmwisti si haudisti care locuiesc in 30 mp si manaca shaorma si beau cafea la coltul strazii.

  • Sak, vineri, 17.05.2019 14:28

    @MarDark Sunt si persoane care si-au cumparat Dacia si apoi s-au jurat ca nu mai dau banii pe asa ceva. Prefer sa dau bani in plus si sa ma simt confortabil, nu sa te traga curentul la genunchi in dreapta soferului, nu sa se intrerupa curent ca niste cabluri sunt prea apropiate de capota si de la trepidatii s-au uzat, nu sa ramai fara aer conditionat pentru ca niste ingineri au pus o conducta metalica subtire prea jos si astfel sa fie expusa la pietricele, nu sa am surprize cu chedere deteriorate prematur, nu sa ramana roata de rezerva blocata sub masina pentru ca surubul care il desfaci din interior a ruginit si numai cu flexul s-a rezolvat, nu sa ramai fara stropitoare in spate ca un furtun se gatuie cand inchizi usa din spate. Astea toate la o singura masina Logan MCV. Asa ca te rog frumos sa fi tu nationalist si smerit si da banii pe ce vrei tu, nu-i judeca pe altii. Fiecare are dreptul sa dea banii proprii pe ce vrea.

  • @Sak, vineri, 17.05.2019 14:53

    E regretabil ca ai avut o experienta negativa. Statistic insa, se dovedeste ca Dacia a evoluat suficient de mult pentru a ajunge pe locul 13 in Europa, inaintea unor marci precum Kia, Hyundai, Seat, Volvo, Mini, Mitsubishi. Stirea facea referire la acest aspect. Unora li se pare ca e o performanta - ce zici, poti fi de acord macar cu asta?

  • MarDark, vineri, 17.05.2019 15:26

    @Sak Dar nu i-am luat dreptul, i-am zis ca e fudul. Iar ca ai avut tu probleme cu marca asta nu arata nimic. Iti pot arata X oameni care au avut probleme la alte marci. Toate marcile au probleme la un moment nu pot iesii toate perfect. Ideea e ca replica lui zet nu are nicio treaba cu realitatea, e doar o frustrare...iar cifrele asta.

  • MarDark, vineri, 17.05.2019 15:35

    @Sak Si inca ceva, terminati naiba cu "nu mai judecati" zici ca esti la gradinita si atragi atentia nu il mai suparam pe colegul ca e si el mic. Ba da judecati ca de aia aveti cap, observati mizeriile de le fac altii si nu mai intoarceti capul zicand e dreptul lui. Daca e dreptul lui e si dreptul meu sa ii consider niste cocalari si fuduli si majoritatea rupti in fund cu figuri de Tiriac.

  • Kap, vineri, 17.05.2019 15:40

    Chedere deteriorate prematur și curent pe locul din dreapta? Sigur nu au fost deteriorate mecanic ușa fiind deschisă? Și de ce să tragă doar în dreapta curentul, dacă era vreo neconformitate a chederelor nu s-ar fi manifestat la mai multe uși? Pietricele care să fisureze conducta de AC? În primul rând MCV-ul vechi (e voba de primul MCV pentru că la el roata de revervă e sub mașină, în exterior, o alegere proastă pentru a ține roata dar bună pentru rezervorul GPL) e dotat cu scut metalic extrem de solid, care închide destul de bine compartimentul motor în partea de jos, fiind foarte improbabil să pătrundă corpuri străine de pe carosabil, cu atât mai puțin cu o viteză care să producă deteriorarea țevilor. Bine, dacă scutul e la locul lui și carenajul de la roata dreaptă nu e spart. Cabluri uzate de trepidații și furtune care se gâtuie? Nu știu de ce :) dar aici miroase a intervenții neprofesioniste sau a service pus pe șpagă. Și a frustrări vărsate aiurea pe o mașină exploatată și întreținută nu știm cum (deși eu am o bănuială). Așa că să dea fiecare banii pe ce vrea, numai ca data viitoare să nu constate mirat că dă la service și mai mult.

  • Tembelus Rex, vineri, 17.05.2019 16:47

    VI SE PARE NORMAL? Total aberant ca marcile premium sa fie ca si vanzari inaintea celor generaliste/ de volum de orice natie (nu conteaza). Daciile nu sunt rele - trebuie doar sa faci unele compromisuri si sa nu te arunci la versiuni full. Undeva pana in 8 000 de euro renteaza....hai 10 000 daca esti pasionat si megafan al marcii....dupa ...nu prea.... (asta v-o spune un posesor de Dacie SL Plus 2018 luata de noua)....Nu poti da 12 000 pe un logan cand avem astra J, i 30, Megane in jurul acestei valori (chit ca sunt "chele" si la promotii)....de asemenea nu poti da pe un Duster 18 000 - 20 000 pur si simplu e prea mult...adica na .....Vitara, S-cross, Tucson chiar daca sunt mai "chele" si 4x2 ....au 5 stele si au garantie 12 ani la rugina ....etc. etc. Deci undeva la 8 000- 9 000 Dacia e best buy pentru cine vrea o masina noua, cu garda adaptata soselelor romanesti si cu spatiu interior ...

  • MarDark, vineri, 17.05.2019 17:15

    @Tembelus Dacia Duster 2018 180.391 2017 145.682 2016 139.826 2015 125.416 Suzuki Vitara 2018 67.801 2017 72.301 2016 73.099 2015 43.247 Sursa: CareSaleBase Se pare ca nu poti da 18-20 de mii pe Duster cand ai Vitara, avand in vedere ca peste 90% din vanzarie de Duster au fost Prestige. Sunteti tristi serios. Iar cele 5 stele luate 2015 fata de 3 ale Duster din 2017 cand s-au schimbat regulile si se puncteaza sistemele de sigurata active gen lane assist.... Vitara aia cu regulile noi nu ia 5 ;)

  • Tembelus Rex, vineri, 17.05.2019 17:26

    @MarDark....stiu lucrurile astea.....imi place Dacia....sustin Dacia...AM CUMPARAT DACIA ...am petrecut zeci si sute de ore citind despre Dacia....am fost la toate lansarile de Dacii dupa momentul Logan (2004)....am convins oameni sa-si cumpere Dacii moderne.....deci stiu cat de cat cu ce se mananca.....ideea este ca o sustin pana la un moment dat......INCERC SA FIU CAT MAI OBIECTIV.... https://www.autoexpert.ro/test-stabilitate-10-suv-uri-mici-probleme-pentru-dacia-duster-si-ford-ecosport/

  • @Tembelux Rex, vineri, 17.05.2019 17:29

    Asta cu Dusterul prea scump se pare ca nu a ajuns la urechile nemtilor, italienilor, elvetienilor.... Ei cumpara si asa.. Mai stii? or fi fraieri..

  • dan_grc, sâmbătă, 18.05.2019 11:48

    Cică nemților nu li se pare prea scump, la salarii de cinci ori mai mari au altă percepție asupra prețului, cum de reușiți să aduceți mereu acest argument cu " nemții, englezii, etc " ? Un Duster bine dotat este scump pt majoritatea românilor, asta este realitatea, iar acești români nu-și cumpără second la 15-20.000 euro.

  • xxx, duminică, 19.05.2019 08:23

    Dacia a apărut ca brand în Europa în 2006, vânzările de acum pot fi considerate un succes pentru Grup (cu toate ca impresia mea este ca mănâncă din vânzările lui Renault) Dacia este scumpa pentru un roman, iar după 50 de ani de comunism feroce și încă 30 ani de sărăcie crunta își dorește mai mult., dacă ar fi posibil gratis. Confruntarea intre un SH și Dacie noua are deja un câștigător în Romania, SH-ul. Nu putem nega ce este evident cum nu putem contesta alegerea fiecăruia. De fapt acest lucru a obligat Dacia sa progreseze, este evidenta îmbunatățirea fata de 2004. Referitor la vânzări în Europa sper sa fie o reajustare a pieței și nu o criza ca în 2009, dacă vine o noua criza nu știu ce ne mai scapă! Noi ca țara nu contam ca vânzări de mașini noi pentru nici un constructor, zbaterea dealerilor este inutila chiar cu reduceri de 5000E.

  • xxx, duminică, 19.05.2019 08:38

    Daca vrea sa fiu "cinicul absolut" pot sa spun ca vânzările Dacia în Europa este echivalent cu numărul de SH-uri introduse la noi.