Dacia solicită mai multe tichete Rabla şi creşterea perioadei de rambursare pentru Prima Maşină
Dacia consideră că autorităţile trebuie să ofere mai multe tichete în cadrul programului Rabla şi să crească la 7 ani perioada de rambursare a creditelor obţinute prin Prima Maşină pentru impulsionarea vânzărilor autovehiculelor noi în detrimentul celor second-hand.
România oferă în prezent trei programe principale prin care stimulează vânzarea de maşini noi, însă toate sunt perfectibile în opinia reprezentanţilor Dacia şi Ford, cei doi constructori care au fabrici în ţara noastră.
În acest an, programul Rabla pune la dispoziţie 25.000 de tichete în valoare de câte 6.500 lei pentru casarea unei maşini cu o vechime mai mare de 8 ani. În prezent mai sunt disponibile doar 500 de bucăţi pentru persoanele fizice, iar oficialii Dacia consideră că numărul acestora ar trebui suplimentat în anii următori.
"Avem peste 3.5 milioane vehicule cu peste 8 sau 10 ani vechime, iar acestea trebuie înlocuite cu vehicule noi şi pentru acest lucru este nevoie de mai multe tichete Rabla. Nu e suficient numărul pe care îl avem acum", a explicat Nicolas Maure, directorul general Dacia Renault România.
Rambursare mai lungă la Prima Maşină
Pentru cei care nu au maşini mai vechi de 8 ani există programul Prima Maşină, prin care se poate finanţa achiziţionarea unui autovehicul nou în valoare de maxim 50.000 de lei plus TVA cu o dobândă subvenţionată în proporţie de 50%. În prezent, perioada de rambursare a creditului este de 5 ani, însă Dacia solicită prelungirea acesteia cu 2 ani.
"Programul Prima Maşină trebuie să fie mai bun. Considerăm că ar trebui să existe o perioadă de rambursare mai lungă, poate de 7 ani", a adăugat Maure.
Maşinile electrice, inutile în România?
Între timp, cei de la Ford consideră că piaţa maşinilor electrice nu poate creşte în România din cauza numărului limitat de prize pe care cumpărătorii le au la dispoziţie, în ciuda ecotichetului de 20.000 de lei acordat de autorităţi pentru astfel de achiziţii şi a celor 10.000 de prize promise.
"În România nu ai unde să încarci maşina electrică, nu avem legislaţie pentru aşa ceva", a precizat Valerio Brenciaglia, director general Ford România, care a adăugat că o soluţie ar fi iniţierea unui program pentru impulsionarea maşinilor cu motoare Euro 5. "Aş fi de acord cu un program prin care oamenii să poată achiziţiona o maşină Euro 5, care este mai proaspătă".
Datele oficiale arată că programele Rabla, Prima Maşină şi Ecotichetul nu au reuşit să contribuie semnificativ la creşterea vânzărilor de maşini noi în detrimentul celor second-hand. Astfel, în primele 9 luni ale anului, s-au vândut 69.659 de maşini noi (în creştere cu 13.5% fata de aceeaşi perioadă a anului trecut) şi s-au înmatriculat 179.512 de maşini second-hand (cu 12.67% mai multe decât anul trecut).
Via Mediafax