Dacia solicită continuarea programului Rabla: "Trebuie să punem presiune pentru cumpărarea de mașini noi. Mașinile vechi nu aduc nimic"
Dacia solicită continuarea programului Rabla în 2020 și consideră că autoritățile trebuie să pună presiune pe achiziționarea de mașini noi, în contextul în care mașinile second-hand "nu aduc nimic și sunt poluante".
Dacia consideră că statul român trebuie să continue programul Rabla și în anul 2020, întrucât acesta contribuie la înnoirea parcului auto national prin cumpărarea de mașini noi, în detrimentul mașinilor second-hand importate.
Christophe Dridi, directorul general al Automobile Dacia, afirmă că Programul Rabla are o influență pozitivă inclusiv asupra producției de mașini în România, în contextul în care cele mai multe mașini care ies în prezent de pe porțile uzinelor Dacia de la Mioveni și Ford de la Craiova sunt exportate în Uniunea Europeană.
"Pentru noi este foarte important să se pună presiune în favoarea maşinilor noi, care aduc bani la buget prin taxe. Maşinile vechi nu aduc nimic, sunt poluante şi nesigure. Vrem să continuaţi să protejaţi maşinile noi şi avem nevoie de programul Rabla pentru încurajarea producţiei de maşini noi în România, dar şi în beneficiul automobilelor noi de import", a declarat Dridi.
În primele 10 luni ale anului, Dacia a înmatriculat în România aproape 41.000 de unități, în timp ce producția totală a uzinei de la Mioveni a fost de peste 296.000 de unități. De asemenea, în aceeași perioadă, românii au înmatriculat aproape 135.000 de mașini noi și peste 370.000 de mașini second-hand.
De asemenea, oficialul constructorului roman recomandă statului să formeze specialiști în robotică și automatizare pe care să-i poată angaja ulterior la uzina de la Mioveni, întrucât aceste ramuri profesionale vor căpăta o importanță din ce în ce mai mare în industria producției de mașini pe măsură ce marii constructori europeni introduc roboți și procese automatizate de producție.
"Avem nevoie de oameni care ştiu robotică şi automatizare, industrie digitală, pentru că vor exista locuri de muncă pentru toţi cei care se vor duce spre aceste direcţii profesionale. Altă prioritate pentru noi este integrarea locală. Cu cât lucrăm mai mult cu furnizori români sau cu furnizorii internaţionali aflaţi în România, cu atât mai puternic va fi sectorul auto", a adăugat Dridi.
Ministerul Finanțelor a anunțat recent că va analiza "toate programele" de pe piață pentru a vedea care dintre ele vor continua și în 2020. Pe lista s-ar putea afla atât programele Rabla și Rabla Plus, cât și programul Prima Casă.
Via Economica
-
Adrian, miercuri, 11.12.2019 11:58
Bai nene, credeam ca daca am scapat de PSD scapam si de toate pomenile astea! Vrei masina, atunci munceste! Daca stai cu mana intinsa la stat, esti de fapt un socialist pomanagiu care se crede european si caruia ii place sa dea din trompeta pentru ca asa e trendy acum. Mai ales cand trompeta urla nemultumita pentru numarul mare de masini din oras, haosul din trafic, la la la.
-
Edikkk, miercuri, 11.12.2019 12:01
Maşinile vechi nu aduc nimic.... Nimic în buzunarul Dacia şi a Guvernului român...!! Că poluează, lasă că nici Dacia cele noi nu e că sunt full electrice, plugin hibrid sau măcar hibride e-Tech !!
-
Anonim, miercuri, 11.12.2019 12:21
Pomeni de astea sunt in mai toate tarile Adriane . Dar tu esti ca presedintele o tot arzi cu psd-ul . Si el a facut depesedizarea ca a lui sa poata face penelizarea nimica mai mult . Eu o vad ca o masura buna care stimuleaza achizitia de masini noi mai ales intr-un parc auto de 5 mil de masini dina care 4 mil sunt cu vechime de peste 10 ani .
-
gretaxatu, miercuri, 11.12.2019 13:02
hmm am fi liberali parca acu si pusu de presiune nu se impaca cu conceptul iluzoriu oricum de piata libera. ba chiar seamana cu traficu de influenta musiu dri-dribling p.s. abia astept sa ne mai recite colegul @elviroiu din manualul disruptorului de forumuri versiunea retardata stramba aia ca propovaduim atacul extraterestrilor reptilieni - si electrici probabil - m-a dat pe spate mai vreau
-
Tatraurs, miercuri, 11.12.2019 13:05
Am citit acum cativa ani un studiu care zicea ca intreg procesul de fabricare al unei singure masini polueaza cat una care a circulat 10 ani. Tind sa cred ca asa sta treaba si studiul nu greseste cu nimic,daca e asa,nu cumva mananca cacao pe banii mei astia care imi zic sa renunt la un second hand sau la o masina veche si sa sar cu copeicile pe masinile lor noi?
-
Tatraurs, miercuri, 11.12.2019 13:10
P.S In Germania de V,cam pana prin 1993-1994,germanii plateau sa scape de cazanele lor vechi pentru ca nu le cumpara nimeni,noroc cu cei din est ca le-au cumparat apoi rablele pe cat nu fac si au mentinut piata de masini noi in V. Sa interzica vreau,sa-i vad ce fac cu ele.
-
Tembelus Rex, miercuri, 11.12.2019 13:12
Am beneficiat anul trecut de programul Rabla si am cumparat o Dacia....(motive personale ce tin de TCO..... nu sunt neaparat patriot)...DAR nu sunt de acord cu programul si va zic de ce....pentru simplul fapt ca varsta parcului auto creste de la an la an....romanii ( si nu numai ei) isi aduc masini de cateva mii de euro fluturand sus si tare steagul saraciei...de acord avem venituri mici/ foarte mici comparativ cu vesticii .....dar de aici pana la a ne lua masini premium ca chipurile sunt mai bine facute si tin mai mult in timp e cale lunga....bat a enspea mia oara moneda pe imaginea si statusul/ basinile romanului....nu e ok...O sa spuneti ca fiecare ecumpara ce vrea de banii lui......ok.....dar fai ITP-ul pe bune, plateste-ti RCA si Vigneta, nu o repara cu piese din dezmembrari, nu cumpara cauciucuri ieftine / de buget / chinezesti..... Concluzie care-i rezultatul programului Rabla (nedublat de impozit anual progresiv cat mai mare pe masini cat mai vechi/ taxa poluare etc etc REZULTAT ZERO AVEM DIN CE IN CE MAI MULTE RABLE PE SOSELE........a si mai e catagoria care are ceva cheag, au bani.....dar nu vor sa ia alte masini.....au din alea de la inceputul anilor 2000 relativ fiabile si trag de ele se complac asa....*diverse motive - le-au enuntat ei intr-o stire anterioara.... PS: nici programul prima casa nu e bun.....ajuta la specula imobiliara......si la preturi care nu tin cont de ce venituri au romanii, de infrastructura, de perspective, de speranta de viata, de deficitul demografic...de nimic....urca si tot urca de parca blocurile astea nu se invechesc si au un termen de garantie :-) PS: Eu am profitat de o slabiciune a sistemului dar nu e ok....ca din banii celor multi sa fiu eu ajutat sa-mi schimb troaca Euro 3, an 2006, km reali 92 000....de rabla PLUS nici atat ....dai tu de la buget aproape 5000 sau 10 000 de euro ....sume enorme
-
Baciu Ion, miercuri, 11.12.2019 14:15
Dacia sa produca autoturisme electrice. Se vor vinde bine, mai ales daca se continua rabla plus.
-
PMC, miercuri, 11.12.2019 16:19
Asta e tipul de declaratii care scoate din sarite publicul din Romania si potentialii viitori clienti. Cei de la marketing si vanzari de la Dacia ar trebui sa se sesizeze si sa inceteze urgent asemenea ziceri publice. Au doar de pierdut. In fond, astfel de ajutoare de stat pot fi justificate doar prin prisma veniturilor mici ale romanilor. Dar suna ca dracu' sa milogesti pomana de la stat ca sa-ti vinzi produsul. Pur si simplu e ceva ce nu se face, cu atat mai mult cu cat Dacia nu se mai marketeaza ca si low cost, ci ca "smart buy". In rest, programele astea nu sunt altceva decat bani bagati in buzunarele unor producatori de la noi si de aiurea, cat si un atac la piata libera. Se stie ca preturile de lista in industria auto sunt extrem de negociabile, asa ca acest ajutor de stat nu face decat sa le mentina artificial sus, pentru ca producatorii nu negociaza preturi mai bune si nu vin cu oferte cand pot sa le scoata ochii clientilor cu tichetul de 1600 de eur. De tichetul de 10.000 de eur pentru masini cu baterii nu vreau sa mai amintesc ca iar ma enervez.
-
Clique, miercuri, 11.12.2019 16:20
"Mașinile vechi nu aduc nimic" În sfârșit și-au dat arama pe față grupulețul ăsta Renault-Dacia, deci problema la noi în țară nu este neapărat poluarea, ci vânzările foarte slabe pentru, Renault-Dacia în special. Cum am mai zis și în urmă cu 2 ani, pe stat și pe producători, îi doare-n pix pe poluare și de ce mai vreți voi eco-friends. Pe dânșii îi interesează să se vândă marfa, îi doare-n cot de restul. Și vreau să întreb pe băiețașii de la Dacia, se știu ei, " șăfii ", mașinile noi emit 0 gaze de eșapament ? Mâncați ciuperci ca de obicei, nu vă merg vânzările și cautați motive. Piața auto se poate regla singură, nu trebuie forțată, fiindcă nu ajungeți nicăieri. Și mașinile vechi aduc beneficii cetețeanului dar și statului. Impozit, RCA, ITP, piese, combustibil, parcări etc. Adică BANI ce ajung la stat. Deci, terminați cu mentalitatea asta de plod de 10 ani, fiindcă vă faceți singurei de cacao. Acum două-trei zile dacă nu mă înșel parcă duduiau vânzările Dacia, acum ce, au scăzut? Terminați cu manipularea asta de doi bani, singurii ce vă mai fac templu, vouă Dacia-Renault, Ford etc.. Sunt ăștia cu venituri bunicele.. În rest, omul ce nu-și poate permite o mașină nouă, tot second o să cumpere, iar să se bage în bănci cu rate nu o să se bage niciodată. Fiindcă mulți români s-au lămurit cu creditele în bănci și cu așa zisele "bănci"
-
dany, miercuri, 11.12.2019 21:51
1. se pare ca pe aici comenteaza economisti si contabili 2. pt cei care cumpara un Logan, mai ales in versiune Acces, programul rabla e aur... dar na, pt anumite grupuri de interese ar fi mai bine sa se orienteze spre second 3. cati cititori de aici sunt samsari de automobile second?! 4. cati de aici lucreaza in domeniul auto?! prin reprezentante mai ales 5. tendinta actuala e de crestere a pietei de automobile noi si de reducere progresiva a celei de automobile second, asta se datoreaza mai multor factori, unul dintre acestia fiind si programul ”rabla” 6. de acord insa ca de fapt este mai mult o forma de stimulare a industriei auto (economic... mai putin grija mediului inconjurator) 7. moto ADN se pare ca reusise implementarea unui program asemanator si pt vazarea de scutere/ motociclete, in negocierile cu vechiul guvern (un lucru pozitiv din multe unghiuri ar fi privit) 8. inainte sa fim filosofi, specialisti in marketing si economie, haideti sa nu ne dezicem de pasiunea comuna pt vehicule motorizate indiferent ca au 2, 4 sau stiu eu cate roti, propulsii electrice sau clasice etc. si sa ne bucuram de orice face ca ele sa ne bucure retina, inclusiv prin numarul de unitati... ca ne apartin sau nu...
-
inexorabil, miercuri, 11.12.2019 21:57
“Maşini noi” sau “maşini DE LA noi” ? Şi, înainte de a¬-şi exhiba mânia proletară (în dulcea tradiţie socialistă franceză) împotriva “rablelor”, ţin să-i mărturisesc omului nr. 1 al Daciei că, de exemplu, un Opel Astra din 2001 mi s-a părut MULT mai bun, mai confortabil şi mai demn de încredere decât orice Dacie a zilelor noastre. Apropo, Monsieur Dridi, în loc să invocaţi rolul “statului” în coordonarea unei economii care numai liberă/capitalistă nu mai poate fi calificată, mai bine v-aţi pune problema – în premieră istorică – interferenţei mărcii “naţionale” cu cerinţele inechivoce ale CALITĂŢII…Nu “autorităţile să facă şi să dreagă”…Nu, ci voi înşivă să fiţi protagoniştii !!! Ca să nu rămână o perpetuă iluzie momentul în care mă voi urca vreodată, cu plăcere şi speranţă, în vreo Dacie…Până atunci însă, nu pot vedea astfel de “maşini” decât ca soluţii pentru…magazii de scule şi încă soluţii de avarie, nu ideale.
-
un banc !!!, joi, 12.12.2019 08:27
Un angajat era în fața firmei, când şeful său apare şi își parchează BMW-ul nou-nouţ: - E tare rău maşina asta, şefule! - Ei bine, spune șeful către angajat, în timp ce acesta îi admira noua mașină ... dacă o să faci eforturi, munceşti din greu şi o să stai peste program … la anul o să am una şi mai tare!
-
Anonim, joi, 12.12.2019 08:32
Daca ITP-ul ar fi pe bune , sa intre programul de interzice a rablelor in zonele centrale a tuturor oraselor , plus impozite mai mari pentru masinile cu o vechime mai mare de 10 ani sa vedem cum este cu programul rabla ? Asa tot ruptul in fund detine o masina de pana in 2 mii de euro fara ITP fara RCA in care baga de maxim 50 de lei combustibil . Nu toata lumea trebuie sa detina un autoturism nu este un drept sau o obligatie este o posibilitate . Acesti pseudo posesori de masini pun viata si sanatatea celorlanti in pericol . Pe sate este dezastru fostii carutasi si tractoristi sunt mari soferi si circula cu cazanele muti de beti si fara carnet exact ca si cu vechile atelaje .
-
Seth, joi, 12.12.2019 10:42
Programul rabla ar trebui pastrat doar pentru full-electrice.
-
MarDark, joi, 12.12.2019 14:06
@Inexorabil "ţin să-i mărturisesc omului nr. 1 al Daciei că, de exemplu, un Opel Astra din 2001 mi s-a părut MULT mai bun, mai confortabil şi mai demn de încredere decât orice Dacie a zilelor noastre" ahahahahahahahahahahahahah cel mai bun banc al zilei. Fratilor de unde apareti ma cu conceptiile astea de 3 lei? Voi chiar credeti ce scoateti pe gura? Nu acum serios? Poate ar trebui bagate niste controale psihologice periodice in loc de programul rabla.
-
inexorabil, joi, 12.12.2019 21:14
@Tembelus-Rex (AM, de ce a dispărut postarea sa?), voi refuza să polemizez cu tine, mai ales că tu nu aparţii partidei (paroxistic) “anti-mistice”. Şi nici nu voi lua în calcul maliţiozitatea ta (“boşorog”). Eşti doar supărat că m-am “atins” de Dacia (tu fiind posesor). Se impun însă câteva observaţii pe marginea acestui aspect. Mai întâi (ca replică la critica ta: “te dai patriot”), voi preciza că, în sinea mea insondabilă, n-am considerat niciodată Dacia o creaţie naţională! În schimb, expresia “marcă naţională” i-o putem ataşa, din considerente facil de înţeles, dar să nu ne amăgim pe noi înşine: Dacia a purtat, poartă şi va purta întotdeauna ADN tehnic Renault…Strict în viziunea mea: mai puţin odată cu epoca Nova-Solenza-Logan. În al doilea rând, realitatea “pură” este că mi-am “făcut mâna” pe Dacia 1310, care, astfel, îmi va rămâne de-a pururi în inimă…Dar poate că amnezia trebuie blamată ca pandemie! Am subliniat deseori că nutresc sentimente favorabile pentru Dacia pe care o ştiam noi “altădată”, dar uite că, în general, nu se ţine cont de specificările mele. În fine, spre neliniştea ta, te voi “afuma” în continuare (mă rog, nu la modul extremist, insinuat de unii ca ACEdikkk, recte zăvorârea intenţionată, forţată, a cobailor într-un spaţiu ermetic şi relativ neîncăpător şi pornirea, pentru mai multe ore, a motorului Diesel), dacă te temi, într-adevăr, de un asemenea “spectru”. Şi ştii de ce? Fiindcă pur şi simplu nu vreau să ratez ocazia (da, ştiu: explicaţie eminamente schizofrenică). Totodată, se vor încumeta (chit că fără voia lor) şi amatorii de “friptane” de pretutindeni. Dar cât fum (un truism pentru sugari: nu contează ce arde…fumul este oricum toxic!) or fi generat toate acele incendii de vegetaţie provocate de temperaturile prea ridicate, socotindu-le de-a lungul istoriei? Dar ceva iscat cu (ne)bună ştiinţă, recte…ciupercile atomice? PS. S-ar putea să te îndoieşti, dar te asigur că mi-e dor de...arhitectura zveltă a Daciei de odinioară (deşi realizez că provine, de fapt este leită cu a lui Renault 12). Între timp şi din nefericire, românii au fost (mediatic) învăţaţi de către “binevoitori” din afară să judece în termeni depreciativi faţă de ei înşişi, inclusiv să devină prizonierii unei concepţii/imagini denaturate, distorsionate, despre calitate în general şi să fie dominaţi de impresia nedemnă că ar fi “nepricepuţi” şi “neputincioşi”. Doar un asemenea climat psihosocial a făcut posibilă geneza…pseudo-Daciilor postdecembriste (dar iată că, “paradoxal”, după “criza mondială”, şi prostimea din ţările “avansate”, “civilizate”, a intrat în colimatorul Ocultei, care i-a aprins “interesul” pentru low-cost, neuitând să-i întindă mai întâi puntea eco-panteistă). Nu, nu mă pretez la nicio “paranoia” sau “xenofobie” – mai ales că nu sunt singurul care mizează pe convingerea mai sus exprimată!
-
Corocsenie Adrian, marţi, 17.12.2019 00:38
Dar Dacia aduce ceva nou ? Ca Duster e aceeasi marie cu alta palarie fata de cel vechi.
Citeste si
-
INTERN | vineri, 22 noiembrieNoul Opel Frontera poate fi comandat în România: start de la 22.400 euroOpel a deschis comenzile pentru noul Frontera în România. SUV-ul de clasă subcompactă are un preț de pornire de 22.400 euro în țara noastră. Citeste tot
-
INTERN | vineri, 22 noiembrieProducția auto națională a crescut cu 19% în octombriePotrivit celui mai nou raport al Asociației Constructorilor de Automobile din România, producția auto din țara noastră a avut parte de o creștere de 19% în luna octombrie. Creșteri au fost înregistrate și raportat la ultimele 10 luni. Citeste tot
-
INTERN | miercuri, 20 noiembrieBrașovul interzice trotinetele închiriatePrimăria Brașov a interzis oficial trotinetele de închiriat în tot orașul. Serviciile de închiriere a trotinetelor nu vor mai funcționa în Brașov pentru o perioadă nedeterminată. Citeste tot
-
INTERN | marţi, 19 noiembrieNoul Renault 5 E-Tech a devenit mai accesibil. Start de la 26.900 euro în RomâniaRenault a deschis comenzile pentru noul Renault 5 E-Tech în versiunea Urban Range pe piața din România. Noua versiune propune un preț de pornire de 26.900 euro. Citeste tot
-
INTERN | marţi, 19 noiembriePrețuri noua Skoda Elroq în România: start de la 35.000 euroNoua Skoda Elroq este acum disponibilă în România. Pe piața noastră, noul crossover electric de dimensiuni compacte propune un preț de pornire de 35.000 euro. Citeste tot
Daca masinile vechi nu aduc bani la buget, de ce se plateste inmatriculare, impozit, rovigneta ? Sa fie taxe doar pentru masinile noi, dupa parerea domnului Dridi.