Dacia şi Renault: Reguli mai stricte pentru aplicarea etichetei "eco2"
Cei doi constructori vor aplica eticheta "eco2" doar pe versiunile care emit sub 120 g/km şi pot fi valorificate în proporţie de 95%. Plasticul folosit la interior trebuie să fie şi el reciclabil în proporţie de 7%.
Renault sărbătoreşte anul acesta patru ani de la inaugurarea etichetei "eco2", ocazie cu care intenţionează să revizuiască criteriile de atribuire. Dacă până în prezent logo-ul era imprimat pe toate versiunile Renault şi Dacia care emiteau sub 140 de g/km, clasarea va fi ceva mai exigentă.
Oficialii constructorului francez au decis să aplice eticheta "eco2" doar modelelor care nu depăşesc bariera de 120 g/km şi, bineînţeles, celor care funcţionează cu biocarburant. Renault a devenit mai exigent şi în ceea ce priveşte reciclarea plasticului. Cantitatea de materiale plastice reciclată va trebui să fie mai mare de 7% din masa totală de plastic utilizată.
Al treilea criteriu luat în considerare la aplicare etichetei "eco2" este procentul de valorificare a automobilului, după încheierea ciclului de viaţă. Pragul minim pe care trebuie să îl atingă modelele franceze şi româneşti este de 95%.
Renault şi-a propus în trecut să reducă media emisiilor sale cu 10% până în 2013. Etapa următoare prevede reducerea acestora cu încă 10% în intervalul 2013-2016. Mai exact constructorul francez speră să atingă o medie de 120 g/km până în 2013 şi de 100 g/km până în 2016.
via | autoblog
-
GT-R, miercuri, 11.05.2011 18:27Macar atat...
Macar eco sa fie...
-
vali86, joi, 12.05.2011 09:08logoul anilor 2000
oameni buni desteptati-va odata astea sunt vrajeli cu eco , sa fi eco e noul trend , sa ai o casa eco , sa ai o masina eco astea sunt porcarii, nu se inventeaza viata in anul 2011, nu masinile sunt cele care produc cea mai mare poluare de pe planeta asta, ganditiva marile uzine construite din 40, 50 si functionabile pana in anii trecuti cat poluau acestea dar nu te anunta nimeni ca aerul pe care il respiri e poluat, erau si atunci gauri de ozon si cutremure, orice masina ai construi nimic nu se compara cu sunetul unui motor cu ardere interna, asta doar cei manipulati nu o recunosc, cum am mai afirmat aceste motoare pot atinge o dezvoltare uriasa daca s-ar continua cercetarea pe acest tip de motoare , credeti ca curentul nu o sa coste cand nimeni nu va mai folosi pic de titei ? atunci sa vezi razboaie cine consuma mai mult.......
-
syktasy, joi, 12.05.2011 09:38@vali86
1. De exemplu pe mine nu ma intereseaza sunetul, ci cuplul de la 0 rotatii. 2. Curent imi pot produce eu in curtea proprie. Benzina, motorina... nu. Ce argumente ai m-ai putea sa ai sa nu ma convingi sa-mi iau o masina electrica? Ca sunt manipulat?
-
danutz, joi, 12.05.2011 10:33opinie
@Syktasy Nu ca as avea ceva impotriva masinilor electrice dar: 1. Nu toata lumea e interesata de cuplu de la zero turatii care vine la pachet cu lesinatura la viteze de drum national/autostrada pt ca nu toata lumea merge exclusiv in oras. Ce sa mai vorbim de posibilitatea de a ramane in pana prostului daca vrei sa iesi din oras. 2. Cam cat crezi ca te-ar costa utilajele necesare producerii curentului electric la tine acasa pt a-ti pune masina in miscare dar fara sa folosesti nici un fel de combustibili fosili? Doar un indiciu: ca sa mergi gratuit insa nu mai mult de raza orasului plus periferii si sa nu consumi nici un strop de petrol vei plati cel putin pretul unui seria 5 bine motorizat si dotat (daca nu chiar un seria 7). Nu zic "mai bine seria 5", feresasca sfantul, dar totusi, nu vreau pe fruntea mea sa scrie "idiot" pt ca unii smecheri vor sa responsabilizeze oile cu noi indatoriri fara rost atata timp cat ei sa-si poata mentine bine-merci industriile si masinariile extrem de poluatoare din care sa-si scoata in continuare banutul. A da 30 zi ceva de mii de euro pe un, pardon, carici de masina cu autonomie reala sub 100 km si cu o baterie care dupa X ani tb s-o schimb la un pret de tb sa-mi vand o camera din apartament (baterie la a carei fabricatie si stocare dupa uz se polueaza chimic de X ori mai mult decat ar fi facut un motor pe benzina), inseamna sa fii idiot. IMHO.
-
syktasy, joi, 12.05.2011 14:55@danutz
Nu am zis ca e rentabil acum. Problema pusa in alt mod de vali nu ma convingea. Faptul ca in viitor cand nu vor mai exista automobile care vor folosi benzina si motorina (si asta este o certitudine), cineva va plusa la curentul electric. In acel moment vei avea mai multe optiuni sa obti acel curent electric. Fa un calcul simplu cu panouri fotovoltaice, turbine eoline samd si vei vedea ca nu este exagerat de scump, incat sa zici ca nu se poate. In prezent un automobil electric nu este viabil din cauza autonomiei si atat. Tehnologia exista, numai ca este prea scumpa. Si care orice lucru care este nou costa o avere, la productia in masa devine extrem de rentabil. Sa cumperi in prezent o masina electrica nu inseamna sa fi idiot, inseamna sa ai bani suficienti sa ti-o permiti, sa faci drumuri zilnice de maxim 80 de kilometri si sa nu visezi noaptea NFS. Si ce intelegi tu prin lesinatura la viteze de drum national/autostrada? Cine isi cumpara masina asta in prezent, fi sigur ca o are si pe a doua care ii da autonomia dorita. Dar repet, asta nu-l face idiot. Si cred ca iti place aerul sufocant din Bucuresti sau alte orase aglomerate sau cand trece cate unu cu seria 5/7, audi, mercedes etc (am dat mai multe exemple sa nu se simta nimeni lezat) cu urma de fum in spate care te obliga sa inchizi aerisirea la masina, ca altfel iti schimba parfumul din interior. Daca ar fi sa fiu carcotas, doar cu bicicleta scapi de obligatia de a fi dependent de cineva. La o electrica sunt furnizorii de acumulatori (doar sunt consumabile), la una pe hidrogen sunt cei care produc hidrogenul samd. Varianta pe hidrogen mai este o varianta foarte buna, numai ca acolo este problema la temperaturi scazute plus ca vei merge la pompa de hidrogen asa cum mergi la cea de benzina.
-
danutz, vineri, 13.05.2011 10:43
S-ar putea sa ma fi inteles gresit, sunt de acord ca la un moment dat toti o sa mergem cu electrice si foarte bine o sa fie cand o sa se intample asta. Pt oras, scurt pe doi, eu as interzice de pe acum accesul automobilelor pe o raza de cel putin 5 km din centrul lui, exceptie facand electricele, troleibuzele, autobuze pe gaz natural sau automobile de aprovizionare compacte. Poluarea facut de automobile e clar concentrata pe aglomerari urbane, si nu raspandita, de-aia si spun ca pericolul marii poluari nu vine de la automobile. Cat priveste ideea cu "idiotul", eu vorbesc de preturile cerute pt un automobil electric. Ok, sa scoatem bateria din ecuatie, cum e spre ex la Renault, platesti o chirie si atat. Insa, pt numele lui D-zeu, de ce sa platesc o gramada de bani pe o masina care nu mai are gramada aia de fieratane si furtune sub capota, nu mai are cutie de viteze, ci un simplu motoras electric, niste simple componente care regleaza fluxul electric si cam atat? Cum a ajuns sa coste un Fluence cu tehnologia unui cart de golf, pana la urma, mai mult decat unul diesel, si asta fara baterii? Ca nu e produsa in masa deocamdata? Pai ce masa ii trebuie ca sa fie ieftin pentru asa o simplitate de sistem si cu o vechime atat de mare incat il regasim si pe masini produse in 1906?!?! Daca nu ma crezi, google it. Cum este posibil ca un i-MIEV sa coste doar cu cateva mii mai putin decat un ditamai Volt-ul, masina in care in mod clar s-au investit muuulte ore de munca si are pe modul electric o autonomie reala cu doar 30-40 km mai mica decat i-MIEV? Pt mine asta e misterul: facem hibride perfromante, costa putin, scoatem motoarele termice si cutiile de viteze de pe ele, marim nitel bateria si puterea motorului electric si gata, avem zeci de mii de euro in plus. Nu stiu, dar mie nu mi se pare deloc logic si imi suna a escrocherie mondiala. Repet, pentru moment. Cat despre autostrada, lesinatura vine de la puterea redusa a motorului electric, fie el si cu un cuplu generos. Cuplu da forta la plecare si reprize, insa cum ai iesit din oras, iti tb putere, si nu ca sa ma duc la NFS (apropo, remarca gratuita trantita aiurea), ci ca sa ma inscriu in circulatie fara sa ma injure lumea. In tarile cu apa calda si autostrazi de cand mergea mamaie la liceu, lumea, cand se inscrie in fluxul de circulatie la viteza de autostrada ii da talpa ca sa nu incurce ceilalti participanti...numai la noi intra taranii cu 40 la ora direct pe banda a 2-a si gesticuleaza la tine ca "ce te grabesti, ba?".
Citeste si
-
MEDIU | miercuri, 13 iunieOrganizaţia Mondială a Sănătăţii: "Dieselul e cancerigen"Rezultatele unui studiu recent realizat de Organizaţia Mondială a Sănătăţii arată că gazele arse emise de motoarele diesel sunt cancerigene de Grad 1. Reacţiile industriei nu au întârziat să apară: "E studiu bazat pe anii '50, când nu existau reglementări". Citeste tot
-
MEDIU | luni, 21 maiSTUDIU: 6 din 10 englezi nu ar alege un model electric pentru uzul cotidianUn studiu desfăşurat pe 1000 de şoferi englezi a dezvăluit faptul că aproximativ 60% dintre ai nu ar alege un model electric pentru a merge zi de zi la muncă. Citeste tot
-
MEDIU | joi, 10 maiOFICIAL: Smart va produce în serie un scuter electricVersiunea de serie a conceptului Smart eScooter, prezentat în 2010 la Salonul de la Paris, va fi produsă de constructorul german începând cu anul viitor. Citeste tot
-
MEDIU | vineri, 27 aprilieNorvegia: Nissan a vândut 1.000 de unităţi Leaf în şase luniNissan a reuşit să vândă 1.000 de unităţi Leaf pe piaţa din Norvegia în doar şase luni. Până acum, Leaf a fost vândut în 25.000 de unităţi la nivel mondial. Citeste tot
-
MEDIU | miercuri, 25 aprilieFord vrea sa recicleze dolari uzaţi pentru a produce componente autoFord caută să producă componente auto din materiale reciclabile. Cea mai nou idee vizează reutilizarea bancnotelor americane scoase din circulaţie. Citeste tot
"Plasticul folosit la interior trebuie să fie şi el reciclabil în proporţie de 7%" undeva este o greseala, pentru ca plasticul se poate recicla in proportii de aproape 100% :)