
Dacia Sandero, în topul preferințelor europenilor după ultimele 8 luni
Dacia Sandero a fost cea mai vândută mașină în Europa, în ultimele 8 luni, potrivit noilor date furnizate de Data Force. Peste 166.000 de exemplare au fost comercializate de la începutul anului până la sfârșitul lui august.
Cea mai vândută mașină în Europa, în ultimele 8 luni, este Dacia Sandero. Modelul constructorului de la Mioveni s-a vândut în 166.009 exemplare de la începutul lui 2025 până la finalul lui august, potrivit noilor date ale celor de la Data Force. Asta reprezintă, totuși, o scădere de 9.4% a vânzărilor comparativ cu același interval din 2024.
În spatele lui Dacia Sandero a venit Renault Clio, al doilea cel mai vândut model în Europa. În cazul modelului francez, au fost vândute nu mai puțin de 149.768 de exemplare în ultimele 8 luni, o creștere de 5.8% față de anul trecut. Podiumul este completat de Volkswagen T-Roc, cu 141.600 unități vândute și o scădere de 1.7%.
Clasamentul primelor 10 cele mai vândute modele este completat în felul următor: Volkswagen Tiguan (131.338 exemplare), Peugeot 208 (129.366 mașini), Volkswagen Golf (129.311 vehicule), Toyota Yaris Cross (124.380 bucăți), Dacia Duster (120.552 unități), Peugeot 2008 (118.195 mașini) și Opel Corsa (115.866 exemplare).
via Data Force
-
ds, luni, 22.09.2025 15:34
Nimic deosebit, reculul vânzărilor este firesc ținând cont că programul rabla doar ce a fost (re)lansat iar Clio vine cu "haine" noi. Așa se va întâmpla și cu Clio când Sandero va veni cu face lift & motorizare hibrid. Important este că stă sus de tot in top și rezistă de ceva ani. Restul e can can.
-
dCi, luni, 22.09.2025 15:45
Jiane nu fii invidios pe succesele altora ca si tu ai atuul tau: accesul nestingherit la mine, hai treci incoace sa te iau in arbore.
-
nsrei, luni, 22.09.2025 16:51
Rog o umila completare in titlu, trebuia să sune altfel. Dacia Sandero, în topul preferințelor europenilor SARACI după ultimele 8 luni
-
@ds, luni, 22.09.2025 16:54
Ce treaba o avea programul rabla de la noi cu preferintele europenilor... S-a ajuns ca nici titlurile sa nu mai fie citite pana la capat...
-
ds, luni, 22.09.2025 17:29
@16.54 Fix așa se întâmplă când ai iq apropiat de numărul de la șlapi, citești chestii simple dar nu ești in stare să faci niște conexiuni, apoi stai si te uiți ca la poarta nouă si ai convingeri. Simplu: programul rabla din România ar mai fi crescut vânzările cu niscaiva mii de unități. Acu' te-ai prins, sau să-ți explic că și vânzările din țară contrează?
-
@Jian, luni, 22.09.2025 17:31
Deci sarakii, care teoretic sunt și mai needucați majoritatea, suferă după dci? Ok!!
-
Jian de la Calafat, luni, 22.09.2025 18:07
@ds Zic sa nu pedalăm mai mult decat s-ar impune cu vanzarile Sandero /Stepway in România prin Rabla, asta deoarece bazinul autohton al Dacia este suficient de retrograd si-n 2025, certificand inca destula reticenta la abordarea in *doar* doua volume in segmentul B.
-
Kap, marţi, 23.09.2025 08:50
Umilă e doar dotarea neuronală a săracilor cu duhul care se vor superiori încercând să se asocieze măcar cu preferința unei mărci de lux. Dacă vânzările de mașini noi sunt pentru ”săraki” (să sune ca de la unul care vrea doar produse ”calitative”), să-nțelegem că topul preferințelor bogaților, baștanilor, preajmecheriților e reprezentat de vânzările din târg de la Vitan și de la dealerii orientali ”dă pă” Germania? Aia e realitatea, cea a scursurilor pentru care viața ”fraerilor” de pe banda alăturată e mai prejos de harfele și orgoliul lor premium?
-
ETIM-OLOGUL, marţi, 23.09.2025 11:15
PREFERINTA E CAND ALEGI INTRE ROLLS-ROYCE SI DACIA, CA ASA VREI TU, NU FIINDCA NU ITI PERMITI ROLLS SI "PREFERI" DACIA. E STRICT LEGAT DE SENSUL CUVANTULUI SI LOGICA, NU ANTI DACIA
-
@ds, marţi, 23.09.2025 13:01
Daca te uiti cat conteaza acele "niscaiva mii de unitati" presupuse de tine in calculul general, probabil ai vedea si ce inseamna presupunerile despre iq-ul altora, raportate in primul rand la al tau. Primul indiciu despre acesta este chiar atitudinea jignitoare pe care o ai in multe cazuri (sau cum se spune, pumnul este arma prostului)
-
@ds, marţi, 23.09.2025 13:04
Nu m-a mirat deloc sa citesc raspunsul, eram 100% sigur ca asta va fi. Pentru ca e mai usor sa jignesti si sa cauti explicatii puerile decat sa recunosti greseala
-
nobody, marţi, 23.09.2025 13:14
@ds: vanzarile anuale de masini in Europa totalizeaza mai mult de 12 milioane. Asta inseamna o medie de 1milion/luna. Impartind cat influenteaza ce zici tu ca nu s-a vandut prin programul rabla, s-ar putea sa iti rezulte nimic altceva decat propriul tau iq, ca sa nu te mai iei de altii de pe aici...
-
Matei_cel_nou, marţi, 23.09.2025 13:49
Anul trecut s-au vândut 10 milioane, nu 12, și asta înseamă TOATE modelele la un loc. Cea mai vândută masina a fost tot Sandero, 268k unități. Pe locul 2 Clio cu 216k. @nobody dacă nu ești capabil să faci diferența dintre vânzările unui model și vânzările totale e mai bine să nu vorbești de IQ. @@ds @ds are dreptate și s-a referit la scăderea vanzarilor Sandero vs creșterea la Clio. 9.4% din 168k sunt fix câteva mii, care s-ar putea justifica parțial prin întârzierea programului Rabla și parțial prin faptul că e un model învechit, spre deosebire de Clio. Înainte să acuzi pe alții că nu trec de titlu, și tu grija să înțelegi textul pe care îl combați agresiv. Vorba ta, "pumnul este arma prostului".
-
ds, marţi, 23.09.2025 14:05
@13.14 Ești același, sau un altul la fel ca el? Ce calcule de mere cu dude faci omule? Scrie clar ce și cum, nu cai verzi pe pereți, deducții de doi lei și alte baliverne. "Modelul constructorului de la Mioveni s-a vândut în 166.009 exemplare de la începutul lui 2025 până la finalul lui august, potrivit noilor date ale celor de la Data Force". Punct! Și nimic mai mult. Scoți niște cifre care nu au absolut nicio legătură cu discuția și pe baza lor faci tu niște deducții de-a-npulea...
-
@Matei, marţi, 23.09.2025 14:16
Anul; trecut s-au vandut aproape 13 mil. Mai documenteaza-te. Ideea ramane, indiferent de cifre. Ce spune ds nu are decat o logica a lui (si a ta) bine "gasite". Altfel, in logica voastra, poate imi spuneti si cate Sandero nu s-au vandut din cauza programului rabla, ca sa inteleg si eu analiza pe modele
-
Jian de la Calafat, marţi, 23.09.2025 14:26
@ds Stii cumva care-i raportul la vanzari pe Romania intre Logan si Sandero ? Pe anul curent, sau, si mai bine, si pe anii precedenti. Aici este miezul problemei... Cauta aceste date si, ulterior, o sa ai parte de imaginea de ansamblu justa.
-
Matei_cel_nou, marţi, 23.09.2025 15:11
M-am documentat: 10.6mil EU, 12.96mil EU+UK+EFTA. Diferența vine, în mare parte, de la UK, unde Sandero nu se vinde. Nici în Norvegia. Eu nu cred că tu ești capabil să înțelegi nicio analiză, așa că te las să te dumirești singur.
-
Matei_cel_nou, marţi, 23.09.2025 15:21
PS: nu în sensul că nu se vinde deloc, nu se vinde bine. Nu intră în top 20.
-
ds, marţi, 23.09.2025 16:43
@14.26 Din câte știu, in2024 s-au vândut peste 45.000 de unități Dacia iar Logan a fost între primele 3 modele alături de Sandero/Stepway și Duster. Nu văd relevanța in contextul discuției de mai sus, vorbim despre cifre pe care nu le știm.
-
Jian de la Calafat, marţi, 23.09.2025 17:51
Eu vorbesc/scriu in mandarină? Sustineai ca regresul Sandero la nivel european (-10%) este generat de intarzierea programului Rabla in Romania. Eu nu-s deloc de acord. Sandero nu realizeaza volume in Romania, fiindca pe aceste meleaguri sunt inca apreciate alte declinari ale caroseriei. In 3 volume!!! Adica Logan are mare trecere. Cifrele seci ale Sandero/Stepway in Romania sunt relativ modeste. In alta ordine de idei, Clio 6 nu-i inca disponibil la vanzare nicimacar in Franta, deci nu-i contabilizat in acel clasament european. Tot ce-i contabilizat in acel clasament european este preluat de Clio 5.2
-
ds, miercuri, 24.09.2025 08:36
@17.51 Nu știu ce limbi știi, dar un lucru e clar. Româna n-o prea pricepi. Cum dracu poți crede că făceam referire la un model Clio care, nici măcar, nu a fost lansat. Chiar atât te duce mintea? Clio (a cincea generație, să fie clar!), în iunie 2025 a fost cea mai bine vândută mașină din Europa și era cât pe aci să fie cel mai bine vândut vehicul pe toată perioada celui de-al doilea trimestru. N-o zic eu, o zice Automotive News Europe. Și asta pentru că au introdus un nou nivel de echipare, „Generație”, mai accesibil și de o cerere mai mare pe piața din Franța.
-
Matei_cel_nou, miercuri, 24.09.2025 11:49
Tu realizezi că încerci să raționezi cu pacientul site-ului?
-
ds, miercuri, 24.09.2025 12:01
: ))))))
-
xxx, miercuri, 24.09.2025 15:34
Scaderea vanzarilor, dupa mine sunt legate de 2 aspecte: 1. Vanzarile de masini noi in scadere in toata Europa 2. Anuntul unui face-lift sau o faza 2 al masinii. Banuiesc (sau am speranta) ca vor pune motoarele de 1,2 si 1,8 HEV de pe Duster Subiectul Rabla, nu trebuie luat in calcul, Romania nu prea conteaza in vanzari pentru DACIA. Bag mana in foc ca un 1,2 GPL pus pe Sandero va rupe in vanzari in Europa. Daca pun si o automata dublu ambreaj (CVT actual este slabut) sa te ti la vanzari!
-
Matei_cel_nou, miercuri, 24.09.2025 16:02
Dacia a vândut 45000 mașini în România, în 2024. Nu știu cum ți-a dat ție ca nu contează dar ți-a dat cu virgulă.
-
xxx, joi, 25.09.2025 08:44
Din declaratiile oficiale a celor de la Dacia, reiese ca 92% inseamna export. Din cate am inteles odata cu introducerea noului Duster si Bigster, gama Stepway, Jogger si Logan si-a mutat fabricatia in Maroc (asa am inteles, dar pot sa ma insel) si totodata numarul de vehicule fabricate la Mioveni a scazut din cauza complexitati tehnice ale noilor modele (banuiesc ca marja operationala Duster este mult mai mare decat la gama Logan, profitul este castigator in fata volumului). Daca fac comparatie intre vanzarile Dacia in Romania 2005 115.000 si 2024 45.000, tinand cont ca Dacia vinde in Europa vreo 550.000 (fabricate in toate uzinele), pentru mine nu pare ceva extraordinar (in 2005 se fabricau sub 200.000 masini Dacia in Romania) Totusi fata de 2019 cand in Romania au vandut sub 30.000 vehicule, 45.000 este un rezultat bun, intr-o tara care nu „iubeste” brandul Dacia.
-
Matei_cel_nou, joi, 25.09.2025 11:34
Deci, pe scurt, pentru tine 10% din vânzările totale nu contează. OK...
-
xxx, vineri, 26.09.2025 12:27
M-am uitat pe statistici Dacia in 2024 a vandut 676.340 in toata lumea cu vanzari in Romania de 45.729. In absolut inseamna 6,7%, dar in Romania cota de piata este de 30%, care este o cifra importanta. Cred ca am exagerat si-mi cer scuze!
Citeste si
-
ECONOMIC | joi, 9 octombrieBMW: vânzările de mașini electrice au crescut cu 10% în ultimele 9 luniBMW a dezvăluit rezultatele sale comerciale pentru ultimele 9 luni din 2025. Marca bavareză a avut parte de o creștere minimă în ceea ce privește numărul total de vânzări, însă a înregistrat creșteri în segmentele mașinilor electrice și hibride. Citeste tot
-
ECONOMIC | joi, 9 octombrieMercedes-Benz: vânzările de mașini noi, în scădere cu 8% în ultimele 9 luniMercedes-Benz a dezvăluit rezultatele vânzărilor sale din ultimele 9 luni ale lui 2025. Marca germană a vândut mai puține mașini comparativ cu aceeași perioadă din 2024. Citeste tot
-
ECONOMIC | luni, 29 septembrieTesla Model Y, cea mai vândută mașină electrică în Europa, în augustTesla Model Y a fost cea mai vândută mașină electrică în Europa, în luna august. Chiar și așa, vânzările acestui model au fost mai mici comparativ cu anul trecut. Citeste tot
-
ECONOMIC | vineri, 26 septembriePiața auto europeană a crescut cu 4.7% în luna augustVânzările de mașini noi în Europa au crescut cu 4.7% în luna august. Piața auto de pe Bătrânul Continent a avut parte de o creștere mică în ultimele 8 luni. Citeste tot
-
ECONOMIC | marţi, 23 septembrieVolkswagen a vândut cele mai multe mașini electrice în Europa, în augustVolkswagen a avut cele mai multe vânzări de mașini electrice la nivel european în luna august. Marca germană a avut parte de o creștere de 45% a vânzărilor de mașini electrice. Citeste tot
Dacă s-a decis să continuăm astfel, nu facem nimic altceva decat sa minţim singuri. -10 % ! ....in nicimacar 3 trimestre?!? Practic, Dacia se scufundă. Clio Mk V, aflat pe ultima suta de metri a carierei, continua sa duduie in vanzari si la aceasta ora, dar beneficiaza de un atu urias, are acces nestingherit la dCi, iar Sandero Mk III, aflat abia la jumatatea ciclului de viata, se topeste sub ochii nostri dintr-un motiv pe care oamenii rationali nu si-l pot explica sub nicio forma: lipsa acuta a dCi. Ce-i de retinut: Lipsa dCi face ca, si la aceasta ora, gama Dacia sa fie alcatuita din modele betege. Poate ca am rostit adevarul intr-un mod mai brutal decat se impunea, dar sunt convins ca-i scuzabila ofensiva mea atunci cand se prioritizeaza lealitatea, deoarece vremea jumatatilor de masura a trecut. De mult.