Dacia reduce productia din cauza cererii in scadere
Criza economica se pare ca afecteaza si Dacia. Constructorul roman a anuntat intreruperea productiei timp de 4 zile.
Criza economica tot mai accentuata afecteaza si Dacia. Dupa ce Peugeot a anuntat in cursul zilei de astazi ca isi reduce masiv productia de autovehicule si Dacia se aliniaza tendintei generale.
Astfel, constructorul roman a emis oficial un comunicat de presa prin care anunta ca activitatea de productie a uzinei romanesti va fi intrerupta temporar in zilele de 30-31 octombrie si 13-14 noiembrie 2008.
Motivul invocat de singurul constructor roman de automobile este adaptarea programului de fabricatie ca cererea comerciala. Cu toate acestea, productia de piese, activitatea anumitor sectoare ale uzinei mecanice si a centrului CKD, precum si expeditiile de vehicule vor continua fara intreruperi.
Desi a luat aceasta decizie in urma cererii in scadere, Dacia se poate lauda cu faptul ca in primele noua luni ale lui 2008 a vandut 194.165 de automobile, cu 17% mai mult fata de perioada similara a anului trecut.
via | Dacia
-
cozappz, vineri, 24.10.2008 20:52Mai nashpa
Avand in vedere ca la Dacia a fost si o greva inseamna ca scaderea este mult mai mare decat se vede.
-
Crysty, vineri, 24.10.2008 21:55Logan
Scaderea vanzarilor e datorata faptului ca tot mai putini clienti au un icredere in Golan! De unde atatea crize? La ce producator de Dacia, imediat se simte criza prin scaderea cererii! :-))))
-
Liviu, sâmbătă, 25.10.2008 10:27Perfect
Perfect,m-as bucura sa le scada vanzarile poate mai imbunatatesc masinile pe care le produc sau cel putin mai lasa la pret.
-
Bubu, sâmbătă, 25.10.2008 15:52
Oricum Daca este in crestere de la an la an si nu cred ca pe general vor fi afectati. Din 2004 incoace, de cand a aparut Logan, a fost mereu cerere din ce in ce mai mare. Asta spune ceva, faptul ca Dacia nu face masini proaste. Low-cost nu inseamna neaparat si low-quality si asta se vede. Daca masinile Dacia aveau probleme mari, cum tot 'sugereaza' unii, lumea nu ar mai fi cumparat. Insa lumea cumpara tot mai mult. Si nu e din cauza ca nu are bani. Romanii sunt prea saraci ca sa isi cumpere lucruri ieftine. In cazul masinilor, un roman obisnut vrea o masina cu care sa isi faca treaba, fara fitze, insa care sa nu ceara asigurare f mare sau revizii dese si scumpe. Dacia ramane cea mai accesibila masina de pe piata, la o calitate f aproape de Renault. Pentru unii este de ajuns. Si pentru mine. Am Logan si sunt foarte multumit de el.
-
Circotasul, sâmbătă, 25.10.2008 15:57Normal
scaderea cererilor este doat din vina masini, calitate slaba, finisaje slabute, masina instabila pe curbe, plus ca nu poate face concurenta masinilor de productie germana fie ele si second-hand!!! deci nu criza si nici altceva ci doar calitatea ei a dus aici...
-
Daniel, sâmbătă, 25.10.2008 16:02O alta cauza
Da, calitatea ei destul de indoielnica a dus la reducerea cererilor, dar si ambitia prosteasca a celor de la Renault care produc aceasta masina in Brazilia {tara de origine a Loganului nu Romania cum cred unii} in Iran in India si Egipt! Renault mai are divizie si in Turcia unde se produc Megan Clio Ii Clio Symbol etc plus motoare si alte echipamente pentru uzina de asmablare din Pitesti. Buba este si in extinderea asta facuta fara prea mutla gindire!
-
ionut, sâmbătă, 25.10.2008 19:18e f ok loganul
mai lasati-ma cu masini sh germane vs logan nou. nu va duce capul sa faceti un calcul ....sau nu ati avut niciodata masina sh si noua...sa vedeti diferenta
-
unu cu numere de NEA, sâmbătă, 25.10.2008 21:26Vine vine ...
Vine vine FALIMENTUL!!!! Pentru Ionut: Ia fa tu un calcul, cand iei o masina noua, si in primul an ii scade pretul cu 30%, fata de un SH GERMAN care il vinzi dupa 2-3 ani cu pret mai mic, sau daca ai noroc si mai prinzi o perioada ca si in ultimile luni cand cererea de SH Germane a fost foarte mare, o vinzi si in profit. In plus de asta, un Logan nou nu va ajunge NICIODATA la nivelul unu SH German.
-
bobo, duminică, 26.10.2008 00:21pt aLEX
ia tu un mare castravete de la mine si nu mai comenta tu ... cocalar cu manele'n opelu' tau din 1980, normal luat sh. Pana acum cativa ani, masina cu care se mandrea romania era solentza, atunci nu erau ofensati ca tine ca e mai buna o nemteasca' sh decat solenta pt ca nici nu se puteau compara. Revolutia numita "LOGAN" ne-a dus pe toti cu gandul la masinile din vest, deci dacia "merge" pe drumul cel bun. Dupa parerea mea, criza financiara este o pierdere pentru toti, si de ce nu si pentru Dacia.
-
gigi, duminică, 26.10.2008 01:42
Din partea mea poate so anchida ca tot cazane face decat masini :))
-
Audi, duminică, 26.10.2008 09:54Reducerea comenzilor, pt gigi,aLEX,carcotasul,crysty
Asa e romanu', ma rog unii dintre ei, neinformat si prost gramada.Daca v-ati informa ati observa ca si alte firme mari din domeniul auto si-au incetinit productia si au dat zile libere muncitorilor.Asa procedeaza si Mercedes(apropo de calitate!), ASA FAC SI CEI DE LA CHEVROLET(apropo stiti cate s-au vandut in Romania in ultimele 2 saptamani?). Va legati de Dacia doar din INERTIE! Sunteti periculosi de prosti .Nu sunteti in stare sa ganditi!Sunteti adeptii ideei ca tot ce vine din afara este de supercalitate iar ceea ce se fabrica in Romania este de proasta calitate.Daca este asa inseamna ca asa sunteti si voi.Sunteti oameni!?! de calitate ...a III-a (asta din din trei posibile, I-a fiind cea mai buna- asta ca sa nu las loc de interpretare)
-
JB, duminică, 26.10.2008 13:38gigi - gigi
gigi, daca te pricepi la masini la fel de bine ca la limba romana este clar... "so anchida ca tot cazane face decat masini " Cand ai logan de 4 ani si nu ai avut nevoie de nici o reparatie iar prietenul tau si-a luat Golf IV la bani mai multi (ca deh ie masina germana nu dacia) si ajunge des prin service nu cred ca mai visezi la aburii nemtesti sau la alte SH-uri.
-
Autogreen, duminică, 26.10.2008 13:53Dacia - mandria Romaniei
Dacia Logan este una dintre masinile cele mai bine vandute in lume. Loganul are sanse sa intre in top5 al celor mai vandute masini all time. Simplitatea, calitatea, dimensiunile si pretul fac din autoturismul romanesc alegerea numarul 1 pentru multe familii, fie ca sunt din Germania fie ca locuiesc in India. Renault produce modelul Logan in: Romania, Rusia, Columbia, Maroc, Iran, India, Brazilia, Africa de Sud. Incepand de anul viitor se vor produce peste un milion de Loganuri pe an. Cel mai vandut model all time este Toyota Corolla - 35 milioane exemplare. Dacia Logan este mai buna decat orice alta masina al carui pret se incadreaza sub 10000 de euro, de aici si succesul neasteptat pe pietele vestice. In Romania se simt puternic influentele orientale iar automobilul este asociat cu statutul social si mai putin cu o necesitate, astfel persoane care nu isi permit un automobil premium nou il va cumpara la mana a doua doar pentru a parveni.
-
Bubu, duminică, 26.10.2008 20:33
Pentru cei care o tot dau inainte cu faptul ca Logan este slab calitativ si tot tacamul, pe promotor s-au realizat 2 teste comparative, in ultimele luni. Primul: Sandero vs Aveo vs Fabia. Al doilea: noul Logan vs Kia Rio vs noul Symbol. Citit review-urile pe site-ul respectiv si vedeti concluzia: Logan este la fel de bun ca oricare dintre concurenti, la unele capitole chiar mai bun. De ex Sandero are cel mai placut interior (dintre masinile testate), la fel si Logan facelift. Apoi alta concluzie: Logan are tinuta mai buna de drum decat noul Symbol. Etc etc. Cei care nu vor sa creada ca Logan-ul este la nivelul concurentei, sa fie sanatori. Problema e ca voi comparati logan cu masini mult mai scumpe (gen audi, etc). Insa asa e romanul.
-
ha ha ha, marţi, 18.11.2008 00:51ha ha ha
Am si eu Logan diesel de 3 ani si n-am avut probleme cu el ci doar cu jegosii de la service,care nu-si fac treaba de mecanici,ci mai mult de cirpaci...masina e buna,puteau sa stringa mai mult suruburile si sa o faca mai silentioasa,dar la ce drumuri avem noi,rezista destul de bine...am un vecin care a avut 2 bmw;unul nou si unul la 1000 de euro;unul l-a busit si alalalt i-a luat foc motorul in parcare.Loganul e masina de familie si de oameni normali,"nu de maniaci",incap multe in ea e destul de inalta,nu cu spoilere fitzoase ce se sparg cind le loveste vreo piatra sau bordura...si mai e ceva:"se zice ca vulpea cand nu ajunge la struguri,spune ca-s acri".ca masina noua de familie,e buna...si e foarte stabila in curbe ..eu am testat-o intru lejer cu 80-90km in curba de 40-50km si mai bine asa ca .......
Citeste si
-
INDUSTRIE | joi, 28 iunieBMW ar putea produce maşini la o fostă fabrică MitsubishiUzina NedCar din Olanda, singura fabrică Mitsubishi din Europa, ar putea fi utilizată de BMW Group pentru producţia de modele Mini. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieBMW nu va prelua tehnologie de propulsie alternativă de la General MotorsOficialii BMW au anunţat că au sistat discuţiile cu omologii lor de la General Motors privind tehnologiile de propulsie alternativă. Cele două companii nu au renunţat la ideea unui partneriat. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieGiles Taylor este noul designer şef de la Rolls-RoyceRolls-Royce are un nou designer-şef. Numele său este Giles Taylor şi s-a alăturat mărcii de lux acum un an de zile venind de la Jaguar. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieRenault vrea să vândă mai multe maşini în afara EuropeiFrancezii de la Renault vor să-şi reducă depdendenţa de piaţa fragilă din Uniunea Europeană, plănuind să vândă mai mult de 50% din producţie pe pieţele din afara Europei. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieBMW i3 va avea un preţ între 35.000 şi 40.000 euroPrimul automobil electric construit de BMW va avea un preţ de bază ce va varia între 35.000 şi 40.000 euro. BMW i3 va fi disponibil pe piaţă începând cu 2014. Citeste tot
Da, stirea e pentru cei care aveau impresia ca actuala criza economica nu afecteaza Romania ...