Dacia ofera un motor de 1.2 litri pentru Logan si Sandero

Publicat luni, 22.06.2009 15:50 de Sebastian Toma

Noul motor Dacia de 1.2 litri si 75 CP este disponibil de maine atat in gama Logan Sedan, cat si in gama Sandero. Unitatea are un consum mixt in ciclu combinat de 5.9 litri la 100 km.

De maine, gama Dacia Logan Sedan si Sandero vor putea fi comandate in reteaua de agenti autorizati Dacia si cu un motor pe benzina de 1.2 litri care dezvolta 75 de CP. Pretul de pornire al Logan 1.2 16V Ambiance este de 6.550 euro, pe cand Sandero 1.2 16V Ambiance are un pret de pornire de 7.500 euro. Versiunile Preference ale acestor modele au un pret de 7.250, respectiv 8.200 euro, pe cand versiunile Laureate ale Logan si Sandero pleaca de la 8.150 euro, respectiv 9.100 euro cu TVA.

Intervalul de revizie pentru cele doua modele echipate cu motorul de 1.2 litri este de 40.000 kilometri sau doi ani. In ciclu mixt, consumul mediu de carburant al propulsorului de 1.2 litri este de 5.9 litri la 100 km parcursi. Cilindreea propulsorului este de 1.149 centimetri cubi, iar puterea maxima este atinsa la 5.500 rpm. Valoarea cuplului motor maxim este de 107 Nm, care este oferit la 4.250 rpm. In cazul ambelor modele, emisiile de CO2 pe kilometru ale noului motor de 1.2 litri ating pragul de 139 de grame.

Via | Dacia

  • cristi, luni, 22.06.2009 17:05
    1.2

    "Intervalul de revizie pentru cele doua modele echipate cu motorul de 1.2 litri este de 40.000 kilometri sau doi ani." Inca o data "profesionalismul" redactorilor automarket este dovedit pe deplin. Cum poti sa scrii prostia asta? Nu exista motor la care sa schimbi uleiul si filtrele la 40.000 km, decat daca vrei sa duci masina direct la Remat dupa revizie. Foarte buna introducerea noului motor, n-am inteles insa daca va inlocui motorul de 1.4 cu aceeasi putere, mi s-ar parea normal sa fie asa.

  • Ciprian Malan, luni, 22.06.2009 17:17
    40000 km?

    si mie mi se pare enorma valoarea de 40000 de km intre revizii. trebuie sa fie o greseala

  • sebaa, luni, 22.06.2009 17:24
    Interval revizie

    @ Cristi, @ Ciprian Va asigur ca nu este nici o greseala. In urma cu ceva vreme, Dacia a inceput o politica de marire a intervalelor de revizie, motiv pentru care intervalul de revizie este mai mare decat cel al primelor modele. Stiu ca la prima vedere, intervalul de revizie pare mare, dar aceasta este valoarea aleasa de inginerii Dacia-Renault, nu de mine. O zi buna!

  • ddd, luni, 22.06.2009 17:59
    Intervale de revizie

    Mai sunt si alti producatori care oferta astfel de intervale de revizie. De exemplu, la Nissan Pathfinder si Navara 2.5 DCI intervalul de revizie e 30000 Km sau 2 ani. Foarte bine ca introduce si Dacia un astfel de interval de revizie!

  • cristi, luni, 22.06.2009 18:24
    1.2 again

    Da, foarte bine. Astept sa vad cum arata la interior si cum merge un asemenea motor dupa 3 revizii din astea, de 40.000 km. Romanul se bucura, ca face revizia mai rar, dar cand va incepe sa schimbe componente din motor pentru ca uleiul nu mai lubrifia cum trebuie o sa fie tare fericit. In plus, un filtru de aer, la drumurile noastre pline de praf, la 40.000 de km este colmatat complet. Stiu cum arata filtrul de aer la 15.000 km.

  • mihai, luni, 22.06.2009 18:50
    revizie

    Nissan Note 1.6 benzina interval de service 30 000 km sau 2 ani deci nu e valabil doar la diesel la Nissan...

  • Etienne, luni, 22.06.2009 19:13
    Dacia 1,2

    Motorizarea aceasta ar fi trebuit sa fie una de baza si din punct de vedere al pretului, dar se pare ca nu este asa. Poate se considera ca intervalul mai mare intre revizii compenseaza in parte diferenta de pret defavorabila lui 1,2 fata de 1,4. Insa nu stiu cati proprietari de Dacia (excluzand firmele) parcurg 20000 km/an, asa ca o revizie o data la 2 ani e mai cinstita. Oricum motorul e pentru cei mai "linistiti", fortarea sa pentru niste performante suficiente ducand la cresterea consumului cel putin pana la nivelul lui 1,4.

  • Gelu, luni, 22.06.2009 19:15
    revizii mai dese= stricaciuni mai mici

    Daca vrei sa ai masina mult timp nu te iei dupa ce zice producatorul. Eu am un 206 1.4 hdi si la 10000 de km schimb uleiul si la 20k din nou uleiul + filtru ulei + filtru aer si polen . Are 100 000 km si nu am avut probleme. Sfatul meu e sa uitati ce zice Dacia si sa mergeti mai des pe la revizii ca sa nu va doara capul.

  • eu, luni, 22.06.2009 22:10
    prosteala pe fata...

    vorba aia, la romani ca e prosti le dam 40.000 km interval de revizie... ca sa transformam loganul in masina de unica folosinta (pardon, unica revizie)... va zic eu ca am deja 4 revizii la 1.6 MPI si deja dupa 10.000 km uleiul incepe sa-si schimbe culoarea, la 15.000 e numai bun de schimbat... am fost sceptic si cand renault-ul a marit intervalul de schimb la 20.000 km, dar na, totusi nu sunt 40 k... si hai sa fim seriosi, nu da bmw, mercedes, vw, care chiar fac motoare nu carute ca propulsoarele reno 40 k la revizie si s-au trezit desteptii... FOAMEA BA!

  • sorin, luni, 22.06.2009 22:11
    revizii

    Parerea mea este ca nu trebuie sa te joci cu "viata "motorului schimband uleiul la 40 000.......Poate inginerii de la Dacia stiu ei ceva TEORIE dar la PRACTICA lasa de dorit.Sunt uleiuri in LUME calitative ,DAR!!!!!! nu uitati ca traiti in romania si se poate sa dai o caruta de bani ..pe un ulei contrafacut de FIRMA si te trezesti ca faci motorul varza si la garantie o sa ti spuna ca e vina ta ca trebuia sa adaptezi intretinerea masinii in functie de mediu si exploatare.Un ulei bun....este si f scump...si romanul sigur nu o sa si permita sa faca un schimb cu cateva milioane bune...asa ca indiferent de ulei cel mai bine ar fi la maxim 10 000.o sa ai un motor SIGUR,BUN,CURAT indiferent de teapa de ulei folosit.

  • Adrian Steianu, luni, 22.06.2009 22:25
    incorect

    Tocmai am vb cu un amic dealer Dacia , si mia zis ca cea mai buna cale este sa faci revizia la 10.000km chiar daca aici zice de 40.000 km. Fratilor faceti revizia cand credeti ca e mai bine! Nu va lasati prostiti de unele oferte!

  • dmc, luni, 22.06.2009 22:52
    revizii

    Eu nu stiu daca mai ai placute de frana dupa cel mult 20.000 de km!!! Ganditi-va...mai ales daca conduci in oras frana..accelerare si iar frana!!!!

  • MANUCU SPANIA, marţi, 23.06.2009 00:43

    BAIETI LASATI VA DE POVESTI ULEIUL ESTE PERISABIL SI ISI PIERDE CALITATILE DUPA 1 AN DE ZILE ALEA SUNT MASINI DE TOT RAHATUL AUZI TU 30 MII HAHA DACA ERA ASA SI NEMTII FACEAU LA FEL IN FINE CREDETI CE VRETI

  • nanu, marţi, 23.06.2009 04:42
    revizii zici?

    sau poate ca se urmareste aducerea motoerelor varza la servis sau scaderea "costurilor " cu reviziile si apoi schimbul dedefinitiv al setului motor sau cine stie or fi asa de bune? ....miramas!!!

  • Marian, marţi, 23.06.2009 08:38

    Uleiul este deja negru si aproape lipsit de vascozitate la 20.000km cam la orice masina, astfel incat propunerea cu intervalul de 40.000km mi se pare sinucidere curata. Iar de filtrul de aer sau de polen nu mai zic, deja pe la 10.000 km sunt complet imbacsite.

  • Tembelus REX, marţi, 23.06.2009 09:01
    Nu va inteleg..........

    Nu va inteleg de ce sunteti asa de bulversati cu reviziile astea.....oricum cea mai mare parte din voi nu veti fi clienti DACIA ....pentru ca na voi sunteti baieti fini, cu gusturil, cu pretentii nu te poti afisa cu "ligheane, frigidere, dulapuri" etc prin oras......nu da bine la fetite.......pentru voi exista SERIA 3 - modelul anilor '90 - "pisicuta".....masina stabila, cu prestanta, cu aer teuton, bavarez adevarat din creerii muntilor, a si era sa uit si foarte sigura ....:-)).....ha,ha,ha .....cu o stea jumate ...asta cu conditia sa aiba airbaguri si sa si functioneze........... Asa ca lasati-ne pe cei care iubim DACIA pana la moarte sa ne bucuram inima, si sa ne clatim ochii cu noile realizare de la Mioveni. A sau daca nu vreti "pisicute" incercati sa deveniti "stapanii inelelor".....care na ....iar niste masini adevarate......asa ati invatat voi ca se ridica o tara saraca.....prin cei trei mari Bmw -Audi-Mercedes.....si evident prin SUV-uri care este .......sa ne traiasca ..........

  • yanu, marţi, 23.06.2009 09:50
    ...

    Am si eu un logan si am facut in 6 luni 3 revizii inclusiv pe cea de 40.000 km am schimbat discurile de frana si mai multe de cat se schimba la revizie...(.nu am mers in regim taxi)... in fine dar totul o revizie asa de departe mi se pare totus cam exagerata reclama... Sunt tare curios ce consumabile vor folosi (poate ulei de ricin si placute din azbest :))....)

  • Julius, marţi, 23.06.2009 09:51
    E ceva ciudat

    40.000 e enorm poate se refera la schimbul distributiei=)) in legatura cu km pe an 20000 mi se par ok, nu trasi de par, o medie ar insemna 55km/zi(in fiecare zi dar sa nu uitam de concedii si iesirile din week-end cand atunci se fac cei mai multi km) ceea ce nu e mult mai ales cand ai o masina care nu cere sa ajunga de multe ori la pompa. nu detin nici o "nemtoaica", detin o masina mult mai spatioasa decat loganul(inclusiv mcv) cu motor de 1250 diesel si 85 de caiuti, garda la sol mult mai mare si nu m-a lasat niciodata si fac in medie 25000 pe an cu ea. o zi buna;)

  • Autogreen, marţi, 23.06.2009 10:15
    interval revizie

    Intervalul acesta de revizie ar fi posibil in Franta sau Germania acolo unde sunt autostrazi si nu prea e praf. In Bucuresti lucrurile stau altfel: se merge cu viteza mica, atmosfera e imbacsita de praf (mai rau ca la tara). In Bucuresti nicio masina nu ar trebui sa aiba intervalul de revizie mai mare de 10.000km.

  • raul, marţi, 23.06.2009 10:47
    @tembelus rex

    nu stiu care e problema ta omule. esti cam frustrat sau poate doar prost. te grabesti sa postezi cate o porcarie de genu la fiecare stire, indiferent de topic. Esti un prost pentru ca ai prejudecati, fara sa fi condus probabil nimic altceva pe lumea asta decat loganul si un 1310 cand erai mai micut.

  • Gaby, marţi, 23.06.2009 11:45
    REVIZIE DDD

    ddd la 22.06.2009 (17:59) Intervale de revizie Mai sunt si alti producatori care oferta astfel de intervale de revizie. De exemplu, la Nissan Pathfinder si Navara 2.5 DCI intervalul de revizie e 30000 Km sau 2 ani. Dar alea sun DIESEL si nu Benzina! Si daca in motorul pe benzina mai pui in Ro si un ulei sintetic la 40000km s-ar putea chiar sa schimbi motorul :)) Veniti la mine la piese :))

  • Bogdan, marţi, 23.06.2009 12:01
    1.2 - 75 cp dacia ?!?!? WOOOOOW

    WOOOOOOOOOW, suntem si noi demni de un motor nou ??? Nu se poate incredibil... Dupa atata amar de vreme cat Renault ne dadea motoarele lui vechi de acu 5-10 ani sau cat or avea... intr'un final ne dau si noua un motor mai bunicel. Sau din cauza crizei au prea multe motoare de generatie mai noi pe stoc si ... s-au gandit sa mai dea si la saracii astia de la Dacia, ca deh, Dacia face vanzari pe criza... Oare o sa vina si ceva pe diesel??? Totusi tre sa tinem cont ca la ora actuala mai peste tot un motor de 1.4 se duce la 100+ CP iar unul pe diesel de 1.5 este de 100+ CP...

  • URAGANU, marţi, 23.06.2009 12:51
    lamurire

    La OPEL prima revizie se face de proba la 10,000 si SCHIMBUL de ulei se face prima oara la 30,000 km. Asa ca nu vad unde si de ce ar fi gresit redactorii Automarket cand au scris cifra de 40,000. Oameni buni, tehnologia a avansat prin urmare si motoarele si uleiurile. Nu mai sunt aceleasi de acum 10 ani. Au evoluat mult, dar se vede ca pe internetul romanesc comenteaza in proportie de 90% numai papagali care probabil ori n-au masina ori au niste vechituri la care revizia se face la 5000km. Cat despre Logan si motorizari, asteptam si dieselul de 100 de cai :D Multumim

  • tony, marţi, 23.06.2009 13:13
    prima revizie 40000km sau 2 ani

    bun daca da revizie la motorul asta la 40 mii km ,sa dea si la celelalte pe benzina la fel ....catii km da garantie producatorul ????

  • Tembelus Rex, marţi, 23.06.2009 20:44
    Ptr. raul - Eu nu te-am jignit "prietene"......

    Nu postez decat la stirile despre Dacia asa cu nu generaliza ...altii sunt pe siteul asta care abereaza....si bat campii cu gratie....se vede ca nu esti de-al "casei" .....problema ta.......ramai la parea ta.....eu la a mea.........si sa stii ca am mai condus si alte masini ....nu numai alea...e adevarat cam putine dar au fost....... Somn usor. poate ti-e somn.

  • ha ha ha, miercuri, 24.06.2009 13:50
    hmmm

    si mie mi se pare ciudat sa faci revizia la 40000. de km,sau la 2 ani,mai ales ca sunt o gramada de lucruri care se pot duce la masina pina atunci.de ex>:placutele de frina,filtrele-care au garantie la nr. de km sau dupa nr. de ani si care la noi intr-adevar se colmateaza repede,uleiurule care au si ele termen de valabilitate.pe de alta parte,motorul de 1,2 e destul de mic si nu necesita revizii dese....dar nici sa-l revizuiesti dupa 2 ani.stiu din experienta ca daca de exemplu faci schimbul de ulei la masina acum,trebuie sa-l schimbi iar dupa 1 an-asta in situatia in care nu mergi cu ea.oricum,dupa o revizie,am observat ca masina se comporta altfel,parca respira mai usor,e mai plina de viata.viata motorului e revizia...daca-i dai la timp ce trebie,merge bine.polo,fabia si opel au motoare mici de 1,2-1,3 diesel sau benzinare si tot necesita revizie dupa 10.000km.asta e ...dar eu unul cred ca e blaf....de atragere clienti...si pretul e neschimbat...si loganu e masina grea si abia duce motorul de 1,4,care cam consuma...si asta de 1,2 n-ar trebui sa depaseasca 4l\suta de km...

  • gigel, duminică, 28.06.2009 20:48
    1.2

    incepe sa se scumpeasca dacia asta..are aproape acelasi pret cu celelalte..