Dacia: “Nu facem compromisuri la siguranța pasagerilor și a pietonilor, dar alegem atent sistemele de asistență“
Prezenți în România pentru a pune la punct detaliile viitorului model Dacia Duster, mai mulți oficiali Renault, printre care și șeful mărcii, Denis le Vot, au explicat cum se împacă siguranța cu reducerile de costuri.
Mai mulți oficiali ai grupului Renault, printre care Denis le Vot – CEO Dacia și Lada, Gilles Le Borgne – vicepreședinte executiv inginerie Renault Group, Laurens van den Acker – vicepreședinte executiv design Renault Group, au fost săptămâna trecută la București pentru a pune la punct detaliile următoarei generații Duster, potrivit informațiilor economica.net.
Într-o discuție purtată cu această ocazie cu un grup de jurnaliști români, ei au explicat și cum este gândit nivelul de siguranță al mașinilor Dacia pentru a respecta ideea de dotări „esențiale”.
Așa cum este deja cunoscut, cuvântul care definește în prezent modelele Dacia nu mai este „low-cost”, ci „esențial”. Mai exact, dacă primele generații ale modelelor Dacia realizate după preluarea mărcii românești de către grupul Renault ținteau titlul de cele mai ieftine mașini de pe piața europeană, acum dotările au evoluat odată cu maturizarea clienților. Însă strategia Dacia este de a monta pe mașinile sale exact acele sisteme care sunt neapărat necesare clienților, esențialul, pentru a putea menține prețul final sub cel al concurenților.
În acest context, unii români și-au menținut ideea că mașinile Dacia sunt mai puțin sigure decât alte vehicule de pe piață, iar cele două stele obținute de modelele Logan și Sandero la testele EuroNCAP din acest an au părut a susține această idee.
Pentru a explica de ce mașinile Dacia au doar două stele EuroNCAP și a susține nivelul de siguranță oferit pietonilor și pasagerilor de mașinile mărcii, Denis le Vot, CEO al mărcilor Dacia și Lada în cadrul grupului Renault a declarat că „în privința siguranței, cea pasivă este la nivelul maxim. Dacia nu folosește o platformă ieftină de clasă B, ci una modernă, aceeași cu a lui Clio. Cât despre sistemele ADAS (Advanced Driver Assistance Systems), noi suntem Dacia, deci suntem definiți de esențial. Avem o mulțime de sisteme de asistență, dar nu pe toate. Le omitem intenționat pe cele care nu sunt neapărat necesare, precum cel de menținere pe banda de circulație. Ele vor fi montate atunci când legislația o va cere. Le avem pe toate la Renault”.
Totodată, Gilles Le Borgne, vicepreședintele executiv pentru inginerie în cadrul Renault Group, a arătat că „în privința testelor EuroNCAP, acolo trebuie bifate trei zone – pietoni, siguranță pasageri și echipamente active de securitate. Nu facem compromisuri la siguranța pietonilor și a pasagerilor din automobile, dar alegem atent sistemele de asistență. Ce trebuie să înțelegeți este că EuroNCAP, sau alte organizații asemănătoare, avansează cu cerințele fără a lua în calcul costurile, eficiența. Noi ținem pasul, dar încercăm să menținem costurile sub control. Dacă veți compara Jogger cu o mașină similară de acum cinci – zece ani și cu testele de atunci, ați vedea că ar fi putut obține, probabil, cinci stele. Deci, în privința siguranței efective, mașinile noastre sunt foarte bune”.
Via economica.net
Exact ce spuneam pentru cei care insistă că un SH de 5-10 ani e mai sigur ca Daciile actuale. Nu, sunt probabil cam la același nivel. Pentru că dacă EuroNCAP ne-ar lua mașinile noastre de 6-10 ani (ca să nu mai zic că majoritatea au peste 10 ani) probabil că ne-ar da 0 stele (să fim serioși, majoritatea nu avem sistemele actuale de asistență pe mașinile noastre SH) sau 1 stea. Să zicem că alea premium tehnologizate ar lua 2-3 stele. Dar la fel, dacă Logan / Sandero 3 ar fi testate pe baza normelor pe care au fost testate mașinile noastre SH, ar luat 5 stele având în vedere că la structură au luat 4 stele pe criteriile actuale. Spre exemplu, Opelul meu Astra J din 2014 a avut la vremea lui 95% la siguranța pasagerilor. Logan 3 are 70%. Dar dacă mi-ar testa Opelul acum nu știu dacă i-ar mai da 95% la siguranța pasagerilor pentru că mi se pare că au crescut pretențiile și aici. Dacă greșesc strict aici pe informațiile cu siguranța pasagerilor, vă rog să mă corectați. Exemplu clar e Panda cu 5 stele în 2011 și 0 stele în 2020. Aceeași mașină, dar alte pretenții ale EuroNCAP. Așa că noi, cei 80-90% cu mașini de 5-10-15 ani, am lua 0-1 stele la EuroNCAP cu modelele noastre pe baza criteriilor de acum. Ar fi frumos totuși ca românii să mai renunțe la prejudecăți și să se informeze corect. Nu neapărat să susțină Dacia, nu trebuie să își cumpere sau să aprecieze marca asta, dar măcar să se informeze corect fără perdeaua prejudecăților.