Dacia: "Noul Duster facelift a urcat la nivelul EuroNCAP a lui Sandero: patru stele la siguranță"
Odată cu apariția în versiunea standard a lui Duster a unor elemente precum ESP-ul și airbag-urile laterale, nivelul de siguranță a SUV-ului românesc a urcat. "Duster se află la nivelul EuroNCAP a lui Sandero", spune Arnaud Deboeuf, unul dintre oamenii care conduc destinele Dacia.
Arnaud Deboeuf, responsabilul gamei entry-level în cadrul Renault, susține într-un interviu pe care ni l-a acordat la Salonul Auto de la Frankfurt că, odată cu faceliftul pe care l-a primit Duster, modelul românesc a ajuns la același nivel de echipare de siguranță precum Sandero, ceea ce înseamnă că SUV-ul de la Mioveni a urcat practic la nivelul unui model de patru stele EuroNCAP.
Organizația europeană nu obișnuiește însă să testeze modele modificate estetic, preferând să se concentreze pe generațiile noi: "Chiar dacă EuroNCAP nu testează facelifturi, noul Duster facelift beneficiază de exact aceleași elemente de siguranță pe care le-am montat pe Sandero. Vorbim de airbag-uri laterale, de compartimentul motor desenat astfel încât să se ridice la nivelul cerințelor la impactul cu pietonii și la ESP-ul de serie. Toate lucrurile care au dus la patru stele pe Sandero se află pe Duster, deci nivelul de siguranță e virtual identic. Pe de altă parte, nu am vizat cinci stele pe Sandero pentru că ne-am aflat la limita dintre ceea ce înseamnă cu adevărat siguranță și adăugirile electronice".
Foarte interesant este faptul că platforma B0, cea care a stat la baza tuturor modelelor Dacia de la primul Logan până în prezent, permite atingerea unui scor maxim la EuroNCAP, însă această țintă nu se justifică pentru marca românească. Motivele ne-au fost oferite de același oficial francez.
"Sandero a ajuns la patru stele EuroNCAP, iar dacă am fi vrut să atingem cinci stele platforma nu ar fi fost un impediment. Elementele care ne blochează atingerea a cinci stele EuroNCAP sunt, în principiu, echipamentele electronice. Deci platforma este una care poate permite cinci stele la testele de siguranță. De exemplu, dacă vrei să mergi cu punctele spre cinci stele EuroNCAP, trebuie să montezi regulatorul/limitatorul de viteză pe toate mașinile în dotarea standard, iar această cheltuială adițională nu s-ar fi justificat", spune oficialul Renault.
De altfel, platforma B0 este una pe care Dacia va continua să lucreze, constructorul român neavând planuri de schimbare în viitorul apropiat. Conform declarațiilor lui Arnaud Deboeuf, păstrarea platformei se datorează atât flexibilității acesteia, cât și costurilor care ar interveni în cazul unei astfel de modificări: "Vom continua să folosim platforma B0, nu avem în vedere un înlocuitor, pentru că această platformă este compatibilă cu evoluția mărcii Dacia. Vom păstra platforma pentru că a demonstrat că e perfectă pentru șoselele proaste și, pe de altă parte, pentru că producem pe baza acesteia în 11 uzine din întreaga lume. Dacă ar trebui s-o schimbăm, costurile ar fi prea mari. Iar genetica platformei e bună. O putem lungi în partea din spate dacă e nevoie de mașini mai mari, avem o versiune 4x4, avem o versiune 4x2", a încheiat Deboeuf.
Ma bucur! EuroNCap sunt "batuti in cap", daca vor neaparat limitator de viteza standard!