Dacia Logan, printre cele mai importante 10 modele ale deceniului trecut!

Publicat miercuri, 27.04.2011 13:00 de Mircea Meșter

Logan este considerat unul dintre cele mai importante 10 modele ale deceniului trecut într-un concurs realizat de Automotive News. Modelul Dacia stă alături de nume grele ale industriei, precum Citroen DS, Ford Model T, VW Golf sau Porsche 911.

Dacia Logan este una cele mai importante 10 maşini ale deceniului 2000-2010. Cel puţin aşa susţin renumita publicaţie Automotive News Europe şi compania MSX International, care au dat startul unui concurs prin care cititorii din toată lumea vor alege, timp de două luni, cele mai reprezentative maşini lansate în fiecare deceniu de la inventarea automobilului şi până astăzi. 

Concursul se numeşte Legends on Wheels şi îşi propune să găsească maşinile care, în opinia votanţilor, au reprezentat principalele lansări ale deceniului în care acestea au apărut pe piaţă. Dacia Logan concurează pentru această distincţie în deceniul 2000-2010 cu Maybach, Nissan 350Z, VW Phaeton, Tesla Roadster, Mini, Mercedes SLS AMG, Chevrolet Volt, Porsche Cayenne şi Bentley Continental GT.

  • Nu e frumoasă, dar e ieftină şi solidă. Această maşină de 5000 de euro este bazată pe platforma lui Nissan Micra. Conduce marşul triumfal al maşinilor low-cost - descrierea Daciei Logan pe site-ul oficial Legends on Wheels.

Evident, din cele zece modele reprezentative ale celorlalte decenii nu lipsesc numele mari ale industriei. Astfel, între maşinile pretendente la titlu în deceniul propriu regăsim modele precum Toyota Prius, Renault Scenic (1990-1999),  Audi Quattro, Mazda MX-5 (1980-1989), Renault 5, VW Golf, BMW M1 (1970-1979), Porsche 911, Opel GT, Ford Mustang (1960-1969), Mini, Fiat 500, Citroen DS, Chevrolet Corvette, BMW Isetta (1950-1959), Citroen 2CV, VW Kaefer, Porsche 356 (1940-1949), Mercedes Typ 500, Skoda 633, Citroen Traction Avant, Opel Kadett (1930-1939), Rolls-Royce Phantom, Bugatti 35, Opel Laubfrosch (1920-1929), Hispano Suiza, Lancia Theta, Audi Typ A, Alfa 24 HP (1910-1919), Lohner Porsche, Mercedes 35 PS, Ford Model T, Rolls-Royce Silver Ghost (1900-1909) şi Renault Voiturette, Peugeot Typ 2 sau benz patent-Motorwagen, triciclul motorizat care este considerat părintele automobilului (toate înainte de 1900). O altă categorie interesantă de vot este cea a conceptelor, editorii Automotine news alegând aici 10 dintre cele mai interesante concepte care au scris istorie.

Votul este deschis până în 29 iunie pe site-ul www.legendsonwheels.com. Modelele câştgătoare vor fi premiate în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt, iar votanţii intră în joc pentru premii interesante: invitaţii la ceremonia Legends on Wheels de la Frankfurt, invitaţii la Salonul Auto de la Frankfurt sau una dintre cele 125 de monede din argint Ford Model T în ediţie limitată.

  • alinusu, miercuri, 27.04.2011 13:46

    BRAVO DACIA!

  • tzenu_bmw, miercuri, 27.04.2011 13:56
    good news.......

    felicitari dacia la mai multe.....

  • Marius, miercuri, 27.04.2011 14:37
    Logan peste 100 de ani

    Frumusetea artei auto ar fi ca, peste 100 de ani, un logan scos de sub niste balegare dintr-o curte de fermier, sa fie licitat la zeci de milioane de euro. Iar acum nu le baga nici dracu in seama. Luati Logane cat inca mai puteti, pentru ca nici nu stiti ce pierdeti :)))

  • gigel, miercuri, 27.04.2011 14:40

    Nu e frumoasa, nu e confortabila, solida cu atat mai putin, ca suna toata ca o caruta dupa cativa kilometri. Iar treaba cu 5000 a fost asa pt ca altii nici nu mai vindeau fara servo/abs.

  • ..., miercuri, 27.04.2011 15:11

    nici frumoasa , nici fiabila ,nici confortabila , nici ieftina , nici nu are treaba cu restul de masini de aceiasi generatie , Oare ce o fi ?? e LOGANU !!!

  • Posesor LOGAN, miercuri, 27.04.2011 15:12
    @gigel

    Cand vei renunta la posetere cu bolizi de pe pereti si-ti vei cumpara masina din banii tai atunci sa ne contactezi pustiule. Pana atunci, ciocul mic si joc de glezne. Logan are cel mai bun raport dimensiune/echipamente/pret de piata , iar soliditatea a fost demonstrata de-a lungul timpului. Nu trebuie niste adolescenti acneici sa ne spuna noua cum e Logan-ul.

  • antonny, miercuri, 27.04.2011 15:27
    ****

    @gigel hai sa iti spun in EAU s-au dus zeci de mii de masinii fara abs ,fara geamuri electrice ,fara airbag pasager ......oare aia sunt nebuni prosti ???.....si mai nou uite k renault mai face si banii le-a dat platforma la indieni !!!!..

  • uuuu, miercuri, 27.04.2011 16:17
    serios

    nu cred ca e un test serios, ba mai mult e o gluma unde e veyronul??????? adica nu e nici macar in top 10?

  • Diesel08, miercuri, 27.04.2011 16:28
    Logan

    Este un automobil proiectat inteligent.

  • Gerula, miercuri, 27.04.2011 16:29
    Cam fortata propunerea

    Sunt de acord cu: Mercedes 300 SL VW Transporter Ford Mustang Jaguar E-Type Volvo 240 Audi 80 Smart Mini Mi se pare ca Loganul trecand peste calitatile si defectele inerente nu prea are inca un loc de "legenda". Legenda trebuie sa fie in domeniu un model despre care la vremea lui s-a scris mult, s-a comentat si care inca mai conteaza in lumea auto. Daca Jaguar E-Type a devenit deja un simbol al masinilor clasice, daca nu exista film gen "Safari" fara Land Rover sau daca indubitabil, Willis = SUA = Al doilea razboi mondial nu prea imi inchipui ce ar reprezenta Logan intre toate modelele de mai sus. Doar un model "Low-Cost" de succes. Chintesenta nevoii de deplasare cu autoturismul din punctul "A" in punctul "B", fara tot felul de gadgeturi inutile, cu un confort fara extravagante, cu echipari la minimul necesar pentru primul deceniu al secolului XXI. Recunosc ca nu e o masina frumoasa, dar te poti obisnui cu asta, dar sa spui ca dupa cateva sute de km. suna ca o caruta,...apropo': -Cum suna o caruta?

  • vartanu, miercuri, 27.04.2011 16:46
    Bravo dacia

    Bravo dacia. Insa lipsesc adevarate capodopere ale tehnologiei auto cum ar fi Bugatti Veyron sau Nissan GTR.

  • bernd, miercuri, 27.04.2011 17:13
    Lipsa

    Ferrari F40, 458Italia,250GTO, Porsche 959, MclarenF1,Bugatti Veyron, Nissan GTR, Mazda RX-7 sunt doar cateva nume ce lipsesc

  • LR, miercuri, 27.04.2011 20:55
    Masini, carute

    Din ce am constatat eu pana acum, indiferent ce model iti cumperi si indiferent cum ii spui (masina, caruta sau harb), important e de la ce dealer o comanzi si, mai ales, ce meseriasi sunt in service-urile acestora. Poti sa-ti iei un model cu pretentii de la un dealer lacom si mai tarziu vei descoperi ca ai facut o afacere proasta. Sau poti sa-ti iei o "caruta" - cum spun unii - de la un dealer cat de cat onest si poti sa fii multumit pe toata durata utilizarii. Daca ai posibilitati, poate e mai bine sa iti cumperi masina de la un dealer din strainatate. Sau sa apelezi la leasingul operational.

  • LR, miercuri, 27.04.2011 21:07
    Service, dealer

    Am dus masina intr-un service mare - nu spui care :) - acesta fiind un important dealer (vinde 5 marci auto) si am constatat ca e o teapa pe fata. Ei au incasat bani frumosi din CASCO, dar au folosit materiale, meseriasi si tehnologii de toata jena! Sunt convins ca asiguratorii stiu ca aceste costuri sunt mai mici decat cele declarate de service, dar... daca te grabesti sa scoti masina si semnezi fara sa verifici cu atentie, nu mai ai ce comenta.

  • George, joi, 28.04.2011 00:29
    Fics Pics

    Daca masina ta favorita nu apare in lista, o poti adauga tu. Mergeti pe www.legendsonwheels.com la ultima pagina si vedeti. Deci nu a fost nicio selectie, ci fiecare a scris ce a vrut. In toamna vom vedea castigatorii, iar pana atunci automarket.ro o sa mai scrie si ca Dacia Duster si ca Dacia Sandero se numara printre cele mai importante masini ale deceniunului trecut. De fapt e vorba de ultimii 125 de ani, nicidecum de perioada 2000-2010.

  • BaditzaEx, joi, 28.04.2011 21:04
    Felicitari Dacia !!!

    ce mi-as dori si o revenire a lu' Aro :D Maghiarimea sa-si bage unghia-n gat , la cat de sunt ei , n-au o marca , Saracii :))