Dacia Lodgy şi Ford B-Max, nominalizate pentru Car of the Year 2013

Publicat miercuri, 03.10.2012 18:19 de Mircea Meșter

Două modele apropiate de România se află între maşinile nominalizate la Car of the Year 2013. Lodgy şi B-Max vor avea însă de înfruntat nume grele ale industriei auto, precum VW Golf, BMW Seria 3, Audi A3 sau Mercedes A-Klasse.

Dacia are motive de sărbătoare. pentru al doilea an consecutiv, unul dintre modelele mărcii de la Mioveni se regăseşte în lista scurtă a maşinilor nominalizate la prestigiosul trofeu European Car of the Year (COTY), cel mai important astfel de premiu acordat în Europa. Dacă la ediţia 2012 a fost vorba de Dacia Duster, onoarea îi revine în cadrul COTY 2013 lui Dacia Lodgy.  

Dacă Lodgy este produs în Maroc, paradoxul face ca în finală să existe totuşi un model 100% românesc. Este vorba de Ford B-Max, monovolumul de segment B al celor de la Ford fiind singurul nominalizat al mărcii la cea mai înaltă distincţie europeană de acest tip.

Lodgy şi B-Max au contracandidaţi puternici în acest an, unul în care producătorii din toată lumea au scos armele în toate segmentele. Dacă vorbim de mărci premium, între nominalizaţi se numără noile Audi A3, BMW Seria 3, Mercedes-Benz A-Klasse şi SL, Porsche Boxster sau Volvo V40. Mărcile de volum aduc arme grele în acest an, cele mai cunoscute nume fiind Volkswagen Golf, Kia Cee'd, Hyundai i30, Opel Adam, Renault Clio, Skoda Rapid sau duo-ul Subaru BRZ/Toyota GT86. 

Cei 7 finalişti ai ediţiei 2013 a COTY vor fi anunţaţi peste două luni, premiul cel mare urmând să fie acordat de juriul Car of the Year în cadrul Salonului Auto de la Geneva din 2013. Anul trecut, Dacia Duster a reuşit să intre în finală, dar a ocupat locul al şaptelea în urma voturilor juriului format din jurnalişti de pe tot cuprinsul continentului.

CANDIDAŢII NOMINALIZAŢI CAR OF THE YEAR 2013
AUDI A3 OPEL Mokka
BMW Seria 3 PEUGEOT 208
CHEVROLET Malibu PORSCHE Boxster
DACIA Lodgy RANGE ROVER
FIAT 500L RENAULT Clio
FORD B-Max SKODA Rapid/SEAT Toledo
HONDA CR-V SMART ED
HYUNDAI i30 SUBARU Impreza
HYUNDAI Santa Fe SUBARU XV
KIA Cee'd SUBARU BRZ/TOYOTA GT86
KIA Optima TATA Vista
LANCIA Flavia TOYOTA Auris
MAZDA 6 TOYOTA Prius Plug-in
MERCEDES-BENZ A-Klasse TOYOTA Prius Plus
MERCEDES-BENZ SL VOLKSWAGEN Golf
MITSUBISHI Outlander VOLVO V40
MITSUBISHI ASX/CITROEN Aircross/PEUGEOT 4008 VOLVO V60 Plug-in Hybrid
OPEL Adam

via COTY

  • Redis, miercuri, 03.10.2012 19:15

    1.Chevrolet Malibu 2.Volvo V40 3.Mazda 6

  • Car of the year, miercuri, 03.10.2012 19:16

    Renault Clio 0.9 sau 1.2 TCe

  • Mircea, miercuri, 03.10.2012 19:34

    Tata vista clar

  • Mafia, miercuri, 03.10.2012 19:36

    Cele mai idioate masini de acolo care nu isi au locul sunt Tata Vista si Dacia Lodgy :))

  • xss, miercuri, 03.10.2012 19:48

    1.RENAULT Clio 2.DACIA Lodgy 3.TATA Vista EV De acord. Trebuie sa ne gandim ca juriul va vota masinile intr-un nou context economic si de mediu. Constrangerile / problemele economice globale isi vor pune puternic amprenta asupra deciziei finale. Consider ca noul Clio aduce o pata de culoare intr-un peisaj auto mohorat, pe langa faptul ca vine cu niste dotari si motoare interesante.

  • Mario0406, miercuri, 03.10.2012 20:28

    1. V40 2. Range Rover 3. Seria 3 Mazda 6 si Subaru BRZ ar putea surprinde, de asemenea.

  • LauCalin, miercuri, 03.10.2012 21:04

    Presimt ca Golful, in ciuda parerilor foarte variate, va fi tot undeva sus. Poate ca nu va castiga, insa eu cred ca va fi pe podium. @xss, iti dau dreptate. Dar e cam greu sa fie asa, castigatorii din anii trecuti a demonstrat-o. Daca ar fi asa, as prefera Ford B-Max. Daca e sa ne referim la masini mai scumpe, Volvo V40.

  • antonny, miercuri, 03.10.2012 21:20

    ford B-max castigator ....are motorul anului

  • Nemesis, miercuri, 03.10.2012 21:39

    Contrar a ceea ce vor sa para Opel Mokka si Opel Adam sunt printre cele mai triste si mai stranii aparitii pe scena auto. S-au fortat prea mult. Mitsubishi Outlander e cea mai urata in opinia mea. Hei, nu aruncati cu pietre, cineva trebuie sa vada si jumatatea goala a paharului.

  • xss, miercuri, 03.10.2012 21:47

    @LauCalin "castigatorii din anii trecuti..." Cat de departe te tine memoria? Stiai ca Renault Clio a castigat premiul de "Car of the year" in 1991 si 2006, fiind singura masina de clasa mica ce a castigat acest trofeu de doua ori?

  • Vasilica, miercuri, 03.10.2012 22:05

    Doar atat Golf 7 sigur, sigur

  • LauCalin, joi, 04.10.2012 00:55

    Dar pentru cei cauta un compromis intre confort, spatiu, finisaje, tinuta de drum, insonorizare, ergonomie, valoare la revanzare, fiabilitate si pret, ce propui?:p

  • Corliolan, joi, 04.10.2012 00:56

    opel adam ..asa cum ne-a obisnuit opel are a devenit un specialist :D,,,de asemenea cred ca mazda 6, range rover , mokka , santa fe , malibu si lodgy au sanse ...

  • tzenu_bmw, joi, 04.10.2012 06:38

    la cata publicitate a primit B-Max in ultimu an mar mira sa nu ocupe locu 1 sau 2

  • vasi, joi, 04.10.2012 10:04

    fiat 500,o sa bata greii...

  • Marian, joi, 04.10.2012 10:25

    Ford cu B-Max nu are nici o sansa, cred ca s-au produs prea putine masini pentru a fi luat in seama. Eu cred ca va castiga noul A de la Mercedes.

  • davidjupanu, joi, 04.10.2012 14:59

    in finala eu cred ca vor ajunge Ford B-max Kia Cee'd MB A-classe Opel Adam Peugeot 208 Renault Clio si VW Golf iar castigatorul eu cred ca va fi ori MB A-classe ori Renault Clio ori VW Golf.....eu personal mias dori A-classe sa fie desemnat Car of the Year 2013

  • MAREAN VIDELIE, joi, 04.10.2012 15:53

    208 CASTIGA

  • John, vineri, 05.10.2012 00:48

    208, s-a bucurat de un succes enorm de vanzari si are zic eu cele mai mari sanse la acest titlu.

  • Edi, vineri, 05.10.2012 11:24

    Golf 7.

  • LSM, vineri, 05.10.2012 12:46

    Este al doilea an cand avem in preselectie o masina fabricata in Romania (B-max) Cred ca este foarte bine, poate vin si alti constructori sa fabrice la noi 1. Clio 2. Chevrolet 3. Mazda 6

  • LauCalin, vineri, 05.10.2012 18:15

    @xss, daca ne referim la aceiasi denumire a unui model ai dreptate. Daca ne referin la aceiasi clasa a unui constructor nu e chiar asa. De exemplu Fiat a castigat premiul asta in 2004 cu Panda si in 2008 cu Fiat 500, insa ambele sunt fabricate pe aceiasi platforma tehnica. Si tot Fiat a mai "comis-o" o data cu Uno in 1984 parca, si cu Punto in 1995. Sau Ford cu Escort si Focus, ambele de clasa compacta. Si la fel s-a intamplat si cu Renault cu 3 modele chiar: 16, 9 si Megane, toate 3 fiind din clasa compacta.