Dacia Duster facelift, primele imagini: schimbări subtile pentru SUV-ul românesc

Publicat miercuri, 28.08.2013 10:31 de Mircea Meșter

Dacia a decis să-l împrospăteze pe Duster, SUV-ul mărcii de la Mioveni primind câteva modificări stilistice subtile care au rolul de a readuce modelul în atenţia publicului până la lansarea unei noi generaţii.

După ce acum exact un an vedeam la Salonul Auto de la Paris noile generaţii Logan şi Sandero, Dacia completează astăzi oferta gamei proprii prin prezentarea lui Duster facelift. SUV-ul compact al constructorului de la Mioveni primeşte o serie de modificări stilistice, primele două imagini publicate de Dacia subliniind o evoluţie subtilă la nivel estetic pentru unul dintre cele mai apreciate modele din istoria producătorului argeşean.

Cele mai importante adăugiri sunt reprezentate de apariţia unei grile frontale complet noi şi a unor blocuri optice în care ies în evidenţă noile lumini de zi permanente. Schimbările la nivel frontal se opresc aici, acestea fiind dublate la nivel de detaliu de apariţia unor jante de 16 inch despre care Dacia spune că au aspect "Dark Metal" şi de barele de amarare cu inscripţia "Duster". Un alt element despre care Dacia nu spune nimic în comunicatul oficial este nuanţa de vopsea care aapre în aceste fotografii, un gri închis care, în combinaţie cu jantele "afumate", probabil că va atrage mulţi clienţi.

COMPARATIV FOTO: Duster facelift vs. Versiunea anterioară

Spatele este virtual neschimbat, doar pasionaţii de enigme reuşind să diferenţieze noul Duster de vechea versiune. În principiu, diferenţele se regăsesc la nivelul formelor desenate în stopuri, la bandoul din plastic inscripţionat Duster de deasupra plăcuţei de înmatriculare şi în zona evacuării, unde ţeava de eşapament primeşte un apendice cromat disponibil probabil ca opţiune pe Duster facelift.

Dacia nu a suflat încă nicio vorbă despre interiorul noului Duster, acesta urmând să fie prezentat oficial în 10 septembrie, odată cu debutul modelului în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt. Totuşi, ne aşteptăm ca Duster să preia şi eventual să ducă mai departe interiorul noii generaţii Logan, sistemul multimedia cu touchscreen urmând să fie una dintre piesele de rezistenţă al acestuia. În plus, tot la nivel tehnologic, Duster va veni şi cu senzori de parcare (vizibili în fotografii), opţiune care nu era disponibilă până acum în gamă.

Tot în ziua de debut de la Frankfurt vom afla şi detaliile despre motorizări, în oferta noului Duster având şanse mari să se infiltreze noul motor turbo pe benzină TCe de 1.2 litri prezent deja în gama Renault pe crossoverul subcompact Captur. Presa franceză anunţă însă o surpriză care ar deveni una istorică pentru Duster: versiunea 1.2 TCe va avea 125 CP, ceea ce ar echivala cu cel mai puternic motor din istoria Dacia. Detaliile vin în septembrie.

via Dacia

  • barlequin, miercuri, 28.08.2013 10:38

    Era greu sa-i puna farurile de Terrano. http://www.automarket.ro/stiri/dacia-duster-s-a-transformat-in-nissan-terrano-in-india-52495.html Mie mi se pare jalnic faceliftul. Poate la urmatoarea generatie or face ceva mai coerent ca design...

  • lorinczi.thomas, miercuri, 28.08.2013 10:41

    Sigur sunt imagini oficiale? E bestiala, sa-mi trag o palma! Au fost nevoiti pana la urma sa puna lumini de zi...

  • barlequin, miercuri, 28.08.2013 10:45

    Sursa e oficiala: http://www.daciagroup.com/presa/comunicate-de-presa/2013/noua-dacia-duster-legenda-off-road-continua Gusturile nu se discuta. Eu prefer varianta de acum. Faceliftul e kitsch.

  • gp, miercuri, 28.08.2013 10:56

    Singura chestie buna ar fi motorul de 1.2 Tce, daca o sa fie in gama de motorizari.

  • lui, miercuri, 28.08.2013 11:01

    chestie de gusturi . personal, pare o varianta chiar reusita. sper sa schimbe si culorile din interior, acum sunt mult prea inchise . ( sumbre chiar )

  • ', miercuri, 28.08.2013 11:12

    Speram ca la facelift sa schimbe in bine grila radiatorului, dar vad ca au pocit-o mai rau.

  • V., miercuri, 28.08.2013 11:34

    Dusterul nu trebuie sa fie prea atragator fiindca raman Renault si Nissan cu masinile lor in vitrina.

  • Adrian, miercuri, 28.08.2013 11:34

    Aceeasi masina cu un aspect ieftin si urat. Probabil motorul e ok...dar caroseria e jalnica. La banii aia prefer o Kia Sportage mai veche dar mult peste Dacia.

  • Trrusst, miercuri, 28.08.2013 11:50

    Vor fi ceva modificari si la interior - am prins, la Vidraru, o caravana din 2+1 Dustere (2 erau camuflate, asa cum apar, in poze spion, diverse modele ce urmeaza sa apara) iar a 3a era in urma lor, probabil cu diverse echipamente. Vreo 10-15 secunde cat au stat pe loc, am apucat sa vad ceva din interiorul uneia (partea superioara a plansei de bord era acoperita; am vazut doar ceva din consola centrala si zona spre pasager) si nu semana cu ce este in Duster-ul actual..

  • Florin, miercuri, 28.08.2013 13:43

    Au schimbat exact ce era nevoie.Blocurile optice si grila acum sunt mult mai high-tech si aduc Duster-ul in 2013. Mie mi se pare superb si sunt convins ca va atrage si mai mult atentia in strainatate.(romanul o sa comenteze mereu si degeaba, ca deh...suntem specialisti)

  • question, miercuri, 28.08.2013 14:38

    Intrebarea fireasca ar fi : in cat timp rugineste tabla de pe Duster facelift ? Ca la asta actual ne-am lamurit.

  • mark, miercuri, 28.08.2013 15:59

    Eu sincer m-am asteptat la ceva mai mult, luind in considerare ca vorbim totusi de varful de lance a gamei! Nu pot sa spun ca sunt fan Dacia, dar urmaresc cu interes si cu mare atentie pasii facuti de ei. Sper ca interiorul sa fie mai surprinzator, la fel si culorile si motorizarile. Luind in considerare ca atat noul Logan cat si Sandero din punct de vedere a motorizarilor sunt cam limitate. Eu ca un pesupus client daca as fi, miar fi placut motoare 1.2 supraalimentat in loc de 0.9, chiar 1.4 Vezi Opel , WW, Chiar Motore de la Renault. Multumesc

  • RRR, miercuri, 28.08.2013 17:03

    Nu place nu ne place,Duster-ul a fost cel mai mare succes Renault !S-a vandut in aproape 360.000 exemplare de la debut aducand un profit de jumatate de miliard de euro.Se poate lauda vreun producator cu asa ceva ,de pe urma unui singur model ,in aceeasi perioada de timp ? Asa prosta cum este masina,rugineste ,nu rugineste,se vinde la maxim si se pare ca fiabilitatea este punctul forte al gamei Dacia.

  • AlinC, miercuri, 28.08.2013 17:29

    Faruri furate de la VW si la Duster si la Logan. Lodgy e singura Masina care ma atrage, din gama dacia.

  • patent, miercuri, 28.08.2013 18:01

    cu grila aia pare mai britanica aduce putin cu Range Rover ....oricum mie imi place!!!!Dar interiorul conteaza pt mine mai mult!!Oare au schimbat ceva??

  • Dacia Plant, miercuri, 28.08.2013 19:10

    Rugina nu este unul din punctele lui forte. Am vazut asta si cand au facut testul de anduranta cei de la autobild de 100.000km, daca nu gresesc. Si cunosc proprietari, iar eu am avut logan si tot aceleasi probleme cu rugina, deci nu vorbesc in necunostiinta de cauza. Oricum este mai frumos ca modelul actual si va avea interiorul loganului sau posibil cel de la lodgy (fetele de usi) + motorizari revizuite. Ramane de vazut.

  • dst, miercuri, 28.08.2013 20:14

    Modificarile imi par foarte inspirate. Aduc un aer fresh de modernitate de care Duster avea nevoie. Ce mai, arata super ! @V. E hazardat sa spui ca Renault si Nissan ar ramane cu masinile in "vitrina". Duster in Europa e un model complementar, pozitionat diferit de Renault si Nissan. Dar pana la urma tot un produs al Aliantei este. Deci pierderea e la concurenta din afara grupului. Pe unele piete (America de Sud, Rusia etc) discutam chiar de Renault Duster, deci cat de ridicola e presupunerea ca Renault nu doreste ca Duster sa fie atragator?

  • LauCalin, miercuri, 28.08.2013 21:39

    Farurile poate ca nu arata chiar asa bine, dar si in aceste conditii eu cred ca sunt ok fata de cele de acum. Acele linii albe din interiorul farurilor imi amintesc putin de Audi, insa nu conteaza pentru ca in nici un caz nu este vorba de furt. In plus mi se pare ca dau foarte bine acele gauri tot arginii din masca. Totul pus pe o asemenea culoare... zau daca se poate ceva mai cool la acest nivel si la acesti bani.

  • unckle, miercuri, 28.08.2013 21:49

    @RRR - ai fi surprins sa afli ca mai toti producatorii se pot lauda ca au vandut 400000 de masini dintr-un model anume, intr-o perioada de doi ani. Sa luam ca exemplu Mercedes, care a vandut 2,3 milioane de C Classe in 6 ani ... vin cam 800.000 la fiecare doi ani ... iar profitul cred ca a fost ceva mai mare(profitul este cam cat un duster..).

  • alehandro69, joi, 29.08.2013 05:24

    Motorul de 1,2 e prea mic si nu poate duce atata greutate,iar eu garantez ca va avea un consum cat cel de 1.6 cu 16V,adica de 15 litri prin oras minimum,si in privinta fiabilitatii ne dau exemplu VW,Skoda cu 1,2 si 1,4 TSI la care se rupe lantul de distributie,pe la 100 mii de km si deja isi sfatuiesc clientii sa vina in service pe la 90 mii ...pt inlocuire si evident costa mai mult manopera cu piesele,inclusiv intinzatoarele,pt ca se afla sub capac,permanent in ulei..deci,mai scump,decat la varianta clasica pe curea dintata si 2 role(unele si pompa de apa)

  • alehandro69, joi, 29.08.2013 05:28

    Mai bine aducea motorul deja existent pe Nissan Quasqai de 1.6 dci si 130 cp care e mai reusit,inclusiv consuma mai putin decat 1.5dci de 110cp si bate cu brio acel mic,benzinar 1,2 Tce care se tureaza mereu foarte mult,pana o sa sara pistoanele..

  • Gerula, joi, 29.08.2013 10:14

    Fara sa vreau si nevoit de imprejurari am condus ieri o Toyota Aygo si pentru ca masina mi-a lasat o impresie total neplacuta am verificat care este pretul de nou,...10121 Euro DDP ! Enorm pentru o "coaja" de masina pe langa care pana si Matizul mi s-a parut mai bine. Finisaje proaste, niste scaune de tot rasul, usi care la inchidere suna a "cazan", motor de 1 l. exagerat de zgomotos, am fost tentat sa mai ma uit odata in talon sa ma convinfg ca nu e diesel. Cine oare este dispus sa dea bani pe asa ceva cand ai la dispozitie Duster la 11250 euro DDP si macar banii raman in Romania. La noul "facelift" merg culorile mate, gri inchis, kaki sau camuflaj.

  • LauCalin, joi, 29.08.2013 11:18

    Ce legatura are sula cu prefectura? Una este masina de clasa mini, alta e SUV. Pai daca te chinuiai putin puteai sa bagi Aygo in portbagajul lui Duster. E ca si cum ai compara Twingo cu Duster. Nu crezi ca e exagerat? Pe de alta parte Aygo este o masina de clasa mini proiectata acum 10 ani cand altele erau standardele clasei. Cand a aparut masinuta asta, chiar si asa zgomotoasa, a fost un exemplu pentru ceilelti. Ba chiar VW i-a "furat" forma si organizarea interiorului cand a proiectat Up! Compara Aygo cu Up! sau Panda de exemplu si vezi la ce concluzie ajungi, nu cu Duster.

  • xxx, joi, 29.08.2013 12:44

    1. este un 4x4 nu se vede esapamentul frumos => ++ 2. grila fata modificata nu ma da pe spate => - 3. rotile de aliaj un pic mai estetice => + 4. interior aproximativ de Logan 2 => + Daca masina va fii mai putin zgomotoasa in rulaj este un pas inainte

  • V., vineri, 30.08.2013 01:07

    @dst Dupa cum lauzi dusterul eu zic ca ai vreo treaba cu grupul Renault sau esti vreun fan al masinilor low-cost.

  • lorinczi.thomas, vineri, 30.08.2013 14:39

    @V.: "Sa mori tu"!

  • dst, vineri, 30.08.2013 22:41

    @V Tu ii spui lauda. Eu ii spun "a stii cu ce se mananca industria auto". Cu regret ma gandesc, unii ca tine sunt degeaba prezenti pe site-ul asta.

  • LauCalin, sâmbătă, 31.08.2013 21:12

    :)))))

  • LauCalin, luni, 02.09.2013 00:57

    In primul rand ar trebui sa-i fie rusine celui care a scris asa ceva. E vorba de bun simt si respect reciproc. Dar oricum suntem obisnuiti cu asemena atitudini din partea unora. Nu e prima data cand o fac.

  • gigi d, marţi, 03.09.2013 15:15

    Ideea este ca din moment ce nu au f ost schimbate usile cu burtica,nu vor fi schimbate nici panourile interioare ale usilor. Neschimbandu-se aceste panouri, nu va fi pus nici bordul de pe noul logan-sandero, acesta potrivindu-se cu tipul nou de panouri interioare de usi care sunt mai inalte decat cele de pe dusterul vechi care sunt panourile de pe vechiul sandero si apoi logan. Deci in aceste conditii, probabil ca pe acest face lift va fi pus bordul care se monteaza pe dusterul care se vinde in rusia, anglia si mai stiu eu pe unde. Adica acelasi bord care se pune pe noul terano. Oricum , multumim renault pentru modul in care ne tratatie noi lientii autohtoni.adica ca pe ultimii clienti sa nu zic oameni.

  • pt gigei, joi, 05.09.2013 23:43

    Romanul tot roman! Asteptati fratilor sa vedeti poze oficiale cu interiorul, nu mai faceti atat pe interesantii, ptr ca-n realitate sunteti paraleli...

  • acelasi gigel d, duminică, 08.09.2013 23:00

    Mai pt gigel , vazusi ca am avut dreptate. Dar mata un biet tractorist nu trebuie sa fi suparat ca esti putin mai tarziu. Iar voi asa zisi ziaristi de presa auto nu trebuia sa fiti saparati ca nu a-ti anticipat cum va fi bordul noului duster si din acest motiv sa imi ascundeti comentariul. Sictir!

  • gigele.., luni, 09.09.2013 22:20

    N-are cum sa ma supere un mascarici semianalfabet. Iti faci iluzii.

  • Mudster Romania, joi, 13.11.2014 13:47

    Shop online Mudster - Modificari Dacia Duster De la 1 Septembrie va invitam sa comandati produsele comercializate de Mudster Romania prin intermediul magazinului online Mudster Shop: Acceptam plata la livrare sau prin Paypal si majoritatea cardurilor bancare, livrarea se face prin curier DPD sau Posta Romana