Dacia Duster 1.5 dCi oferă 143 de cai putere cu pachetul RaceChip
Tunerul german RaceChip a pregătit două kituri care modifică performanţele motorului 1.5 dCi de 110 cai putere al SUV-ului românesc Dacia Duster.
Interesul pentru Dacia Duster este în continuă creştere în rândul caselor de tuning. Şi pentru că multe exemplare au mers deja în Germania, era normal ca primele interpretări să sosească de acolo. Cea mai nouă propunere de modificare vine de la specialiştii RaceChip, premiaţi în 2009 pentru calitate de publicul din Germania.
Casa de tuning nu se atinge de exteriorul SUV-ului românesc, preferând să îşi concentreze resursele asupra propulsorului de sub capotă, unitatea diesel de 1.5 litri dCi de 110 cai putere.
RaceChip propune un prim pachet,care creşte performanţele unităţii diesel cu 26% în cazul puterii şi cu 27% în cazul cuplului. Dacă bagajul de putere ajunge la un total de 139 de cai, cuplul creşte considerabil, de la 240 la 306 Nm. Preţul perceput de nemţi pentru primul pachet este de doar 129 de euro.
Pentru cei mai pretenţioşi există însă şi nivelul doi, botezat RaceChip Pro, care propune o îmbunătăţire a puterii cu 30% şi a cuplului cu 33%. Mai exact, Duster îşi poate răsfăţa clienţii cu 143 de cai putere şi un cuplu total de 321 de Nm. Preţul pentru versiunea de top urcă însă la 229 de euro.
Potrivit informaţiilor oferite de tunerii germani pe site-ul lor oficial, cele două kituri îmbunătăţesc nu numai resursele motorului diesel, ci şi consumul acestuia.
via | racechip
-
ovynic, luni, 13.09.2010 18:58tuning
Eu inclin sa dau credit firmei de tuning. Probabil ca au studiat problema, au facut calculele neesare si apoi au trecut la optimizarea motorului. Cred ca nici o firma serioasa nu ar proceda altfel.
-
the hep, luni, 13.09.2010 19:14
nu se spune nimic de performante? si un tuning la frine nu se face, caci am inteles ca sint cam slabute ? :D
-
Ovi, luni, 13.09.2010 19:41si la noi..
Bine ca in romania te costa macar 200-300 euro o schimbare de soft...si la ei e 129 euro..cand mai ma duc in vest cu masina ma duc sa imi schimbe softu...ca la noi orice "baiat de cartier" zice ca are experienta si vrea si 200 euro, iar la cei in care ai cat de cat incredere nu te poti apropia de ce scumpi sunt...
-
andrei, luni, 13.09.2010 21:12SI GERMANII E OAMENI
cu un an 2 in urma la 5gear au crapat un megane RS intr-un test banal (http://www.youtube.com/watch?v=b0muLmdpBEY) asa ca nu cred in cip si dail tunning mai ales cand stiu cat de pretentios este dci mai ales daca o sa imbunatateasca varianta asamblata in ro(motorul deocamdata stiu ca vine din spania) Sunt posesor de logan dci si nu astept de la el decat sa ma duca din A in B fara batai de cap ,si nu ma iau la intrecere cu passaturi
-
anti-prostie, luni, 13.09.2010 23:10@dor3l
dorele n-ai nicio treaba... propulsorul 1.5 dci a aparut prin 2001 -2002 cu numai 2 ani inainte sa apara "minunatia" ta de 2.0 TDI - motor care il ridici atat in slavi - si a carui tehnologie a fost updatata ca sa ajunga la nivelul 1.5 dci (2002) de abia in 2009. Nu confunda Renault cu VAG. Doar VAG mai face motoare diesel din secolul trecut.
-
ciurik, luni, 13.09.2010 23:30@andrei
Felicitari pentru abordarea loganului. Esti unul din putinii care realizeaza la ce e loganul cu adevarat bun. Felicitari!
-
son, marţi, 14.09.2010 07:10
anti-prostie tu ai auzit de 1.6 tdi? esta e cel mai nou motor diesel si cel mai performant din lume . . . aaa si nu uita ca apartine grupului VAG.punct. Numai Renault are cel mai vechi motor 1.6 16v 110cp asta e vechi rau rau...si e pe noul megan si pe toata gama. . . ha ha...
-
gabi, marţi, 14.09.2010 09:28@son
fugi repede la scoala, ai intarziat deja. debitezi numai prostii
-
ironR, marţi, 14.09.2010 10:38
Pana la urma ce mari performante poti scoate dintr-un motor de aproape 10 ani de 1.5 L si 8valve, daca avea 16 valve se simtea poate altfel. E un motor de consum orice ar face ei, iar la 143 de cai nici nu se discuta ca o sa te tina jumatate din viata lui normala. Deja daca fortezi masina in conditiile ei originale ambreiajul se duce, dar la 143cp... @sun, tre sa faci si tu ca baschetballistii: invata sa dai la cos si dupa aia arunca-te in joc.
-
Diesel, marţi, 14.09.2010 11:12@son
Copile,deschide ochii si nu mai fi orbit de VW. Stiu ca doare cind altii pot frace lucruri mai rafinate si mai performante ca... VW dar realitatea e alta...1.6 HDI e si acum ,dupa ani buni de la lansare mai rafinat si mai omogen in functionare ca 1.6TDI, noul 1.6JTD de la Fiat are performante net superioare...E greu de inghitit asta pentru pseudofanii VW dar realitatea nu e cum vreti voi...
-
mai copile..., marţi, 14.09.2010 12:23@ironR
esti inginer? ce specializare ai? ai absolvit o facultate sau macar un liceu cu profil auto? cu ce te crezi tu superior inginerilor unei case de tuning germane? Astia (RaceChip) tuneaza modele de la aproape 50 de marci auto - aici incluzand Mercedes, BMW, Infiniti, Bentley, Jaguar, Porsche etc. Crezi ca nu au o anumita reputatie de sustinut?
-
andrei, marţi, 14.09.2010 12:41117 ani de Diesel
Numele motorului a fost dat după inginerul german Rudolf Diesel la sugestia soției sale Martha Diesel, care în 1895 îl sfătuiește cu: Nenn ihn doch einfach Dieselmotor! („numește-l pur și simplu motor Diesel!”), ușurînd astfel lui Diesel căutarea după denumirea motorului, pe care l-a inventat în 1892 și l-a patentat pe 23 februarie 1893. Intenția lui Diesel a fost ca motorul său să utilizeze o varitate largă de combustibili inclusiv praful de cărbune. Diesel și-a prezentat invenția funcționând în 1900 la Expoziția Universală (World's Fair) utilizănd ulei de alune (vezi biodiesel). Dupa 117 ani nu cred ca mai poate cineva sa se laude cu cine stie ce motor fancy nici macar VAG Epoca motoarelor cu ardere interna chiar si a uleiului de alune e pe sfarsite la fel ca si discutiile de aici. cand o veni un motorist cu o solutie mirifica sa nu mai dam pe la pompe atunci poate ma mai gandesc sa-l ridic in slavi
-
dor3l, marţi, 14.09.2010 13:59@anti-prostie
Eu inteleg ca vrei sa fii cum ti se spune in nume, dar mai ai mult pana la asta. Hai sa clarificam. Motorul dCI (65CP) a fost introdus prima data pe Renault Clio in 1999. E acelasi motor de 1,5 L de pe Logan Diesel. Pentru a putea indeplini cerintele de Euro 4 (initial fiind Euro 3), s-a umblat la soft si prin managementul electronic, s-a reusit o ardere mai buna, ceea ce a dus implicit si la o crestere de putere (70CP). Daca te uiti atent pe specificatiile unui Clio dCI (poate si Logan, dar mi-e lene sa caut acum), ai sa vezi ca singura diferenta este de putere inte modelul de 70CP si cel de 85CP, capacitatea cilindrica, alexaj x cursa fiind identice, inclusiv masa masinii. De aici rezulta ca s-a modificat putin presiunea in turbina. Pentru a ajunge la 110CP, probabil s-a pus o turbina ceva mai mare. DAR, capacitatea cilindrica a ramas aceeasi: 1,5 L. Pe de alta parte, nu stiu de unde ai zis tu "TDIul tau". Am precizat eu treaba asta undeva? M-am referit strict la faptul ca tunerul german a reusit sa aduca dCIul de 1,5 L la aceleasi performante cu TDIul lui VW adica 143CP si 320Nm (in cazul VW). Eu ma miram cam cat de rezistent trebuie sa fie un motor care sa plece de la 65 si sa ajunga la 143CP! Nu am avut vre-o remarca de facut sau vre-o lauda asupra TDIului, care dupa cum ai zis si tu, abia in 2009 a ajuns sa fie produs cu tehnologia CommonRail. PS: Oricum, si Pumpe Duese era un fel de strutocamila pentru ca trebuia sa se injecteze combustibil la presiune foarte inalta (scopul C.R.), dar sistemul de injectie nu era cel din specificatiile C.R. Asa ca, citeste cu atentia data viitoare postarile mele inainte de am a acuza cum ca as favoriza TDI. In rest, mult succes
-
mihai, marţi, 14.09.2010 14:40vesnica poveste
Off topic .... Eu zic sa va strangeti intr-un loc toti astia cu masini nemtesti (inclusiv cei cu Skoda si Seat ca si astia tot masini nemtesti viseaza ca au) si toti astia cu masini frantuzesti (inclusiv cei cu Symbol si Dacia , ca si astia viseaza ca au masini frantuzesti) si sa va spargeti nene capetele. Da' sa dati tare nene! Sa nu ramana samanta de imbecil care sa injure pe forumuri doar pentru ca el are altfel de masina decat alt participant la discutie. Off road si On topic :La ce-i trebuie Dusterului o putere mai mare decat a unui Defender de fabrica ???? Cu atat mai mult cu cat m-am saturat sa tot aud cat de extraordinar se descurca "gipanu' de Mioveni" in teren accidentat. Raspunsul e urmatorul. Aia de fac Defender "e" niste prosti bre! Ce daca motorului aluia de neam prost (2.5 l) ii sunt suficienti 125 cp sa duca hardughia aia de masina absolut oriune! Asta nu conteaza ! Vacarului roman amator de Duster (a nu se intelege ca toti cei care au sau vor Duster se incadreaza in categoria asta) nu-i ajung caii de fabricatie.... Nu dom'ne! El deja se orgasmeaza la gandul ca o sa aiba cai cat un VW 2.0TDI. Mai se gaseste un tunner care sa mai puna vreo 20 cp in plus si vacarul respectiv o sa se dea la liniute cu vreun 320..... Pentru ca pe-aici pe la noi asta conteaza. cel mai mult ...Care vacar are mai multi cai sub capota si nicidecum scopul si utilitatea puterii respective!
-
Gerula, marţi, 14.09.2010 15:28Adevarata "OffRoad"
Defender-ul de la Land Rover e singurul adrevarat off-road. Un barbat adevarat care are acces la resurse sufiente cu asta se defineste. Restul sunt doar doritori de "Gipane" bre.
-
Bebe, marţi, 14.09.2010 15:38
Mihai, esti singurul motiv pentru care mai pastrez instiintarile de la automarchet :)) !! Bine zis ;) !
-
son, marţi, 14.09.2010 15:39
ai zis HDI? vaii...am avut peugeot si lasa-ma...huh bine ca am scapat...in ce priveste italienii, la motoate nu prea cred...o sa mai studiez, oricum am TDI PD asa ca stiu ce vb (consum, performanta, fiabilitate, pret de intretinere) ...nu mai zic de TDI CR cred ca e superrr...
-
ironR, marţi, 14.09.2010 16:06@mai copile...
bai baiatule, mergi tu, cu ce masina vrei tu, sportiv, si o sa ai o mare surpriza ca o sa-ti crape ce vrei pe ea. Pleaca de la stop numai cu demaraj calumea si ai sa vezi ca majoritatea masinilor or sa aibe probleme peste un an maxim doi!!! Asa daca ii faci tuning la 143 de cai o sa mergi tot asa batraneste cu ea? Crede-ma ca nu vei face asta, pt ca in cazul asta nu ai mai face tuning.
-
dor3l, marţi, 14.09.2010 16:07@mihai
Vesnica poveste esta ca nu esti in stare sa intelegi un lucru: Daca se inventa un tuner de Duster care sa aduca performantele la cele de CDI, TDI, iCDTI, bla bla bla sau orice altceva, tot la fel ar fi sunt intrebarea mea: La ce e bun sa scoti dintr-un motor mai mult decat a fost proiectat (a se citi mul mult mai mult de cat a fost proiectat)? Sau ce ai fi vrut sa compar? ca au facut din dCI un motor cu 91 CP si 190 Nm mai putin ca 320CDI? (ca tot vorbeai tu de vacari ce vor sa se dea cu CDI la semafor) Ca sa dormi linistit, nu sunt fan nici dCI, nici TDI.
-
mihai, marţi, 14.09.2010 16:25@dor3l
Da' ce sarisi fratioare asa in sus?!!! Singurul care are probleme de intelegere esti tu ! Pe fond eram chiar de acord cu tine si tocmai de aia am dat exemplul cu Defenderul (pentru tine cred ca trebuie sa traduc : LAND ROVER), care cu motorul de fabrica se descurca excelent oriunde fara sa fie nevoie de imbunatatiri in ceea ce priveste puterea. Asa ca stai potolit si nu te mai agita ca faci tensiune. Sau asta e efectul faptului ca a inchis la non-stop ?!!!!!
-
@bebe, marţi, 14.09.2010 16:28
Multumesc mult! Daca n-ar fi atatia prosti, n-am avea de cine sa radem si viata noastra ar fi mai anosta.
-
bibi, marţi, 14.09.2010 16:57@mihai
Te citez: "Vacarului roman amator de Duster (a nu se intelege ca toti cei care au sau vor Duster se incadreaza in categoria asta) nu-i ajung caii de fabricatie....". Problema e ca acest kit de tuning nu este facut pentru vacarul roman, ci pentru cel german, daca citesti bine. Si in alta ordine de idei, nu cred ca a facut nimeni comparatie cu LR Defender, care dealtfel va cam iesi din fabricatie fiindca se fabrica la fel din 1950...
-
ironR, marţi, 14.09.2010 17:05testati
Daca nu credeti testati urmatoarele la o masina cu filtru de polen: Se da un motor fara tuning si acelasi motor cu tuning. Filtru de polen la cea fara tuning se incarca de 2-3 ori pe an la mers normal, iar la cea cu tuning de 2-3 ori pe luna!!! tot la mers normal. E testat, am caz concret, stiu ce vb. E clar ca acel motor e mult mai chinuit decat celalalt. Toate compenentele sunt concepute pt a se "pupa" una cu alta, nu mai insistati cu experienta caselor de tuning.
-
mihai, marţi, 14.09.2010 17:32@bibi
Tunner-ul o fi german. Publicul tinta insa nu este. Eu am vazut multe Dacii in Germania, insa cele tunnate erau conduse de emigranti. Neamtul nu isi cumpara decat daca-i beat motor diesel de 1.5. si 147cp. Si e la mintea copilului ca daca ar fi o solutie fiabila Renault si-ar asuma responsabilitaea sa produca el insusi un asemenea motor si sa dea astfel peste nas concurentei. Cat despre DEFENDER, chiar nu ai habar ,asa ca nu are rost sa-ti povestesc despre masina asta. In mod cert nu e o masina pentru tine! Cu aspectul ei usor demodat i-ar sta chiar rau cu ciucurasi pe parbriz..
-
//M, marţi, 14.09.2010 18:19@ DOREL
unde dracu ai vazut tu ca 1,6 tdi are performantele mentionate de tine ? (M-am referit strict la faptul ca tunerul german a reusit sa aduca dCIul de 1,5 L la aceleasi performante cu TDIul lui VW adica 143CP si 320Nm (in cazul VW).) cand el are aceleasi performante ca 1.9 tdi pe care l-a inlocuit (105 cp )
-
anti-prostie, marţi, 14.09.2010 18:51@dor3l
Persisti in prostie vad. Daca tu imi arati Clio ala cu motor 1.5 dci 65cp din 1999 eu ma fac popa! Motorul asta a aparut dupa 2001 cum spun eu, da?! Ca nu vrei tu sa accepti e altceva... Incerci tu sa te dai drept profesor doctor in domeniu, dar cu mine nu-ti merge... tu nici cu search pe google nu pricepi ce inseamna common-rail si-mi tii mie lectii?! pe cine crezi ca impresionezi cu limbajul tau de amator si greseli gramaticale insistente gen "vre-o" ... Te dai cu capul de pereti aici degeaba. esti o pierdere de timp/...
-
dor3l, marţi, 14.09.2010 19:29Raspunsuri
@anti-prostie: ma abtin. cedez eu primul @//M: "putere de Passat 2.0 TDI"
-
ironR, miercuri, 15.09.2010 09:12argumente
Cer explicatii de la cei care mi-au dat negativ.
-
unckle, miercuri, 15.09.2010 09:19
vezi ma dor3le ce se intampla daca zici de rau la adresa masinii "poporului" ... in cazul de fata ai mentionat VAG, Renault si Dacia in acelasi paragraf ... doar nu te asteptai sa te aprobe cineva :)) @ subiect : lol ma ... prafosu are si el ceva cai ... din 70000 cate se fac anu asta ( sau cate or fi pana la urma, ca poate maresc aia productia... si nu ar fi rau ) or sa fie vre-o 200 care o sa aiba mai multi cai , vre-o 200 care or sa aiba niste jante noi, si vre-o 200 care or sa sfarseasca in "pom" ( unele la propriu din pacate ). Mi se pare normal ca si prafosu' sa aiba parte de acest "tratament" din partea tunatorilor din strainatati, pana la urma aceasta masinuta are un succes notabil peste hotare. @ mica disputa de "sus" .... copii, lasati draq TDI-urile, DCI-urile, HDI-urile si alte variante de motoare diesel, si urcati-va intr-un benzinar turbo -- cu siguranta nu o sa mai vreti vre-o data sa mai aveti de-a face cu un diesel.
-
Rio, miercuri, 15.09.2010 09:46
Haideti mai bine sa vedem cum se va comporta in timp dci-ul tunat de germanii astia in loc sa aruncam cu noroi unii in altii. Legat de fiabilitate, asa cum a mai zis cineva mai sus si este si parerea mea, nu cred ca faceau baietii astia ceva care sa duca la craparea motorului dupa cativa mii de km. Este evident ca viata motorului se va reduce, dar asta depinde exclusiv de cum te porti cu el. Eu de ex. mi-as lua acest Duster chip-ui pentru ca am mai mult cuplu, urca mai repede in ture si nu mai adorm la iesirea din localitate pana ajung la viteza de croaziera, iar comportamentul in depasiri este mai reusit. Poti sa iti tunezi masina fara a merge mai apoi cu ea numai in blana. E vorba de eficienta. Tocmai de-asta au si facut baietii astia acest kit de tuning, care cred ca va prinde la germani foarte bine. Sunt curios totusi ce consum va avea masina ca ei nu zic decat ca este imbunatatit. Toate cele bune. P.S. facea cineva o comparatie intre o masina tunata si una netunata referindu-se la filtrul de polen. Ce legatura are??? Ca mergi mai repede si prinzi mai multe muste? Sa fim seriosi :)))
-
unckle, miercuri, 15.09.2010 09:51
@ ironR -- pai normal ca ai luat "negative" prietene, cum draq vrei sa fie lumea de acord cu tine cand tu vorbesti de cum se incarca filtrul de polen la o masina tunata .... daca ai fi vorbit de filtrul de particule ( are prafosu' asa ceva? ) sau de filtrul de aer poate luai ceva "pozitive". orikum, ai un "pozitiv" de la mine, ca m-a amuzat comentariul :)
-
ironR, miercuri, 15.09.2010 09:57rectificare
mda...indignarea comentariilor m-a tulburat, logic ca de particule.
-
Rio, miercuri, 15.09.2010 10:23
@ironR E logic, deoarece un motor tunat are nevoie de mai mult aer, respectiv isi trage mai mult aer. Din acest motiv se recomanda instalarea de filtre si air-intake-uri sport, duh. Iar daca asta e singurul argument pe care il aduci contra unei masini tunate, las-o balta.
-
Rio, miercuri, 15.09.2010 10:26continuare
Si sa nu uitam de evacuarea sport, ca tot faceai tu referire la filtrul de particule ;)
-
bibi, miercuri, 15.09.2010 11:3916/240
vedeti motoarele de la honda de 1.6 aspirate care au 240 CP si nu au probleme daca il tunezi nu inseamna ca folosesti mereu 143 CP, cu siguranta la viteze legale (90 - 100 km - romanica) nu foloseti mai mult de 100 CP
-
son, miercuri, 15.09.2010 15:17
ai zis turbo benzinar? are varu meu un skoda superb 1.8 tsi 160 cp si are un consummm uuuhh 18% in oras si 9-10 afara, e teroare... nu mi-as lua in veci T-benzinar. . .naspa!!!
-
unckle, miercuri, 15.09.2010 17:10
hey son! ... unii dintre "noi" nu dau blana intre semafoare si nu papam 18% ... in schimb "papam" pe banda rulanta dizelari cu pretentii sportive am pus "noi" intre ghilimele pentru ca nu am (inca) un benzinar turbo ... asta daca ai nevoie de inca un motiv sa-mi spui ca-s tare prost si ca dizelu este viataaa!!
-
NewSymbol, miercuri, 15.09.2010 22:20duster, duster si iar duster
Masina asta e un low-cost, facut pt oameni ce nu vor decat un 4x4 ieftin si fara prea multe fite, daca sunt unii ce vor tunning, asta e, ins ca au bani si n-au ce face cu ei. Oricum sustin pe unckle la partea cu benzinarul turbo, daca vreti liniute cu toti VAG-istii (sa nu mai pun si "in" langa vag)mergeti cu benzinar turbo, diesel-ul lasati-l pt curse Rom-Ita, tractoare si tir-uri.
-
Cars, joi, 16.09.2010 07:50
NewSymbol vine de la Renault Clio Symbol? E benzinar turbo macar sau un rahat de diesel?
-
son, joi, 16.09.2010 08:09
COMPARATI VOI ASTI BENZINARII SI TRAGETI CONCLUZIILE: 2.0 TDI 170CP 2.0 TSI 200CP Consum: Mixt litri 6.1 Consum: Mixt 8.5 Emisii CO2 159 Emisii CO2 199 Viteza maxima 220 Viteza maxima 230 Acceleratie 0-100 8.6s Acceleratie 0-100 7.8s Nivel poluare Euro5 Nivel poluare Euro4 Cuplu maxim 350Nm Cuplu maxim 280Nm Pret 32.600€ Pret 33.400€ Taxa de poluare 0€ Taxa de poluare 1350€ Si daca faci 20.000 - 30.000km anual trageti inca o data linia si calculati.
-
bibi, joi, 16.09.2010 08:30
daca calculezi si reviziile la TDI cred ca sigur iti ei benzina iar daca nu mai porneste iarna de doua orii ii dai foc, unde ai mai vazut tu euro 4 pe benzinare, mixt 8.5, la camion vino sa te dau cu 2.4 turbo MT 6 230 CP (ciputiiiiiii) si vei ramane surprin , la 100 KM/h 4.5l/km, mai are filtre sport,evacuare lasa-ma in pace cu tractoarele, pana prinzi viteza in romania se termina autostrada, plus poluare cu tot euro 5 al vostru, daca-i dai blana si tractorul scoate mai putin fum ma intreb de ce nu au pus pe motocicletele motoare TDI? cred ca au prea multa putere fara turbo si nu gasisera anvelope adecvate
-
son, joi, 16.09.2010 11:34
la 100km/h ai 4,5l? dar la 140? sare de 10? si cati cai ai ma? numai atat? eu ma asteptam la 400. . . . . . . . . hai ma lasa vrajeala. . . skoda superb 1,8tsi 160 hp in oras 18 si afara 10 la 120km/h
-
bibi, joi, 16.09.2010 13:04
la 140 6.5 l cati km are l bord lasa-ma si cu TDI, cat ia in oras nu tot atata, ila este consumul instantaneu, tot atata ia si motorina 18 -19
-
NewSymbol, joi, 16.09.2010 15:15@cars
newsymbol ma gandesc ca se traduce noul symbol, mai pe intelesul tau Renault Symbol/Thalya . Renault Clio symbol nu se mai fabrica. Acum e doar symbol sau clio. benzinar turbo e la motor 2.0, insa nu putem compara un clio rs cu tdi. A, uitasem, la symbol, motorizarile sunt 1,2 1,4 1,6 pe benzina, deci nu inteleg cum de m-ai intrebat daca am benzinar turbo. Nu-s adeptul diesel-ului, dupa cum s-a inteles din comentariul meu. Dar va intreb din curiozitate, nu din ironie, masinile sport (alea cu sute de cp) sunt diesel? chiar si alea gen veyron, f430, f458, granturismo (intelegeti unde bat) au si versiuni diesel?
-
bibi, joi, 16.09.2010 16:38
mai degraba pt romanica pe GPL daca nu are TDI isi pune GPL. pe masina
-
sebaa, joi, 16.09.2010 16:44bibi
Ce ai zice dacă ţi-am spune că poţi monta o instalaţie GPL şi pe un motor diesel?
-
Moshu, joi, 16.09.2010 18:14@Sebastian + pentru baietii din galerii...
Asa este, cei de la Master Tuning au de vreo doi ani aproape un Logan Van diesel ce merge cu succes cu GPL. Eu personal, cu ocazia unui test pe standul Dyno V-Tech de la ei a unui Logan DCI de 85CP, dus la 100CP, am avut surpriza sa vad functionand diesel-ul cu GPL. Pentru cei care nu stiu: Motorul DCI de 85CP este un motor diferit de cel de 65-70CP. Chiulasa este modificata, galeria de admisie este modificata, de asemeni si pompa common-rail, presiunea este dusa in rampa la 1800 bar, de la 1600 bar, turbina are mici modificari. Acest motor era montat inca din anul 2003 NUMAI pe Megane Sedan si Bicorp. Veneau in oferta de putere: 85CP, 100CP, 105CP. Miscarea era destul de inteligenta deoarece in Franta se plateste impozitul la masini dupa CP si nu dupa cilindree. Deci, motorul+cutia de viteze de pe Logan DCI 85CP, lansat in octombrie-noiembrie 2007, pina in anul trecut, veneau din Spania, sub forma de pachetel asamblat gata. DUSTER-ul de 110 CP are un motor asemanator ca cilindree dar, iar sunt mici modificari prin chiulasa, sistemul de injectie este Siemens, daca nu ma insel, injectoare piezo-ceramice si turbina de data asta fiind una cu totul noua, cu geometrie variabila. Cam asta ar fi totul, pentru linistea multora. Datele asa engros, pot crea ceva gir de incredere, asupra potentialului de 'tunare' a motorului la 143CP. Despre fiabilitate, vom vedea.
-
Codrin, joi, 16.09.2010 21:51SUNTETI CU CAPU' TOTI
Daca doresti sa cresti performantele unei masini (acceleratie, viteza de top) trebuie indeplinite mai multe conditii din cele 2 capitole: 1. SIGURANTA si 2. Fiabilitate. Atata timp cat unii dintre noi visam cai verzi pe pereti si nu ne gandim la fiabilitate (ca doar am castigat la loto cu totii) la siguranta nici atat (ca suntem romani si prin definitie nemuritori). NU de mult pe Automarket a fost publicat un top al distantei de franare intre autovehicole din clasa lui Duster - cum vi se pare 73 m distanta de franare la duster fata de primul in clasa cu 63 m (nu mai zic ca modelul renault a scos 77 m). Eu zic sa va ganditi ce inseamna sa ai nevoie de acei 10 metri.
-
bibi, vineri, 17.09.2010 08:14
am am vazut GPL pe diesel, cred ca era un suv, din anii 1990
-
chestiuni de bun simt, duminică, 19.09.2010 20:36@Codrin
In primul rand pt Duster 1.5dci 4x2 distanta de franare de 70 m corespunde unei viteze de 130 km/h si e in LIMITE ACCEPTATE de cei care au facut testul, iar tu ca sa circuli cu viteza asta in mod LEGAL trebuie sa fii pe autostrada. Autostrada pe care ai vizibilitate (conditii normale) cateva sute de metri (>200m) ... imi prinzi rationamenul sau e prea greu pentru tine? Oricum viteza se adapteaza la conditiile de drum (daca mergi mai incet si distanta de franare scade), iar Duster-ul e o masina de familie, nu una de raliu.
-
Gheorghe, marţi, 21.09.2010 11:40Ia uite la rusi, vor si ei Duster pentru Lada lor
A innebunit lupu' ? http://www.caradisiac.com/Lada-veut-son-Duster-61264.htm#xtor=RSS-40
-
Codrin, joi, 23.09.2010 21:15bai "chestiuni de bun simt"
despre ce vorbim???? despre cat este viteza legala? - daca ne luam dupa rationamentul tau articolul este inutil - nu faci tuning ca sa mergi cu viteza legala.... nu faci tuning la o masina de familie punct. Ai cumva permis? l-ai luat cu spaga? este mai important un mp3 decat un esp ? - daca ai raspuns cu da la intrebarile de mai inainte nu mai iesi cu masina pe strada ca esti pericol!!!!!! NU TE MAI VOTA SINGUR CA SE CUNOASTE SI PUNE MANA PE O CARTE CA NU AI INTELES NIMIC !!!!! noi nu traim intr-o lume ideala - nu suntem singuri pe strada fiecare in bulina lui ci interactionam unii cu altii. Ca sa stii si tu - ceva in viata, cel mai important lucru la o masina este FRANA. ca nu franezi numa vara pe autostrada bezmeticule, un exercitiu cum a fost cel de mai inainte este facut pentru a stabili un etalon - normal ca "este in limite acceptate" dar 1metru face diferenta intre viata si moarte.
-
Codrin, joi, 23.09.2010 21:21o mica intrebare
Cand mergi pe autostrada Bucuresti Pitesti stai cumva la 70 de metri distanta de cel din fata ca sa fii sigur ca nu il lovesti daca franeaza brusc? Dar daca cel din fata are un vw tiguan si franeaza cu 10 metri mai scurt decat tine la ce distanta trebuie sa stai de el? in "limite acceptabile" ???? sau mai bine daca are un autoturism care franeaza si mai scurt? sau daca trece una cu un copil pe trecere de pietoni brusc ?
-
Raspuns, sâmbătă, 25.09.2010 15:42@Codrin .. nu ai toate datele baietel
Francezii nu au realizat testele de franare cu Duster echipat cu pneuri normale de sosea, cum sunt sigur că Tiguan avea, desi L'Automobile Magazine nu mentionează acest lucru. Insă se grabeste sa concluzioneze că sistemul de franare de la Duster este subdimensionat. Concluzia e una singura: ne aflam, din nou, in fata unei denigrari destul de clare, in care minusurile sunt exagerate cu buna stiinţa, desi explicatiile sunt nu doar logice, ci si de bun simt.
-
polemica, marţi, 28.09.2010 21:08oricum nu conteaza
Nu prea are sens sa intru in discutii interminabile dar voi finaliza: "Toate modelele testate au fost echipate cu acelaşi tip de cauciucuri, mai exact Continental CrossContact. Dacia a primit rezultatele revistei franceze şi a demarat o anchetă internă pentru a stabili dacă există probleme de frânare." sursa: http://www.automarket.ro/stiri/dacia-duster-15-dci-ofera-143-de-cai-putere-cu-pachetul-racechip-33192.html
-
link, marţi, 28.09.2010 21:14oricum nu conteaza - link corect
http://www.automarket.ro/stiri/dacia-duster-printre-cele-mai-dezamagitoare-frane-din-segment-32511.html problema aici nu sut franele de pe dacie ci acelea de pe renault koleos
-
bogdan, duminică, 03.04.2011 03:13cum?
zicea cineva mai sus ceva de racechip ca nush ce eu n-am auzit veci de racechip cu tot cu 50 de marci... wolkswagen rulzz si asa ramane
Citeste si
-
TUNING | marţi, 26 iunieBMW M3 a primit un pachet de modificări de la Cam ShaftBMW M3 E92 se pregăteşte să iasă din producţie pentru a primi un înlocuitor, dar tunerii încă dezvoltă pachete pentru acest model. Ultima adăugire pe listă vine de la Cam Shaft, o casă germană specializată în modificări estetice. Citeste tot
-
TUNING | luni, 25 iunieLumma Design a pregătit deja un kit de tuning pentru BMW M6BMW M6 se bucură deja de atenţia tunerilor. Lumma Design a prezentat deja un pachet de tuning pentru coupe-ul de performanţă, care subliniază puternic agresivitatea. Citeste tot
-
TUNING | vineri, 22 iunieFord Focus Estate a primit un pachet de la Loder1899Nemţii de la Loder1899 au dezvoltat un pachet de tuning pentru versiunea Estate a lui Ford Focus. Pachetul complet pleacă de la 3.845 de euro, fără montaj sau vopsire. Citeste tot
-
TUNING | vineri, 22 iunieBMW M5 primeşte un pachet de 660 CP de la Kelleners SportCel mai rapid BMW M5 creat vreodată a fost piesa de rezistenţă a celui mai iute model realizat de tunerii de la Kelleners Sport. Citeste tot
-
TUNING | joi, 21 iunieAston Martin DBS primeşte un pachet în stil Casino Royale de la Kahn DesignTunerii de la Kahn Design, cunoscuţi pentru pachetele excentrice pe care le creează în mod obişnuit, au realizat un pachet discret pentru Aston Martin DBS, pe care l-au numit Casino Royale. Citeste tot
Chiar e tare. Pentru 229€ te alegi cu putere de Passat 2.0 TDI. Nu m-am interesat totusi de raportul kW/kg, dar... zic eu, merita: sa iei un propulsor dezvlotat in 1998-1999 la 65CP, sa-l ridici la 70 CP din ECU, sa-l ridici din nou la 85 din alta turbina, apoi la 110CP ditr-o trubina mai mare, iar apoi sa-l aduci la 'j de miii de cai cu j' de mii de Newtoni, e deja basm de adormit copiii. Sunt curios cati kilometri va putea parcurge o astfel de caruta in condittile sus amintite (143 cu 321)