Dacia, deasupra VW in topul satisfactiei din Franta
Dacia a reusit sa depaseasca Volkswagen in clasamentul satisfacerii clientilor din Franta. Pe locul intai e BMW.
Dupa ce ieri am vazut rezultatele anchetei desfasurate de J.D.Power in Statele Unite ale Americii, compania de cercetare a publicat astazi, in ultimul numar al Automobile Magazine, un studiu care masoara gradul de satisfacere a clientilor pe marci in Franta. Iar rezultatele sunt foarte interesante: in primele patru locuri ale topului se afla trei marci germane - in ordine BMW, Mercedes si Audi - singurul "intrus" fiind marca japoneza Honda.
Studiul J.D.Power din Franta s-a concentrat pe un esantion de 18.000 de conducatori auto cu o vechime de cel putin doi ani intr-o masina, in ancheta fiind incluse 25 de marci si 109 modele. Indicele de satisfactie a fost calculat prin adunarea punctajului furnizat de fiecare posesor auto la categoriile Calitate si fiabilitate (38% din punctajul final), Performante, conceptie, confort si caracteristici (22% din punctajul final), Costuri de intretinere si utilizare (20%) si Calitatea serviciilor distribuitorului si ale marcii (19%).
Rezultatele finale au dezvaluit o marca germana in plin avant in Franta, BMW, care a reusit sa stranga un procent de satisfacere a clientului de 81.5%. Honda, Mercedes si Audi se afla in imediata apropiere, cu 81.4%, in timp ce pe locul al cincilea se claseaza, surprinzator, Skoda (80.8%). Marca ceha a reusit sa ii depaseasca pe cei care pana nu demult se aflau in topul tuturor topurilor de acest tip, Toyota.
Foarte interesant este faptul ca Dacia, marca luata pentru prima data in calcul in acest top, a reusit sa se claseze la mijlocul clasamentului, deasupra unor marci de prestigiu in Europa, ca Volkswagen, Mini, Nissan, Opel, Kia sau Fiat.
Ppe ultimele pozitii in ancheta realizata printre soferii francezi s-au clasat Alfa Romeo, Chevrolet si Suzuki.
Marca |
Gradul de satisfacere |
---|---|
BMW |
81,5% |
Audi |
81,4% |
Honda |
81,4% |
Mercedes |
81,4% |
Skoda |
80,8% |
Toyota |
80,3% |
Mazda |
79,9% |
Volvo |
79,9% |
Citroën |
79,6% |
Renault |
79,6% |
Peugeot |
79,3% |
Ford |
79,2% |
Dacia |
78,8% |
Mini |
78,6% |
Volkswagen |
78,3% |
Nissan |
78,2% |
Seat |
77,8% |
Opel |
77,4% |
Kia |
76,8% |
Fiat |
76,6% |
Hyundai |
75,8% |
Chrysler |
75,6% |
Alfa Romeo |
75,4% |
Chevrolet |
75,3% |
Suzuki |
74,7% |
Media |
79,1% |
via | Automobile Magazine