Dacia continuă forma excelentă în Europa: +18% în Franţa în ianuarie

Publicat luni, 03.02.2014 12:50 de Mircea Meșter

Peste 9000 de francezi au cumpărat un model Dacia în luna ianuarie 2014. O maşină din 13 cumpărate în Hexagon au sigla Dacia pe capotă.

După anul-record 2013, Dacia continuă forma excelentă în Europa şi în debutul lui 2014. Primele rezultate de vânzări în care Dacia străluceşte vin din Franţa, cea mai importantă piaţă pentru marca românească, acolo unde Dacia a reuşit să crească cu 17.3% în ianuarie în raport cu aceeaşi lună a anului trecut. Cu 9304 de maşini vândute (rezultatul ia în calcul autoturismele şi utilitarele uşoare), Dacia a adunat o cotă de piaţă de 6.1% în Franţa, aflându-se pe locul al cincilea în vânzări după cele trei mari mărci autohtone (Renault, Peugeot şi Citroen) şi Volkswagen.

Mai mult, dacă în calcul sunt luate exclusiv vânzările de autoturisme (fără utilitare), Dacia (8981 de maşini vândute în ianuarie) a ajuns să aibă aproape jumătate din clienţii mărcii Citroen (18.255 de unităţi vândute). Cota de piaţă pe autoturisme creşte pentru marca de la Mioveni până la 7.2%, ceea ce înseamnă că una din fiecare 13 maşini vândute în Franţa în prima lună a fost un model Dacia.

Creşterea abruptă a mărcii Dacia coroborată cu forma bună a mărcii Renault rezultă într-o creştere interesantă a Grupului Renault pe piaţa franceză: +5.7% dacă luăm în considerare autoturisme şi utilitare sau +12.4% doar pentru autoturisme. 

În total, piaţa franceză de autoturisme a crescut uşor, cu 0.5%, analiştii prevăzând încă de la finalul anului anterior o stabilizare a vânzărilor în cursul anului 2014.

Franţa. Top 10 vânzări ianuarie. Autoturisme
MARCA AUTOTURISME
VÂNDUTE 
COTA DE
PIAŢĂ 
+/-
(faţă de ian. 2013) 
Renault 25.270 20.1 +10.5
Peugeot 21.872 17.4 +7.0
Citroen 18.255 14.5 +4.7
Volkswagen 9.356 7.5 -12.8
Dacia 8.981 7.2 +17.9
Toyota 5.179 4.1 +9.3
Nissan 4.657 3.7 +3.0
Ford 4.429 3.5 -19.1
Fiat 3.382 2.7 +1.3
Audi 3.314 2.6 -0.5
  • clarkson, luni, 03.02.2014 14:55

    "pe locul al patrulea în vânzări după cele trei mari mărci autohtone (Renault, Peugeot şi Citroen) şi Volkswagen." Deci pe locul 5.

  • Scrooge, luni, 03.02.2014 15:09

    hmmm......deci Dacia a vandut in Ianuarie in Franta aprox 9000 de unitati, iar tot anul trecut in Romania aprox 20.000 :)). Nu stiu daca e de ras sau de plans, cu toate ca Franta are o populatie de aprox 3 ori mai mare.

  • LauCalin, luni, 03.02.2014 15:55

    Nu e de plans deloc, e cat se poate de normal. Pentru un francez, un Logan de 10000 de euro inseamna 6-7 salarii, uneori chiar si mai putin. Pentru un roman inseamna si 20 salarii. In plus, luat in rate, unui francez ii este mai usor sa-l plateasca in cel mult 2 ani. In Romania valoarea medie a unui credit pentru o masina e de 4 ani, in conditiile in care un roman are salariul cam la jumatate fata de un francez. Si in cazul cel mai fericit. Oricum aceste cifre sunt normale si firesti. Pana la urma Dacia este un produs Renault, adica frantuzesc.

  • gorie, luni, 03.02.2014 15:59

    "O maşină din 13 cumpărate în Hexagon au sigla Dacia pe" Acordul inainte de toate! Parol mon cher!

  • Scrooge, luni, 03.02.2014 17:41

    @LauCalin Romania fiind atipica, tot ce ai scris tu pica in momentul in care analizam piata de SH care a fost anul trecut la noi, respectiv una foarte mare. Exceptand cei cu posibilitati reduse, sunt extrem de multi care au ales o masina rulata din Vest care costa cam cat un Logan. Se pare ca Romanul se mai descurca (cum, nu stiu :) si cam face achizitie de masini. Nu zic ca e bine sau rau, dupa cum am mai spus-o fiecare cu banii lui face ce vrea, fac doar o costatare si pun un semn de intrebare.

  • LauCalin, luni, 03.02.2014 18:18

    Nu chiar. In medie masinile sh cumparate din Romania costa cam 5000-6000 de euro. Pai ce ne ofera Dacia in acest caz? Si nu pica deloc afrmatia mea,cel putin asa cred si pana acum nu mi s-au adus argumente viabile. Deci asa cum am spus pentru un francez un Logan dotat bine de 10000 de euro inseamna vreo 5-6 salarii. Hai sa fie 5-6 salarii un Logan Laureate si in Romania si sa vezi cum se umple tara de ele. Bine,hai 7-8 salarii. Pune si 10 si tot e ceva. Dar romanii sunt prea saraci pentru un Logan nou. Iar un Logan chel, sa-mi fie cu iertare, dar eu nu cred ca merita. Defapt Logan chel" a fost gandit mai mult pentru flote si firme care inainte de toate vor un mijloc de transport nou si cat mai ieftin, in care sa nu bage bani prea curand.

  • Inexo-cuantic, luni, 03.02.2014 19:56

    Dacia are merite depline ce-i drept, iar asta nu poate fi contestat decat de numarul de vanzari. Eu fac naveta cu un Sandero de serviciu, foarte slab dotat adica ''chel''' mai pe romaneste. Ca raport /calitate/pret este mult mai rentabil decat clasa mini de la VW sau alti producatori . Deci aici jos palaria Dacia! Sa auzim numai de bine 1

  • Scrooge, marţi, 04.02.2014 11:58

    Ai si tu dreptate, dar eu ziceam ca pica afirmatia ta nu in ideea ca toti cei care si-au luat SH-uri sa-si fi cumparat Dacia, caci este aproape imposibil. Eu ma gandeam ca daca din cele aprox 350.000 de masini SH vandute anul trecut la noi macar 10% s-ar fi orientat catre Dacia (si aici sa nu-mi zici ca toti 100 % au buget de 5-6000 de euro) vanzarile Dacia ar fi stat altfel in Romania si chiar fatza de Franta cu 50-60.000 masini vandute pe piata locala. Uite ca acum ai si argumente viabile :)

  • gogu, marţi, 04.02.2014 14:37

    350.000 de masini SH in 2013? mai taie din ele, da-le naibii :)

  • xxx, marţi, 04.02.2014 16:12

    @LauCalin Cunosc bine salariile din Franta, Italia si Spania si stiu cat de cat costul vietii de pe acolo, nu este cum spui tu. Iti dau exemplu Franta (pt ca este mai bine) zona periferica a Parisului, un salariu decent este pe la 2200€ net pentru 40% din populatia zonei (30% sunt pe la 1600€). Nu sunt propietari de locuinte platesc o chirie pentru un apartament decent la vreo 700€, au rate pe luna la vreo 400€, le mai raman vreo 1100€ de trait, traiesc, dar iti garantez ca sunt la limita daca sunt celibatari (merge si un restaurant sau pub o data pe luna), insurat se complica situatia.

  • Scrooge, marţi, 04.02.2014 16:24

    @gogu.....da ai dreptate nu am cautat pe net cand am scris, cifra scrisa de mine e aferenta anului 2012 (importuri SH + reinmatriculari). In 2013 a mai scazut piata pe la aprox 220.000 de importuri SH (fara reinmatriculari). Chiar si asa, procentul de 10% de care vorbeam tot e unul semnificativ.

  • Transportator, marţi, 11.02.2014 16:09

    Cara la greu Dacii--> Lagermax,Hodlamayr si Lazar, las ca e bine pentru economia noastra care sufera din toate punctele de vedere. A dracu vestici si le echipeaza numai cu pneuri Continental,Michelin cu toate optiunile pe la interior si exterior. Bravo celor de la Dacia dar si celor care o cumpara ! Castigam si noi locuri de munca destul de onorabil platite din faptul ca mergea treaba bine la Dacia.