Dacia, cel mai valoros brand românesc în 2018: constructorul de la Mioveni valorează 1.2 miliarde de euro
Dacia este cel mai valoros brand românesc în 2018 după ce a depășit cu mult branduri locale precum eMAG, Dedeman sau Petrom, potrivit unui studiu Brand Finance.
Compania de consultanță Brand Finance a publicat topul celor mai importante 50 de branduri românești din acest an, iar Dacia ocupă în continuare prima poziție în clasament.
Potrivit studiului, valoarea brandului Dacia este în prezent de 1.243 miliarde de euro, în creștere cu 2% comparativ cu anul trecut.
Dacia nu a avut nicio emoție în competiția din acest an, întrucât pe următoarea poziție este magazinul de comerț electronic eMAG, a cărui valoare de brand a fost stabilită la 458 de milioane de euro, fiind astfel de peste două ori mai mică decât cea a constructorului de la Mioveni.
Retailerul de bricolaj Dedeman este pe poziția a treia cu o valoare de brand de 304 milioane de euro, în creștere cu 47%, în timp ce următoarele două poziții sunt ocupate de compania petrolieră Petrom și furnizorul de servicii de telecomunicații Digi.
Valoarea unui brand a fost stabilită pe bază mai multor factori, inclusiv investițiile realizate în marketing, reputația în relația cu clienții și consumatorii sau estimarea veniturilor viitoare.
Valoarea de brand reprezintă practic venitul pe care l-ar obține proprietarul în cazul în care ar vinde marca respectivă, fără să fie însă luate în calcul alte elemente precum activele companiei sau rezervele financiare.
Via Profit
romanesc jumatate frantuzesc, si asta e singuru :)))))