Dacia: "Căutăm ingineri cu experienţă trecuţi de 40 de ani, dar nu găsim"
Reprezentanţii Renault Technologie Roumanie susţin că nu au suficienţi candidaţi cu experienţă trecuţi de vârsta de 40 de ani pentru posturile libere din companie, cu toate că sunt deschişi la orice categorie de vârstă.
Reprezentanţii Dacia se plâng că nu au destui candidaţi cu experienţă în industria auto, spunând că ar primi cu braţele deschise inginerii TCM (Tehnologia Construcţiilor de Maşini) trecuţi de vârsta de 40 de ani. Potrivit lui Sorin Buşe, directorul RTR, concernul Dacia-Renault nu mai caută doar aptitudini la candidaţii care doresc un post în cadrul companiei, ci şi atitudine, iar candidaţii trecuţi de vârsta de 40 de ani ar fi doriţi de companie pentru aptitudinile lor de a rezolva anumite probleme şi pentru viziunea diferită de cea a candidaţilor tineri. Din păcate pentru cei de la Renault, aceşti candidaţi nu sunt numeroşi în listele de aplicanţi, în ciuda ofertelor numeroase pe care reprezentanţii RTR susţin că le-au făcut atât în cadrul târgurilor de job-uri, cât şi în cadrul mediului virtual.
Profilul angajatului ideal la Dacia sau Renault este conturat de no'iuni precum dorinţă de muncă, energie, iniţiativă, perseverenţă şi cinci ani de experienţă în industria auto. Ultima cerinţă este cea mai greu de îndeplinit, existând doar două fabrici care produc automobile în ţara noastră, una dintre ele fiind uzina Dacia din Mioveni. Muncitorii vechiului Aro Câmpulung nu au fost uitaţi, reprezentanţii RTR spunând că au ”câteva zeci” de foşti salariaţi Aro în cadrul echipei lor, atunci când acest subiect a apărut în discuţie. Angajarea unui număr mai mare de foşti salariaţi de la Aro nu a fost posibilă, spune Sorin Buşe, deoarece aceştia fie n-au putut fi contactaţi, fie nu îndeplineau criteriile cheie în vederea angajării.
Reprezentanţii Grupului Renault în România au specificat că este crucială cunoaşterea unei limbi străine, candidaţii care nu îndeplinesc această condiţie nefiind potriviţi pentru majoritatea posturilor disponibile în cadrul companiei franco-române. În prezent, Renault România are aproximativ 18.000 de angajaţi. Facilităţile pe care le-a realizat concernul francez în România amplasează ţara noastră pe locul doi după Franţa în Europa în martie de importanţă pentru concernul Renault, datorită faptului că ţara noastră integrează toate ramurile necesare dezvoltării, producţiei şi vânzării unui automobil.
-
Thor, luni, 15.04.2013 19:54
Discriminare pe criterii de varsta.
-
IOI, luni, 15.04.2013 19:59
eu zic ca Mafia e candidatul perfect: le stie pe toate!
-
gelu, luni, 15.04.2013 20:16
"tineretul" nu corespune cerintelor asta e cu adevarat grav. Tinand cont de haosul din educatie si criza intregii societati romanesti aceasta limita de varsta demostreaza un lucru foarte clar...noile (de)generatii sunt cel mult potrivite sa culeaga capsuni sau sa sterga bosorogi la c..r prin italia. @thor imperbule, cand vei ajunge spre 50 si te va da seful afara ca-ti tremura mana de la atata bautura ai sa urli ca se face discriminare pe criterii...de varsta. Pe de alta parte un pu.zoi cu cas la gura, un semianalfabet iesit de pe bancile liceului sau al unei facultati doar pentru ca sistemul trebuie sa bifeze absolventi nu va fi in stare sa rezolve anumite "probleme". Cum ar putea sa rezolve anumite "probleme" cand sunt studenti la fizica ce nu cunosc legea lui Ohm (se citeste om - lamborghini si thor), cand 50% dintre "tineretul" in vartsa de 15 ani este analfabet functional (http://ro.wikipedia.org/wiki/Analfabetism_func%C8%9Bional), cand sunt licee in tara asta ce nu au avut NICI MACAR UN ABSOLVENT din peste 800 de elevi. Deci nu ma mira....politica renault confirma ceea ce spune orice studiu despre societaea romaneasca si viitorul acesteia. Ca suntem intr-un mare RAHAT si ca nu poti face din rahat bici.
-
xxx, luni, 15.04.2013 21:16
1. au angajat oameni de la ARO => apreciez, este adevarat ca au avut si avantaje pentru ca nu i-au scolit de la 0, oamenii aveau habar despre cum se face o masina, in mare, totusi Renault a venit cu meseria. Nu numai Renault a profit de pe urma angajatii marilor intreprinderi inchise 2. Director RTR roman, greu de gasit in multinationale directori romani, am crezut ca este neaos d-al nostru 2 saruturi si gata postul, NU omul stie despre ce este vorba, va las sa cercetati (eu fac ciocul mic) 3. 18000 oameni este ceva 4. Avem o tara cu vreo 5000 de doctori ingineri => nu gasesc si astia vreo 20 mai rasariti. Constat cu uimire ce face al meu la scoala, daca nu ai bani de meditatie si nu stai geana pe ei sunt pierduti. Avem o tara de coafeze, chelneri.... care au facut dreptul, relatii internationale, management, dar daca cauti un sudor sau electrician nu gasesti. Imi doresc sa apara din nou scolile profesionale sau cum era in anii interbelici ucenicie cu parul, sa avem scoli tehnice din anii 70-80, iar la facultatile tehnice sa se intre cu 5 si la sfarsit sa termine jumatate din cati au intrat, altfel suntem pierduti, imi pun intrebarea fireasca mie cine o sa-mi plateasca pensia?
-
Azazel, luni, 15.04.2013 21:17
Citeam zilele trecute pe acest site comentariile unui anume @Dan, care spunea cat de nedreptatiti sunt angajatii Dacia. Uite ca exista si posibilitati de afirmare. Eu totusi mai cred un lucru, daca acesti angajati buni si modeli se remarca dpdv a cerintelor impuse de Renault, cred ca se pot inchie ochii daca nu are 5 ani de experienta. Ah, dar stai putin, ca angajatii Dacia care au studii in domeniu sunt mult prea putini. Auch!
-
Lache, luni, 15.04.2013 21:40
Eu am mai spus-o aici.Viitorul nostru sta in oameni de genul @mafia,@bmw,@pinguinul atomic,@samba si multi altii.Deci avem un viitor luminos asigurat.Ai nostri ca brazii,cu mucii pe piept.Toti se pricep la masini si motoare,dar nici unul nu are "fatza"de Renault.
-
Misha, marţi, 16.04.2013 09:44
@ gelu Ai spus lucrurilor pe nume atat de bine incat nu mai e nimic de adaugat! Cee ce este imbucurator este faptul ca inca mai exista persoane care apreciaza astfel de pozitii, pentru ca marea "calitate" a neamului nostru este aceea de a se ataca atunci cand este pus fata in fata cu niste adevaruri care dor. Felicitari!
-
Adm, marţi, 16.04.2013 10:43
din textele de mai sus concluzia e ca romanul orice i-ai face tot nemultumit e......din nastere.
-
inexorabil, marţi, 16.04.2013 11:11
@gelu, nu pot decat sa subscriu, dar nu cu placere, caci realitatea autohtona nu ma poate decat mahni si, totodata, revolta......Multumesc lui Dumnezeu ca am "prins" vremurile in care scoala romaneasca a fost tributara unei pleiade de dascali de inalta calificare profesionala si probitate morala fara fisuri; multi s-au purtat drastic cu noi --- "putoii" cu ifose, indiferent de regimul politic sub care am trait --- dar acum, privind retrospectiv cu mintea coapta, ne dam seama cat ne-au ajutat sa ne formam (desfiintarea serviciului militar obligatoriu - alta nefericita masura a guvernantilor aserviti intereselor straine de neam si tara!), in primul rand ca oameni! Si le multumesc, cu aceeasi fervoare nesimulata, profesorilor de istorie, geografie, filosofie si diverse indemanari de atelier, discipline care astazi au alunecat in "desuetudine" in favoarea "complexului materialist-utilitarist" (of, macar daca materialismul si-ar fi pastrat caracterul dialectic si s-ar fi multumit cu demnitatea didactica) --- autoreferential, reticular si ultradeterminist --- alias o voma socialista (ha-ha, uite curat "stanga", cum n-am avut parte de ea in epoca propriu-zisa socialista) care este trambitata prin pedalarea excesiv-patetica pe "argumentul" ei pedagogic de prim rang - informatica economica (cele doua ramuri au "fuzionat" pana la confuzie) - "stiinta" care mie, unul, mi se pare ca se bazeaza pe o apologetica subreda, obsesiva si anticrestina.......Si-si baga picioarele in el de efort fizic, creativ si intretinator al societatii! Pai asta-i diferenta dintre socialismul proletar din campul muncii si socialismul "elitelor globale" diseminat prin gurile de tun mediatice. Intre aceste doua sisteme "politice" s-a interpus joaca puerila si contraproductiva a capitalismului "traditional". Asa ca, Gelule, de acum incolo sa ne asteptam la adevaratele drame, provocate de analfabetismul tehnocrat digital, poate cea mai imbecilizanta si, totodata, cea mai nociva forma de "cultura" postmodernista (dar foarte putini vor sesiza simptomele sale catastrofice fara precedent).
-
gelu, marţi, 16.04.2013 12:46
1. tx guys pt parecieri. Vorba reclamei la bere: Ehhh...suntem multi! :D 2. @xxx.....da e o problema in sistemul romanesc....avem muncitori necalificati cu duiumul (nu e de mirare, scoala nu se mai face) si avem medici, economisti, avocati, etc cacalau ( nu e e de mirare orice oras din tara asta si-a tras facultate/facultati si scot intelectuali pe banda rulanta mandri posesori a unei hartii mai putin valoroase si decat hartia igienica). Asa cum bine ai punctat ce lipseste economiei nationale e patura "de mijloc" (din pc de vedere profesional): strungari, lacatusi, mecanici, meseriasii in general. Si da, pentru ca numai exista scoli profesionale (e o reclama pe A3 cu o gagica ce nu stiu ce vorbeste si in spatele ei un...strung. Am ramas cu gura cascata. Stupid, nu?). Liceele cu profil agricol...ula! Este cumva firesc, dar nu normal..agricultura la noi se face acum dupa ureche pentru ca asociatiile de profil lipsesc iar muncitorii (mecanici, tractoristi, strungari, etc) n-ai la ce sa-i mobilizezi, fiecare face agricultura de subzistenta. @inexorabil....armata obligatorie isi avea rostul in contextul international de pana in '90. Lucrurile se mai schimba. dar ca fapt divers, armata Romaniei (contrar imaginii pozitive pe care o avem unii dintre noi) era una dintre cele mai slabe din Tratatul de la Varsovia. Trist dar adevarat. Nici inainte de '45 nu eram mai breji...un ofiter german spunea asa: soldatul roman - magnific, ofiterul roman - o hahalera. si on-topic: nu stiu daca ati facut un mic calcul; 40 de ani astia corespund absolventilor de liceu de dinainte de '89 si al celor de facultate din perioada de pana in '95. Restul e can-can!
-
d, marţi, 16.04.2013 13:30
"Vreau sa angajez ingineri, dar nu gasesc, vreau sa angajez ingineri, dar nu gasesc, toata Politehnica sa apeleze la mine."
-
yhj, marţi, 16.04.2013 17:08
mda,imi pare rau ,dar scoala romaneasca nu este suficient de flexibila si rapida pt "a schimba macazul" la timpul potrivit...intre anii 90 si 00 cind ne bateam sa ne punem industria la pamint scoala scotea ing pe banada rulanta,mai prosti,mai buni ,ing de care nu avea nevoie nimeni(inclusiv eu)....pina la 40 de ani am facut j-demii de job-uri calificate sau necalificate ,orice, numai ing mecanica nu....desi suna un pic a nostalgie comunista, nu stim ce vrem(sau sintem incapabili) de la viitor,ne lipseste o politica de dezvoltare,o viziune,o directie(nu conteaza in ce domeniu:agricultura,industrie,cercetare etc) si, ca urmare,am devenit o piata de desfacere(pina si cirligele de rufe le importam),o tara bogata in resurse ,dar care nu mai sint ale noastre;o tara de sclavi condusa de o cireada de hoti si de tradatori;o tara de amortiti care asteapta deciziile de afara si in care ...ma rog, stiti voi mai bine..partea mai nasoala e ca daca vrei sa dai inainte trebuie sa te lasi dus de curent ,nu sa innoti impotriva....noi sintem o tara cucerita si la propriu si la figurat
-
inexorabil, marţi, 16.04.2013 18:09
@yhj, numai un inginer poate intelege drama altui inginer. Ma rog, eu sunt ing.chimist, care chiar profeseaza in breasla, dar iti recomand sa nadajduiesti cu toata puterea mentala in adevarata Revolutie a spiritului romanesc; trebuie sa se petreaca un fapt exceptional pana la urma, ca deja noua, celor care nu mai putem suporta, ne-a ajuns cutitul la maduva (a trecut si de tesutul compact). Daca am avut rabdare pana acum, trebuie sa mai admitem o bucata de vreme care sa ne puna la incercare.......Dupa aceea, ne vom putea recupera tara! Si sa vedem apoi cum sa imitam modelul Norvegiei (de Elvetia nu pomenesc, fiindca are un statut mai special), o tara demna, care a refuzat sa se prostitueze cu UE. N-a cunoscut nicio "criza" si nici n-a pierit de foame, nefiind proscrisa economic de la Bruxelles, deci se poate si asa! Dar numai daca vrem cu totii......
-
yhj, marţi, 16.04.2013 23:54
@inexorabil:sper sa ai dreptate
-
Victor, marţi, 07.05.2013 18:11
Minciuni, Fac discriminari pe criterii de varsta.Si asta v-o spun din experienta personala.Toti producatorii auto,nu numai Renoooo...Cel putin cei de laToyota mi-au spus din capul locului ca trebuie sa am pana in 35 de ani.Am brevetat si un motor si degeaba...tot ei zic ca ne invata pe noi ce si cum...Realitatea e ca fac niste motoare de duzina...Pe mine unul nu au ce sa ma invete...Scoala noastra de motoare e mult peste ei...si ei stiu asta dar sunt prea mandri ca s-o recunoasca.Noi romanii(adica dacii)daca am avea posibilitatile lor financiare le-am arata lor si nu numai cum stau de fapt lucrurile...Trist e faptul ca sunt dintre noi si cativa care ar avea cu ce porni la drum(bani), fireste impreuna cu care au cunostintele necesare,dar nu o fac....prefera sa arunce banii pe te miri ce....
-
seb@, vineri, 28.06.2013 23:25
Sincer imi pare rau ca un inginer, care produce bani, il gasesti mai rar decat gasesti un avocat, un politist, etc. Si un inginer caruia-i merge mintea, chiar produce bani. Pacat ca sunt mai apreciati cei care ne distrug direct sau indirect. Iar tanara generatie, invata de la TV, ceea ce, eu unul prefer sa consum curentul cu Discovery Channel de exemplu. PS : cred ca realitatea din Romania o vedem toti, direct sau indirect .
-
sebastian, joi, 24.07.2014 23:09
VRAJEALA!....La Dacia e MAFIE ENORMA!!!, singura solutie sa ajungi intr-un post este sa ai o ruda sus pusa, bani sau ,,pasarika''!!! Am doua facultati ingineri AR si Dreptul si trag la saiba de ma ia dracu la ei la Dacia, cot la cot cu muncitorii, nici gand sa te promoveze, ba mai mult ti se spune sa pleci! Sunt promovati tot felul de alte meserii management, popi, agronomi, biologi, etc (un fel de paznici!!!). care dau ,,dreptul''...eu unul nu as cumpara produsul lor se munceste mult si prost!
-
sebastian, joi, 24.07.2014 23:09
VRAJEALA!....La Dacia e MAFIE ENORMA!!!, singura solutie sa ajungi intr-un post este sa ai o ruda sus pusa, bani sau ,,pasarika''!!! Am doua facultati ingineri AR si Dreptul si trag la saiba de ma ia dracu la ei la Dacia, cot la cot cu muncitorii, nici gand sa te promoveze, ba mai mult ti se spune sa pleci! Sunt promovati tot felul de alte meserii management, popi, agronomi, biologi, etc (un fel de paznici!!!). care dau ,,dreptul''...eu unul nu as cumpara produsul lor se munceste mult si prost!
-
dkkt, joi, 24.07.2014 23:23
exact....sunt minciuni, daca te duci la ei ati spun ca nu indeplinesti tot felul de conditii si faci pe ea de inginerie, plus ca aia cu peste 40 de ani iara e o minciuna gogonata, se uita la tine si ati spune te angajam de mila ca ai fost sef la aro dar esti prea in varsta, ca doar n-o sa vrei sa fii sef iara si uite asa ajungi operator cine stie prin ce sectie! eu am ajuns in Presaj pe o presa ...operator cu TCM!
-
marius, luni, 28.07.2014 09:31
pai astia nu sunt in stare sa-si promoveze pe ai lor din interior, si vor alti din afara???? ....la ce Mafie e acolo!
-
marius, luni, 28.07.2014 09:32
pai astia nu sunt in stare sa-si promoveze pe ai lor din interior, si vor alti din afara???? ....la ce Mafie e acolo!
-
logan, duminică, 17.08.2014 09:51
pai n-ati avut ingineri...de ce i-ati dat afara?? cei buni au plecat au ramas tot felul de lepre fara studii adecvate! conducerea e de tip comunista (directori fara studii adecvate, sefi la fel, unii nici nu au studii dar stiu sa dea cu ciocu', sa tipe, sa injure, sa preseze oamenii tip sclavagism)....ingineri buni nu se duc la astia, platesc si prost! stiu ingineri care acolo erau batjocoriti si umiliti in ultimul hal, au plecat de la ei si unii sunt directori la alte firme, au firmele lor proprietate privata sau au plecat in strainatate.
-
antivenetici, vineri, 19.09.2014 21:09
Ce sa faca "inginerii cu experienta peste 40 de ani"?Sa 'traga la saiba " sa plimbe hartii, sa intocmeasca tabele, sa sufle in urechea sefilor sau sa pazeasca portile ca sa fure 'ierarhia' cu camioanele?Posturile de conducere se dau dupa flexibilitatea coloanei, si dupa lungimea limbii...Candidatul ideal este cel care se poate linge singur de la brau in jos ...
Citeste si
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
e si normal...si va mai laudati ca vreti sa ajutati tineretu idiotilor