Dacia: "Autostrada Sibiu-Braşov în loc de Sibiu-Piteşti ar fi un dezastru pentru noi"
Vicepreşedintele Dacia a criticat posibilitatea anunţată de Ministerul Marilor Proiecte, Dan Şova, de a schimba traseul autostrăzii Sibiu-Piteşti înspre Braşov, modificarea având consecinţe logistice serioase pentru Dacia.
Dan Şova, Ministrul Marilor Proiecte, a anunţat că autostrada Sibiu – Piteşti ar putea să nu mai fie construită în următorii şapte ani, propunând o schimbare a Coridorului IV Paneuropean pe ruta Sibiu-Braşov, titrează HotNews. Reprezentanţii Dacia au reacţionat imediat la această propunere, contrară cu planurile Uniunii Europene, explicând efectul dezastruos pe care l-ar putea avea acest schimb asupra economiei româneşti, deoarece ar îngreuna activitatea celui mai mare exportator al ţării. Constantin Stroe, vicepreşedintele Automobile Dacia, a declarat că această schimbare ar fi "un mare deserviciu adus economiei româneşti şi un dezastru pentru Uzina Dacia".
În prezent, Uzina Dacia din Mioveni livrează 220.000 de autoturisme pe an folosind traseul Piteşti-Vâlcea-Sibiu-Nădlac. Vehiculele respective sunt transportate de aproximativ 40.000 de trailere (potrivit estimărilor lui Constantin Stroe), care ar trebui să circule în continuare pe acelaşi traseu din cauza modificărilor dorite de Dan Şova. Potrivit propunerii lui Şova, autostrada Sibiu-Piteşti va fi construită abia după anul 2020. Până atunci, marca Dacia ar putea avea de suferit, costurile de export ale produselor sale putând să crească din această cauză. Totodată, schimbarea i-ar putea afecta şi pe cei de la Ford, reprezentanţii uzinei din Craiova solicitând, în repetate rânduri, construcţia unui drum expres sau a unei autostrăzi spre Piteşti, pentru a înlesni transportul modelelor produse în Bănie.
Autostrada Sibiu-Piteşti urma să fie finanţată în proporţie de 85% cu fonduri de la Uniunea Europeană, fiind un proiect important de infrastructură pentru UE, segmentul fiind integrat pe noul coridor Rin-Dunăre, care include autostrăzile Nădlac-Sibiu-Piteşti şi Lugoj-Calafat. Propunerea lui Dan Şova ar afecta compania care are o contribuţie de aproape trei procente la PIB-ul României şi reprezintă 7.7% din exporturile ţării, pe lângă efectul indirect pe care l-ar avea asupra Ford Automobile Craiova.
Via Hotnews | Sursă foto
-
eee, miercuri, 13.11.2013 11:52
pai nu au nici un interes sa faca autostrazile care sunt finantate de UE pentru ca acolo nu pot fura. Ei vor sa le faca pe cele finantate din bugetul Romaniei, ca acolo pot fura cum vor ei. Niste .. incuiati !!!
-
Sak, miercuri, 13.11.2013 12:03
Texte. Cum adica ar fi un dezastru? Dar pana acum cum a fost afacerea infloritoare? Aaaa... dorim ingrosarea buzunarului... Dl. Stroe poate ar trebui sa spuna ca ar trebui finalizate Brasov-Bors si Sibiu-Nadlac, precum si o legatura Brasov-Sibiu, asa toata lumea ar iesi rapid din tara spre vest. Apoi legaturile cu sudul si estul. PSD-ul este cunoscut ca avand interese cu autostrada zapezii. Nu au reusit sa demareze nimic in timp util inainte de a pierde puterea. Acum au revenit...
-
vianu, miercuri, 13.11.2013 12:05
Ford si Renault....am putea asista la o noua alianta. Pe teritoriul Romaniei de data asta. Iar inamicul va fi orice ministru care nu va tine cont de interesele celor doi constructori. Cred ca se vor face presiuni economice si/sau politice pana la cel mai inalt nivel pentru autostrada Sibiu-Pitesti. Maine-poimaine ii vezi ori pe Ponta ori pe Sova intr-o vizita de lucru la Paris ori Berlin sa nu ziceti ca n-am...scris :)
-
Mihnea, miercuri, 13.11.2013 12:16
Dan Sova e un dobitoc!
-
cineva, miercuri, 13.11.2013 12:19
poate se supara Renault si o sa scrie pe Dacia "Made in China"
-
ics, miercuri, 13.11.2013 12:19
Cand Dacia asigura 7,7% din exporturile Romaniei (daca se pun si producatorii de componente auto care exporta si din care o mare parte au venit initial pentru Dacia, probabil ca e pe la 14%). Nu mai zic si de Ford care in cativa ani ar trebui sa fie aproape de capacitatea maxima. Cine lucreaza in industria auto intelege nevoia de logistica 'just in time'. Si cand vezi datele astea, brusc apare un tantalau ca Sova care zice ca autostrada trebuie sa treaca prin curtea lu' bunica-sa, ca sa poate sa ajunga mai repede la cumparaturi. Mi-e rusine cu acest guvern.
-
Bogdan, miercuri, 13.11.2013 13:32
Mai oameni buni, nu ati auzit de vorba batraneasca si din mosi stramosi "Sa o intoarcem ca la Ploiesti"? Trebuie sa isi aiba si ea un sambure de adevar, Poi normal nu tre sa se respecte traditia ? Nu tre sa pleci din Pitesti treci prin Ploiesti si apoi Brasov si Sibiu ? Ce or fi vrand Drumuri cu cap si drepte ? Sa ajungi repede la granita ? Sa traversezi tara fara sa o inconjori de 4-5 ori ?Sa sustii principala sursa de export auto din Ro ? Da unde va credeti mai ? Doar suntem in Ro, la noi se fac lucrurile nu cu capu... Ponta scoateti bivolu de acolo, ca te si va face de kko, iar daca baga o gherla de genul, Renault isi muta activitatea in Maroc un doi... iar noi ramanem cu degetul in fund. Invata sa iti sustii si sa oferi conditii si acestor 3-4 mari investitori si platitori de taxe si impozite si salarii din Ro, care chiar scot profit. Poate macar ei sa aiba dreptul sa ceara autostrazi cu capu, ca noi muritorii de rand, degeaba chitaim, ca nu ne asculta nimeni...
-
Bogdan, miercuri, 13.11.2013 13:40
Bai fratilor, nu vreau sa fac reclama, dar asta e ca in episodul de la Las Fierbinti cu autostrada, care inconjoara Romania... Jaaaalnic, Ics. Ma repet unde'te crezi? In Germania ? Austria ? Olanda ? Bulgaria ? Esti in Ro, normal ca autostrada tre sa treaca prin casa primarului, deputatului, senatorului, ca sa il plateasca pentru despagubire... cu de 5x valoarea reala... Ca sa mai "imparta si pe la altii, ca's bani de la stat nu de la FMI iar FMI nu are de ce se supara... Doar avem A3 care trebuie finalizata nu ? Si asa Bechtel ne'a tzepuit... iar contractul l'au mancat cainii maidanezi... Poate nu stiati avem prea multi bani si nu avem ce face cu ei ... doar ne permitem sa dam la alocatiile de copii 1.8 lei !!! E o avere, iti poti lua in plus un pachet de guma
-
mihnear, miercuri, 13.11.2013 14:00
@eu te contrazic, nu sunt incuiati deloc. dar sper sa mai prind vremea cand vor fi incuiati cat mai multi. eventual si aruncata cheia
-
Radu, miercuri, 13.11.2013 14:05
Comentarii pertinente cu exceptia lui Sak. Mai Sak ! Sti de ce se asambleaza mercedesuri la Keskemet si nu in Timis sau Arad? din cauza lipsei infrastructurii. Mai Sak ! la 7,7% pondere in export, probabil ca ponderea in PIB impreuna cu colaboratorii pe orizontala ar fi de peste 10% Sti cat au fost investitiile in total PIB? 13 % - ca asa-i la socialisti ! deci Sak - dispare Renault, dispar zeci de mii de locuri de munca si dispar si sosele, autostrazi, spitale, sali de sport , s.a. Ai inteles Sak?
-
Mircea, miercuri, 13.11.2013 14:37
Bai fratilor, astai duc 220000 masini pe an, pe traseul Brasov-Sibiu trece in 2 saptamani sau mai repede nr asta de masini. Pana la urma sa o faca si pe aia ca de aceea platim combustibilul la pret dublu + alte taxe. De cand atatea pretentii cu firmele straine ca le trebuie autostrazi ca sa-si vanda marfa??La Hoghiz este fabrica de ciment si cred ca cifra de afaceri este mult mai mare ca la DACIA si uite ca nici macar drumul ala judetean nu este facut.Iti rupi masinile pe acolo.
-
Bechtel reloaded, miercuri, 13.11.2013 15:10
Bogdane, contractul cu Bechtel nu l-au mîncat cîinii. Șova știe mai bine, mai precis mama lui. Să nu uităm ce măgării s-au făcut, că ăștia le repetă dacă nu le sare presa în cap. Cu un prim-papagal obraznic ce-l pune ministru pe colegul de facultate ca să negocieze cu firma reprezentată de mămica, mai are rost să ne mirăm ce iese? Cum bine zicea altcineva, ăștia se feresc ca de dracu' de tronsoanele finanțate de UE ca să poată ciordi în liniște cu vaporul.
-
sofer, miercuri, 13.11.2013 15:32
Poate ar fi trebuit sa se gandeasca inaninte si la altii nu numai la Bucuresteni, Ford si Dacia. Daca se face Sibiu-Pitesti, si esti din Brasov pana la Sibiu nu o sa ai autostrada. De ce nu se face Sibiu-Brasov, si Pitesti-Craiova-Lugoj, ca oricum vor si Pitesti-Craiova. Ar mai simplu si logic.
-
Valdo, miercuri, 13.11.2013 15:40
De ce un dezastru?Autostrada Pitesti Sibiu ar costa peste 3 miliarde de euro,adica toti banii acordati pentru autostrazi in perioada 2014-2020.Este normal asa ceva?Cred ca este aberant.Cu un miliard se face Bv-Sibiu prin Fagaras si se rezolva accesul la Sibiu,precum si nenorocirea perpetua dintre Bucuresti si Brasov.De asemenea tirurile cu masini vor merge 150 de km de la Pitesti la Sibiu pe drum european si se vor intepa la autostrada de acolo.Unde este nenorocirea?
-
xxx, miercuri, 13.11.2013 15:53
Nu vor face nici macar Brasov-Sibiu si oricum daca prin minune s-ar face s-ar opri in Brasov, deci din ciclu "de undeva spre nicaieri" Cam asa am pierdut Daimler
-
verde, miercuri, 13.11.2013 17:58
Sova e prost.
-
LauCalin, miercuri, 13.11.2013 18:46
Lasa, ca se scumpeste benzina ca aiba ai nostri bani de autostrazi. Si vom avea atat de multe autostrazi incat ne vor da cu ele peste bot.
-
DAC, miercuri, 13.11.2013 19:31
Slaba guvernare! Isi bat joc de cei care investesc in Romania, isi bat joc de cei care ofera locuri de munca! Despre Sova, numai de bine, si lui si familiei lui!
-
rzw, miercuri, 13.11.2013 20:14
daca stam si gandim putin .....NU e Sibiu ci acolo pe langa Talmaciu.....si Nu e pitesti ci pe acolo pe langa Valcea(daca se vor chinui putin sa lugeasca centura Pitesti)......au ramas 80km pe DE aproape gol (traficul va fi prin Bv)....asa ca unde naiba e dezastrul asta
-
vln, miercuri, 13.11.2013 20:58
Romania are nevoie in primul rand de asa zisul drum express Craiova-Pitesti......
-
critrica, joi, 14.11.2013 07:42
Distanta pe Pitesti Sibiu este de o suta si ceva km. Pe Ploesti - Brasov - Sibiu este cel putin dubla. Chiar credeti ca exista diferenta de pret pe care o afirma Sova? Pe primii 70 km (Pitesti - Salatruc) autostrada are de trecut doar un deal (Momaia). In plus, aceasta este finantata 85% de UE, pe cand cealalta nu. Deci cum e mai ieftin. Apoi, diferenta de distanta se reflecta si in combustibil consumat si emisie de gaze pe durata de exploatare a autostrazii. Deci, pe total care e mai ieftina? Sova trebuie sa liciteze imediat Sibiu-Pitesti sau sa-si dea demisia. Si fara sa avanseze inante de licitatie vreun pret estimat. Ce cumparator cu scaun la cap face asa ceva?
-
cosmin, joi, 14.11.2013 09:38
asa ne trebuie.uitati-va in continuare la antenele lui voiculescu si promovatii hotii iar la scrutinul urmator.........pt cei avizati o spun........
-
DAC, joi, 14.11.2013 19:20
Cosmine, lasa ca nici PD-L nu a facut autostrazi. Toti sunt la fel. Promit ca fac, ca dreg, iar cand ajung la putere uita.
-
xxx, joi, 14.11.2013 19:26
@critica exista o problema, Salatruc - Ciineni va fii dur iarna pentru masini, cred ca mai repede ar merge varianta pe la Suici-Calimanesti
-
Adrian, miercuri, 27.11.2013 20:34
Stitati domni, NU MAI PREZENTATI NEADEVARURI! Cel mai important si necesar proiect, din toate punctele de vedere este Ploiesti - Brasov - Sibiu! Pot sa va scriu cel putin 2 foi A4 pline cu motivatii, insa nu am loc aici! Aceasta este si ruta recomandata de uniunea europeana. Cautati pe google trans-european road network map si veti vedea ca trece PRIN BRASOV ! Pentru a vedea 2 harti, copiati aceste 2 link-uri in browser-ul vostru: 1. harta drumurilor: http://ec.europa.eu/transport/infrastructure/tentec/tentec-portal/site/maps_upload/01_10_2013SchematicA0_EUcorridor_map.pdf 2. harta oraselor: http://ec.europa.eu/transport/infrastructure/tentec/tentec-portal/site/maps_upload/metro_map2013.pdf
-
Horia, miercuri, 27.11.2013 22:21
Eu as dori sa-i analizam pe rand in ordinea in care apar in articol: Vicepresedintele Dacia (Stroe): daca nu cerea o spaga nesimtita, acum era in Romania constructorul cu cea mai mare crestere in ultimii ani si cu cea mai mare disciplina: HYUNDAI si nu "francejii" !!!. Tot in articol se spune ca marca Dacia ar avea de suferit si costurile de export ar putea sa creasca. Dar de ce sa creasca? Daca nu se va construi autostrada, cu ce se vor modifica costurile de transport fata de cele de acum? De "drumul oaselor" si ma refer aici la cei 5-6-7km de al Pitesti inspre Mioveni nu s-a ingrijit Stroe ani de-a randul iar acum brusc vrea autostrada. Cine e acest Stroe? Sova: Acest Sova este un incompetent alaturi de Ponta si gasca lor PSD-ista. Sper ca poporul sa-si dea seama ce inseamna USL si sa-i voteze pe viitor corespunzator. As fi zis ca nu inteleg rostul autostrazii Brasov - Sibiu. Intr-adevar mai logic pare a construi Pitesti - Sibiu caci in curand va fi gata si tronsonul Sibiu - Deva, foarte important de altfel. Spre Brasov aproape ca nu mi-as dori nici o autostrada si poate in acest fel invazia bucurestenilor va fi mai redusa. Pe de alta parte singura logica care apare in acest context este aparitia multor investitori in zona Brasovului, care probabil au cerut si ei autostrazi, iar tehnic vorbind, Brasov-Sibiu va fi mult mai usor de construi decat Pitesti-Sibiu.
Citeste si
-
INTERN | vineri, 22 noiembrieNoul Opel Frontera poate fi comandat în România: start de la 22.400 euroOpel a deschis comenzile pentru noul Frontera în România. SUV-ul de clasă subcompactă are un preț de pornire de 22.400 euro în țara noastră. Citeste tot
-
INTERN | vineri, 22 noiembrieProducția auto națională a crescut cu 19% în octombriePotrivit celui mai nou raport al Asociației Constructorilor de Automobile din România, producția auto din țara noastră a avut parte de o creștere de 19% în luna octombrie. Creșteri au fost înregistrate și raportat la ultimele 10 luni. Citeste tot
-
INTERN | miercuri, 20 noiembrieBrașovul interzice trotinetele închiriatePrimăria Brașov a interzis oficial trotinetele de închiriat în tot orașul. Serviciile de închiriere a trotinetelor nu vor mai funcționa în Brașov pentru o perioadă nedeterminată. Citeste tot
-
INTERN | marţi, 19 noiembrieNoul Renault 5 E-Tech a devenit mai accesibil. Start de la 26.900 euro în RomâniaRenault a deschis comenzile pentru noul Renault 5 E-Tech în versiunea Urban Range pe piața din România. Noua versiune propune un preț de pornire de 26.900 euro. Citeste tot
-
INTERN | marţi, 19 noiembriePrețuri noua Skoda Elroq în România: start de la 35.000 euroNoua Skoda Elroq este acum disponibilă în România. Pe piața noastră, noul crossover electric de dimensiuni compacte propune un preț de pornire de 35.000 euro. Citeste tot
Daca ma intrebati pe mine numai niste incuiati (aveam alte cuvinte din alt jargon pt ei, dar ma abtin) ar putea emite astfel de aberatii.... Normal si firesc ar trebui sa existe atat Sibiiu-Pitesti (obligatoriu prima) cat si Sibiu-Brasov.