Dacia ar putea debuta in Australia cu intarziere
Desi problema importului modelelor Dacia pe piata din Australia este simpla la prima vedere, o serie de probleme provoaca intarzieri in debutul marcii romanesti pe piata australiana.
Desi australienii asteapta cu nerabdare debutul marcii Dacia pe piata de pe continentul lor, deoarece alianta Renault-Nissan trebuie sa rezolve o serie de probleme de organizare inainte de a aduce marca din Mioveni si in Australia. Desi primul impediment evident al importarii modelelor Dacia in Australia era legat de mutarea comenzilor pe partea dreapta – aceeasi problema intalnita si pe piata din Marea Britanie, cea mai mare problema raman costurile de transport si distributie. Utilizarea de modele produse in Romania nu este o solutie pentru australieni deoarece transportul unui vehicul din tara noastra pana in Australia ar duce la costuri extrem de mari, care ar elimina pretul scazut al acestor modele.
Renault produce modelele construite la fabrica Dacia din Mioveni si in alte tari cum ar fi Brazilia, Rusia si chiar India prin diverse parteneriate de tip joint-venture. Solutia pentru australieni ar fi importarea modelelor Dacia produse in India sub sigla Renault de cei de la Mahindra sau chiar de fabrica Renault din tara respectiva. Fabrica Renault din India este situata in Chennai si are o capacitate de producitie suficient de mare pentru a furniza modele Logan, Sandero si chiar Duster pentru pietele din India si Australia – in functie de necesitati. In timp ce piata din India ramane doar cu Logan, australienii ar putea primi toate cele trei modele, alaturi de eventuale versiuni ale acestora, cum ar fi Logan Van, Logan Pick-up si Logan MCV.
La fel ca in cazul modelelor Sandero si Logan, Duster este construit pe platforma B0 de la Renault care a debutat in 1998 pe Clio II. Sistemul de tractiune integrala si alte elemente esentiale ale trenului de rulare sunt preluate de la Nissan X-Trail, in timp ce alte elemente provin fie din gama Dacia, fie din gama Renault. Duster va fi comercializat doar sub marca Renault pe unele piete, deoarece ar fi prea costisitoare introducerea marcii Dacia in acele tari cand Renault exista deja pe pietele respective. Primele modele Dacia cu comenzile pe partea dreapta vor aparea in anul 2012.
"Lucram din greu la dezvoltarea modelelor cu comenzile pe dreapta pentru piata din Marea Britanie. Daca putem face asta, cred ca putem sa le introducem si in Australia. Acest vehicul este proiectat si construit pentru piata din Europa, asa ca debutul Dacia in Australia este bazat in mare parte pe produsul potrivit pentru piata respectiva. Este o oportunitate pe care o luam in vedere, dar nu avem inca raspunsuri la intrebarile care vin odata cu introducerea pe piata din Australia. In plus, daca modelele Dacia sunt produse doar in Romania, avantajul low-cost al acestora este depasit de costurile de transport aferente. Ideal pentru noi ar fi ca modelele Dacia sa fie produse si in alta parte decat in Romania", a declarat Xavier Casin, directorul Renault Asia Pacific la lansarea lui Renaultsport 200 in Melbourne.
Via | GoAuto
Dar o sa aiba culoarea rosie? Ca pe siteul Dacia nu e, iar Base o sa aiba rosie!