Dacia ar putea avea un rival francez: PSA pregăteşte renaşterea mărcii Simca

Publicat vineri, 28.01.2011 12:04 de Mircea Meșter

PSA Peugeot-Citroen vrea să fure o felie din piaţa low-cost deţinută în Europa de către Dacia. Francezii pregătesc reactivarea mărcii Simca.

Informaţiile legate de lansarea unui brand low-cost al Grupului PSA Peugeot-Citroen care să acopere zona pieţei deţinute acum în Europa de Dacia încep să se înteţească. Conform germanilor de la AutoBild, care îl citează pe Philippe Varin, unul dintre directorii grupului din Hexagon, noua marcă low-cost ar putea să readucă pe piaţă logo-ul şi tradiţia vechiului constructor francez Simca, care şi-a încetat activitatea de piaţă în 1980.

Primul model pe care noua marcă Simca l-ar scoate pe piaţă în Europa va fi, spun surse apropiate Grupului PSA, o versiune proprie a modelului Peugeot 408, care în acest moment se vinde în America de Sud şi în China. Deşi numele ar putea sugera acest lucru, 408 nu este continuatorul gamei medii şi nici urmaşul actualului Peugeot 407 (acesta din urmă fiind noul 508), ci o versiune cu portbagaj a lui Peugeot 308.

Peugeot 408 ar urma să fie redenumit Simca 1307, nume care evoca denumirea modelului construit sub marca Simca şi care în 1975 a obţinut titlul Maşina Anului în Europa.

CINE ESTE SIMCA?

Simca (Société Industrielle de Mécanique et Carrosserie Automobile) este un constructor francez înfiinţat în 1934. În Cei 46 de ani de activitate, Simca a reuşit să intre (în 1958) în posesia drepturilor exclusive pentru utilizarea mărcii Talbot. În 1970, marca Simca a fost preluată de Chrysler, iar în 1978 de PSA. Francezii au încercat să impună marca pe piaţă sub denumirea Talbot, însă manevra nu a ţinut la acea vreme din cauza calităţii îndoielnice a produselor oferite. Ultimul model Simca a fost produs în 1980.

Principalele reuşite ale mărcii au fost obţinerea titlului Car of the Year în Europa de două ori (în 1976 prin Simca 1307 şi în 1979 prin Simca/Talbot Horizon) şi construirea unui vehicul prezidenţial - Simca Presidence - pentru Charles de Gaulle, preşedintele Republicii Franceze. 

via | Autointernationaal

  • AdrianosFidi, vineri, 28.01.2011 13:00

    N-am auzit pana acum de Simca ...

  • Bethurbazal, vineri, 28.01.2011 13:09
    @ AF

    La varsta pe care o ai e scuzabil...N-ai insa prea mult de regretat.

  • unckle, vineri, 28.01.2011 13:25

    Sa stii ca nici francezii nu auzisera de Dacia pana acum 6 ani :) Se anunta interesanta lupta pentru segmentul Low-Cost in viitorul apropiat. Renault diversifica ( si in acelasi timp ridica un pic preturile ) Dacia, VAG anunta ca vrea sa coboare Skoda in preturi pentru a fi mai competitiva, PSA reinvie morti ca sa vanda si ei plastice chinezesti la 7000E bucata. Nu-i rau ;)

  • antonny, vineri, 28.01.2011 14:38
    ****

    o gramada de producatori se laudau de 2 ani k o sa scoata si ei masinii low-cost ...dar nu am vazut ........e prea tarziu renault -dacia ridica stafeta ce va urma din 2012 nu va mai fii masinii low- cost

  • toxicMDR, vineri, 28.01.2011 14:39

    O marca moarta face concurenta daciei .. asta spune multe

  • gelu, vineri, 28.01.2011 15:14

    o marca moarta ce nu face concurenta daciei .. asta spune totul

  • Abcd, vineri, 28.01.2011 15:50
    Am o SIMCA de vanzare din 1970 tinuta in garaj in stare perfecta!!

    Am o SIMCA de vanzare din 1970 tinuta in garaj in stare perfecta!!

  • lucian, vineri, 28.01.2011 15:51
    ,,,,

    daca SIMCA va fi concurentul DACIEI atunci CHINA o sa aiba 90% ortodocsi :)) vaaaaaaai talbot...hmmm imi amintesc ca am condus aproape 1 an un talbot horizont..motor peugeot...ce sa zic...trancanea de numa si era cam paradita masina..cum dracu a fost masina anului 79 .nu stiu... Pentru cei care au deschis mai tarziu ochisorii, marca simca si talbot echivaleaza cu marca Aro din Metro sau winny pentru Cora.....ceva de genu... decat simca...mai bine TATA NANO model LX cu scaune rabatabile si aer conditionat...:))))) hai pa PSA si lasa-ne...DACIA va scoate in toamna un nou motor 1,4 TCE si 1,2 tce , 1.6 dci...si duster facelift ...dar asta cat de curand...plus noua gama de anul viitor. hai benzina buna si drum bun

  • ursus, vineri, 28.01.2011 17:07

    Ce mare kk sa faca un model asemanator cu Logan,dar sub sigla Simca?Si Dacia era o nenoricire de"masina"pana sa o cumpere reno,iar acum se lauda ca fac masini.

  • ha ha ha, vineri, 28.01.2011 17:19
    mda...

    A avut cineva o Simca, pe vremea lu' Ceausescu, Constantin Gherghina parca il chema, era cantaret de muzica populara, il gasiti pe you tube.Ce pot sa va spun despre cum arata masina, era ceva intre Lada si Fiat, mie mi-a placut cum arata ca si masina, nu stiu cat era de fiabila ca nu am condus-o, insa ce am inteles este ca pe vremea aceea, nu avea oricine asemenea masina.Mai tirziu cantaretul a murit si masina n-am mai vazut-o de atunci...

  • io, vineri, 28.01.2011 18:13
    TALBOT

    acum cateva luni spuneau ca vor sa reinvie marca Talbot; acum au trecut la Simca

  • Rares, vineri, 28.01.2011 18:29
    Simca...

    Din cate stiu eu Simca a facut si masini bune nu numai cele de sub marca Talbot, cum ar fi cele in colaborare cu Matra... Matra Simca Murena si Matra Simca Bageera. Erau masini "sport" cu trei locuri, destul de avansate ca design pentru era lor si motoare de 140cp(Murena), care totusi erau accesibile ca pret pentru majoritatea consumatorilor. Oricum este cam tarziu din partea lor sa inceapa cu un model low cost stiind ca vin pe piata destul de tarziu ca sa mai ia din piata Daciei, iar in al doilea rand consumatorii care stiu cat de cat despre Simca o sa le perceapa ca si pe masini slabe. Toate bune!

  • Basile, vineri, 28.01.2011 19:01
    PSA de caruta

    Daca era asa simplu sa faca un concurent adevarat pt Logan, il faceau demult... in "goana" dupa cota de piata, toyota, skoda, psa, chinezii - toti au facut "hau-hau" in directia Dacia, dar atat au ramas- niste latraturi Eu cred ca stiu de la ce se trage disperarea PSA-ului... La raportul vanzarilor pe 2010 se plangeau ca au avut o evolutie negativa in Europa datorita lipsei unor programe Remat , cu toate ca Grupul Renault a activat pe aceeasi piata, in aceleasi conditii, si totusi a avut o crestere de 7.4%. Prin crearea unei masini low-cost, PSA ar vrea sa evite momente penibile ca astea... ar vrea...dar va putea? eu cred ca nu

  • Dr Felix, vineri, 28.01.2011 19:12
    concurenta nu strica nimanui ;-)

    Excelent, poate mai scade pretul Loganului (prea scump pt cat de bun e).

  • viorel, sâmbătă, 29.01.2011 01:43
    simca

    matra simca baghera?? va szpune ceva?

  • Iulian75, sâmbătă, 29.01.2011 22:49
    Talbot

    Am avut eu o masina pe nume TALBOT. Ce sa spun 1.6 litri,prima mea masina. In comparatie cu vechea dacie = Mercedes. A fost o nebunie de masina. Mergea din orice pozitie, si era usor de intretinut. Arata si bine ca masina, era lata si spatioasa, acuma poate sunt eu subiectiv....dar net superioara fata de dacia.

  • Octav72, sâmbătă, 29.01.2011 23:59
    Simca Oceane

    Nu stiu cat de fiabile erau modelele Simca, dar au facut si masini frumoase, cum ar fi Simca Oceane, din anii '50. Modelul era apreciat si pentru parbrizul sau panoramic, o provocare pentru vremea respectiva...

  • cetatean, duminică, 30.01.2011 16:05
    pt cei anti-dacia

    Lasandu-i la o parte pe cei care critica Dacia doar pt ca e Dacia (si nu e golful 3 ala de il conduc ei luat la mana a paispea) nu inteleg de ce compara Dacia Logan cu Golf V sau VI. E diferenta de pret in primul rand. Un logan la acelas pret cu un Golf se numea Megane. Sa speram ca Dacia sa mearga bine si sa traga dupa ea economia.

  • flavius, duminică, 30.01.2011 18:24
    Anti-Talbot

    Prima greseala au facut-o schimbandu-i numele in Talbot.Chiar si pentru francezi suna urat.Dupa aceea au trecut la motorizari mari.Oricum remarcabile ramin Simca 1100 RS si Matra Simca Bagheera.Oricum nu au sanse decit pe partea sport.

  • Fulger, duminică, 30.01.2011 23:21
    Ce e aia low-cost? O aiureala.

    Low-cost e un termen relativ. In cazul Dacia inseamna o masina sub 10.000 euro. In cazul Honda ...ex proiectul Honda City - cca 14000 Euro. Adica mai ieftin decat gama obisnuita Honda. In cazul Peugeot - modelul 206 sedan - o chestie de cca 10.000 Euro In cazul Bentley ...o masina de aproape 200.000 euro adica sensibil mai ieftin decat unul normal. In cazul Tata Nano - o masina de 3000 dolari, mai ieftina decat Dacia Si atunci de ce este low-costul asta si ce inseamna el? De ce low-cost este un termen care se identifica cu Dacia? 1,9%. Atat este cota de piata Dacia in Europa...iar in restul lumii si mai mica insignifianta. 1,9% intra in marja de eroare. Deci nu poti sa fii la nivel mondial cu o cota de juma de procent si sa te numesti nisha de piata ...adica nisha low cost. DECI LOW-COST NU APARTINE MARCII DACIA. ESTE UN TERMEN RELATIV CARE INSEAMNA O MASINA MAI IEFTINA DECAT ALTELE DINTR-UN ANUMIT CONTEXT. Mai terminati cu idiotenia asta Dacia = low cost. in rest .....vorba lui "cetatean" sa mearga bine Dacia si sa traga dupa ea economia. Parerea mea

  • gsn, duminică, 06.02.2011 00:39
    simca

    abcd ce model de simca ai de vinzare ?