Dacia anunță motorizări noi pentru Duster și Bigster: 150 CP și 4x4 cu transmisie automată

Publicat joi, 04.09.2025 11:00 de Tiberiu Safta

Dacia a anunțat 4 motorizări noi pentru modelele Duster și Bigster. Printre noile motoare introduse în gamă se numără propulsorul Hybrid-G 150 4x4, care promite o autonomie combinată de până la 1500 kilometri.

Începând de astăzi, sunt disponibile 4 motorizări noi pentru Dacia Duster și Bigster. Cele două modele primesc motoare noi, mai puternice și mai eficiente, precum și o dotare nouă în premieră pentru marca de la Mioveni.

MOTOR HIBRID CU GPL

Cea mai mare noutate anunțată de marca românească este introducerea noii motorizări Hybrid-G 150 4x4 pentru ambele modele. Acest propulsor combină un motor pe benzină de 1.2 litri cu tehnologie mild-hybrid de 48 de volți, care livrează de unul singur 140 de cai putere. Motorul termic funcționează împreună cu un motor electric de 31 cai putere în puntea spate. Astfel, întreg propulsorul livrează 154 cai putere.

ÎN PREMIERĂ, PADELE PENTRU SCHIMBAREA TREPTELOR

Partea cu ardere internă este cuplată la o cutie automată cu 6 trepte și cu dublu ambreiaj, în timp ce motorul electric este legat la o cutie cu 2 trepte, complet decuplabilă. În premieră pentru Dacia, cele două SUV-uri vor fi acum dotate cu padele pentru schimbarea treptelor, aflate în spatele volanului.

Noua motorizare hibridă primește două rezervoare de câte 50 de litri pentru benzină și pentru GPL. Astfel, cu noul motor, Dacia Duster și Bigster vor avea o autonomie combinată de până la 1500 kilometri în regim WLTP. De asemenea, datorită sistemului hibrid alimentat de o baterie de 0.84 kWh, cele două modele pot rula până la 60% în modul electric, în traficul urban.

Această motorizare va fi disponibilă până la finalul anului pentru cele două modele.

TREI MOTOARE NOI PENTRU DUSTER

Alături de motorizarea menționată până acum, Dacia introduce în gama lui Duster alte 3 motorizări noi. Astfel, cele două modele vor avea acum următoarele motorizări: Hybrid 155, Mild Hybrid 140 și Eco-G 120.

Motorizarea Hybrid 155 înlocuiește vechea versiune Hybrid 140. Noua motorizare este alcătuită dintr-un motor pe benzină în 4 cilindri de 109 cai putere și două motoare electrice. Unul dintre motoarele electrice dezvoltă 50 de cai putere, în timp ce al doilea funcționează pe post de generator de înaltă tensiune și de demaror.

Partea electrică este alimentată de o baterie de 1.4 kWh, iar propulsorul este cuplat la o cutie automată electrificată, cu 4 trepte dedicate motorului termic și 2 trepte pentru partea electrică. Această cutie funcționează fără ambreiaj.

Versiunea Hybrid 155 promite un consum mediu de 4.6 litri/100 km, mai mic cu 8% față de motorizarea pe care o înlocuiește.

Urmează motorizarea Mild Hybrid 140, care înlocuiește versiunea Mild Hybrid 130. Acest propulsor este alcătuit dintr-un motor pe benzină în 3 cilindri, de 1.2 litri, bazat pe ciclul Miller și dintr-un sistem mild-hybrid de 48 volți. Propulsorul este cuplat la o cutie manuală cu 6 trepte și promite un consum mediu de 5.4 litri/100 km.

La final, avem noua motorizare Eco-G 120, înlocuitorul vechiului Eco-G 100. Acest motor este aproape neschimbat, diferența fiind reprezentată de un plus de 20 de cai putere față de vechea motorizare. Propulsorul poate fi alimentat cu GPL și promite o autonomie combinată de 1380 kilometri.

TAPIȚERIE NOUĂ ȘI REGLAJ LOMBAR

Alături de noile motorizări, Dacia a pregătit și câteva dotări noi pentru Duster. Cei care aleg echiparea Journey vor primi o tapițerie nouă, elemente decorative noi și un scaun al șoferului care include acum reglaj lombar.

În încheiere, echiparea Extreme aduce jante negre cu un design nou. Ambele echipări menționate mai primesc și un regulator de viteză adaptiv pentru motorizările hibride. Această dotare este standard pentru echiparea Journey și opțională pentru linia Extreme.

via Dacia

  • Sak, joi, 04.09.2025 11:25

    Faceti un sumar cu ce motorizari or sa fie pe Bigster si care pe Duster. Atatea cifre care inlocuiesc alte cifre. Puneti simplu care vor fi, care sunt 4x4, care automate cu dublu ambreiaj si care CVT. Simplu. Marea noutate: padele pe care nimeni nu le foloseste.

  • Jian de la Calafat, joi, 04.09.2025 12:01

    Nu se impune niciun sumar. Fiindca efortul nu se justifica. Aceleasi motorizari obosite, marketizate usor diferit pentru a capta atentia diletantilor cu privire la o falsă primenire. Lipsa dCi din evantaiul motorizarilor Dacia, mai ales pentru Duster & Bigster, reprezinta un atentat la siguranta nationala.

  • eu, joi, 04.09.2025 12:20

    @Sak - ai dreptate... si pe mine m-au pierdut... nu am inteles nimic... care e cu motor electric pe spate, care e cu mild hibrid...

  • ds, joi, 04.09.2025 13:16

    @ Sak & @ eu Intrați pe configurator Dacia și aveți toate motorizările dintr-o ochire.

  • alex_cu_a_mic, joi, 04.09.2025 13:33

    Articolele tehnice AM nu depasesc nivelul stirilor de proteve. Generalitati, noninformatii, neesentiale si alte pierderi de timp. Un articol mult mia detaliat si mult mai bine structurat am citit pe profit.ro.

  • Kap, joi, 04.09.2025 14:10

    Nu știu dacă e vina titok-ului sau nu, dar văd c-a devenit foarte grea urmărirea unui șir mediu de informații scrise ca text. noul G150 hibrid 4x4 benzină și GPL 155 hibrid 4x2 benzină (apărut pe Bigster) mild hybrid 140 4x2 benzină Eco-G 120 (ne-hibrid) 4x2 benzină și GPL Sincer, hibridul ăsta nou ar trebui să facă uitat dieselul prin putere, economicitate și silențiozitate. Plus, are și 4x4.

  • Jian de la Calafat, joi, 04.09.2025 14:42

    Kap Eronat. Singurul motor care poate face uitate toate celelalte propulsoare este 2.0 dCi (160 -190 CP) alaturi de EDC 6, motor oferit in versiuni FWD sau AWD pentru Duster si Bigster. Orice alta varianta este asimilabila compromisului.

  • Inexorabil, joi, 04.09.2025 14:44

    Motorul 1.5 dCi e Căpitanul motoarelor, încă de pe vremea daco-geților liberi.

  • @Kap + tip cutie de viteze, joi, 04.09.2025 14:46

    noul G150 hibrid 4x4 benzină și GPL + cutie automata dublu ambreiaj cu 6 trepte si padele la volan 155 hibrid 4x2 benzină (apărut pe Bigster) + cutie automata multimodala fara ambreiaje mild hybrid 140 4x2 sau 4x4 benzină + cutie manuala 6 trepte Eco-G 120 (ne-hibrid) 4x2 benzină și GPL + cutie manuala 6 trepte Cele mai interesante par primele 2 variante: - prima, daca iti trebuie neaparat 4x4 si/sau GPL - a doua, daca vrei un hibrid full, adica propulsor electric mai potent si mai prezent.

  • nsrei, joi, 04.09.2025 14:48

    jiane,jiane ce ai facut jupane ? pai cu restul carutei, caroseriei ce facem. Tu vorbesti doar de motoare, dar suspensia , dar directia, dar ergonomia dar insonorizarea, si multe altele cui le lasi. Chiar si cu motorul 2.0 dci Duster ar fi praf, fiindca masina in sine e construita cat mai "subtire" Daca vrei ceva 2.0Dci e simplu , renault koleos facut pe platforma de clasa C/D. adica superioara cu TOTUL daciei Duster facuta pe platforma de clasa B - simplificata, atentie !

  • aurel, joi, 04.09.2025 14:59

    nu stiu cum se vinde jogger, dar vad mai multe kangoo, care e la fel, doar ca are diesel.

  • @dci, joi, 04.09.2025 15:28

    cum puteti vorbi doar de motoare si nu vedeti tabloul-n toata splendoarea ei. Chiar si cu motor de Chiron, Lambo or Porsche acest Duster ramane o caroserie low cost care nu poate acomoda motoare mai puternice , deoarece a fost gandita de la inceput pentru o dinamica mediocra de sofer familist cu 2 copii si o soacra in spate sau poate pentru un pensionar mai tanar, dar nespecial. Fiindca performanta motorului este pusa pe asfalt de cele 4 cauciucuri care daca nu beneficiaza de solutii de prindere de sasiu cum ar fi punte spate multi link sau mai stiu eu ce diferentiale electronice, va garantez eu ca puteti monta orice motor pe Duster, doar veti ajunge mai repede in sant. Ceea ce e foarte periculos si uneori mortal. Deci aveti grija, voinicii mei, sau dupa caz familistii mei, la ce raliu va duceti cu Dusterul

  • Mana-rece-suflet-cald, joi, 04.09.2025 16:03

    Corect. Și cu toate astea, sute de zevzeci cu Dustere, Logan sau chiar Sandero, aleargă ca apucații pe șosele și autostrăzi, cu viteze de peste 150 de km. la oră. Nici nu realizează ce coajă subțire au sub ei...

  • ds, joi, 04.09.2025 16:09

    @15.28 Cre' că-ți dai seama ca ai scris tâmpenii, nu. Da, Duster este low cost, iar voi care visați cai verzi pe pereți aveți o grămadă de alte mașini cu suspensie mulți link. La +20k vreți dotări de Lexus rx 500 h cu 4 roti directoare. Bănuiesc că știi cât este de costisitoare si de reglat și și ca preț o suspensie mulți link ...

  • Snob fără bani, joi, 04.09.2025 16:23

    Absolut corect. Decât o Dacia nouă cu garanție mai bine o troacă premium nu-bate-nu-trăncăne, de la o bunicuță din Germania. O aduci pe rampă, o sudezi la băieți și mai merge încă 10 ani. A și scăzut șpaga la ITP că e cerere mare, deci n-ai probleme. A, poate doar să aspiri mucii dintre scaune, să nu se certe cu ai tăi.

  • da stiu, joi, 04.09.2025 16:42

    Îți dai seama că Ford a pus suspensie multilink pe fiesta din respect pentru clienți. .Dacia în schimb...

  • Jian de la Calafat, joi, 04.09.2025 17:02

    @nsrei Multumesc pentru feedback. Ai dreptate, Koleos este o varianta de luat in seama, mai ales ca preturile nu-s deloc extravagante pentru dCi 190, in jur de 25-28k. Potlogarii astia de la Renault au privat si Austral de Diesel, dar o solutie este reprezentata de Kadjar cu 1.7 dCi la 150 CP, un motor care n-a avut privilegiul nici sa fie rodat cum trebuie, asta fiindca deciziile imbecile legate de pseudopoluare genereaza de cele mai multe ori inconveniente ample. Drumuri bune sa ai !

  • dCi, joi, 04.09.2025 18:30

    Jiane forta in plamani si hai sa ma desfunzi, vino repede ca te asteapta zeul tau cu chiulasa scoasa cum iti place tie

  • cineva, joi, 04.09.2025 19:18

    @da stiu In scurta ta propozitie ai facut doua erori colosale. Prima, scuzabila, deh din nestiinta, este multilink pe Fiesta, asa ceva nu s-a intamplat niciodata. A doua si cea cu adevarat grava este respectul pentru clienti la Ford. Mai degraba castigam noi doi la loteria extraterestilor din galaxia Andromeda decat sa avem parte de respect de la Ford. Este probabil singurul producator auto care de cand exista ca firma isi bate joc in mod constant de clienti si a facut din asta o politica de a stoarce bani pe partea de service si reparatii, bani platiti de cumparatorii de masini Ford ademeniti cu preturi initiale aparent avantajoase si care cand dau de belea, se trezesc ca garantia lor este de fapt hartie igienica. In ultimii 2 ani, Ford are parte de o avalansa de recalluri afectand milioane de masini produse in ultima decada. Sunt recalluri pe care nu le-a mai putut evita in "buna" lor traditie de a anula garantiile si de a imputa totul clientului. Si asta nu din grija lor "nemarginita" pentru clienti, nici vorba, ci din cauza ca nu au mai reusit sa dea la fund reclamatiile clientilor, in State mai ales. Acolo cu protectia consumatorului nu te joci, s-au constituit ca actiuni colective si doar asa Ford nu a mai avut cum sa-i flituiasca pe fiecare in parte, cum face in Europa si a fost obligat sa faca recalluri pe cheltuiala proprie, de miliarde de dolari. Practic, pe masini precum Edge, Ranger, Explorer, Bronco si Bronco Sport, F-150, Escape, Mustang, plus modele Lincoln au fost obligati sa faca inlocuiri complete de motoare, transmisii, sisteme de franare sau sisteme de injectie, pompe de combustibil si scurgeri de ulei din sistemul de ungere, care au fost cauza a numeroase incendii cu victime, elemente de caroserie sau de interior (scaune, airbaguri). Numai aici pe AM ne-au bombardat aproape saptamanal cu stiri despre recallurile lor. Asadar, nimic schimbat in politica Ford de la megascandalul Pinto al anilor '70. Din respect pentru client, desigur.

  • Andrei, joi, 04.09.2025 19:27

    Dacă e articol despre Dacia apar toți trilulilu, snobii și habarniștii să comenteze, în funcție cu jean de la bălăceanca, mascota inexorabilă a site-ului. Sau care e personalitatea dominantă azi, nsrei?

  • Matei_cel_nou, vineri, 05.09.2025 02:00

    Comentariu la știrea asta pe autocar.co.uk "Cracking cars, well made, nice to drive and reasonably priced. Dacia deserve their success." Nește fraieri englezoii ăștia, nu știe ce coajă subțire are Dacia. Ei cumpără Dacii noi și noi le cumpărăm vechiturile lor.

  • nsrei, vineri, 05.09.2025 09:35

    pai sa vedem motor cu gpl si instalatie integrat in motor-bifat sisteme mild hibrid si antipoluare-bifat cutie automata dublu ambreiaj - bifat motor electric pe spate cu alta cutie de viteze-bifat fanele, cred ca masina asta daca se va strica, si sigur ceva se va strica , platforma o vei chema fiindca reparata pe marginea drumului de catre proprietarii pensati, epilati si tatuati chiar nu va fi posibila in nici un scenariu. Problema va fi ca la cat de complexa a devenit aceasta ",minune tehnica" nici dorel din service nu se va pricepe sa o repare. Eventual va ridica din umeri cu clasicul: Asa face toate. As vrea sa vad dustere din astea cumparate la SH. Concluzia mea. Duster 1 a fost o masina eminamente corecta si f buna. Asta e un rahat. cu Mot

  • Kap, vineri, 05.09.2025 09:55

    Cârcotelile astea tind să devină amuzante, nici n-ai cum să le mai iei în serios. Duster 1 cea mai bună? Îmi vine să mă stric de râs. Păi cum, fără turbo pe benzină, doar cu 1.6 cel leșinat și cu micul 1.5 dCi, fără 1.7 dCi? Fără airbaguri cortină, fără cutie automată, încălzire în scaune și ”climă”? Nu cred așa ceva..... Iar acum când Bigster primește în premieră un ansamblu hibrid nou nouț pentru grupul Renault, când ambele SUV-uri Dacia vor primi acest all inclusive GPL full hibrid cu dublu ambreiaj 4x4 și 150 de cai, când ambele bifează toate cârco-dorințele exprimate din 2010 de la lansarea Duster, acum când s-au aliniat toate astrele dotărilor să aflăm că e prea complex și simplitatea mult hulită de la primul Logan încoace nu mai e bună? E cea mai bună glumă, și e altă dovadă că atunci când vine vorba de mașini vă țineți de glume nesărate, probabil gustate doar cu semințe sărate.

  • Trilulilu, vineri, 05.09.2025 10:17

    @Andrei - bre nene, am comentat eu ceva despre marca Dacia?! Eu nu-mi amintesc, dar dacă am făcut-o, ăia este opinia mea. Dacă este să vorbim despre aceste noutăți, ele sunt binevenite dpmdv. Se oferă tot ce era necesar în contextul actual: motoare mici pt taxe mici, puteri decente pentru traficul a mai mult de 99% din posesori, consum excelent și emisii reduse, mai ales cu motorizările ce au gaz. @inoexorabil -

  • Trilulilu, vineri, 05.09.2025 10:18

    @inexorabil - excelent rezumat al adevăratei istorii, nu ce ni se bagă pe gât de 150 de ani.

  • Andrei, vineri, 05.09.2025 11:39

    Nu m-am referit la tine ci la cei trilulilu la cap. Văzând că ești de acord cu nebunul forumului realizez că ți-ai ales cu multă grijă pseudonimul. Partea bună e că aflăm cine sunt suveraniștii inculți, dereglați și conspiraționiști. Scuze pentru pleonasm. Și pentru userul Dereglat, dacă există.

  • xxx, vineri, 05.09.2025 13:03

    De fapt singura noutate este 4x4 mild-hibrid, GPL cu cutie automata. Banuiesc ca la aceasta versiune au pus un motor electric pe spate, langa puntea de 4x2, nu cred ca este vorba de o punte spate multi brat. Optiunea mi se pare interesanta, chiar daca pierzi din profilul „offroad’’ (sunt fost propietar Duster 1,5dci 4x4 2010-2022, o singura data am folosit voluntar modul drumuri grele, masina era setata in mod „auto”, in 12 ani n-a fost nevoie, chiar daca am mers pe macadam drumuri de munte, concluzie am carat 80kg degeaba timp de 12 ani)

  • user2905, vineri, 05.09.2025 15:18

    Întrebarea mea este: Când vor fi introduse aceste motoare și echipări ?

  • @xxx, vineri, 05.09.2025 15:28

    ai dreptate cu necesitatea sistemului 4x4. aici insa e posibil ca 4x4 sa fie util mai degraba prin prisma faptului ca motorul electric de pe spate va putea misca masina singur (volvo mai are asa ceva), foarte util de exemplu in trafic aglomerat tip bara la bara, unde cativa CP si Nm sunt deja suficienti cat sa treci mai confortabil prin ambuteiaj, cu motorul termic oprit, cu liniste, zero vibratii si economii la carburant. nu avem detalii tehnice (sunt foarte interesat de cati Nm va avea motorul electric de pe spate), dar parerea mea este ca puntea spate pe care vine montat motorul electric va fi multilink. nu vad altfel cum ar avea loc motorul electric daca puntea ar fi cu bara de torsiune.

  • GPL, vineri, 05.09.2025 21:39

    GPL-ul e rege. 30-35 lei 100km in oras si 20-25 in afara. Imbatabil

  • @gpl, sâmbătă, 06.09.2025 13:25

    Mai ales dacă n-ai bani. Căruță ai încercat? 2kg de fâneț in oraș, 3 in afară. Imbatabil.

  • Trilulilu, sâmbătă, 06.09.2025 17:29

    @Andrei - probabil străbunicii tăi se întorc în mormânt văzând ce a ajuns urmașul: îl doare-n cot de ce-au făcut și ce-au suferit să supraviețuiescă. @inexorabil - excelent!

  • Andrei, luni, 08.09.2025 11:42

    Sunt mândri ca n-am ajuns un ignorant extremist cu ifose de patriot, aplaudac de nebuni. Un fel de balast inutil în societate.

  • xxx, luni, 08.09.2025 11:53

    @@xxx Nu sunt 100% sigur, dar am vazut pe Suzuki Vitara allgrip (2020...), ceva de genul acesta. Era punte spate semirigida adaptata sa preia transmisiile si un grup motopropulsor montat in fata puntii spate ( nu pot sa spun daca era hidraulic sau electric)