Dacia a reluat productia, dar vestile proaste continua
Constructorul roman a reluat astazi productia la uzina din Mioveni, dar vanzarile slabe din ianuarie anunta vremuri grele pentru angajati.
Saptamana aceasta a inceput bine pentru Dacia, constructorul roman anuntand oficial ca uzina de la Mioveni si-a deschis portile din nou. Angajatii trimisi acasa in urma cu doua saptamani si-au reluat programul de lucru in conditii normale.
Cererea scazuta a modelelor constructorului roman la nivel mondial dar si national va afecta serios ciclul de productie, de pe poarta uzinei urmand sa iasa zilnic 1085 de unitati, cu 20% mai putine decat in zilele normale ale anului trecute.
Ilie Iordache, vicepresedintele Sindicatului Dacia Automobile, a declarat pentru Mediafax, ca "oamenii au fost platiti in perioadele de somaj tehnic cu 85% din salariul individual brut, dar ca acestia isi doresc sa munceasca si sa isi primeasca salariile intregi. Angajatii au revenit la munca incepand de astazi, la ora primului schimb."
Vestile nu sunt prea bune pentru Dacia. In conditiile in care constructorul roman ar putea raporta in luna ianuarie o scadere cu 75% a vanzarilor, pentru ca cererea a fost de doar 50 de unitati pe zi fata de 200 cate erau inregistrate in aceeasi perioada a anului trecut.
In prima faza, daca piata va continua sa scada, Dacia intentioneaza sa opreasca din nou productia in perioada februarie martie. Urmatoarea masura va fi insa si mai drastica, subsidiarul Renault urmand sa renunte la un schimb de lucru, ceea ce ar insemna renuntarea la aproximativ 4000 de oameni.
via | Mediafax
-
Mihai, luni, 09.02.2009 13:43Trendul este general
Nici un producator nu este imun la criza financiara . Toyota a pierdut in 2008 5 miliarde $,azi Nissan a anuntat ca in 2008 a pierdut 2 miliarde $. Indiferent daca masinile pe care le produci sunt de calitate superioara sau nu, atata timp cat clientul nu are acces la finantare, pierderile in randul constructorilor auto se vor adanci.
-
Robert, luni, 09.02.2009 14:00Dacia
Dacia ar trebui sa profite de programul "Rabla" din Germania,unde un studiu recent a aratat ca principalii beneficiari ai acestui program ar fi VW si Dacia.
-
NeoGalaxy, luni, 09.02.2009 14:03Mda, consumul... si finantarea
Adevarul este ca industria de profil, industria automobilistica a avut deja un apogeu iar acum... este intr-o perioada de scade. Consider ca exista probleme mai grave decat problemele acestei industrii. Poate problema este in sine consumul care depaseste atat puterea de cumparare a celor multi cat si nevoie de consum a acestor producatori care este din ce mai mare. Si evident, faptul ca planeta nu creste si devine neincapatoare pentru milioanele de masini. Este posibil ca generatiile viitoare sa rada de generatia actuala pentru cateva motive printre care si aceste masini dar... asta nu voi stii niciodata. In acelasi timp, societatea umana are o problema in consum in sine. Consumam prea mult si prost.
-
ioio, luni, 09.02.2009 16:22
generatiile viitoare vor plange pentru ce facem acum....Din pacate generatia viitoare isi va permite doar strictul necesar pentru ca noi ne-am intins mai mult decat ne e plapuma.
-
Ungaro_, luni, 09.02.2009 16:2520%
Pana la urma si dacia va fi nevoita sa lasa din pret,chiar si mai mult de 20 % !!! Daca nu poate sa inchida portile pitestiul,va spun eu !!!
-
iulianix, marţi, 10.02.2009 08:24anagrama...
@neogalaxy - baiatule...scrii anagramat rau...poate nu gandesti in acelasi fel !!...bafta...
-
s2000, marţi, 10.02.2009 10:12dacia
Imi pare foarte rau pentru oamenii care vor fi trimisi in somaj, altfel le-as dori domnilor directori Dacia Faliment Placut. Daca ar vinde modelele logan si sandero la valoarea reala..sa zicem 5000 de euro, poate ar fi cumparate si acum, dar aceste modele in nici un caz nu merita 10 000E!!!Chiar si prin programul rabla, am inteles ca oamenii se orienteaza spre citroen, peugeot, ford fiesta...etc...
-
dani, marţi, 10.02.2009 13:09dacia
Eu unul nu mai inteleg nimic. Dupa ce prima masura a fost un miting de sustinere a taxei auto, acum scot un SUV!!!!!!!. Cand vanzarile de SUV-uri sunt in picaj liber pe plan mondial. Bafta fratilor. Altii fac hibride, motoare mai economice, EV-uri. Poate dacia vrea sa cuceresca segmentul de piata ocupat de freelander,x3,rav4 si altele. Se zice ca dacia are succes cu programul rabla de la nemti. Da, adevarat, dar trebuie vazut si cine cumpara acele dacii: in principal imigrantii, care au salarii la jumatate fata de un german get beget. E aceeasi situatie ca si cu masinile second de acolo: principalii clienti sunt tot imigrantii (atat cei din germania cat si din tarile limitrofe: franta, italia, austria) Toti prietenii mei din nordul italiei au 2-3 masini second luate din germania. Nu romania e groapa de fier vechi a europei, ci germania. Dovada sta in cei 2500e dati la programul rabla de acolo, in cei 6-7% din masinile vechi din germania care ajung in romania. Daca erau 50% era o problema. Asa nu este decat o problema care se rezuma la puterea de cumparare. Atat si nimic mai mult. Si noi nu o mai avem. Poate guvernul sa majoreze taxa auto de 10 ori, sa finanteze dacia cu 10 miliarde de euro, sa dea si 5000e la rabla, atata vreme cat nu avem bani nu se rezolva nimic. 1000 de masini pe zi e o cadenta foarte buna in aceste conditii. 800 cu atentie mai mare la calitate ar fi mai bine. Deoarece clientii care au bani cash in acest moment vor calitate.
-
raduku, marţi, 10.02.2009 20:25"ioio" si toti romanii
Draga "ioio" din pacate nu prea ne-am intins cum s-ar spune. Occidentalii s-au cam suparat ca au vazut ca romanul este harnic , muncitor si ambitios si se baga la munci din cele mai grele. Sunt convins ca daca un roman ar fi castigat in tara pe an cel putin 30000 EURO ca si "baietii" din occident altfel ar fi stat treaba. Dar noi nu am fost buni decat sa le dam pamant , conditii si ajutoare de stat intr-o tara asa saraca. Scuze daca am fost prea patimas ...
-
dogy, marţi, 10.02.2009 22:52reversul economiei de piata
pai sa renunte la un schimb si sa-si adapteze volumul de productie la cererea pietei si mai ales pretul fratilor..........PRETUL BAI JIGODIILOR DE LA DACIA...........a ajuns sa coste un logan full cat un HYUNDAI ,FIAT,KIA,....ETC.......o masina care s-a vrut sub pretul acestor modele........... .........am pus botu la linku' care spune ,,vrei bani de un peugeot''???...si m-am dus la dealeru din pantelimon sa vad care e treaba ..........se presupune ca fiind criza se vor face niste facilitati...........AIUREA.....ABUREALA TOTALA........finantarea e de fapt leasing operational si la o masina de 8800 euro(peugeot 206 sedan) avansul reprezinta ultimele 6 rate fixe ,valoarea ratei fiind de 220 euro la finantare pe 60 de luni ...calculati voi cati bani iau jepcarii astia mincinosi care spun ca nu au comision,nu e nevoie de venit dar trebuie adeverinta de la serviciu........si multe altele......... .....daca am vazut ca nu o scot la capat cu rumanu' am spus sa-mi calculeze rata la leasing normal cu avans de 2000 euro si valoare reziduala(pe care o platesti la inceput,ce contradictie) si tot ajungea rata la peste 200 euro Atunci l-am intrebat de rata dobanzii pe care o practica si DAE si a inceput s-o balbaie fara sa-mi dea cifre exacte..........concluziile le trageti voi.....
-
Moshu, joi, 12.02.2009 20:41@...voua !!!
sunteti putini....foarte putini...care va dati seama ca vom plati si daca vom avea NOI noroc...vor plati altii, pentru o mana de oameni ca noi, dar, care au mostenit totul de la ceilalti, tot o mana, care au facut legea, ca ei, nu cum trebuia si care vor face comform principiului " live now-live all you can get-live all you can buy", asa ca...cei cateva sute care sunt shefi, adique shefi(global), vor face legea...lor si vom plati...noi toti. Suna depresiv nu ?! Dar asta ne face sa ne contram pe aici, la serviciu si aiurea. Interesele financiare sunt departe de ale vedea in transparenta lor. Si mai departe sunt perspectivele de a fi toti buni producatori de lucruri consumabile dar fiabile. Intra in efect interesul permanent al profitului intotdeauna superior celui precedent. Pai pana cand superior ?! Cea mai mare dezamagire este ca omul, omul insine, individul, si-a pierdut bunatatea, puterea, prestanta, mandria, cinstea, convingerea, loialitatea(in orice ordine vreti) si a devenit obiect...obiect manipulabil in masa. Si apropo de " IOIO": omule, plapuma ne-am vandut-o !!! Demult !!! @Neogalaxi: respect, nu ai vorbit anagramat si DA! ai dreptate
Citeste si
-
INTERN | miercuri, 27 iunieREPORTAJ: Restart în Bănie - Craiova a revenit pe harta producătorilor auto mondiali cu noul Ford B-MaxAm fost la Craiova pentru a vedea cum România reporneşte a doua uzină auto a ţării. Lăsând la o parte show-ul pus în scenă de organizatori, Craiova reintră pe harta marilor producători auto. Citeste tot
-
INTERN | luni, 25 iunieFord B-Max a intrat în producţie la uzina din CraiovaFord a introdus în producţie noul B-Max la fabrica din Craiova. Debutul producţiei lui B-Max la uzina românească are loc la patru ani şi trei luni de la preluarea fabricii din Craiova. Citeste tot
-
INTERN | miercuri, 20 iunieNoua generaţie Fiat Panda costă 11.550 de euro în RomâniaFiat a lansat astăzi în România a treia generaţie a modelului Panda. Modelul citadin pleacă de la 11.550 de euro în versiune pe benzină de 1.2 litri şi 69 de cai putere. Cu oferta de lansare însă, preţul ajunge la doar 9950 de euro. Citeste tot
-
INTERN | miercuri, 13 iunieLexus GS, în România de la 53.300 euroLexus a lansat noul GS pe piaţa din România. Versiunea GS 250 pleacă de la 53.300 euro cu TVA inclus, în timp ce hibridul GS 450h pleacă de la 63.950 euro cu TVA inclus. Citeste tot
-
INTERN | vineri, 1 iunieYoung Creative Chevrolet 2012: Câştigătorii etapei din RomâniaEdiţia 2012 a concursului de arte aplicate "Young Creative Chevrolet" şi-a ales câştigătorii etapei naţionale. Trei studenţi îşi vor reprezenta ţara în faţa juriului european al YCC 2012, câştigătorul final urmând să fie anunţat în a doua parte a anului. Citeste tot
Cu tot respectul pentru muncitorii de la Dacia dar cate Logan sa se mai vanda ca eu vad o saturare a pietei + lipsa creditarii.