Dacia a mărit salariile angajaţilor cu 5% şi oferă o primă de aproape 1.500 lei pentru performanţele din 2015
Angajaţii Dacia au primit o mărire de salariu de 150 de lei, echivalentul a 5%. În plus, fiecare angajat va primi în luna mai o primă de 1.430 de lei pentru rezultatele financiare de anul trecut.
Dacia a anunţat la sfârşitul acestei săptămâni rezultatele negocierilor cu sindicatele cu privire la noul contract colectiv de muncă. Cele două părţi au ajuns la un acord prin care salariul de baza brut la nivel de operatori va creşte cu 150 de lei, echivalentul a 5%.
Cei aproximativ 14.000 de angajaţi ai constructorului de la Mioveni vor fi recompensaţi şi cu o primă brută în valoare de 1.430 de lei pentru profitul realizat pe parcursul anului 2015, iar suma este cu 20 de lei mai mare decât cea de anul trecut.
La sfârşitul anului trecut, salariul mediu brut al unui angajat dacia era de 4.700 de lei, de aproape două ori mai mult decât salariul mediu brut naţional. În acesta sunt incluse atât salariul de bază, cât şi vechimea, orele suplimentare şi primele.
Creşterile de salarii vin la numai câteva săptămâni după ce Dacia a raportat vânzări record pentru 2015, cu peste 550.000 de unităţi comercializate. Creşterea a fost de 7.7% comparativ cu anul precedent, iar trei dintre modelele constructorului, Sandero, Duster şi Logan, s-au vândut în peste 100.000 de bucăţi fiecare.
Via Mediafax
-
inexorabil, sâmbătă, 06.02.2016 16:55
Toată suflarea uzinei (de la Monsieur le Directeur Général la ultimul magazioner neaoș) să zică mersi…puterii de cumpărare relativ și constant scăzute din România, alias principalul factor care a determinat creșterea vânzărilor Daciei ȋn țara de baștină. Ȋn general, românii rămân mari amatori de “ghermance” (bolizi + “familiste” cu consum suportabil…despre fiabilitate prefer să nu mă pronunț), dar, fiindcă, totodată, au ȋn sânge arta de adaptare ireproșabilă la orice vicisitudine socială (nici măcar un mileniu de criză alternată cu recesiune nu va culca la pământ stoica națiune valahă, ceea ce nu I se datorează neapărat lui Dumnezeu – notă: evident, “criză” și “recesiune” sunt sinonime, dar eu ȋncerc să hiperbolizez), se mulțumesc imediat (nu aceia avuți, desigur) cu compromisul “extraordinar” de avantajos mașină nouă + performanțe bunicele + tehnologii curente + costuri reduse – mai ales cele de ȋntreținere (despre siguranță…nu ne referim la normele draconice ale IIHS-ului, care, oricum, se află prea departe, peste Ocean, dă-l naibii), iar Dacia se pricepe “magna cum laude” să-l ofere. Nu, nu sunt ironic; doar subliniez un truism. Cât despre succesul Daciei ȋn Europa, probabil că masele populare de pe bătrânul continent caută același compromis, iar Dacia este prima din acest p.d.v. Dar ce te faci cu “frustrații” ca…mine, cărora le-ar plăcea să aibă, de exemplu, un Bentley Mulsanne (cum să nu! platformă dedicată și vechiul motor V8, “hand built” – mai nimic de la VAG ȋn “ființa” limuzinei), dar nici măcar o amărâtă de Dacie nu-și permit să achiziționeze cu banii jos. Pentru mine contează și cum sunt transportat de la punctul A la punctul B, nu doar faptul că ajung la destinație, chiar dacă, vorba aceea, “n-am după ce să beau apă” (sunt sărac și…fudul, de!). Dar uite că “Ghinion!”, cum ar spune dragul nostru președinte meritocratic. De fapt, haideți să recunoaștem bărbătește, odată pentru totdeauna: o fi Dacia regina vânzărilor ȋn rromanika, dar ȋn mod sigur figurează printre ultimele ȋntr-un clasament mondial al…confortului. De pildă, eu, ori de câte conduc Loganul (nota bene: generația a doua!), capăt spate ȋnțepenit, șezut amorțit și febră la gamba dreaptă, iar apoi ȋntâmpin dificultăți de readaptare la confortul cu care eram obișnuit ȋn mașina anterioară (de altă marcă și…cu 12 ani mai veche decât Loganul). Dacă vă mint, atunci să ajung ȋn gheenă!!! Cum ar reacționa “amicii” mei de pe AM? M-ar condamna că mă simt astfel din cauza Daciei? Dar angajații companiei de ce să fie recompensați? Doar pentru că graficul vânzărilor măgulește ochii conducerii? Asta ȋnseamnă “economie de piață” ?! Iar tu, ca lucrător, dacă știi că realizezi un produs ȋndoielnic, atunci ȋți ții gura cu privire la această realitate urâtă, fiindcă ȋți “merge banu’ “ ? “Conștiința” profitului și a bunăstării personale (implicit, a liniștii personale) a devenit suverană pe pământ? Concluzie: oamenii cu adevărat inteligenți ȋși procură doar acele mașini care ȋi fac să zâmbească (pe ei ȋnșiși, nu portofelul lor!).
-
Pesso, sâmbătă, 06.02.2016 20:55
bravo lor!!! primesc aceste recompensari pentru munca lor,nu pentru cum este confortul in scaun sau amorteala din picioare oamenii aia acolo au de munca ...si sunt norocosi ,au un job bine platit si fac o treaba buna de vreme ce s-au gasit peste 500 000 de clienti din lumea intreaga sa cumpere automobilele fabricate in uzina din Mioveni niciodata nu va exista un vehicul care sa fie 100% pe placul orcarui om de pe planeta(chiar credeti ca Le Roayale este perfecta???) produsele dacia se adreseaza unui anume public;fireste,daca am avea bani mai multi am lua masini mai scumpe,mai dotate sau mai fitoase oare cei care critica atat Dacia,indiferent de model,ce aveau de spus cand asteptai 4-5 ani sa poti lua o Dacie de la Pitesti,care se mai si strica pe ga Gaiesti sau aiurea,dupa 100 km atunci nu mai comentau de siguranta,de caroserie galvanizata sau alte nemultumiri ale fustratilor ce navigheaza pe net inca o data bravo angajatilor DACIA,sunt de invidiat!!!
-
dgate, duminică, 07.02.2016 10:55
Felicitari ! Nu conteaza puterea de cumparare din Romania, vanzarile au fost peste asteptari in UE, in special in UK, la noi constant se cumpara daciile , care nu sunt masini proaste!
-
inexorabil, duminică, 07.02.2016 17:39
Acest gen de abordare – “Haideți să-i dăm fiecăruia de muncă, indiferent cum ar presta-o și/sau ce-ar ieși din mâinile lui” – transcende orânduirile social-economice, vizând sfera hipnozei hedoniste, adică “Important este ca toată lumea implicată să fie mulțumită din punct de vedere financiar: angajator, angajat și Fisc” (ba și clientul, cu condiția obligatorie să-l “șlefuiești” ici-colo, prin punctele esențiale, pe acela care se arată sceptic și circumspect, astfel ȋncât, dacă “autoritățile” și “opinia publică” susțin până-n pânzele albe că negrul este alb, apoi alb și numai alb “trebuie” să apară pe retina “reeducatului”, fără putere de tăgadă! – rectific: “și mai ales clientul”, deoarece el reprezintă sursa unică de satisfacere a celor trei categorii enumerate mai sus). Ȋntr-un astfel de “sistem” (ADN-ul bolșevic vârât cu dibăcie ȋn nucleul celulei tradiționale) , calitatea totală a produsului alunecă ȋntotdeauna spre planul secundar…Concomitent cu operația heirupistă de anihilare a minimului discernământ, ni se inoculează, ȋn mod samavolnic, o “nouă” paradigmă – “calitatea acceptată” (atenție, nu “acceptabilă” !) – născută la confluența (sau din pactul secret și mârșav) dintre “stânga” și “dreapta”, mai precis dintre extremele lor, recte marxismul cultural și ultraliberalismul (totalitarismul) “ȋnaltelor tehnologii”. Straniu este că aveam impresia că eu sunt obscurantist…Dar ce să mai discutăm?; rămânem tributari Daciei (măcar de-ar fi vorba despre generațiile ante-Nova, care mi-au plăcut și mie și cărora cu toții le datorăm o parte din viața noastră). Ȋn ultimii 20 de ani, Renault a știut cum să-și bată joc de români și chiar de Vestul Europei (nicio marcă nu-mi inspiră această senzație certă de ieftin “de colo până colo”, ȋncă de la prima vedere, precum “reușește” Dacia by Renault). Mai rămâne să-i “aburească” și pe americani, dar mă ȋndoiesc că vor izbuti vreodată…Cu siguranță n-are cum ȋn țara unde domnesc câinii de pază numiți IIHS și NHTSA! De fapt, dacă tot am vrut democrație, s-ar fi cuvenit să alegem varianta americană, nu cea europeană (dar nu și sub raportul…automobilelor de lux, căci limuzinele germane și englezești de astăzi sunt net superioare celor americane). Este drept că se confruntă și americanii cu hibe și primejdii (suprastructura suprastatală numită Noua Ordine Mondială desconsideră și afectează inclusiv valorile clasice ale SUA), care prezintă acolo cam aceeași anvergură ca pe bătrânul continent (apropo, dincoace de Atlantic, unul dintre capetele hidrei globaliste este “civilizația" afro-asiatică, ce se ridică vertiginos…ies și ăștia la drumul mare cu “Daciile” lor). Vă cer scuze pentru “logoree”. inexorabil out.
-
iuliohir, luni, 08.02.2016 09:04
Mai pe scurt decat colegul Inexorabil: nu e calitatea minim acceptata, dar se mai produce totusi ceva in tara asta. Cu alte cuvinte, mai si exportam..in afara de fetite...
-
vianu, luni, 08.02.2016 09:30
ma scuzati ca va disturb pretentiile...pretentioase - exista prin europa asta si oameni care nu au resurse fiananciare decat pentru un automobil tip "Dacia". Sa-i lasam pe romanii care nu pot sau nu merita decat "ieftin de la un cap la altul", pentru ca exportul e mai vartos decat vanzarile interne. Sunt adulti, vaccinati cu ceva scoala,se descurca si singuri. Si achizitia o fac in cunostinta de cauza. Nu au nevoie nici de teoriile hedoniste nici de ordini mondiale sau povesti cu hidre. - calitatea minima este acceptata si de clienti si de EuroNCAP - succesul Daciei oriunde este prezenta demonstreaza ca oferta Renault nu este bataie de joc, este oferta care se muleaza perfect pe nevoile unei anumite paturi sociale sau pe calculele la rece ale celor care, poate, isi permit mai mult dar nu vor mai mult. - Dacia va fi fabricata in forma asta "ieftina", atat timp cat exista indivizi carora ideea de "calitate acceptata" trece prin buzunarul propriu si mai putin prin filtrul orgoliului. @inexorabil...sorry mate, multa logoree pentru o realitate banala.
-
@inexorabil, luni, 08.02.2016 10:43
genul de om care scrie mult, foloseste cuvinte alese dar nu spune nimic. in cazul in care nu stiai, vanzarile dacia se bazeaza mai ales pe piata din occident, piata din romania are o pondere extrem de mica in vanzarile anuale.
-
xxx, luni, 08.02.2016 13:43
Se face o mare eroare când se vorbește de EuroNCAP, IIHS și NHTSA, Singura norma europeana Safety universal valabila pt omologarea mașinii este la 56km/h, restul este bla, bla.... îmi pare rău, dar asta este adevărul (in plus Renault nu vinde in USA)..... este la fel ca la testul pentru poluare. Daca te uiți la prețul unui Logan in Romania, inexorabil are perfecta dreptate, cu amendamentul ca ceilalți concurenți sa nu facă dumping in Romania (acest lucru este benefic pentru noi) si la reclame sa pună prețul corect (când anunță 12000€ sigur o găsești la 14000€)
-
Cornel, luni, 08.02.2016 13:56
@ inexorabil Am facut efortul sa va citesc cele doua postari. Dincolo de aglomerarea de neologisme si pretiozitati, razbate o ciuda neputincioasa pe care mi-e greu sa o inteleg.. Nu stiu ce au povestile cu paradigme si hipnoze hedoniste de a face cu salariile muncitorilor de la Dacia. Inteleg insa ca in opinia matale nu e bine ca oamenii aia castiga bine, pe munca lor.. Nu e bine ca Dacia exporta in Europa de Vest. Nu e bine ca Dacia plateste salarii mari, taxe si impozite la statul roman. Matale stii doar ca Renault isi bate joc de romani de 20 de ani. De ce nu din 1968 sau poate de la 1898? Stai linistit, nu te obosi sa ne scrii cum ar fi bine in viziunea matale... Parca vad ca pui mana pe dictionarul de neologisme si mai bagi 50 de randuri despre ultraliberalism si suprastructuri suprastatale.. Iarta-ne, te rugam!
-
logan, luni, 08.02.2016 14:06
cei care ridica in slavi masinile germane ar trebui sa stie ca dacia face masini pentru noi, astia mai saraci, care nu ne permitem sa cumparam masini cu 300.000 km din Germania si trebuie sa ne adaptam la pozitia de condus si din cand in cand mai facem si febra musculara la picioare.... asta e....
-
top, luni, 08.02.2016 14:32
Dupa parerea mea inexorabil nu a facut decat sa arate o realitate subtila pe care din pacate putini o constientizeaza. Comentariile ulterioare confirma perfect acest lucru.
-
vianu, luni, 08.02.2016 16:11
@top asa e, cum zici tu, dar nu ne arata ci ne ...DEZVALUIE !!!!! a cam ca filmele alea educativ-informative de genu' Pamantul e plat si atarna de Steaua Polara ori Luna s-a rotocolit cu 140* la stanga
Citeste si
-
INTERN | luni, 25 noiembriePrețuri noul Audi Q5 în România: start de la 55.300 euroAudi a deschis comenzile pentru noul Q5 în România. Noul SUV de clasă medie al germanilor are un preț de pornire de 55.300 euro în țara noastră. Citeste tot
-
INTERN | vineri, 22 noiembrieNoul Opel Frontera poate fi comandat în România: start de la 22.400 euroOpel a deschis comenzile pentru noul Frontera în România. SUV-ul de clasă subcompactă are un preț de pornire de 22.400 euro în țara noastră. Citeste tot
-
INTERN | vineri, 22 noiembrieProducția auto națională a crescut cu 19% în octombriePotrivit celui mai nou raport al Asociației Constructorilor de Automobile din România, producția auto din țara noastră a avut parte de o creștere de 19% în luna octombrie. Creșteri au fost înregistrate și raportat la ultimele 10 luni. Citeste tot
-
INTERN | miercuri, 20 noiembrieBrașovul interzice trotinetele închiriatePrimăria Brașov a interzis oficial trotinetele de închiriat în tot orașul. Serviciile de închiriere a trotinetelor nu vor mai funcționa în Brașov pentru o perioadă nedeterminată. Citeste tot
-
INTERN | marţi, 19 noiembrieNoul Renault 5 E-Tech a devenit mai accesibil. Start de la 26.900 euro în RomâniaRenault a deschis comenzile pentru noul Renault 5 E-Tech în versiunea Urban Range pe piața din România. Noua versiune propune un preț de pornire de 26.900 euro. Citeste tot
O atitudine corecta...zic eu....