Dacia 2005 - 2010: vânzări internaţionale dublate, cota de piaţă în continuă creştere
Anul precedent a fost cel mai bun din istorie în materie de vânzări pentru cei de la Dacia, iar marca română aniversează şase ani la rând cu o creştere a vânzărilor de peste 10%.
Oficialii Dacia au organizat astăzi o conferinţă de presă în cadrul căreia au prezentat rezultatele mărcii în 2010. Producătorul din Mioveni a vândut 348.723 unităţi în 2010, marcând o creştere de 12% faţă de 2009. Cota de piaţă a celor de la Dacia în România a fost de 31.7%, cu 2.8 puncte procentuale mai mult decât în 2009. Tot în România, Duster l-a surclasat pe Sandero la vânzări, dar nu a reuşit să îl detroneze pe Logan, care beneficiază de preţuri mult mai mici.
Dacia a reuşit să obţină un ritm de creştere de peste 10% pentru al şaselea an la rând, performanţă care a ajuns să dubleze volumul livrărilor în perioada 2005-2010. Flotele au început să apeleze din nou la Dacia, anul 2010 marcând un nivel record de vânzări pentru flote – aproape 4.000 de unităţi. Marile companii au fost clienţii care au cumpărat sute de unităţi Dacia, iar modelele preferate au fost Sandero 1.2 16v sau Logan. Duster a fost achiziţionat de câteva companii, dar nu în numere atât de mari ca omologii săi mai ieftini.
Anul 2010 a fost marcat în mod pozitiv de lansarea lui Duster. SUV-ul din Mioveni a devenit liderul segmentului său în ţara noastră, deşi a debutat la jumătatea anului. În România s-au vândut 4.826 unităţi Duster, în timp ce piaţa internaţională a marcat peste 100.000 de comenzi (nu toate fiind onorate încă) până în data de 31 decembrie 2010. Peste 90% din clienţii de Duster au optat pentru versiunea de top a acestui model.
Vânzările Dacia pe modele în România în 2010 |
|
Model |
Unităţi |
Sandero (inclusiv versiunea Stepway) |
3 047 |
Logan berlină |
22 791 |
Logan MCV |
3 678 |
Duster |
4 826 |
|
|
Logan VAN |
1 473 |
Logan Pick Up |
915 |
Total |
36 730 |
Top 10 destinaţii export în 2010 |
||
|
Ţara |
Unităţi |
1 |
Franţa |
110 076 |
2 |
Germania |
40 500 |
3 |
Italia |
21 930 |
4 |
Spania |
21 753 |
5 |
Turcia |
19 167 |
6 |
Algeria |
18 578 |
7 |
Belgia |
11 403 |
8 |
Austria |
6 068 |
9 |
Polonia |
6 018 |
10 |
Olanda |
5 557 |
* |
Maroc (centru de producţie Dacia) |
18 087 |
Via | Dacia
Eu unul nu ma asteptam ca Renault sa aiba asa mare succes cu Logan si celelalte modele, mai ales la export, bravo lor, acum sunt multi care vor sa ofere un model low cost pt a concura Loganul, au gandit bine strategia low cost