Daca Fiat va prelua Opel, 10.000 angajati isi vor pierde locul de munca

Publicat vineri, 22.05.2009 17:37 de Sebastian Toma

Oficialii Fiat au clarificat planurile lor privind compania Opel. Daca Fiat va completa achizitia, aproape 10.000 locuri de angajati vor fi disponibilizati in mai multe trepte.

Fiat a decis sa confrunte zvonurile care anuntau concedierea a 18.000 de angajati din Germania. Aceste zvonuri au aparut in perioada in care Grupul Fiat incearca sa achizitioneze o parte semnificativa din compania Opel. Preluarea ar putea insemna inchiderea fabricilor Opel si concedierea angajatilor.

Sergio Marchionne a promis ca nu va inchide fabricile Opel din Germania in cazul in care Fiat va prelua Opel, are acest lucru nu garanteaza toate locurile de munca ocupate in acest moment. Mai precis, Fiat va face reduceri treptate ale personalului Opel, dar acestea vor fi mai mici de 10.000 locuri si vor fi realizate la nivel european, nu doar in Germania.

Via | Carscoop

  • george becali, vineri, 22.05.2009 17:46
    macaronari de 2 lei

    Macaronarii astia de ce dracu vor sa preia opel sa praduiasca ,ca la noi terenurile ca nu inteleg???Poate o sa si-o ia urat si nu mai preia nimic...

  • LEE, vineri, 22.05.2009 18:13
    banutii

    baietii de la FIAT au nevoie de lichiditati si cum statul german a anuntat ca baga 3,5 miliarde in OPEL, hop si ei................ sper sa castige MAGNA !

  • Robert, vineri, 22.05.2009 20:20
    Opel/Vauxhall

    FIAT nu va cumpara Opel/Vauxhall. Toata presa din Germania si SUA dau ca favorit cert consortiul format din Magna si rusii de la GAZ . Anuntul se va face saptamana viitoare .

  • aditza, vineri, 22.05.2009 20:52
    BREAKING NEWS!!!

    Magna a preluat Opel.

  • schumi, vineri, 22.05.2009 21:08
    pt baietii de mai sus...

    Eu zic sa va rugati sa castige Fiat. Magna o sa faca cu Opel ce a facut Cerberus cu Crysler. Cat despre rusi, mai bine nu... :D

  • NeoGalaxy, vineri, 22.05.2009 21:14
    Mda

    Daca castiga rusii + Manga, Opel poate fii sters de pe lista masinilor, fie ele bune sau proaste. Cu Fiat macar mai aveau o sansa, fara ei... mai bine isi scriu singuri foaia de faliment.

  • davyd, vineri, 22.05.2009 23:17

    fiat a devenit o marca competitiva pt ca are oameni competitivi la conducere acum....nu mai e ce a fost inainte.....cred ca o alianta fiat-opel ar pica destul de bine in lumea auto......

  • Robert, sâmbătă, 23.05.2009 00:07
    Opel/Vauxhall

    Magna are la Graz in Austria una dintre cele mai competitive uzine auto din Europa . Din 1979 aici se produce Mercedes G-Klasse, tot aici se produc modelele Chrysler destinate pietei europene ( Jeep Grand Cherokee, Chrysler 300 C, Chrysler Voyager) cat si actuala generatie de BMW X3. La sfarsitul acestui an Magna va incepe productia modelului Aston Martin Rapide iar din 2012 in uzina Magna din Austria se vor produce modelele Porsche Cayman si Boxter, constructorul din Stuttgart renuntand la constructorul finlandez Valmet in favoarea austriecilor de la Magna pentru producerea modelelor sale sport cu motor central . In privinta calitatii Magna sunt net superiori celor de la FIAT, ei anuntand ca vor pastra si vor extinde actualul centru de dezvoltare Opel din Russelsheim. Iar pe langa piata europeana, Opel va avea acces si la piata in continua crestere a Rusiei. Azi in presa germana si din state mai voalat sau mai direct s-a anuntat de catre persoane din interiorul GM si al guvernului german castigatorul lui Opel/Vauxhall in persoana celor de la Magna/GAZ.

  • Andrei, sâmbătă, 23.05.2009 07:12
    Mda :)

    @Robert: Cred ca nu este complicat sa intelegi diferenta dintre a asambla si a produce masini nu? Magna nu produce masini, nu le deseneaza si nici nu le construieste. Pur si simplu le asambleaza. Nu stiu ce inseamna cercetare, testare, sau orice altceva ce tine de un producator auto. Ei doar pun piesele si cam atat. Daca intre un producator si un asamblor tu nu vezi nici o diferenta, probabil ca GM Europe sunt la fel de prosti, iar decizia Germaniei nu este cu nimic mai surprinzatoare, nu de alta dar economia lor nu este chiar extraordinara si ideea de a mentine locurile de munca este mai buna decat de a readuce Opel pe linia de plutire. Interesant este totusi ca daca managementul GM-ului a decazul Opel-ul asa de rau, iti dai seama ce vor reusi cei de la Magna? Asta probabil ca este o alta "reusita" economica, dar o sa fie fun de urmarit. Nu sunt fan Opel desi imi plac cateva masini dar masina saracului are sansa sa devina masina disparuta.

  • Andrei, sâmbătă, 23.05.2009 07:13
    Mda :)

    Si Vauxhall nu are nici o treaba cu Opel. Vauxhall este divizia britanica si nu face obiectul acestor vanzari, asa ca nu vad ce treaba are aducerea lor in discutie.

  • Robert, sâmbătă, 23.05.2009 13:14
    @ Andrei

    Intra pe site-ul Magna ( www.magnasteyr.com) si vei vedea ca aceasta firma dezvolta componente auto , punti, sisteme de tractiune integrala etc pe care le vinde ulterior altor producatori . Sistemul 4 Matic de la Mercedes a fost dezvoltat de Magna pentru Mercedes . La fel BMW X3 a fost un proiect dezvoltat in comun de Magna si BMW unde Magna a avut rolul principal tinand cont de vasta lor experienta in domeniul 4x4 .

  • NeoGalaxy, sâmbătă, 23.05.2009 16:34
    Mda :)

    @Robert Stiam de ceva timp de baietii astia si singurul lucru care mi-a atras atentia despre ei a fost acel concept electric pe care l-au prezentat. Stiu ca au o vasta experienta, dar nu sunt nici macar 10% din ceea ce este Fiat. Chiar daca Fiat are masini proaste, motoare slabe si chestii de genul asta, macar ei stiu cu ce se mananca treaba. Uita-te pe site la Magna si o sa vezi ca ei tot dezvolta chestii pe care si altii le dezolva dar totusi cate masini ai vazut tu create de Magna? In afara de 2-3 concepte futuriste... cam 0 nu? Deci... iar BMW X3 a fost conceput si dezvoltat de BMW, ca Magna au fost parteneri asta a fost pentru ca sunt germani si se ajuta intre ei. Cred ca confunzi lucrurile aici. De ce sa mint dar nu am nici un interes, practic nu ma intereseaza nici daca Opel da faliment asa ca, ne ardem gura degeaba :)

  • Ungaro_, luni, 25.05.2009 10:31

    De ce nu preia statul german ? 10 mii de locuri de munca ,mult !La dracu cu macaronarii !