Curtea Europeană: "TDI" nu poate fi un brand exclusiv Audi

Publicat joi, 07.07.2011 12:59 de Bogdan Mirică

Curtea Europeană a respins cererea Audi de a înregistra ca marcă proprie sigla TDI. Oficialii europeni au considerat că acronimul este o abreviere generală a tehnologiei şi nu poate fi un brand.

Modelele grupului Volkswagen poartă de câţiva ani, cu mândrie, sigla TDI pe capota tuturor versiunilor diesel. În prezent, abrevierea tehnologiei Turbocharged Direct Injection este asociată de publicul larg doar modelelor din grupul german, însă oficialii VAG au dorit şi o recunoaştere oficială a titlului.

Aşa că Audi a depus actele de înregistrare a acronimului TDI la oficiul european al mărcilor. Cererea nemţilor a fost însă respinsă astăzi, pe motiv că cele trei litere reprezintă o abreviere universală şi nu un brand ce trebuie protejat. Decizia vine direct din partea Curţii Europene din Luxemburg, care a evaluat cererea depusă de Audi în numele grupului Volkswagen.

Potrivit publicaţiei germane AutoBild, comisia de evaluare a considerat că sigla TDI nu poate fi asociată exclusiv modelelor grupului german, fiind de fapt o abreviere generală a motoarelor diesel cu turbo injecţie. Audi şi implicit Volkswagen ratează astfel posibilitatea de a da naştere unei embleme istorice şi se aleg cu plata cheltuielilor legale a unei înregistrări eşuate.

via | autoblog

  • Alex, joi, 07.07.2011 13:34
    S-a creat un precedent periculos de care vor profita la maxim producatorii auto chinezi

    Prin aceasta decizie s-a creat un precedent periculos de care vor profita foarte curand producatorii auto din China ce vor veni in Europa . Astfel, ei vor putea afisa fara probleme pe masinile lor echipate cu motoare diesel acronimele TDI, CDI, HDI, CRD, CRDI, TDCI, JTD sau pe motoarele pe benzina acronimele CGI, GDI, etc .

  • LauCalin, joi, 07.07.2011 14:07

    Pai e cat se poate de normal sa nu se aprobe. @Alex, care ar fi problema sa foloseasca aceasi denumire, daca e vorba de tehnologie universala? Ah, ca isi cumpara unu' un Gelly de exemplu pe care scrie TDI si crede ca are un diesel la fel ca Audi, asta e alta poveste.

  • grecu, joi, 07.07.2011 14:14
    @Alex

    Pe de o parte poate ai dreptate , desi chinezii oricum copiaza tot in industria auto , pe de alta parte nu poti inregistra ca marca proprie o tehnologie sau o abreviere a unei tehnologii . Ce ar fi fost daca italienii inregistrau ca marca proprie CR( common rail ) , francezii DPF , etc ? Atunci devenea mult mai periculos precedentul.

  • DAN_GRC, joi, 07.07.2011 14:16

    Si aici era vorba de folosirea "TDI" ca brand exclusiv Audi, ori asta nu mi se pare normal, aceasta abreviere o foloseste tot grupl VAG Nu cred ca vor folosi chinezii aceleasi abrevieri, e suficient o copie a formei masinii si o denumire a modelului f apropiata si e suficient:))

  • unckle, joi, 07.07.2011 14:29

    Era ceva mai simplu daca foloseau "520i" sau "520d" ... pentru ca nu te impiedica nimeni sa pui un TM pe asemenea notatii. A pune TM pe un set de initiale de tehnologie care nici macar nu iti apartine in totalitate (ca nu a inventat VAG motorul diesel .. sau turbinele... sau injectia directa..) este impotriva logicii - dar oriunde in europa TDI inseamna "tedei", lumea deja stie ce inseamna ce face si cine il face - o sa le fie greu chinezilor sa vanda un geeeley 1.9tdi .... Chestia asta este similara cu problema pe care o are Apple in acest moment in SUA, unde este incurs un proces impotriva acordarii de TM pentru " Appstore" datorita caracterului extrem de generic al denumirii ... ca si cum maine ar pune unu' TM pe "Service auto", o fi el primul cu service auto, dar asta nu inseamna ca toti ceilalti or sa aiba "atelier de reparatii auto" ...

  • unckle, joi, 07.07.2011 15:06

    TDI este abreviere SI de la "Turbocharged Direct Injection" ... tocmai d'asta nu le-a fost acordat TM celor de la VAG .. pentru ca TDI poate sa fie initialele a mai multe chestii destul de diferite dar suficient de apropiate ca "industrie" pentru a putea crea confuzii. Sunt sigur ca nu o sa aiba nimeni obiectii petnru "Fuel Stratified Injection" .... desi este si acolo o chestie generala ... iar "stratified" este numa de marketing..

  • leonte, joi, 07.07.2011 15:30

    eu TDI il asociez cu fum negru

  • andy.s9hipoacuzie), joi, 07.07.2011 16:01
    I audi you

    asa tdi orice masina il ascoziez cu toate fum negru,de ce?

  • 002, joi, 07.07.2011 16:18

    mai bine cereau ca fumul negru sa fie o marca inregistrata TDI

  • BMW, joi, 07.07.2011 18:41
    @007

    Bravo mia plaut fraza :)). Motoarele TDI de la Audi si vw fumega ca tractorasele si troncaie la fel ca tractorasele. Le mans cu TDI nu spune nimic fata de masinele de serie. Si Renault a câștigat vreo doua campionate de formula 1 dar sa mă frec in Renault ca tot Renault rămâne , nu se vor ridica la nivelul Mercedes niciodată . ASA ca lăsați Audi cu le mans diesel etc , ca BMW are motoare si pe diesel care au fost nominalizate la best Engine primele motoare diesel cu premii au fost motoarele de BMW . Audi vreo 3 ani a muncit pentru un 3.0 litri diesel de peste 300 hp pe când BMW îl are din 2008 3.0 litri de 306 hp si 600nm .

  • ISUS, joi, 07.07.2011 19:29
    @ unul din cei 44,6% de la bac

    Tu imi zici mie ca VAG din toti banii pe care ii are si i-a investit nu a putut sa faca un motor 3.0 de 300 de cai ?! Doamneee doare sa gandesti. Eu zic ca nu au avut nevoie pana azi. Diferentele dintre cele doua motoare sunt foarte mici dpdv al performantei si al puterii. Nici la bmw x30SD nu s-a vandut la fel de bine ca mai simplul si mai ieftinul x30 D. Pe masinile care puteau avea nevoie de putere in plus exista 4.2 TDi care este o opera de arta. In domeniul auto nu mai de de mult vorba de tehnologii revolutionare pe care unele marci le au si altele nu. In proportie de 95% toti au aceleasi tehnologii poate cu denumiri diferite. Sunt DOAR ratiuni de marketing!

  • C-G-C, joi, 07.07.2011 19:48
    @bmw

    Bai baiatule, tu esti atat de prost incat imi este greu sa nu te iau in seama sau sa incerc sa te evit. La fel cum tu jignesti toate marcile si fanii tututor marcilor auto, alta decat BMW, la fel si eu, uite, pot sa spun ca ma doare-n de BMW. Au fost in F1 si au luat-o pe coaja, au plecat cu coada intre picioare. Au fost in Le Mans si nu au realizat nimic notabil, acum au revenit si au facut un rahat. Cum poti tu sa ai macar tupeul sa contesti realizarile Renault in motorsport? Pai Renault are titluri in F1 cate nu are si nu o aiba BMW in toata istoria lor la turisme. Ca in afara de turisme BMW inseamna 0 in motorsport. Nu au realizat nimic in nici o competitie motorsport majora! Cat despre fumul negru, si BMW-urile tale infecte scot fum cat China cand incearca gibonii (in principiu aceeasi ca si in cazul tdi) sa dea talpa cu masina subturata. Si sa nu ai tupeul sa ma contrazici ca am vazut zeci de cazuri in trafic. Cat despre premiile castigate de BMW pt motoarele lor, mi se rupe frate. Si stii de ce? Pt ca daca vroiam sa calaresc un motor, mergeam cu motocicleta. Pe mine daca ma intereseaza sa conduc o masina buna, confortabila, sigura si in primul rand cu un interior si exterior desenate impecabil, nu ma atrage BMW. Sper ca am reusit sa ma cobor indeajuns la nivelul tau ca sa ma fac inteles. P.S.: Si inainte sa contesti calitatile unui Renault (un producator care face masini decente, la preturi decente) incearca intai sa-ti permiti o Dacie, macar o Supernova, da de carnet si dupaia sa-ti dai cu parerea. Si dupa aceea sa cauti pe internet si sa vezi ca la 25.000E Renault ofera Megane RS, in timp ce BMW iti da un rahat de Seria 1, cu un motor jenant si care nu stiu daca este mai bun ca un Golf sau un Focus. Grow Up!

  • BMW, joi, 07.07.2011 20:28
    @ cgc

    Prostul striga prostul. In formula 1 sunt recorduri de lap obtinute de Montoya cu BMW ,care si acum nu pot fi doborate . laso mai moale ca sau cu M3 sau cu M5 sau cu X6M te-am rupt pe la toate colturile. Ba zici ca Audi are motoare mai bune bă zici ca nu te interesează premiile BMW de la best Engine , tu singur nu știi pe ce lume traiesti.

  • DAN_GRC, joi, 07.07.2011 23:56

    @C-G-C Ai dreptate in mare parte, cei care sunt fani si indragesc o marca nu ar trebui sa injure alte marci, ci ar trebui sa-si sustina marca preferata cu decenta , despre Renault...nu are nici o treaba divizia renault sport cu celelalte obisnuite, cum nici nu are legatura Renault F1 cu masinile de strada Dar ai cobarat destul de mult nivelul cu o parte din comentariul tau..."rahat de seria 1" "ti se rupe" ... asa oricine poate sa spuna ca-l doare undeva de argumentele tale, un simpatizant Bmw de ex poate sa spuna ca i se rupe de premiile lui Audi la Le Mans sau ca e tare Renault in F1( mai ales in anii 90 cu Williams) , dar asta nu ar fi corect si cinstit, pt ca toate premiile astea chiar conteaza. @BMW Sunt detinator de Bmw, am condus destule modele, le cunosc calitatile dar tu parca esti ca ultrasii echipelor de fotbal care se mai si bat...cu afirmatii gen: "cu M-ul te-am rupt pe la colturi"...ce naiba omule.

  • vol, vineri, 08.07.2011 02:44
    Breavo

    Tare le mai place celor de la automarket sa publice stiri care starnesc comentarii din partea tuturor priceputilor. Gods of driving.:)

  • BMW, vineri, 08.07.2011 04:47
    @cgc sau Isus ca ești la fel

    Ok, haideti sa lăsăm premiile deoparte pe la motoare sau alte competiții . Pana la mărcile super sport , Ferrari , Lamborghini si Porsche este vreo mașina care are motoare mai bune , sasiu mai bun??? Numai va rog frumos fiti cinstiti si dacă aveți idee de mașini va dați cu părerea dacă vine vreo unul si își da cu părerea ca tractiunea fata e mai buna ca tractiunea spate apoi nici nu citesc ASA comentarii.

  • LauCalin, vineri, 08.07.2011 08:42
    @C-G-C

    Ai o bere virtuala din partea mea.:)) Mah, ce aveti voi cu individul care e atat de fan incat si username-ul de pe site il are BMW. A alegerea lui. Cu argumente care pot fi luate in serios ,ai mult sau mai putin. BMW, te-as ruga sa nu te schimbi. Pe bune, ma simt mai bine dupa ce iti citesc comentariile. Sti tu de ce. ;) Are dreptate, cine e pe primul loc are "valoare". Restul sunt "rebuturi si carute pe roti" cu Volvo S80 D5 si Audi TDI in frunte. :))))

  • dandana, vineri, 08.07.2011 12:51
    Bravo CE

    Surprinzator ca o companie de rangul lui VAG nu a reusit sa primeasca o decizie favorabila. Asa este cand nu se merge pe pile si prietenii, se fac decizii drepte si favorabile pentru toti, nu doar pentru niste investitori care vor sa scaota si mai multi bani. Bravo CE

  • BMW, vineri, 08.07.2011 15:38
    @lau, cgc, p-george

    De când va știu pe automarket mancati furnici cu Volvo , Saab si Renault . Fiti băieți Destepti mai cititi câte o carte si o sa vedeți cine e BMW SI MERCEDES-BENZ. si lăsați trabanturile sa se ocupe numai de lemans si wrc. BMW si Mercedes produc mașini de strada si pana când BMW e regele străzii in modul sportiv si Mercedes e regele confortului.

  • LauCalin, vineri, 08.07.2011 19:07

    "si lăsați trabanturile sa se ocupe numai de lemans si wrc." Si cu asta ai demonstrat ca ai cultura auto 0. Daca tu crezi ca domeniul auto suprem inseamna un BMW... oricare dintre ele, esti total pe langa subiect. Iti recomand sa nu compari niciodata productia de serie cu motorsportul ca te faci de ras. Sunt 2 lucruri extrem de diferite. Eu zic sa o lasam asa, ca oricum crezi numai ce vrei tu. Toata lumea spune ca te cam inseli numai tu zici ca nu. Asta e ca atunci cand unu' iti spune ca esti beat, poate ca mine. Dar cand iti spun 10 ar trebui sa te cam puna pe ganduri. Pentru ultima data iti spun (oricum degeaba), ca nimeni nu contesta ca BMW este una dintre cele mai bune marci auto din lume, insa nu este singura. Si oricum la nivelul asta e foarte greu sa stabileti un "castigator concret". Dar tu traiesti in lumea ta. Te dai mare ca esti in State si ca scri pe AM de pe Iphone. Bre, daca ai fi in State ai sti ce fel de masini face Lexus sau Infiniti. Si apropo de carti, chiar de-aia zicem ce zicem, pentru ca unii le mai si deschid sa le citeasca, nu se uita numai la poze prelucrate in Photoshop si zic ca ce tare e masina aia. Dar iti promit ca nu te voi mai baga in seama. In ale masinilor traiesti in lumea ta.

  • BMW, vineri, 08.07.2011 21:14
    @laucalin

    Eu nu am cu ce sa-ți demonstrez ca sunt in sua . Numai sa te sun pe videocall pe skype sa vezi in direct SUA . Pe skype sunt sergiusergio1 îți arat toate permisurile pe care mă trimiti tu sa le fac îți arat si driver licence si professional licence. Dacă vrei sa știi SUA e plină de toyota si Honda dar cei bogați tot cu BMW sau Mercedes umbla, nu mai rău ca in București . Aici M-urile X-urile umbla in cruce. America e îndrăgostita de BMW si motociclete BMW la toate colturile.

  • rov, vineri, 08.07.2011 23:39
    pot sa retina numele CMU

    Adica Consum Mare de Ulei....

  • LauCalin, sâmbătă, 09.07.2011 01:36

    Stai linistit ca nu ma intereseaza de unde esti ce faci. Repet, cultura ta auto e egala cu zero. Americanii nu sunt innebuniti dupa masini nemtesti, numai ca tie iti place sa te cam minti singur. Intamplarea face ca am ajuns in State acum 4 ani, la un fost coleg de facultate... un roman stabilit in Pheonix si cam stiu ce gusturi au americanii in materie de masini. Iar tipul nu are nici masina europeana si nici americana... nu zic ce are ca apoi iar vrei interpreta cum zici tu. Iar pasiunea mea pentru masini m-a facut sa-i intreb pe cunoscutii tipului, americani adevarati, ce prefera in materie de masini. Iar marca europeana apreciata cel mai mult era Mercedes, la o diferenta destul de mare fata de alte marci, nu in sensul bun ma refer. Nici idee nu ai cate probleme au masinile europene fabricate in America, in primul rand pentru ca e vorba de alta piata cu alte principii, alt marketing etc. Si spre deosebire de tine nu am vrut sa spun asta pentru ca nu ma laud, asa cum nu ma laud nici cu "permisurile" mele. Pe bune, daca vrei sa nu te mai ia cineva la misto pe site-ul asta (fac referire la el pentru ca mi se pare cel mai serios site auto de la noi), intereseaza-te care e treaba cu masinile, nu doar cu BMW. E posibil sa ai parte de niste surprize. Sanatate si virtute!

  • BMW, sâmbătă, 09.07.2011 04:10
    Laucalin

    Sincer pot sa jur ca ești sub 20 de ani. Tu știi mai bine care e situația in SUA ??? De aia seara de la office building-uri din parcare ies pe rând seria 7 e-Class , s-Class ca au defecte au probleme da??? Bă omule asta e politica cu recall-urile , BMW aici e marca foarte apreciata si apropo BMW e lider si in SUA la vânzări lider dintre acestea 3 mărci germane. Eu prea frumos mă comport cu tine dacă ai fi lângă mine erai pus la punct de mult, a ajuns un baistruc ca tine sa-si bată joc de mine. Îți urez sănătate si sa umbli cu volvo si Saab trabanturile tale, eu o sa-mi iau S-Class si M3 si tu o sa te dai tare si mare ca buburuzele tale rup malu.

  • LauCalin, sâmbătă, 09.07.2011 10:34

    Asta ai inteles tu? Ca imi bat joc de tine? Stai linistit ca nu imi bat eu joc. Cred ca posibilitatea prin care ma puneai la punct era un pumn in gura si un sut in dos. Eu ti-am vorbit frumos, nu te-am jignit niciodata, asa cum ai facut tu cu mine. Dar ce sa faci?! Uneori adevarul doare mai mult mai mai putin si fiecare il interpreteaza cum vrea. Spor la (in)jurat.

  • BMW, sâmbătă, 09.07.2011 11:18
    Către laucalin

    Ce adevăr despre ce vorbesti? Referitor pumni in gura si suturi in fund am ras putin :)) Sunt multe metode de a aduce omul cu picioarele pe pământ si fără bătaie . La fel cum cunosti piața auto din SUA ASA e si cultura ta auto. Deci Volvo "S0" sau BMW 760Li :)) ? Știi dacă mă uit la asemenea comparație îmi vine sa râd :))) Am o întrebare mica si frumoasa . De ce lumea merge pe mâna BMW si nu pe mâna Saab sau Volvo ? Saab se închide uzina cu totul dar Volvo a ajuns pe mana galbejitilor. Eu cred ca BMW nu va coborâ niciodată la nivelul Renault , Saab sau Volvo . BMW se bate cu Mercedes si pana ce Mercedes e regele confortului dar BMW e regele sportiv e mașina care are vena puternica .

  • 2-10, sâmbătă, 09.07.2011 13:09
    @BMW

    Mars, bizonule!

  • SaabCuantic, sâmbătă, 09.07.2011 14:49
    iubesc toleranta, dar cat sa ma mai suporte si ea?!

    N-as fi vrut sa intervin in disensiunile de veche factura si virulenta extrema VAG-BMW, dar marlania lui @BMW sare binisor peste orice stacheta a indurarii...Ultimele lui nazaranii imi starnesc un vag sentiment de tragicomedie, pe langa uimirea ca-si inchipuie ca poate surclasa, chiar si intelectualmente, un tip cunoscator, echilibrat si cuviincios precum @LauCalin. Acest trepadus mai banal decat un triunghi scalen scapara niste gaze detonante rau; cica "Saab se inchide uzina" (ce fatalitate, avem doua subiecte in propozitie, dar nu-ti dai seama care suporta actiunea data, SAAB sau uzina), iar verbul "a cobori" este transformat fortat pentru o originala conjugare I (prietene, inseamna ca ti s-a respins si tie contestatia la bac...). Uite, no problemo, vorba lui Terminator, si eu ma dau in stambe cu un BMW, ma deplasez zilnic cu el, neavand alta masina (mai dureaza pana pun laba pe SAAB-ul ravnit...), n-am ce sa-i reprosez, nici tehnic, nici estetic, dar simt permanent cum din cauza unor capcauni scalambati, spumegatori, marginiti si incorigibili ca tine tind sa-mi repugne triada germana, sa nu mai vreau sa aud de dansa, chiar si daca este autoarea unor performante pe alocuri istorice, de care n-ai cum sa faci abstractie daca esti obiectiv. De pilda, modelele Mercedes W125 Rekordwagen, Porsche 911 turbo, Audi 200 turbo quattro si BMW Seria 3 (all) mie personal imi vor insufla o consideratie deosebita pentru totdeauna. Lasa-ma deci sa ma bucur de acest feeling nemuritor, nu mai delira in mod gratuit ca BMW taie si spanzura in America, unde SAAB si Volvo nu sunt percepute public la un nivel "plebeu", cum ti se pare tie, dimpotriva, intrunesc numai superlative, de fapt atrag chiar...iubire. Sa ne incumetam oare la o investigatie sumara pe net pentru a depista cate fan-cluburi ale celor doua "suedeze" s-au plamadit peste Ocean?...Ne-ar trebui o zi intreaga numai sa le trecem in revista. Pe de alta parte, din fericire, BMW nu se bate cu nici un Mercedes, atata timp cat segmentul sport de serie este slab reprezentat pentru firma din Stuttgart, dar, ca forta bruta a motoarelor, AMG-ul se situeaza la o cota potential mai ridicata decat orice BMW tunat in draci...Cam aceasta-i realitatea din teren si nu trebuie sa fii expert ca s-o observi. Punct fara contrapunct.

  • LauCalin, sâmbătă, 09.07.2011 16:21
    @BMW

    "Sunt multe metode de a aduce omul cu picioarele pe pământ si fără bătaie ." Pai nu tu esti ala care m-a injurat? Ar trebui sa te gandesti macar o secunda de ce doar tu ai facut-o. Atata timp cat tu crezi ca sa castigi niste campionate in motorsport este apa de ploaie, atata timp cat tu compari masinile de serie cu cele de raliuri (doua lucruri extrem de diferite), atata timp cat tu zici ca S80 si Seria 7 sunt in aceasi clasa, atata timp cat habar nu ai cum sunt vazute marcile auto la nivel global si de ce, atata timp cat nu sti ca Lexus, Infiniti, Volvo, SAAB si Mercedes sunt cele mai apreciate marci de lux State, atata timp cat nu sti de ce e in stare un Nissan GT-R sau o Acura NSX (care a aparut acu' vreo 20 de ani-oricum nu intelegi la ce ma refer), etc. etc. pur si simplu nu cred ca mai avem despre ce sa mai vorbim. Serios.

  • BMW, sâmbătă, 09.07.2011 18:49
    @Saab , laucalin , cgc

    Bă copile tu câte profiluri ai??? te las sa visezi in visul tau virtual Saab-uri si volvo. Dacă ai ajuns tu sa compari BMW cu Saab apoi ești dus cu pluta. Lumea mondiala in clasa premium conduce BMW si e liderul premium mondial e cel mai apreciat dacă e cel mai vândut dintre aceste 3 super mărci germane ., tu visează la Saab mai departe o sa te Rada si copiii de la gradinita. Ai ajuns sa compari BMW cu un trabant de Saab . Te consideram Putin mai destept dar ești sub zero

  • BMVV, duminică, 10.07.2011 17:17

    Lasati-l pe BMW sa aiba ultimul cuvant ca altfel nu se mai opreste din debitat prostii:)

  • SaabCuantic, duminică, 10.07.2011 18:18
    "Impotriva prostiei, zeii insisi lupta in zadar" (Friedrich Schiller)

    Dragul nostru fan mega-ultra-hiper-BMW-ist, daca sustii cu atata inflacarare proletara producatorul din Munchen si te consideri cel mai indreptatit avocat al acestuia, cum de nu te cunosc oamenii de acolo, cum de nu te cauta febril pentru a te momi cu vreo functie babana de analist de inalta tinuta morala si verva retorica? Din pacate pentru dansii, timpul criminal de ocupat nu le permite sa rascoleasca "lumea mondiala" in goana lor grijulie dupa inestimabilul fante de cafenea care sa le ridice la cote si mai ametitoare vanzarile oricum zguduitor de abundente. Ne lasi??? Eu copil?...Desigur, copiii striga copiii :P Trabant? Daca te-as intreba ce tara l-a fabricat si prin ce particularitate tehnica se remarca, dar sa-mi raspunzi pe loc, fara sa te uiti pe Wiki...mai bine renunt! Fii atent acilisea: te provoc la o "liniuta", la care sa participe si ceilalti pe care ii bestelesti fara noima, LauCalin si C-G-C, iar tu vei fi liber sa-ti alegi orice model BMW ai chef, in timp ce noi ne postam in masinile care ne plac fiecaruia si astfel sa-i "dam blana", iar pe margine un eventual juriu sa noteze nu numai puterea de a apasa pe acceleratie si capacitatea de a rula a masinilor, ci si abilitatea de a conduce...Tare mi-e teama ca, la final, nu ti-am mai auzi mustiucul cam ne-lacatuit acum...Dixit.

  • BMW, duminică, 10.07.2011 20:09
    @lauvaflin , Saab etc

    Nu mai comentez aberatiile tale si știi de ce nu ca adevarul doare etc ., dar tu ești prea mic pentru a discuta despre ale motoarelor , cred ca tu te pricepi mai bine la Pokemon sau Tom & Jerry,nu ești tu de mașini ești departe , traiesti in lumea ta virtuală , Saab e cel mai bun pe când o lume întreaga apreciază BMW si Mercedes. Ți-am zis ca sunt sigur ca nu ai mai mult de 20 de ani si ca bubui de prostie , o comisie internațională din zeci de experti zic ca BMW produce cel mai bun motor din lume , tu îmi zici ca Renault si Saab sunt cei mai buni, arată-mi si mie de unde ai luat ASA informație ??? Ești tu oare marele Einstein??? Nu , si sunt sigur ca încă nu ti-ai sters laptele de la gura.

  • LauCalin, duminică, 10.07.2011 23:02

    Baiete, niciodata nu am zis de o marca/masina ca ar fi cea mai buna sau cea mai proasta. Asta e doar in mintea ta. Ori citesti ce scriu fara sa judeci, ori nu citesti deloc, dar faci gura. Ti-am mai spus candva ca asta se numeste impartialitate. Vad ca ori ai uitat, ori... Tu nu vrei sa intelegi ca sunt oameni care nu vor neaparat ce ofera un BMW, ca nu vor neaparat sportivitate si "engine of the year". De-asta avem zeci de marci de masini, multe clase, diferite categorii de pret, premium, non-premium, low cost, alternative second hand etc. Si apropo de Engine of the year, oare are vreun rost sa spun ca pana anul asta a fost un motor care timp de 10 ani a castigat mereu la categoria lui? Sa te intreb cine il are? Sa te intreb oare ce legatura e intre BMW si PSA si intre Mercedes si Renault? In plus, iti dai seama cat de petarda" sunt inginerii care proiecteaza motoarele care ies pe locurile 2,3,4... fata de cei care proiecteaza motoare pt BMW? Nici cel mai optimist inginer care lucreaza pentru BMW nu gandeste ca tine. Si daca tot te referi la premii si clasamente, daca BMW face cele mai bune motoare, de ce nu e pe primul loc si la fiabilitate? Ghici pe care marca o considera nemtii cea mai fiabila. Iar acele TDI-uri de exemplu, de care tot zici ca sunt motoare de tractor, si-au aratat fiabilitatea in timp de mai bine de 20 de ani. Iar ideea ar fi NU ca motoarele BMW ar fi mai slabe, ci ca BMW nu sunt singurii care fac motoare bune. TDI a fost doar un exemplu la intamplare. Interesant ce spune unu' "mare amator de Tom si Jerry", nu crezi? Stai, sa nu sari, intrebarea nu e pentru tine ca deja stiu ce vei spune, ci pentru ceilalti. Cand o sa inveti cu ce se "mananca" domeniul auto si mai ales, cand vei scrie corect un comentariu atunci sa imi dai mie lectii despre masini.

  • BMW, luni, 11.07.2011 06:13
    @laucalin

    Am scris destule mai sus si CAD ca fără rost. Eu îți arat ca BMW e cel mai bun tu îmi spui ca sunt mărci low cost , second hand. De unde vrei fiabilitate in BMW dacă sunt furate la maxim nu ca toyotele conduse mosnegeste , e si normal ca motoarele de BMW fiind turate sa se defecteze mai des. Am impresia ca vorbesc cu un perete .

  • ISUS, luni, 11.07.2011 12:44
    @automarket

    Daca nu ati fi amatori de cancanuri ieftine, ati sterge posturile aberante ale userilor ca BMW... sunt de-a dreptul cretine, ilogice, agresive, stupide e.t.c. SE VEDE DE LA O POSTA CA OMUL ARE DUNGA ROSIE PE BULETIN. Cu toate acestea voi il lasati sa strice imaginea unui site fata de cititorii , sa le zicem fideli. ( va spun cu parere de rau ca siteul nu mai este ce a fost si ca principalul motiv pt care totusi aveti multe accesari este lipsa unei concurente mai de calitate). Eu inteleg ca polemicile sunt bine venite si de cele mai multe ori si constructive insa aici e PROSTIE crasa nu polemica. @Restul Lasasti maimuta sa aibe ultimul cuvant. Daca pana acum nu l-au convins parintii sa gandeasca si nu l-au educat in sesnsul unui comportament civilizat si a unei gandiri rationale nu o sa il schimbam noi acum. @BMW Vezi ca tata e Dumnezeu si zice ca AUDI si Mercedes sunt mult mai bune ca bmw. Na argument ! :D

  • Bmw, luni, 11.07.2011 18:37
    @isus, @laucalin, cgc si pgeorge acelasi om

    Daca autormaket sa-r apuca de sters anunțuri si profiluri ar trebui sa înceapă cu tine ca ai vreo 4-5 profiluri si scrii de pe toate ca sa-mi para mie ca sunt mulți împotriva mea . E mai bun Audi de aceia aleg oamenii BMW liderul Premium mondial si cel mai premiat motorist din lume. Ți-am zis ești mic la o valoare de sub zero

  • LauCalin, luni, 11.07.2011 19:40

    Nu pot spune decat =))) Daca te-ai uita la fiecare ce scrie si cum scrie... cum se face ca unu' te jigneste, altu' iti scrie comentarii filozofice, altu iti demonstreaza ca ai gandirea ingusta cu argumente? Asta e. Sunt Eisntein. Am o gandire multilateral dezvoltata si Automarket are un singur cititor care scrie cu mai multe usename-uri ca sa fie mai multe comentarii intentionat impotriva ta. =))) Multumesc pentru portia buna de ras. Ti-am mai zis. Te rog sa nu te schimbi.

  • unu, luni, 11.07.2011 21:30
    @BMW

    Inainte de a debita numai ineptii si injurii, poate ca ar fi bine sa inveti un pic de ortografie.....Deh, ce sa ceri de la generatia OTV/ Adrian copilul minune....

  • ISUS, luni, 11.07.2011 22:11
    @teoria constipatiei

    Asa este, m-ai prins... am incercat sa ma ascund, sa mi acopar urmele dar nu am stiut ca am de a face cu un adevarat detectiv, private brown'eye... Guvernul m-a pus sa fac magaria asta. Este o problema de securitate nationala...M-au obligat Sa postez de pe 5 conturi diferite, fiecare cu o identitate si stil propriu pe tot parcursul zile, chiar de mai multe ori... ba mai mult, intru de fiecare data de la o alta sala de net, ca sa fie IP-uri diferite pentru multele voturi negative pe care le ai (in afara de alea pozitive pe care ti le dai tu) si ca sa fiu sigur ca nu las urme. Au vazut ca esti atat de inteligent si important incat s-au panicat, nu s-a mai vazut pe pamant om cu atata cultura auto si cunostinte din domeniu si s-au gandit ca trebuie sa te asasineze virtual pe siteul asta pur si simplu pt ca stii prae multe... Ce sa mai...esti un geniu... NOT ^^

  • BMW, marţi, 12.07.2011 05:38
    Prietenii de mai sus

    Sincer nu am citit ce ati scris mai sus . BMW e BMW si e liderul premium mondial e apreciat putin de mai mulți oameni decât ati văzut voi in viața voastra scurta de 15-19 ani. Va doresc bafta la Saab cât încă nu s-a închis de tot uzina de tot si drum bun cu Volvo sub patronajul Chinezilor numai ca sa nu-i sara vreo roata in vreo curba fiti atenti ;) .

  • C-G-C, marţi, 12.07.2011 14:36
    :D

    De la ultimul meu comment nu am mai intrat sa vad ce s-a mai scris. Acum cand citeam o alta stire mai recenta, mi-a aparut la recomandari stirea asta si mi-am adus aminte de discutiile anterioare. Recunosc ca m-am distrat copios, userul @BMW este... OAU, deci asa ceva nu exista. Imi dau seama ca fara el lumea Automarket ar fi mai saraca. De ce sa incercam sa-i spunem altceva si sa nu-l lasam sa creada in continuare ca BMW este producatorul auto suprem. Tragand o concluzie din comentariile sale, ar trebui ca toti sa fim de acord ca exista BMW si restul lumii, restul fiind evident intr-o liga realmente inferioara, fara vreo sansa de promovare in liga BMW. Superb... @Lau, mersi de bericioaica. Ma simt totusi nevoit sa-ti ofer la randul meu, nu una, ci doua beri, pt calmul si rabdarea cu care ai incercat sa-i explici "americanului" ca mai exista si "alta cale". El, nu si nu :D P.S.: @BMW, dialogul cu @LauCalin este unul absolut fictiv si se datoreaza multiplei mele personalitati. Tin sa-l salut pe aceasta cale si pe prietenul imaginar @SaabCuantic, care este personalitatea mea mai filozofica, recent descoperita.

  • BMW, marţi, 12.07.2011 20:23
    Prieteni

    Va multumesc mult pentru răbdare si calm din partea voastra , voi trei reprezentati lumea . Voi aveți sondajele voastre ce vinde BMW ce motoare produce , nominalizari asta e zero, voi 3 sau 4 sau 2 sau 3 nustiu câți sunteti , Dar știți vorba aia cei 4 erau 3 Luca si Matei. BMW e mic pe lângă Saab ce știu Bavarezii , motoare imprumutate de la Saab , Premii cumparate de la Volvo si IATA ASA BMW a ajuns liderul premium mondial.

  • audist, marţi, 12.07.2011 22:12
    @bmw

    Bai bmwelica ce faci tu cu masina ta se numeste retard :) daca nu esti pe circuit, iar pe un drum normal de la uasitngton pana la los alama iti garantez ca un quatro sau o tractiune fata ajuta MUUUUULT mai mult mai ales daca este iarna sau este ploaie. Si sincer daca esti sau nu in state nu este relevant. Este dovedit stiintific ca cei care traiesc in america sunt ca niste robotei. Stiu sa ridice bricheta dar nu sa o incarce. Incepe creierul sa le supureze. In caz ca sunt cuvinte pe care nu le cunosti poti sa imi spui si te ajut si fara a folosi google. PS. BMW este o masina buna la fel ca mercedes si audi. Fiecare se adreseaza unui alt tip de cumparator. :) O zi excelenta si iti doresc sa mori acasa la tine nu intr-o masina fara sa porti centura in timp ce te dai rotund pe strazile din desertul alamo sau din ferentari. @lauclau esti cumva un maestru de yoga? :) MAAAAAAAAAARE rabdare ai avut.

  • BMW, marţi, 12.07.2011 23:52
    @fanii Saab , Audi si Volvo

    Nu mai pornesc alta tema de discuție despre tractiune ca oricum sunteti departe. Se știe ca fanii șoferii Audi , Opel sau Vw in ambuteiaje stau la coada ca sunt mai scurti de creier , șoferii de BMW trec orașul printre mașini mult mai rapid sunt masinele mai agere si mințile mai rapide. De aceia in toate sondajele șoferii de BMW încalcă cel mai des pentru ca risca mult sunt la limita., Nu mă mir ca sunteti fanii FWD. Dar BMW , Mercedes-Benz dacă sunt 4 oameni in spate la un deal cresc masele pe puntea spate si merge mult mai bine ca un Audi încărcat cu botu in sus la deal, dacă știți putina fizica ATI înțelege ca nu contează punte iarna ce contează repartitia masei pe punti. Unde urcam eu cu E46 Nissan Primera nici Jumatate de deal nu urca cei drept ca DSC-ul mult ajuta. Pe automarket va dați Destepti as vrea sa discut pe skype cu voi sa va vad , câți anisori aveți , aveți driver licence??? Referitor la americani sunt deacord ca au mintea scurta aici aveți dreptate , eu nu sunt american sunt Roman Basarabean , nu confundati asta.

  • SaabCuantic, miercuri, 13.07.2011 01:44
    Ce galant esti, C-G-C. Ma flatezi :P

    Ma cam pufneste rasul. Unul deloc filosofic. De ce as rade? Pai trebuia sa ne ocupam mai mult de tema de baza, adica TDI, si cand colo am degenerat intr-o paruiala pe cinste pe spinarea unuia care o tine ca muta la coliva ca terminologia referitoare la segmentul premium incepe si se termina cu BMW si numa' cu! Nu stiu de ce, dar dupa '89 incoace mereu am avut impresia ca adulatorii produselor Daimler si VAG ar fi nitelus mai cumpatati in manifestarea publica a pasiunii lor decat beemvistii...Ma rog, nu caut explicatii ezoterice, dar cred ca steaua trident si cele patru inele exercita o anumita fascinatie psihica si, in plus, linistesc spiritele razvratite, pe cand sigla BMW ne sugereaza fara echivoc acea nuanta de bleu rece, tenebros, belicos :))) Mie insa imi spune altceva sigla de la BMW-ul meu personal: ca sunt un mareeeee dobitoc, din cauza faptului ca am ezitat sa-mi iau un SAAB 900 turbo, fiind descurajat de vechimea masinii, si, lasandu-ma corupt de unii cum ca BMW = fiabilitate, am ales in schimb un 316i, care nu ma dezamageste, ce-i drept, fiind destul de "infipt" la sosea pentru cei doar 102 CP arondati, dar ma simt penibil ori de cate ori ma trezesc la semafor incadrat intamplator de nelipsitii cocalari cu nelipsitele lor BMW-uri..."Smecherii" se uita plictisiti la mine, vrand sa se elucideze epistemologic :)) "Cum a ajuns fraieru' asta coclit sa conduca masina noastra emblematica?!"...Da' chiar asa: cum?

  • SaabCuantic, miercuri, 13.07.2011 02:48
    Blonda, cayennu' si mobilu'

    Pacat sa nu va povestesc o mica intamplare: in seara asta am iesit din Capitala si dupa Urziceni vad ca-mi apare in spate un Cayenne nou-nout, supraalimentat bien-sur, iar la manete o pupaza indignata proletar din spatele ochelarilor negri "de firma" ca ii atine calea un "ratat" cu rabla antica de BMW si n-o lasa sa depaseasca in tromba in goana ei epocala dupa mirajul virtutilor alese si imparatia raiului. M-am conformat spasit, ce era sa fac, mai ales ca portocaliul strident al bolidului m-a convins instantaneu...ah, mi se pare adorabila aceasta culoare predominanta in peisajul public al scumpei si infloritei noastre patrii cacapitaliste. Ultragiata hiper-stilata, "sexy si rea", vazandu-se libera ca pasarea cerului pe ditamai drumul european, a vrut sa-si arate muschii cerebrali si, in consecinta dramatic-jenant de...previzibila, i-a "dat blana"...dar si eu nesimtit si obsedat sexual fara leac, hop-tzop dupa ea, ii suflam in ceafa, iar cand amandoi am trecut de bariera 170 km/h, prea-cuvioasa a lansat brusc in eter un fel de ezitare discreditanta pentru imaginea global aureolata a dansei, desigur aceea de "de trei ori femeie", eu deducand logic ca ar ingheta de spaima daca s-ar incumeta sa tinda spre cota 200 km/h, care ori era o premiera neexplorata pentru ea, ori mademoisella avea oroare ca nu cumva sa avarieze bijuteria de Porschelu' a lu' tetelu' magnatzelu' sau a lu' amantu' smenozantu' , aaaaa, pardon, scuze, ce tot aberez, este numai si numai a ei proprie, dom'le, ce dracu', adica cumparata cu sudoare sincera si economii sangeroase la Ciorap-Bank. Dar blonda desteapta (Doamne, ce pleonasm oribil am comis...) a gasit immediatement solutia miraculos de credibila de a se "scoate" din penibilul de situatie, adica a incetinit deliberat si a pus mobilul la ureche, ca sa priceapa impertinentul "dezgustator" de alde mine ca nu mai are timp de emulatii de WRC, acum trebuie musai sa lamureasca o afacere urgenta si, normal, cum sa mai ruleze totodata cu viteze supersonice, nu se poate una ca asta, deci principiul prioritatii profesionale m-a batut mar si astfel victoria mea finala mi s-a parut de fapt amara...of,of,of. Decat sa castig la masa verde cu 3-0, mai bine sa iau bataie la limita, la mare lupta, sa pierd in glorie celesta, insa n-a fost sa fie asemenea onoare, ntz, ntz, ntz. Stau totusi si ma intreb nedumerit ce s-ar fi intamplat daca as fi avut la dispozitie tot un SUV nou-nout, eventual un 9-4X...Cu conditia obligatorie sa fi avut ca adversar un barbat adevarat...de femeie, o barbata adevarata ca romanca aia rally-baby de la tembelizor, nu orice fleandura dupa gardul Bucurestilor, ma simt profund jignit, dom'le :)))

  • BMW, miercuri, 13.07.2011 06:09
    @Saab c , laucalin

    Ce filozofi sunteti , folosiți un limbaj si niște termeni de exprimare mai ceva ca Eminescu )))), se vede ca nu le prea aveți cu motoarele. Vreau sa mă scuzati de un lucru : "Dacă știam ca sunteti ASA um sunteti" nu mai pierdeam timpul atâta cu voi. Prietenul de mai sus cu 316i , Saab e un rahat pe lângă BMW ., asta ca si cum ai compara un Renault Megane vs BMW 316i . Diferența enorma , nici nu se discuta.

  • BMW, miercuri, 13.07.2011 06:17
    @laucalin

    Ce coincidenta ;))). Acum citeva luni in urma laucalin fan Saab zicea ca e posesor de BMW si ca mașina ii face probleme ca Jumatate de motor e defect si cineva din tabăra bavareza l-a pus la punct , acum mă uit ca si Saab cuantic are si el BMW da dar tot Saab si Volvo e fan, si tot critica BMW . Laucalin ești artat de slab de minte încât pentru mine a fost doar câteva secunde necesare ca sa te depistez. Poți sa scrii orice mai jos ca eu sunt convins in ceia ce zic si tu știi la fel dar tu nu ești bărbat sa recunosti , ești încă copil.

  • SaabCuantic, miercuri, 13.07.2011 13:02
    pfiu, greu cu limba romana...

    Eu si Lau nu le "avem cu motoarele"?!... Omu' lui Dumnezeu, habar n-ai ca pe mine ma ducea taica-miu inca de la 5 ani la service-ul unde lucra, iar casa noastra inca este plina de carti de mecanica auto de fel de fel, de informatie, de analiza, de diagnostic etc. Dar eu nu vreau sa ma confrunt cu tine pe teme tehnice, l-as ruga pe prietenul ztele sa te nimiceasca in acest sens, desi ma indoiesc ca s-ar cobori pana la nivelul tau deficitar de procesare, intelegere si interactiune umana! Fratello, unde, cand si cum am criticat eu BMW, arata-mi expresiile mele de pe topic astfel incat sa reiasa negru pe alb ca eu dau de pamant cu BMW aiurea, fara motiv. Mintosule, urmareste arhiva cu atentie si convinge-te fara dubii ca eu chiar militez pentru o alianta oficiala BMW-SAAB, si nu o data, ci de n-spe mii de ori, ba am subliniat ca port un respect deosebit modelului 2002 din '73-'74, care a fost deschizatorul global de drum in domeniul turbosuflantei montate pe un sedan de serie, dar tu nici nu catadixesti sa te interesezi de nucleul problemei, turuiesti numai dupa ureche si astfel ajungi sa ne pui in gura cuvinte pe care de fapt nici nu le-am gandit, daramite sa le mai si rostim, pai aista-i democratie??? SAAB este un rahat?! Mda, daca s-ar fi inghesuit inca din '90 ai nostri minunati ambasadori ai valorilor romanesti denumiti stiintific "coca" si "piti" sa-l transforme in mod vulgar intr-o sursa primara de manele, kituri de cartier si senzatii "strong" "de la 0 la 100", sigur-sigur nu ti s-ar mai fi parut acum un "bull shit"...Asta e, vezi ce inseamna sa citesti regulat "Academia Catavencu", saptamanal de "moravuri grele", intuiesc automat ce hram porti si te asigur in mod public ca imi voi intensifica eforturile de achizitie a unui SAAB si voi grabi deci debarasarea definitiva de BMW in special din cauza ta si a manierei tale iresponsabile de a pulveriza cheful de viata si asa scazut dramatic al unui om obisnuit ca mine!

  • BMW, miercuri, 13.07.2011 13:55
    scuzeeeee!

    Gata, prieteni, mascarada sa terminat, tb sa recunosc desi mie foarte jena ca nu sunt prea scolit si nu stiu d c mam apucat sa ma ieu la tranta cu voi, nu prea stiu eu de masini am zis si eu ca va dovedesc simi umflu muschi deci scuze inca odata, e multe greseli de comportament deale mele, ceia ce e grav, stiu quattro si XWD e tari, mama ei de treaba ce nashpa ma simt sa fac pe nebunu cu voi, auzi cica urc eu la deal cu tractiune spate mai repede decit un 4 ori 4 permanent, vam amuzat k lumea, ce sa fac daca nam chef de meditati cu profii pt reexaminare bac mai bine fac shto da voi iertare lau cuantic cgc, saab nu se inchide uzina bmw ii asa si asa nu cum le infloresc eu din gat, hai pa ne mai auzim la o bere da nu deaia rasuflata ca ma stric la cortecs ceau

  • LauCalin, miercuri, 13.07.2011 14:14

    Mah, eu te iert. Ti-am zis la stirea despre viitorul Volvo XC90 de ce. Serios. Dar hai, mai da-mi o data peste bot cu link-ul in care am zis despre BMW-ul "ala" ca are jumatate de motor praf. Si inca ceva: de 2 ani conduc un VW. Poate ti se pare greu de crezut, desi nu e "cea mai cea dintre cele mai cele(BMW-uri) :))) " eu sunt multumit. Iar pasiunea mea pentru masini m-a facut sa conduc si multe alte masini, printre care si BMW. Dar tu sa nu ma crezi, pentru ca oricum intru aici cu 4 username-uri, am 15 ani (asta e, am dat pile maaari la politie sa-mi dea permisul mai devreme), imi place foaaarte mult Tom si Jerry si intentionat intru aici ca sa ma iau de tine si de BMW.

  • ironR, joi, 14.07.2011 09:48
    din ce am vazut

    Oamenii cu bani prefera masinile germane, asta e clar, dar cei mai multi prefera Mercedes - aici segmentul e pt varste trecute de 45-50 de ani, cei care aleg BMW sunt cei "tineri" pana in varsta mentinata mai sus, iar cei care merg cu Audi A6/A8 au de obicei sofer -(aceasta posibilitate poate fi si la mercedes, dar aproape niciodata la un BMW)-, ori tocmai au trecut de la alta marca la Audi. Foarte rar o sa vedem oameni cu bani care merg cu un Audi, nu ca nu ar fi luxos sau puternic, dar BMW = sport, iar Mercedes = Lux, Audi si celelalte masini premium nu ai cum sa le incadrezi intr-un cuvant, contraziceti-ma va rog. Legat cu partea de urcat o rampa sau ca tabla are un tratament anume sau alte si alte amanunte de felul asta sunt pur fictiune, nu va sta nimeni sa analizeze pe care sa o aleaga, 1-designul si 2-prestigiul vb de la sine. Iar asta, ca sa intre in calcul si cuvantul tdi, masinile de mai sus vor fi alese cu motoare otto, in nici un caz cu 5 turbine sau 100 diesel.

  • audist, sâmbătă, 16.07.2011 00:41
    @BMW

    Jur ca esti cea mai proasta fiinta pe care am cunoscut-o virtual. Am driver licence adica permis de conducere. Si cum a zis cineva mai sus... cand lumea se suie in bmw e ca si cum intra sub o vraja si le ia mintile. nu am nimic cu firma ca atare ci doar cu acei soferi de bmw care considera ca condusul repede prin oras ca ma grabesc in timp ce merg pe linia de tramvai inseamna ca esti cool. inseamna doar ca esti un om care nu are nici cel mai mic respect pentru o alta viata. e atat de usor sa deschizi pe orice canal si la stirile cu accidente sa vezi ca 3 sferturi sunt soferi de bmw unii morti pentru ca nu poarta centuri ca asa este cool. nu este masina de vina ci idiotul dintre tetiera si volan. ps. lectia de fizica este putin idioata. :) si nu cred ca in urss nu aveau profesori buni de fizica.

  • CRDI, duminică, 31.07.2011 16:03

    ASTEA SUNT TARI DUPA CE CA PROSTESC CIENTI CARE CUMPARA DE LA EI ACUM VOR SI ASTA CU TDI PAI DE UNDE SI PANA UNDE CA EI TOT CRDI AU SUB CAPOTA HOTTTTTIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!!!!!! SALUTARE