Cursele de Formula 1 din Azerbaidjan, Singapore și Japonia, anulate oficial: calendarul final va fi publicat până în 5 iulie

Publicat vineri, 12.06.2020 13:06 de Daniel Popescu, Foto: Red Bull Content Pool

Cursele de Formula 1 programate în Azerbaidjan, Singapore și Japonia au fost anulate, iar calendarul final pentru sezonul 2020 este așteptat până în 5 iulie.

Formula 1 a anunțat oficial că etapele programate pentru acest an în Azerbaidjan, Singapore și Japonia au fost anulate.

Decizia a fost luată ca urmare a faptului că Japonia a impus o serie de restricții severe de călătorie, în timp ce circuitele din Azerbaidjan și Singapore sunt stradale și necesită eforturi majore pentru amenajare.

Pe de altă parte, Formula 1 și-a exprimat convingerea că sezonul 2020 va avea cel puțin 15 curse. Conform unor informații recente, sezonul european al Formulei 1, stabilit în prezent la 8 curse, ar putea fi extins cu cel puțin două curse în luna septembrie.

Pe lista circuitelor candidate pentru a face parte din calendar se numără Mugello, Imola (ambele din Italia), Portimao (Portugalia) și Hockenheim (Germania). În plus, există numeroase circuite care și-au anunțat deja disponibilitatea de a găzdui câte două curse, inclusiv China, Bahrain, Abu Dhabi și Rusia.

Scenariul cel mai plauzibil în acest moment este că sezonul se va încheia la jumătate lunii decembrie cu o serie de curse programate în Bahrain și Abu Dhabi.

"Lucrurile evoluează rapid. Avem multe opțiuni și suntem încrezători că a doua jumătate a sezonului va fi grozavă. Avem un plan să avem un sezon european extins cu încă una sau două curse. Cred că Bahrain și Abu Dhabi vor încheia sezonului. Asta ne oferă deja 10 curse. Vom găsi încă 5-6 curse bune la mijloc", a explicat Ross Brawn, șeful de motorsport al Formulei 1.

Calendarul final al sezonului 2020 este așteptat până în 5 iulie, atunci când va avea loc prima cursă a anului, pe circuitul Red Bull Ring din Austria.

Via Formula 1

  • Radu, vineri, 12.06.2020 14:28

    Se va alege praful de F1 anul asta ...

  • Costel, vineri, 12.06.2020 18:09

    prafu' parca nu..... da' intuiesc ca punctele oferite de FIA in fiecare potential gp slalomat prin pandemia 2020 devin mai pretioase ca niciodata, tocmai de aceea consider ca abordarea Ferrari inca din primul viraj din Austria tre' sa nu faca niciun fel de rabat de la darzenie, severitate si chiar asprime in doze considerabile oferite atat celor de la Benz si gagat deopotriva dar si insolentilor energizati, ultima afirmatie a lui Helmut Marko in care nu se sfieste sa persifleze sansele la titlu/titluri ale scuderiei in acest sezon meritand un raspuns pe masura din partea lui sebastian vettel&leclerc&SF1000 acolo unde chiar conteaza cu adevarat, tocmai pe asfaltul RBR-Ring

  • putin vladimir, vineri, 12.06.2020 22:15

    Cred ca ideea cu prelungirea "sezonului" european este o solutie buna, si, cum am spus intr-o postare anterioara, as incerca un dublaj al unor circuite clasice, dar in sens invers (monza sau spa), sau o cursa in germania sau chiar inca una in spania, la valencia. in alta orinde de idei, o sa fie dificil pentru canada sa gazduiasca un mare premiu in octombrie sau mai tarziu (tinand cont de clima) iar acela este un circuit foarte spectaculos care, mie personal, imi place.

  • FanF1, sâmbătă, 13.06.2020 10:51

    E ca și moartă... Aliluiiiiaaaaa! Ca unul ce mai trăiește cu aparatele la cap, așa și sportul ăsta mai există cu ajutorul jurnaliștilor ce mai publică diverse știri.

  • ccmax, sâmbătă, 13.06.2020 13:32

    @Radu - sunt de acord cu tine, doar ca nu este o diferenta prea mare fata de anii in care Mercedes a monopolizat totul. Macar anul acesta exista Covidul pe care sa dam vina si saracul nu are cum sa se apere... Spectacolul din F1 este mort de mai multa vreme... si este pacat.

  • Costel, sâmbătă, 13.06.2020 19:44

    vladimir vladimirovici, cu toata consideratia, parcurgerea in sens invers a circuitelor amintite de domniile voastre reprezinta un irevocabil miraj din prea multe considerente, directia de montare a glisierelor de securitate, aspect nicidecum insignifiant dar musai imposibil de schimbat in cateva zile, directia gurilor de evacuare prevazute pe ambele parti ale traseului si care-ar trebui reorientate din aceleasi ratiuni de siguranta, atat de necesarele spatii de esapare post viraje in atipica pan' la urma parcurgere a respectivului gp si care-ar trebui sa nu lipseasca din aceleasi argumente de protectie pentru fiecare dintre cei pe care fiecare dintre noi ii idolatrizam

  • GrosJan, duminică, 14.06.2020 11:03

    Nu uitati de LM https://www.youtube.com/watch?v=9bEPgnbGQGc