Cură de slăbire: Mazda MX-5 va primi caroserie din fibră de carbon şi motoare mai mici pentru următoarea generaţie
Viitoarea generaţie a roadsterului Mazda MX-5 va deveni mai uşoară datorită utilizării unei caroserii din fibră de carbon şi va fi propulsată de motoare mai mici. Lansarea este programată după 2021.
Constructorii auto au tendinţa de a utiliza materiale din ce în ce mai uşoare pentru caroseriile şi alte componente ale maşinilor, cu scopul de a reduce cât mai mult masa totală.
Ultimul înscris pe această listă este Mazda, care a anunţat deja o serie de planuri interesante pentru viitoarea generaţie a roadsterului MX-5. Chiar dacă actuala generaţie a fost lansată doar anul trecut, producătorul japonez îşi face deja temele şi a dezvoltat un nou tip de fibră de carbon care presupune costuri mai reduse. Scopul este că viitoarea generaţie să aibă o caroserie din fibră de carbon, pe lângă utilizarea acestui material şi la alte componente.
"Dimensiunile sunt potrivite, dar în viitor materialele uşoare vor fi foarte importante şi vor fi utilizate pe această maşină. În prezent, fibra de carbon este foarte scumpă, dar avem în dezvoltare o fibră de carbon accesibilă, aşa că MX-5 va fi mai uşoară în viitor", afirmă Nobuhiro Yamamoto, manager de program pentru Mazda MX-5.
Întrucât masa totală va fi mai mică, Mazda îşi va permite să utilizeze motoare mai mici care să ofere performante similare cu cele ale actualului model. Astfel, cea mai probabilă alegere va fi un motor cu trei cilindri, însă pentru moment nu este cunoscut dacă unitatea va fi una turbo.
"Este un concept simplu. Masa maşinii devine mai mică, astfel că există un motor mai mici şi pneuri mai mici. Este o maşină sport uşoară", a adăugat Yamamoto. Viitorul Mazda MX-5 va sosi cel mai devreme în 2021, însă nu este exclusă o amânare până spre 2023.
Via LeftlaneNews
Mazda MX-5 155HP face 0-100 in 6,2 sec . Scor apropiat cu BMW Z4 2.0 28i de 245HP , dar mai performant decat 20i 184HP si asta doar cu un motor ''depasit'' de aspiratie naturala. Rusinos. Unde-i creativitatea Bavareza ? Mai rusinos este de Fiat 124Spider care impartaseste aceeasi platforma , fiind asemanatoar ca masa . Dar motorul turbo-benzina de 160CP face 0-100 in 7 sec . Pai parca motorizarile turbo se vroiau a fii mai performante ca unele N/A , care-i strategia ?