Cupra a produs primele exemplare Leon Competicion: modelul cu 340 CP va debuta weekend-ul acesta pe circuitul de la Mugello

Publicat vineri, 17.07.2020 10:21 de Cornel Șocariciu

Cupra a produs primele două exemplare Leon Competicion. Modelul va debuta în seria TCR Italy, prima etapă fiind programată pentru intervalul 17 - 19 iulie pe circuitul de la Mugello.

Cupra Leon, versiunea de performanță a modelului de clasă compactă dezvoltat de Seat, a fost prezentată la finalul lunii februarie. Modelul poate fi comandat atât în versiune hatchback, cât și într-o variantă break.

În cadrul evenimentului din luna februarie, Cupra a prezentat și Leon Competicion, versiunea de circuit a hatchback-ului de performanță. Modelul a fost dezvoltat pentru a concura în competițiile care se ghidează după regulamentul TCR.

Sub capota lui Cupra Leon Competicion se află motorul pe benzină de 2.0 litri care dezvoltă 340 de cai putere la 6.800 rpm și 410 Nm. Resursele motorului sunt gestionate de o transmisie secvențială cu șase trepte, iar modelul producătorului iberic poate accelera de la 0 la 100 km/h în 4.5 secunde. Viteza de top este limitată la 260 km/h.

Acum, oficialii Cupra au anunțat că au livrat primele exemplare Leon Competicion. Vorbim despre două unități care merg în garajul echipei Scuderia del Girasole by Cupra Racing și care vor debuta în acest weekend (17 - 19 iulie) în cadrul seriei TCR Italy.

Campionul en titre Salvatore Tavano și Simone Pellegrinelli vor fi cei doi piloți care vor lua startul la volanul noului Cupra Competicion. Prima etapa din seria TCR Italy va avea loc pe circuitul de la Mugello.

"Suntem foarte încântați că ne întoarcem pe circuit și că noul Leon Competicion va debuta în mod oficial. Avem cel mai nou model de pe grilă și cred că am dezvoltat o mașină capabilă să repete victoriile vechiului Leon", a declarat Jaime Puig, directorul Cupra Racing.

Odată cu noul Leon Competicion, Cupra a introdus și o serie elemente de caroserie fabricate la imprimantă 3D. Pe lista noutăților, spaniolii au trecut carcasele oglinzilor laterale, ramele prizelor de aer și conductele sistemului de răcire. Oficialii Cupra menționează că aceste componente rezistă până la o viteză de 290 km/h și sunt mai ușoare decât cele convenționale.