Cum să revitalizezi o marcă cu un SUV: cererea pentru Seat Ateca ar putea depăşi producţia până în 2017
Cererea pentru noul SUV Seat Ateca ar putea depăşi capacitatea de producţie până în 2017 şi ar putea revitaliza vânzările mărcii spaniole, aflate în declin în prima jumătate a anului.
Seat şi-a schimbat radical strategia la sfârşitul anului trecut, când a anunţat că va lansa 4 SUV-uri până la sfârşitul anului 2020, cu scopul de a înregistra o creştere majoră de vânzări.
Primul model a fost Seat Ateca, prezentat oficial în luna februarie, iar acesta urmează să fie disponibil în showroom-uri începând din luna septembrie. Cu o lună înainte de lansarea oficială pe piaţă, constructorul spaniol a dezvăluit că se confruntă cu o problemă frumoasă: cererea pentru noul SUV ar putea fi mai mare decât capacitatea de producţie.
"Vom furniza un număr limitat de unităţi în acest an. Bănuiesc că reacţia pozitivă va însemna că cererea va depăşi oferă şi în 2017. Luptăm cu fabrica pentru a obţine mai multe maşini, dar partea bună este că cererea ridicată va menţine valoarea reziduală la cote înalte, ceea ce înseamnă că Ateca va fi şi mai atractiv", spune Richard Harrison, şeful Seat Marea Britanie.
Lansarea Seat Ateca vine la momentul potrivit pentru constructorul spaniol. În prima jumătate a anului, Seat a reuşit să comercializeze 177.000 de unităţi (față de 180.000 anul trecut) şi este unul dintre puţinii constructori care au înregistrat o scădere a vânzărilor comparativ cu perioada similară a anului trecut.
Via Autocar
Ce marketing penibil. Ei nu au livrat nici măcar o mașină dar deja preconizează o criză de producție la 10 de uzine câte are VAG PENIBILI