Cum s-a adaptat BMW România la pandemie: oferte speciale pentru mașinile din stoc și livrări fără contact
BMW România a lansat oferte speciale pentru mașinile din stoc și livrări fără contact ca reacție la regulile de distanțare sociale impuse în timpul pandemiei.
Constructorii auto au căutat în această perioadă diverse soluții pentru a revitaliza vânzările de mașini în contextul pandemiei de coronavirus SARS-CoV-2, care a impus o serie de reguli stricte de distanțare sociale.
Pe piața din România, BMW a dezvoltat o serie de produse și servicii atât pentru clienții existenți, cât și pentru noii clienți aflați în căutarea unei mașini.
Ca urmare a întreruperii producției de mașini în Europa, constructorul german a mizat pe comercializarea modelelor aflate în prezent pe stoc prin adoptarea unei strategii complexe.
Vouchere de până la 6% din valoarea mașinii
Astfel, BMW România oferă vouchere de până la 6% din valoarea mașinii pentru unitățile disponibile pe stoc, la care se adaugă și ofertele individuale ale dealerilor. Valoarea unui voucher pleacă de la 1.400 de euro pentru un Seria 2 Active Tourer și ajunge la 4.000 de euro pentru X4 sau 15.000 de euro pentru Seria 7.
De altfel, Josef Reiter, managerul general al BMW Group România, consideră că procesul de achiziție online reprezintă un avantaj în special pentru mașinile aflate deja pe stoc.
"În viitor, multe contracte vor fi realizate online și vor fi rezolvate mai rapid. Online există mai multe oportunități pentru mașinile aflate pe stoc. Clienții români sunt mai maturi decât cei din Vestul Europei ca urmare a internetului mai rapid și cred că se vor adapta mai repede", a explicat Reiter în cadrul unei videoconferințe.
6.000 de configurări de modele pe săptămână
Pe de altă parte, procesul de achiziție online nu este și nu poate fi unul complet, întrucât lipsesc elemente vitale pentru client precum testarea efectivă a mașinii înainte de achiziție.
"Nu avem procesul ideal de vânzare online, dar am încercat să oferim în scurt timp o soluție pentru a putea comanda. Avem practic o soluție hibridă, dar în actualele circumstanțe, când vindem mașini de pe stoc, nu avem discuții despre anumite opțiuni. Dacă am avea procesul complet ar fi mult mai greu, întrucât clientul vrea să simtă materialele și să testeze mașina", a adăugat el.
BMW România a dezvăluit că în prezent se fac aproximativ 6.000 de configurări de modele pe săptămână pe site-ul oficial. Chiar dacă cifrele sunt în scădere comparativ cu perioada ante-pandemie, oficialii BMW consideră că există în continuare un interes ridicat în această direcție.
"Configurările de modele nu se fac la cotele anterioare, dar există interes chiar și în această perioadă și este important să vedem ce facem după pandemie", a adăugat Reiter.
Garanție extinsă până la finalul stării de urgență
La sfârșitul lunii martie, BMW România a introdus și serviciul de livrare gratuită la achiziționarea unei mașini noi, dar și serviciul de preluare și livrare pentru clienții cu lucrări în service, care va fi gratuit pentru lucrări de peste 1.200 de lei.
De asemenea, BMW a decis extinderea automată în mod gratuit până în 31 mai a tuturor programelor de garanție și service (inclusiv Basic Service Inclusive, Service Inclusive sau Repair Inclusive) care ar fi trebuit să expire după 16 martie. Conform oficialilor, extinderea programelor se va aplica doar perioadei de timp, limita numărului de kilometri urmând să rămână neschimbată.
Deși se anticipează un an dificil pentru industria auto, Reiter consideră că numeroși clienți vor dori să cumpere o mașină pentru a evita călătoriile cu transportul în comun sau cu serviciile de ride-sharing și car-sharing, ca măsură de protecție împotriva virusului.
"Transportul cu mașina va fi mai important, pentru că în transportul urban vor fi restricții și temeri. Trebuie să găsim noi soluții pentru clienți în aceste circumstanțe", a mai precizat Reiter.