Cum pacalesc chinezii camerele radar

Publicat marţi, 06.05.2008 12:38 de Mircea Meșter

Desi risca ani grei de inchisoare, chinezii utilizeaza un sistem care schimba placutele de inmatriculare intr-o secunda.

Autoritatile din China se confrunta cu un val de "trisori" la volan care fac ca peste 50% dintre masinile surprinse de camerele radar sa nu fie prinsi niciodata. Este vorba de un sistem actionat prin telecomanda care schimba pur si simplu placuta de inmatriculare a unei masini intr-o fractiune de secunda, astfel ca masinile fotografiate nu au, in jumatate dintre cazuri, numerele inregistrate legal.

"Mai mult de 50% dintre masinile surprinse de camere pentru viteza excesiva sau alte infractiuni au placuta de inmatriculare acoperita sau utilizeaza numere false. Sansele noastre de a-i surprinde intr-un fel sau altul sunt nule", sustine un politist din orasul Guangdong intr-un material al publicatiei chineze Beijing Youth Daily.

Desi autoritatile din China au inasprit pedepsele pentru acest tip de infractiune, cei care se preteaza la aceste fapte riscand ani grei de inchisoare, foarte multi chinezi continua sa utilizeze acest tip de pacaleala. Pretul unui sistem care acopera numerele prin telecomanda este de circa 800 de yuani (75 de euro), un pachet mai complex care poate schimba numerele avand un pret dublu pe piata neagra din China. "Este foarte convenient si economic", sustine unul dintre negustorii care traiesc din vanzarea acestor sisteme.

Nu este o premiera in China, precedentul val de falsificatori bazandu-se pe masini militare cu numere rezervate exclusiv armatei pentru a scapa de vama atunci cand transportau tigari sau bauturi de contrabanda.

via | Automotive News 

  • cedrik, marţi, 06.05.2008 13:08
    si noi vrem

    exista vreun importator?:)

  • Ovidiu, marţi, 06.05.2008 13:13
    comanda

    Vreau si eu asa ceva........... :)

  • mad, marţi, 06.05.2008 13:24

    si eu vreau!aduce cineva!

  • Shaggy, marţi, 06.05.2008 13:44
    :))

    Exista ba chiar poti sa il faci singur! Dar nu este actionat prin telecomanda! Este la buton! Dar este doar pentru motociclete. culca plcuta!! :P

  • Theo, marţi, 06.05.2008 14:21
    Da, daaa...

    "Este foarte convenient si economic". in frangleza ta de balta, bai, brotac oligofren. Stirile se fac in limba romana, nu in esperanto. Aveti prea multe si n-are cine vi le traduce?

  • balanel, marţi, 06.05.2008 14:21
    boala vitezei

    Dar de ce nu pot respecta pur si simplu viteza legala? De unde boala asta de a "ciupi" cat de putin din lege? Niciodata nu am inteles ce gandesc aceste specimene, carora oricat le-ai da, tot nu le ajunge.Exemplu: la noi, pe DN1, unde este monitorizat traficul, s-a ridicat limita de viteza la un foarte rezonabil 70 km/ h in localitate si 100 km/ h in afara. Deci se poate merge cu 80, respectiv 110 pe vitezometru. Cu toate astea, in afara zonelor in care se afla camerele-radar, e plin de indivizi care merg mult peste aceasta viteza. Nu m-ar deranja daca nu ar crea stari de pericol, si daca nu mi-ar da flash-uri atunci cand depasesc pe cineva care merge mai incet de pe banda 1, pe banda 2, dar fara a trece bineinteles peste viteza legala - deci depasiream in unele cazuri, dureaza ceva mai mult (daca diferenta de viteza intre mine si cel depasit e mica). Din punctul meu de vedere as considera necesara asprirea masurilor in caz de depasire a vitezei legale, pentru ca consider ca e printre putinele aspecte in care se "greseste" numai si numai intentionat - si as merge pana la ridicarea permisului pentru orice depasire a vitezei legale. Pe de alta parte, as face o diferentiere, la modul sa nu conteze limita de viteza in caz de depasire - as face consider depasirile mult mai repede si mai in siguranta.

  • nelutzu, marţi, 06.05.2008 14:21
    comanda2

    daca stiti careva vreun site unde pot comanda asa ceva lasati linku:)

  • nelutzu, marţi, 06.05.2008 14:27
    ma balanel

    de ce trebe sa suferim toti daca tu nu esti in stare sa iti controlezi masina la viteze mai mari de 110...si in plus 70 pe DN1 ii ca si cum ai merge pe jos..eu propun sa fie o viteza recomandata (bine ca visez frumos) dar pe DN1 sub 140 nu o las in afara localitati si nu am nici o problema ,bine ca de la 160 incep si eu sa tremur :)

  • nemtzalau, marţi, 06.05.2008 14:46
    Unde ie respektu ' ???

    Fratioare, da ce plingeti dupa viteza ??? kitzi dintre voi atzi mers pe Autobahne prin Germania unde nu exista limita de viteza ??? Atzi vazut ce inseamna AICI respektu ' la volan ? ... ce inseamna sa mentziiiiiii distantza legala fatza da ala din phatza ?????

  • balanel, marţi, 06.05.2008 14:46
    @nelutzu

    Propun introducerea in Romania a sistemului judiciar din China. Poate asa se mai potolesc astia ca tine, fara respect pentru LEGE.Daca vrei sa vedem care dintre noi controleaza masina mai bine la viteze mari, te invit pe circuit. Sa vedem atunci ce barbat esti.

  • drakiula, marţi, 06.05.2008 14:48
    Ma nelutzu

    Din cauza suferinzilor ca tine, experti in controlul masinii la viteze peste 110, se intampla accidentele de pe DN1.Bravo balanel, total de acord cu tine.

  • ducu, marţi, 06.05.2008 15:00
    balanel

    pe circuit oricine poate sa conduca, pentru ca este acelasi traseu, nu se modifica nimic. pentru unii dintre noi timpul inseamna bani si de aceea se merge cum se merge. cand trebuie sa faci peste 500 de km intr-o zi (pana intr-o 1000 km) sa vezi cum mergi si tu cu 140 km/ora

  • gigi bekali, marţi, 06.05.2008 15:07
    link

    www.ia-ti placuta neamule.ro

  • ufx, marţi, 06.05.2008 15:13
    genial

    geniali chinezii astia

  • mortu, marţi, 06.05.2008 15:14
    Am vrut sa scriu

    Sint AS(s) in ale sofatului...Ce lege, ce respect? Atit timp cit eu am volanul in mina nu ma ia nimeni. Depasesc si in curbe cu 150 si am evitat totul pina acum. pina acum. acum sint alaturi de alte sute care la fel ar fi vrut sa scrie aici dar n-au mai apucat...

  • drakiola, marţi, 06.05.2008 15:14
    site

    www.licenseplates.tv daca va intereseaza :))

  • gogo, marţi, 06.05.2008 15:16
    la morga

    @ducusofereeeeee [sic!] las-o mai moale ca nu atingi 40 de ani, sau daca da, ii faci dupa gratii. Mai oameni buni, anual dispar in accidente de masina tot atatia oameni cat intr-o comuna marisoara. alta statistica spune ca 1 din 3 membrii ai unei familii moare in accident de masina de-a lungul vietii. Vrei sa fiti acel 1 ?? Mai ganditi-va, in viata reala nu exista "Restart" si nici "Life".

  • acidman, marţi, 06.05.2008 15:38
    @gogo

    exista sv_cheats 1 si apoi god :)merge de fiecare data... :))

  • Costi, marţi, 06.05.2008 15:38
    chinezii...

    Chiar daca le-ar face poze si la fetze tot nu s-ar putea identifica cui sa dea amenda :)) Chinezii arata toti la fel!

  • Melman, marţi, 06.05.2008 15:40
    Moartea intraba de tine....

    150 km/h, o viteza interesanta ptr a iesi la defrisat copacii de pe margine.Oameni buni, sa nu uitam ca nu toate masinile sunt la fel, nu toti avem ESP sau macar ASR, unele masini nu au nici macar ABS, motoatele sunt de la 800 cm2 la 6000 cm 2 poate si mai mult. Nu putem compara mere cu pere desi ambele cresc in copac si de aceea exista niste reguli pe care trebuie sa le RESPECTAM, ele sunt facute ptr SIGURANTA CIRCULATIEI.

  • eu, marţi, 06.05.2008 15:46
    dacia

    Daca mergi cu dacia la 70km/h cred si eu ca e greu sa depasesti o caruta.La 110 iti tremura toata masina si deh .. normal ca ti se pare viteza mare.Cumparti fratilor masini si nu o sa mai aveti problema asta.Nu sunt ok cu excesul de viteza .. sa mergi cu 200 pe DN1 dar si cand va aud ca e crima sa mergi cu 130-140 ma ia durerea de cap

  • go_get_it, marţi, 06.05.2008 15:47

    asa baieti, luati-va tablite si bagati mare, peste 150 in curbe, doar nu o sa fiti voi mai fraieri? :))poate mai golim strazile din tara, poate o sa se mai goleasca si Bucuresti-u :D. Numa sa nu se umple cimitirele prea repede.Traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul. Putinul timp pe care il mai au unii :)

  • asdfgh, marţi, 06.05.2008 16:16
    Genial.....

    Geniali chinezii....desi, la ei ai pe unde sa mergi cu viteza...fata de noi, unde NU AI pe unde sa mergi cu viteza foarte mare, iar cine incearca asta, nu este un erou si un viteaz, ci doar un teribilist, care omoara dupa aceea cateva familii. As propune, limita de viteza in Romania, in functie de I.Q. .... I.Q. de 70, mergi cu maxim 70 (daca ajungi sa ai carnet ), iar cei 4-5 cu I.Q. de 140 sa meartga cu cat vor ei, ca nu sunt asa prosti sa puna in pericol viata altora.

  • esse, marţi, 06.05.2008 16:39

    daca si politia chineza e la fel cu a noastra sunt total de acord cu cei care schimba placuta. la noi, toate radarele sunt puse in asa fel incat sa-ti ia banii, nu am vazut niciodata un radar langa o scoala ci doar in locuri in care poti "sa-i dai". si mai e ceva, viteza singura nu a ucis niciodata, insa de multe ori e factor agravant. si ca tot veni vorba de DN1, in toate accidentele de acolo apare cate unu' care intoarce pe linia continua, se crede smeu si depaseste in nestire sau calca frana din senin pentru ca cine stie ce i s-a parut.sunt intru totul deacord cu nemtzalau (cu toate ca scrie ca unu' de clasa a doua) cunoasterea limitelor propii si ale maisii si mai ales respectul pentru partenerul de trafic fac mai mult decat toate legile la un loc.

  • Vlase, marţi, 06.05.2008 16:58
    Catre Balanel

    Fa te rog un drum de Brasov - Oradea - Budapesta - Viena, si o sa te vad cum faci diferenta dintre cum se circula aici si cum se circula afara. De la BV la Oradea sunt cca 420 km, Oradea-Budapesta 260 km, Budapesta-Viena 250 km. Drumul de la BV la Oradea il faci in cel mai bun caz in 7 ore, pe cand de la Oradea la Viena iti ia cel mult 5 ore...asa ca fa un calcul...Poate ca nu toti au timp sa conduca masina si sa se uite la peisajul minunat din Romania (gunoaie, paduri defrisate, camere radar...) asa cum o faci tu...unii mai au si ocupatii prin care masina este un strict necesar, si nu un moft.

  • Ray, marţi, 06.05.2008 16:58
    @ Balanel

    Oricine isi poate accelera masina si la 200 de km/h ... intrebarea este daca o poti si opri la timp util daca vezi un pericol pe sosea... ca cei mai multi dobitoci ca tine nici nu reusesc sa apasa farna (vezi accident Cluj cu 160 km/h acuma 2 saptamani unde nu s-a masurat urma de frana inainte ca masina sa loveasca stalpul). Nici ca imi pasa ca ai muri, ca eu unul i-as impusca pe omanii care trec cu 20 km/h peste viteza legala, dar faza naspa este ca de obicei mai luati si 3-4 cu voi care erau in Dacia 1300 pe contrasens si circula cu 30. Asa ca ar trebui sa te mai uiti si tu la stirile de la ora 5 si sa iti dai seama si de consecinte si nu de cat esti de macho ca ai viteza...bou vagon ce esti!

  • BUNUL SIMT, marţi, 06.05.2008 17:17
    special pt VITEZOMANI

    DATI-I BICE BAIETI CA POATE MAI SCAPAM DE VOI. SUCCES!

  • Vreme frumoasa, marţi, 06.05.2008 17:23
    RESPECT

    E super atunci cand mergi cu masina si esti respectat (indiferent de masina,indiferent de tara). E foarte placut sa nu te claxoneze nimeni,sa nu te injure etc.Toti gresim.....RESPECT + BUN SIMT

  • ION, marţi, 06.05.2008 17:41
    Vitejii lu' peshte

    Bai fratilor, astia de vreti sa faceti jde mii de km pe zi si sunteti mari viteji ca mergeti cu 300 la ora, in lumea civilizata s-au introdus tahografele, adica acele aparate care masoara cat timp ai condus si cat te-ai odihnit, tocamai ca sa nu mergi ca disperatu 30 de ore cu 180 la ora si sa adormi la volan ca bou. Sun cimitirele pline de dobitoci care se cred smecheri si merg ei cu viteza sa vada lumea ce ciumegi sunt. Bine spunea cineva mai inainte; daca ar mierlio numa ei ar fi paguba-n ciuperci, dar mai iau si nevinovati dupa ei.

  • s2000, marţi, 06.05.2008 17:44
    trafic

    nu viteza ucide, ci prostia!pe autostrazile din germania poti merge si cu 300 ca nu iti taie nimeni calea, daca cineva vrea sa depasasca este lasat. la noi pe autostrazi (daca se pot numi asa) daca omu e pros merge cu 70 pe banda 2 si se face coloana in spatele lui. pe DN1 la fel, se gaseste unu cu capu mare sa mearga cu 70 pe banda 2..normal ca isi ia flashuri si claxoane...banda 2 e banda de depasire daca nu stiati...ca la noi nu se respecta e partea a 2 a. daca vrea unu sa se duca sas e duca cu cat o vrea el..nu il tin eu in spate...d-asta se intampla accidente...din cauza ca sunt unii oameni prosti.

  • Doru, marţi, 06.05.2008 18:12
    hahaha TAXI =))

    foarte tare :)) ca in filmul taxi :D

  • mad, marţi, 06.05.2008 18:15

    mai lasati-o dracu de viteza. Asa mergeam si eu, in afara constant cu peste 200. Asta pana vineri cand intr-o curba am iesit d p sosea cu 160, k-a trebuit sa evit p unu kare mi-a taiat kalea. Norocu a fost k n-am intalnit nimika dur, masina s-a rostogolit pe camp cateva sute d metri pana s-a oprit. Pentru toti cei care merg cu viteza sa se gandeasca cum e sa te rostogolesti vreo 200 de metri pe camp "zburand" d p sosea cu 160 la ora.

  • ~!~TEXAN~!~, marţi, 06.05.2008 18:35
    DA-I CU SCARTZ !

    Buna ... ma numesc gospo ... si joc CS

  • octav negrea, marţi, 06.05.2008 18:49
    trafic

    De cele mai multe ori viteza si prostia merg mana in mana- prea multi nevinovati mor din cauza imbecilitatii unora de a se crede soferi buni si "protejati" in masinile lor "tari". Cu ceva ani in urma am avut ocazia sa-l aud pe TITI AUR spunand ca pe sosele romanesti nu este de mers cu viteza, el insusi calcand pedala de acceleratie cu multa moderatie (atunci cand nu se afla in concurs).p.s.:Henry Ford spunea urmatoarele: Degeaba conduci o masina de caracter, daca tu, cel care conduci masina nu ai caracter. Cati dintre soferii din Romania poseda caracter???

  • zamox, marţi, 06.05.2008 19:14
    Viteza

    Intradevar chinezii sunt o natie de sinucigasi si sunt destui si-si permit sa merga cu viteza, mai ales ca au si masini periculoase (vezi Gelly si... altele)asa ca nu le simti lipsa,dar tu....dece sa-ti rupi gatul aiurea? se marita oare?Oricum daca esti sinucigas da-i talpa frate dar nu omora persoane nevinovate sau dragi tie.Culmea in mai mult de 50% din accidente datorate vitezei excesive soferul scapa dar cu ce ramane....

  • alx, marţi, 06.05.2008 19:14
    click

    http://www.automarket.ro/stiri/e-oficial-pensionarii-conduc-mai-bine-decat-tinerii-11411.html?message=add_ok#post_comment just one click

  • zamox, marţi, 06.05.2008 19:46
    :)

    :))Sunt multi care se cred asi pana la un eveniment nefaricit cand, daca vor constientiza riscurile se vor potoli daca nu...."oricum murim cu totii mai devreme sau mai tarziu" ce mai conteaza ca mori la 19 ani sau la 80.Cea mai prosteasca moarte e din cauza vitezei excesive si a teribilismului-parerea mea.

  • nemtalau, marţi, 06.05.2008 19:58
    pt s2000

    o fi banda a 2a de depasire dar daca cel cu dacia are 70Km/h e in limita legii. e o chestie aiurea cu banda de depasire, daca toti ar merge cu 70Km/h atunci, conform legii, toti ar trebui sa fie pe banda 1 (DN1 ar fi cu o singura banda).

  • rares, marţi, 06.05.2008 20:35
    comanda online

    Poti comanda sistemul de aici :http://petit.philou.free.fr

  • FBI, marţi, 06.05.2008 20:44
    de ce ?

    de ce sa ai nevoie de asa ceva?doar daca vrei sa faci cateva ilegalitati ...

  • alex, marţi, 06.05.2008 20:54
    viteza...

    Apropo de viteza azi pe Ion Mihalache pe la pranz un tembel cu o dacie n-a mai putut sa-si opreasca bolidul si a intrat intr-un amarat care astepta linistit sa faca stanga, dupa asta ala din dacie si-a scos bata si a inceput sa-si devasteze ce mai ramasese din masina Asta cred ca e sablonul prostiei :))

  • astra, marţi, 06.05.2008 21:39
    si cu libertatea cum ramane?

    Da se gadeste careva ce sanse ai in fata camerei??? ZERO (pana la sistemul asta) Macar cand e nenea cu radaru' te prinde nu te prinde, mai ai o sansa te mai semnalizeaza ala de pe contrasens etc. Dar cu camera? Cred ca in curand ne obliga pe toti la gps tracking sa ne ia imediat cum iesim din garaj un pic mai repede decat cei 5km/h regulamentari. Si asa sunt taxe peste taxe, de combustibili nu mai vorbesc si probabil ca intram in curand toti cu RATB CFR si alti falimentari. Pe cai si biciclete fratilor...

  • casapu, marţi, 06.05.2008 22:09
    da..dar..

    Sigur ca nu ne convine cand suntem prinsi!Si nici sa platim nu ne convine,dar dragi romani,pe drumurile noastre e sinucidere sa mergi cu viteze enuntate de diversi mai inainte.Ma gandesc cu groaza ca in cativa ani copilul meu va trebui, vrea nu vrea, sa circule prin acest circ.Poate apuc totusi teleportarea!

  • x, marţi, 06.05.2008 23:21
    respect...

    Ca venise vorba de respectul din tara si cel din afara... revelionul am fost nevoit sa il fac in Bulgaria si sincer sa fiu am fost surpins sa vad cum circula soferii bulgari la ei pe autostrada (care e vai de capu ei) nu iti dau flashuri doar se opresc in spatele tau la o distanta rezonabila si isi pun frumos semnalu stanga si te asteapta.SA MAI RADETI DE BULGARI !

  • s2000, marţi, 06.05.2008 23:34
    respect

    da...e adevarat cu semnalul...dar la noi cine sa il vada?multi nici nu se uita in oglinzi...merg ca vitzeii inainte...nu vad stanga, dreapta, nu aud...poti sa tii semnalul pana se ard becurile ca nu se duc. oamenii simtiti se dau cand vad ca te apropii (indiferent de masina pe care o conduci sau pe care o conduc ei), oamenii prosti nu se dau nci batuti...fie ca au mercedes sau trabant. totul tine de educatie, inteligenta, respect.

  • codu penal, miercuri, 07.05.2008 09:04

    sunt de acord cu nemtzalau. Respectul aproape ca nu exista in Romania cand vorbesti de trafic rutier. Va propun sa mergeti in germania oriunde vreti sa invatati lectii de coduita preventiva chiar si la 180 la ora pe Autobahnurile lor. Cat despre chinezi, eu zic sa nu ne comparam cu ei ca n-avem nici 5% din drumurile lor.Respect tuturor soferilor adevarati!

  • Micutza, miercuri, 07.05.2008 10:52
    respect pt viata

    si eu sunt de acord cu nemtzalau. Soferii din Romania sunt mitocani si se cred piloti de formula 1, plus injuraturi, semne obscene, etc.Limita de viteza e limita ca sa te apere pe tine si pe ceilalti. E bine sa respecti.In ceea ce priveste comportamentul la volan, intr-o zi am incercat sa avertizez un sofer ca ii pica marfa din duba si am primit semne obscene si injuraturi raspus (si sunt femeie)! Am ramas cu gura cascata de mirare si mi-am propus sa-mi vad de drum de acum incolo si sa nu mai incerc sa fac bine!

  • leronard, miercuri, 07.05.2008 11:16
    scoateti rablele din circulatie

    daca stam tot timpu dupa harburi pe sosea cream aglomeratii, sfatul meu ar fii ca politia sa dea amenzi drastice pentru cei care merg cu o viteza prea mica atat in oras cat si in afara orasului.nu vreau sa pun la indoiala nici nesimtirea unora care merg pe mijlocul soselei in afara orasului cu uimitoare viteza de 60 de km pe ora sau mai putin. deci ori ii acoatem pe aia din circulatie ori o sa ne complacem mai departe cu melcu. aptopo luativa si de aia care parcheaza aiurea si incurca circulatia ca si aia sunt destui.

  • hhh, miercuri, 07.05.2008 22:29
    hahaha

    vad ca postati aici numai aberatii, de fiecare data aceste stiri se transforma in vs-uri, ala vs ala, vitezomani vs linistiti, destepti vs mai putin destepti.Legea e facuta sa fie respectata. (punct)Acum trageti o ocheada sa vedeti cine nu respecta legea.....ii stim cu totii.Cati dintre voi stiu ce inseamna respect in trafic fata de ceilalti participanti la trafic...(daca aici va comportati ca niste necivilizati nu stiu cum sunteti in trafic).viteza nu ucide niciodata, doar prostia unora care cred ca sunt zmei ai soselelor si apasa pe pedala fara sa constientizeze ca nu e singur pe strada, si daca e singur are toate sansele sa intre intr-un copac sau cap de pod.130 sau 140 nu e viteza mare, depinde cum si unde ii dai, sunt destui inconstienti care ii dau pedala si in 100 de metri trebie sa reduca deoarece vine o curba sau alt obstacol.mergi pe autostrada si dai de cate unu care in loc sa iti faca loc politicos cu semnal drepata si sa faca manevra el ii da pedala chiar daca nu are cu ce...de asta se intimpla atatea, sunt acei inapti sociali care au masini cu motoare mici si au impresia ca ei pot sta in fata unor motoare mari.. nu mai zic de genul de oameni cu o varsta peste 40, 50 care merg cu capu in volan, nu se uita decat inainte si daca el merge cu 60 zice ca e regulamentar si cine vrea sa il depaseasca nu are decat sa o faca pe dreapta. Asta e respect .. te uiti in oglinda , il vezi ca vine pui semnal dreapta (daca esti pe banda a 2 a) te dai deoparte, te asiguri bine inainte de a face o manevra, nu faci gesturi obscene, nu claxonezi aiurea si mergi civilizat. Daca mergi pe banda a 2 a cu 70 ai incurcat toata circulatia, vine ala din spate cu 140, 150 si sigur este urmat de o alta masina care merge la fel, nu te dai deoparte il obligi sa franeze si atunci se pot intimpla destule cat sa te simti vinovat (moral) de ceea ce se intimpla.

  • Tive, joi, 08.05.2008 15:03
    Viteza = I.Q.

    Spunea cineva ca ar fi bine sa fie viteza limita la nivelul IQ-ului. Chiar ma deranjeaza afirmatia. Eu de ce sa merg pe jos?

  • Alex, vineri, 09.05.2008 10:42
    Viteza

    Si eu sunt de parare ca viteza trebuie respectata si cel putin in tarile unde drumurile lasa de dorit cum este cazul nostru, unde gropile sunt semnalizate cu crengi si vezi tabla ca s-a ingustat drumul dupa ce s-a ingustat. In Austria si Ungaria bolizi depasesc pe banda 2 cu 180, si cand e liber si revin be banda 1, si mai ales pastreaza distanta, ca asa e in lumea civilizata unde sunt oameni civilizati. Am vazut un Mercedes - dubitza - de Romania care s-a tinut in spate la cativa metri de un motociclist care mergea foarte tare, tembelism tipic romanesc, daca ala incetinea se trezea cu el in masina. Am depasit cu 120 un autocar si am avut in spate un bolid care m-a ajuns din urma, nu a semnalizat, nu a facut cu farurile, nu a claxonat, a stat linistit si a asteptat sa eliberez banda pastrand distanta. Trebuie mers cu viteza la care esti constient ca ai timp sa reactionezi fara sa pui in pericol pe cineva. Autostrazile si drumurile nu sunt piste de Formula 1, nu sunt semnalizate ca atare si nu au latimi de genul, nu exista 3 elicoptere de ambulanta in zona, nu ai echipa de medici la 300m de tine, masina nu e monitorizata in fiecare secunda. Nu toti au masini care merg cu 250 la ora si la unii poate le mai sare una alta. Asa ca fiti calmi, de la 120 la 160 la ora sunt 40 km / h, la un drum de 200 km castgi ~ 35 minute. Merita riscul?

  • Tudor, vineri, 09.05.2008 11:00
    Legea

    Legea in sine nu trebuie privita ca un adevar suprem si care trebuie respectat orbeste, exista destule carente si lacune. Exemplul clasic este cel al portiunilor cu limitare la 40 km/h pe motiv de lucrari, unde lucrarile s-au terminat de 2 saptamani si mai lucreaza doar baietii cu uniforme albastre si radare...Subscriu la opinia de mai sus ca respectul si bunul simt ar putea tine locul legilor rutiere cu brio. Problema e ca tocmai de asta au aparut legile rutiere, pentru ca respectul si bunul simt nu sunt tocmai o constanta printre oameni.

  • Alex, sâmbătă, 10.05.2008 10:24
    Viteza

    Daca unii ar mai conduce si pentru patroni ar intelege ce probleme sunt. Iti spun ca trebuie sa ajungi la timisoara si inapoi intr-o singura zi. Daca apuci sa dormi sau nu asta e treaba ta nu a lor.Eu trec foarte des prin Otopeni si sunt satul sa dau flesuri la cei care merg cu 70 pe banda 3. Sunt 3 benzi si ei se misca ca ramele pe banda 3 si daca le dau flesuri se si enerveaza. Toti vorbim de respect dar daca tot mergi incet de ce nu folositi benzile 1 si 2?Lucrati la patron si o sa vedeti cu cat va platesc daca tineti seama de tahometre, iar familia va intreaba daca saptamana asta au ce manca sau nu?

  • Yo, luni, 23.06.2008 23:09
    Bagati mare

    Bagati mare fratilor...de la 200 km/h in sus...sa se mai elibereze dracului strazile astea odata

  • patratu, miercuri, 10.09.2008 00:04
    soferi :)))

    soferi...:))) nimeni nu poate sa spuna ca i sofer,in meseria asta totul tine de o secunda,ori ca i vina voastra,ori a altora poti sa fi ass :). Asa ca nu va mai tineti smecheri in domeniul asta ca o puteti pati cand vi lumea mai draga. si de viteza, nu i chiar asa periculoasa in limitele ei ( 120,130 km/h cand e uscat!!!),mai periculoasa i neatentia... cati dintre voi nu era sa o patiti din cauza unui telefon,o tigare,o gagica care trece strada,etc....? problema e la noi ca sunt multi care nu stiu ce sa faca,multi si multe care si-au luat permisul pe pupe... se pierd intr-un sens giratoriu :)) multi care nu stiu diferenta dintre banda 1 si banda 2... unii oare stiu ce spune legea? ca banda 2 se foloseste in special pt depasire sau cand pe banda 1 se afla un obstacol sau e ocupata,multi care nu stiu ce sa faca intr-o intersectie unde semafoarele sunt pe lumina galben intermitenta. si ink ceva, putini romani am intalnit sa aibe habar sa mearga pe autostrada(ma referer la cele din tara noastra A1 si A2).dar ce sa mai,suntem in kkt pana in gat.nu avem nici drumuri dar nici soferi!!! cat despre respect ..........0 (zero!!!).