Cum își alege Ferrari clienții: "Uneori refuzăm oferte inclusiv de la cumpărători foarte buni"
Ferrari susține că producția limitată o forțează să respingă oferte inclusiv de la clienți foarte buni. În plus, toate cele 200 de unități LaFerrari Aperta au fost cumpărate fără ca proprietarii să știe cum arată mașina.
Ferrari are o politică tradițională prin care limitează drastic producția pentru a păstra caracterul exclusivist al modelelor sale. Anul trecut, constructorul italian a comercializat 8.000 de unități, iar pentru acest an își propune să vândă circa 8.400 de unități, în timp ce obiectivul pe termen lung este să se oprească undeva la borna de 10.000 de unități.
În acest context, cererea pentru mașini depășește cu mult oferta, motiv pentru care Ferrari este nevoită să restricționeze accesul. Cum fac italienii acest lucru? Potrivit directorului de marketing Enrico Galliera, există situații în care italienii au refuzat inclusiv regi.
"Avem o cerere mult mai mare decât disponibilitatea. Așa că identificăm un criteriu pentru a recompensa clienții buni. Luăm în calcul să oferim edițiile speciale ca un cadou pentru cei mai buni clienți, dar primim cereri și de la oameni care nu merită un Ferrari, chiar dacă sunt regi", afirmă el.
În plus, din același motiv al producției limitate, Ferrari este uneori nevoită să refuze inclusiv oferte primite din partea unor clienți buni. "Oamenii care nu sunt deja clienți Ferrari sunt foarte ușor de respins, însă devine semnificativ mai greu când trebuie să spunem nu cuiva care este un client foarte bun", adaugă Galliera.
De asemenea, șeful de marketing a oferit și un exemplu concret. În cazul lui LaFerrari Aperta (foto), compania a selectat 200 de potențiali clienți și i-a întrebat dacă vor să cumpere mașina înainte de lansare, fără să o vadă în prealabil. Potrivit acestuia, toți cei peste 200 de clienți au fost de acord să efectueze tranzacția în aceste condiții.
Via Carscoops
Daca ar afla ca in Timisoara sunt zeci de Ferrari pe mana unor garoi cred ca si-ar da demisia :)))