Cum ar arăta Opel sub umbrela PSA Peugeot - Citroen: marca germană și-ar păstra propria identitate și conducere
Opel ar urma să-și păstreze propria identitate și structură de conducere chiar dacă va fi cumpărată de PSA Peugeot - Citroen, potrivit unor surse apropiate grupului francez.
General Motors negociază vânzarea constructorului Opel către Grupul PSA Peugeot - Citroen, iar informația apărută în această săptămână a trezit numeroase semne de întrebare din partea autorităților germane și britanice.
Pentru moment, cele două companii au evitat să facă declarații cu privire la eventualele măsuri pe care le-ar lua Grupul PSA în cazul unei achiziții, însă surse citate de agenția de presă Reuters au aflat detalii despre planurile lui Carlos Tavares, CEO-ul francezilor.
Sursa citată afirmă că "Tavarez va menține Opel ca o companie germană în deplin acord cu legislația muncii din Germania" și că va prezenta tranzacția ca pe o "alianță între un producător francez și unul german". De altfel, se anticipează că aceasta va fi poziția lui Tavarez și în cadrul unor întâlniri pe care le va avea cu autoritățile germane, inclusiv cu cancelarul Angela Merkel.
Pe de altă parte, General Motors s-a limitat să afirme că un astfel de acord va permite celor de la Opel și PSA "să-și îmbunătățească poziția într-o piață europeană aflată în plină schimbare", iar sursele Reuters afirmă că GM va insista pe faptul că siguranța locurilor de muncă va fi mai mare dacă Opel va ajunge în curtea celor de la PSA.
Principalele temeri ale autorităților vizează cele 19.000 de locuri de muncă de la cele 3 fabrici Opel din Germania, la care se adaugă alte 4.500 de locuri de munca din Anglia. În total, Opel are în prezent circa 38.000 de angajați în întreaga Europă. Opel traversează o situație dificilă din punct de vedere financiar, cu pierderi de peste 800 de milioane de dolari în 2015 și de apriape 260 de milioane de dolari în 2016. Anterior, GM anticipa că Opel va deveni profitabilă abia în 2018.
Via Automotive News
Eu cred ca lucrurile nu pot sa stea asa. Oricat de "german" ar ramane Opel, scopul unei asemene aliante ramane profitul. Ori, Opel in acest moment nu este profitabila! Prin urmare, in vine greusa sa cred ca francezii chiar nu vor schimba nimic. Si apoi o asemenea alianta ar trebui sa se soldeze cu utilizarea unor platforme comune, unor motorizari comune. Ce-or sa faca francezii? Or sa permita ca inlauntru grupului PSA sa se utilizeze, spre exemplu, si motorizarea de 1.6 diesel de la Opel si cea de la Citroen, si motorizarile pe benzina turbo facute in colaborare cu BMW pe care le utilizeaza in prezent francezii, si cele pe care le-au lansat relativ de curand cei de la Opel? Repet, mi-e greu sa cred ca achizitia OPEL fara a schimba nimic la Opel, este profitabil. Si dincolo de toate, mi-e greu sa cred ca PSA are resurse sa sustina o asemenea achizitie, avand in vedere ca a trecut, nu demult, printr-o criza destul de grava.