Cu ochii pe Mercedes-Benz, BMW și Audi: noul Lexus ES a debutat în Europa

Publicat joi, 22.05.2025 14:36 de Alexandru Monenciu

Noua generație Lexus ES a debutat, oficial, în Europa. Clienții de pe Bătrânul Continent vor avea de ales între două variante hibrid, fără încărcare la priză, și între două variante pur electrice. Vânzările sunt programate pentru primăvara lui 2026.

În urmă cu o lună, noua generație Lexus ES a debutat în cadrul Salonului Auto de la Shanghai. Acum, sedanul premium care ia în colimator modele ca Mercedes-Benz Clasa E, BMW Seria 5 și Audi A6 a debutat, oficial, în Europa.

Așa cum știm deja, noul ES a crescut în dimensiuni, comparativ cu iterația pe care o înlocuiește: lungimea este acum cu 165 de milimetri mai mare, iar ampatamentul a crescut cu 80 de milimetri.

Sedanul nipon propune un design complet schimbat, cu o tentă modernă, grilă frontală vopsită în nuanța caroseriei, faruri sub forma literei L, profil aerodinamic și stopuri unite de o bandă LED.

DISPLAY CENTRAL DE 14 INCH

Piesele centrale ale habitaclului sunt, fără îndoială, display-ul central de 14 inch, al sistemului multimedia, dar și instrumentarul de bord, complet digital, de 12.3 inch. Sunt șanse mari ca cel de-al treilea ecran, pentru pasagerul din dreapta, să nu fie disponibil în Europa.

Capitolul tehnologie a fost îmbunătățit substanțial. Avem apoi o mai bună antifonare, butoane tactile, un sistem inovativ de iluminare ambientală și, opțional, un sistem audio Mark Levinson Surround cu 17 incinte.

Lexus a lucrat și la capitolul confort. Scaunele au un design nou, bancheta poate fi înclinată, iar scaunul pasagerului din față poate fi rabatat pentru a maximiza spațiul la picioare pentru cei din spate.

DOUA VERSIUNI HIBRID ȘI DOUĂ ELECTRICE

În ceea ce privește gama de motorizări, Lexus ES propune pentru clienții din Europa, în primul rând, două variante hibrid fără încărcare la priză. Ambele au la bază un motor de 2.5 litri, pe benzină. Versiunea ES 300h oferă 201 CP, iar ES 350h dispune de 247 CP.

Totodată, ambele versiuni hibrid pot fi comandate în configurație cu roți motrice față sau cu tracțiune integrală.

Mai departe avem două versiuni pur electrice. ES 350e propune 224 CP, o baterie de 77 kWh și roți motrice față, iar ES 500e plusează cu 343 CP, o baterie de 75 kWh și o configurație cu tracțiune integrală. Cifrele de autonomie nu au fost comunicate.

Vânzările europene ale noii generații Lexus ES sunt programate pentru primăvara anului 2026.

via Lexus

  • Banditos, joi, 22.05.2025 14:43

    "Cu ochii pe Mercedes-Benz, BMW și Audi" ....cu ochii inchisi Interior-exterior pare o gluma. Proasta

  • MarS, joi, 22.05.2025 15:29

    Exceptand mai mult loc in spate, de ce as lua asa ceva si nu un 530i? Sau echivalent de la audi, merc. 200cp sunt o gluma

  • zarnesteanu, joi, 22.05.2025 16:49

    Cam asa ar trebui sa arate interioarele de la toyota. lexus se pretinde intr-o clasa mai sus. Interioarele de la toyota parca sunt de pe utilitare. Cat despre statul cu ochii pe Mercedes, BMW si Audi, pai cam cu asta raman. Cu uitatul. Interioarele sunt extrem de importante la clasa asta si nu numai. Iar aici lexus a dat-o-n bara. Daca tin masa masinii jos, s-ar putea sa aiba o sansa la decenta in termeni de dinamica. Caii aia putere daca vin dintr-un motor electric sunt ok. Dar daca vrei sa te iei de BMW la dinamica, trebuie mai mult. Iar lexus, traditional, e prin coada clasamentului la capitolul asta. Oricum, pentru ei piata europeana nu cred ca e semnificativa. Pentru ca stiu ca nu le merge.