Cu mâinile pe volan! Tesla va limita funcţia de mers autonom pentru a evita accidentele

Publicat vineri, 06.11.2015 18:50 de Daniel Popescu

Tesla a anunţat că va impune anumite limite în utilizarea funcţiei de mers autonom Autopilot, după ce mai mulţi proprietari au fost la un pas de accidente din cauza faptului că au luat mâinile de pe volan.

Tesla a lansat recent funcţia Autopilot pentru Model S care permite un rulaj autonom pe şosea în anumite condiţii. Producătorul de maşini electrice a menţionat regulile pe care şoferii trebuie să le respecte atunci când folosesc Autopilot, însă mulţi dintre ele le-au ignorat.

Una dintre cele mai banale reguli este ca şoferul să păstreze mâinile pe volan chiar şi atunci când activează funcţia Autopilot, însă aceasta nu este respectat de toţi şoferii, astfel că unii dintre ei au fost aproape de producerea unor accidente.

Soluţia? Elon Musk, CEO-ul companiei, a anunţat deja lansarea unui update software care va limita drastic funcţionalitatea Autopilot, astfel încât această funcţie nu va putea fi activată dacă şoferul nu are mâinile pe volan. "Asta nu este bine. Vom pune anumite constrângeri pe Autopilot pentru a minimaliza şansele ca oamenii să facă lucruri prosteşti cu această funcţie", a explicat el.

Inevitabil, pe platforma video Youtube au apărut clipuri alarmiste care evidenţiază pericolul la care se expun şoferii care nu respecta indicaţiile producătorului: 

Via MotorAuthority

  • Sam93, vineri, 06.11.2015 19:56

    Hahahahahah! Fail Elon! V-am zis ca masinile autonome sunt un fail! Si Tesla ii tot un fail! Si Elon Musk ii un fail! Fail, fail, fail! Ce ma bucur ca i-a esuat planul lui Musk de a elimina soferii umani.

  • ccmax, vineri, 06.11.2015 22:00

    Pai am o nelamurire... cum se va numi in continuare masina "autonoma" daca in continuare trebuie sa tin mainile pe volan?!?. Este un fel de dispozitiv automat de taiat stuful cu mana... cum ar spune o cunostinta de-a mea....

  • vianu, sâmbătă, 07.11.2015 08:14

    miscarea lui Elon Musk a fost usor grabita, marektingul e prea pregnant in actiunile acestuia. Ar trebui, dupa mine, sa-si controleze iesirile de tipul asta. Am inteles ca Tesla e businesul lui, copilul lui, etc dar implicatiile sunt enorme. Nu poti aborda automotive-ul ca pe o afacere cu gadget-uri de smartphone-uri. Merge am dat lovitura, nu merge stergem 10 linii de cod. Nici modelul X nu mi se pare prea inteligent. De ex. deschiderea aia tip fluture mi se pare o lipsa evidenta de ergonomie. In fine nu automobilele autonome sunt problema, nu ideea in sine ar putea fi supusa esecului ci adaptarea omului la acest tip de abordare. Prea devreme, prea grabita aceasta tehnologie. Pietei inca ii trebuie timp sa inteleaga, accepte si sa utilizeze acest future. Legat de bucuria infantila a unora as putea aminti ca acum 2(?) ani tot spuneam ca masinile electrice vor deveni urmatorul pas si ca industria va face pasul asta mai rapid decat ne-am astepta. S-au gasit destui analfabeti sa injure. Istoria se repeta....