Cu GoodYear şi Punto Evo pe Valea Oltului - ultima zi
Ultima zi a testului nostru cu şi Punto Evo ne-a adus din nou pe Valea Oltului, unde am admirat peisajul şi manevrele sinucigaşe ale şoferilor români.
Ultima zi a testului cu Punto Evo şi a oferit o dimineaţă mai uşoară anvelopelor noastre de iarnă. Temperatura a crescut, iar soarele a şters atmosfera mohorâtă, care învăluise Sibiul cu o seară înainte. Am vrut să avem o privire de ansamblu asupra oraşului medieval, aşa că am urcat pentru câteva minute în turnul cu ceas, de unde am privit împrejurimile, piaţa animată de oameni şi porumbeii insistenţi.
Ne-am întors la maşină, unde am aflat de la vecini că blocajul pe care l-am ocolit cu brio seara trecută în Apoldu de Sus a durat aproximativ 3 ore. Am mulţumit încă o dată Zeiţei Fortuna şi am pornit la drum, dornici să trecem şi ultima redută aşternută în calea noastră: Valea Oltului.
Dar pentru că Punto Evo a suferit mult de pe urma vremii capricioase am hotărât să-l răsfăţăm cu un tratament binemeritat. Am poposit într-o spălătorie destinată camioanelor, situată la marginea Sibiului. Acolo pompa de apă a insistat asupra noroiului de la praguri, iar pompa de spumă a schimbat culoarea maşinii pentru câteva minute şi apoi i-a redat strălucirea caroseriei negre, cu tene roşiatice.
Tratamentul estetic nu a durat însă mult, întâlnirea cu Oltul făcându-se pe fundalul unei noi ploi mărunte, care a învăluit rapid valea îmbrăcată în păduri de foioase. Râul nu ne-a slăbit pe tot parcursul drumului şi ne-a susţinut moral de fiecare dată când am mers în spatele unui TIR încărcat. Peisajele au rupt monotonia şi nu de multe ori ne-am dorit să ne fi aflat de partea cealaltă a râului, pe cărările care coboară până pe malul apei.
Ceea ce a stricat însă atmosfera melancolică au fost cei câţiva şoferi cu infuzie de adrenalină, care au depăşit constant pe linie continuă, în curbe cu vizibilitate zero şi câte două TIR-uri odată. Din păcate pentru ei aveam să-i ajungem din urmă atunci când poliţia a închis scurtă vreme drumul, pentru a ridica un camion avariat din mijlocul drumului.
Ne-am reluat drumul însă nu am rezistat tentaţiei de a ne opri la Barajul de la Turnu, unde am surprins câteva instantanee plăcute şi am contemplat volumul de apă pe care Oltul îl mână spre Dunăre. Din păcate, nu au lipsit din peisaj PET-urile, ambalajele şi alte hârtii uitate de turişti.
Într-un final, am privit apusul de pe Autostrada A1, rulând uşor pe prima bandă, cu gândul la peisajele memorabile, la momentele în care ne-am simţit mândri că suntem români, dar şi la situaţiile în care am înghiţit în sec şi am plecat cu un gust amar. România este o ţară a contrastelor, pe care e bine să o vezi şi să o cunoşti îndeaproape.
Stiu ca in aceasta drumetie v'ati propus sa testati cauciuciurile de iarna made by GoodYear, dar ar fi o idee excelenta daca ati publica si ceva parari despre masina , ca intr'un fel sau altul , este si un test de anduranta pentru masina(aveti cateva mii bune de km la bord). Punto Evo este un model nou pentru piata romaneasca si am vrea cateva detalii/comparatii cu GrandePunto, cum se comporta pe strazile din Ro.....