Cu 50% mai multă autonomie electrică: BMW i3 primește un update care-i oferă 300 de kilometri între încărcări
BMW i3 poate să ruleze astăzi până la 190 de kilometri între încărcări. Începând cu a doua parte a anului, electrica BMW va crește până la 300 de kilometri după un update tehnologic care nu schimbă dimensiunile pachetului de baterii.
BMW anunță oficial astăzi faptul că singurul model complet electric din propria gamă, i3, va primi în a doua parte a anului 2016 un update tehnic care-i va crește autonomia cu circa 50%.
Conform datelor oferite de BMW, autonomia maximă anunțată astăzi pe i3 va crește de la 190 la 300 de kilometri în regim european NEDC. Astfel, autonomia reală medie care astăzi se încadrează între 130 și 160 de killometri va crește la 200 de kilometri. Autonomia reală vizează un stil de condus normal și variază față de autonomia maximă în funcție de temperatura exterioară și de consumatorii suplimentari porniți în mașină (climatizare, sistem audio, etc).
Cel mai interesant aspect al actualizării lui i3 este legat de faptul că pachetul de baterii nu-și schimbă dimensiunea fizică odată cu modificarea autonomiei, progresul fiind realizat exclusiv prin modificarea densității celulelor bateriei Litiu-Ion montate sub podeaua mașinii. Performanțele oferite de i3 rămân nemodificate, chiar dacă greutatea mașinii crește până la 1245 de kilograme (+50 de kg față de actualul i3). Modelul electric al celor de la BMW rămâne astfel cel mai rapid dintre cele oferite oficial pe piața din România în acest moment: 7.2 secunde pentru 0-100 km/h și 3.7 secunde pentru 0-60 km/h.
Gama i3: două versiuni electrice și două cu autonomie extinsă
BMW va menține în gamă ambele versiuni de autonomie ale versunii full-electrice i3, ele urmând să fie deosebite în gamă prin adăugarea capacității bateriei lângă numele oficial. Astfel, actualul BMW i3 (60 Ah, 18.8 kWh), cu autonomie maximă de 190 de kilometri, va rămâne în oferta mărcii germane alături de noul BMW i3 (94 Ah, 33 kWh), care va oferi autonomie maximă de 300 de kilometri.
Automarket a testat recent timp de două săptămâni versiunea actuală a lui BMW i3 (60 Ah). Concluziile noastre pot fi citite AICI.
Evident, versiunea cu motor pe benzină adițional (i3 Range Extender, sau i3 REx) rămâne și ea în gama mărcii bavareze, urmând să fie disponibilă împreună cu ambele variante de baterie. Astfel, atât în versunea i3 (60 Ah), cât și în versiunea i3 (94 Ah), adăugarea motorul cu doi cilindri în ecuația sistemului de propulsie a lui i3 face ca autonomia totală a mașinii să crească cu circa 150 de kilometri în plus.
Clienții actuali își pot schimba bateria cu cea nouă
O noutate absolută în lumea mașinilor electrice este faptul că BMW le dă ocazia clienților care au deja un BMW i3 electric în garaj să treacă la noua versiune de baterie printr-o operație de retrofit în urma căreia bateria de 60 Ah va fi înlocuită cu cea de 94 Ah. Conform comunicatului mărcii bavareze, bateriile vechi vor fi utilizate ca soluții fixe de stocare a energiei. Prețul înlocuirii bateriei urmează să fie anunțat ulterior.
Deși capacitatea bateriei lui i3 crește cu 50%, o serie de modificări la nivelul capacității de "înghițire" a energiei electrice la stațiile de încărcare face ca noua versiune a electricei BMW să poată fi încărcată în 3 ore de la o priză AC de viteză medie. În cazul în care încărcare are loc la o priză specială DC de 50 kW, noua versiune a lui i3 se poate încărca în doar 40 de minute până la 80%. Timpii de încărcare la o priză domestică cresc până la 10 ore în condițiile în care mașina poate "trage" 2.8 kWh dintr-un circuit domestic fără modificări speciale.
O culoare specială și sisteme de siguranță activă
Există și modificări estetice și de echipamente care apar odată cu noua versiune de 94 Ah a lui BWM i3. Astfel, această variantă îmbunătățită poate fi recunoscută prin nuanța exterioară Protonic Blue care va disponibilă exclusiv pe versiunea cu update, în timp ce interiorul primește noi opțiuni pentru inserțiile din lemn și piele din habitaclu. La nivelul sistemelor de asistență, pachetul Driving Assistant Plus se asigură că mașina frânează automat la detectarea unei eventuale coliziuni cu o mașină sa cu un pieton la viteze de oraș.
Si asta pentru o masina de clasa mica ! Oare Tesla care vine cu un hectar jumate' de platforma va avea autonomie dubla de 900 km ? Nu prea cred ! Hign-tech pe naiba! Americanii nu stiu sa faca masini. Dau tepe cu masini neterminate.