Crossover electric de 644 cai putere
ZAP si Lotus au reusit sa puna la punct un concept electric intitulat APX, care va dezvolta 644 de cai si va sta la baza unui viitorului model de serie ZAP-X.
Asa cum anuntasem saptamana trecuta colaborarea dintre ZAP Automotive si Lotus va da roade in curand prin lansarea unui concept car electric intitulat APX. Platforma conceptului va fi preluata de crossover-ul ZAP-X, model care va fi produs in serie.
Conceptul APX va fi prezentat la sfarsitul saptamanii la intalnirea anuala a Asociatiei Dealerilor Nord-Americani si se asteapta sa revolutioneze piata americana asa cum a facut-o si Tesla Roadster, model electric conceput tot de Lotus.
Versiunea ZAP a lui APX va combina arhitectura din aluminiu a crossover-ului cu un tren de rulare si un sistem avansat de management al energiei. Sistemul de economisire a bateriei se asteapta sa ofere o autonomie de 350 mile cu o reincarcare rapida de 10 minute. O unitate electrica auxiliara este montata pentru calatorii pe distante mari.
Un motor electric pentru fiecare roata ofera 644 de cai putere la activarea tractiunii integrale, permitandu-i crossover-ului sa atinga 250 de km/h. Plasarea inovativa a trenului de rulare ofera mult mai mult spatiu, permitand amplasarea in locul motorului a unor baterii aditionale care sa stocheze energie.
Structura usoara si rigida va oferi un raport putere/greutate foarte competitiv, care combinat cu manevrabilitatea specifica Lotus va da performante sigure.
Stimati redactori , Sint convins ca printre dvs nu sint multi matematicieni sau fizicieni si ca dvs reluati stirea de mai sus asa cum ati primit-o ! Sa stiti ca este prezentata tendentios (neadevarat)... Va invit sa calculam putin impreuna ... 644 CP x 736 W (atit are un cal putere!) = 473984 Watt , mai pe scurt 474KWatt... Concuzionind , la bordul masinii trebuie sa existe o sursa de energie de cel putin puterea consumata + pierderile prin frecare si transmisie ... care le putem aprecia la circa 5 % ... Calculind , aceasta masina are nevoie de aprox. 500 KWatt pentru fiecare ora de functionare la puterea maxima ... Considerind ca se misca cu 250 Km/ora (deci ruleaza la puterea maxima , consumind puterea maxima) si ca are o autonomie declarata de 350 mile inseamna prin calcul ca energia inmagazinata in bateriile lui ajunge pentru circa 2 Ore si 10 minute ... adica dispune de o putere instalata de 1100 KWatt , adica 1.1 MegaWatt/ ora ... As fi foarte curios daca exixta cumva cineva sa-mi spuna unde poate o masina sa inmagazineze o asa uriasa cantitate de energie ! Daca stam si calculam , o baterie auto de cea mai buna calitate are un curent disponibil de 200 Amp , la o tensiune de 12 Volt , = 1200 Watt ... Impartind puterea de 1.100.000 de vatt necesara autovehicolului asa cum declara fabricantul la o putere de 1200W cit livraza cea mai performanta baterie auto , constataam ca avem nevoie de circa 900 bucati baterii ... care fiecare este in greutate de circa 10-20 Kg ... Cit despre a incarca o asemenea uzina in 10 minute este o minciuna si gogonata !!! Nu s-a inventat inca pe Terra reteaua particulara care sa livreze o putere instalata de peste 1.1 Megawatt in 10 minute ... S-ar putea insa sa ma insel eu , si aceasta masina sa functioneze cu o baterie de lanterna , asemenea unui PERPETUM MOBILE ? Retineti ca cifrele avansate in acest articol va apartin ! Asa ca , va recomand inainte de a publica o stire , apelati eventual la un consultant cit de cit de specialitate , care sa va lunineze , nu de alta dar frizati ridicolul cu stirile dvs care se vor teribile , iar in realitate sint doar minciuni ... Sper ca nu v-am deranjat prea tare ... Cu stima ... Toma Necredinciosu