Criza pe piata fibrei de carbon
Pretul fibrei de carbon a crescut de patru ori in ultimul an. Marii constructori auto ar putea renunta la acest material.
Constructorii de masini supersportive vor avea in curand de suferit de pe urma unei potentiale crize a fibrei de carbon. Potrivit unui studiu recent efectuat de o publicatie americana, pretul fibrei de carbon a crescut de patru ori in ultimul an.
Se pare ca preturile acestui material au explodat din cauza dorintei companiilor aeriene Boeing si Airbus de a folosi fibra de carbon pentru noile sale generatii de avioane. Producatorii de fibra de carbon nu pot astfel sa faca fata cererii mari de pe piata aeronautica si implicit nu pot satisface cererea unor constructori auto ca Ferrari sau Lamborghini. Productia materialului nu poate creste prea curand ceea ce inseamna ca mai multi constructori de automobile exotice vor avea de suferit.
Deja constructorul american Saleen a simtit urmarile cresterii pretului fibrei de carbon. Supercarul S7, construit in mare parte din acest material, a suferit o crestere a pretului cu 25.000 de dolari ajungand acum pana la 605.000$ fata de doar 580.000$ cat costa initial. Tot mai multi constructori se orienteaza catre acest material, pentru modele ca BMW M3 si Mercedes CLK Black Series folosindu-se multa fibra de carbon. Cresterea pretului va putea duce insa la renuntarea utilizarii acestui material.
Majoritatea constructorilor auto folosesc folosesc fibra de carbon deoarece aceasta este mult mai rigida si mai usoara decat materialele metalice. Masa masinii este astfel mult mai scazuta iar protectia in cazul unui accident este mai mare.
Nici vorba de renuntare. Altceva ce sa se puna in loc? Si aluminiul, cand a fost produs prima oara electrolitic, era mai scump decat aurul. E o criza de productie temporara.