Criza la Dacia: Productia se opreste pana in ianuarie

Publicat luni, 08.12.2008 12:23 de Bogdan Mirică

Dacia isi va inchide din nou portile incepand cu 11 decembrie. De aceasta data productia va fi oprita timp de o luna.

Criza economica accentuata incepe sa lase urme adanci si in vistieria Dacia, constructorul roman confruntandu-se cu scaderi a vanzarilor atat pe piata locala cat si pe cea europeana. Dupa ce in urma cu trei saptamani Dacia a pus lacatul pe portile uzinei din Mioveni, o noua decizie vine sa zdruncine serios imaginea companiei.

Incepand cu 11 decembrie, productia va fi sistata din nou, de aceasta data pe o perioada mult mai indelungata, mai exact pana pe 12 ianuarie. Decizia vine dupa ce astazi uzina din Mioveni isi reluase productia. In perioada in care productia va fi oprita, angajatii vor intra in somaj tehnic, urmand sa fie remunerati cu 85% din salariu.

In ultimele doua luni, constructorul roman a sistat productia de trei ori: in perioada 30-31 octombrie, 13-14 noiembrie si 20 noiembrie - 7decembrie. In plus, decizia face ca Dacia sa bifeze un record negru: este pentru prima data in istorie cand uzina din Pitesti lucreaza doar trei zile in luna decembrie.

Constantin Stroe, vicepresedintele Automobile Dacia, a declarat ca in lunile noiembrie si decembrie, din cele 40 de zile lucratoare, la uzina Dacia s-au lucrat doar 10. In tot acest timp, in care portile fabricii au fost inchise, Dacia ar fi trebuit sa produca 39.000 de automobile, in mod normal la Mioveni luand nastere 1300 de exemplare zilnic.

Stroe a mai adaugat ca "din punct de vedere social anul 2008 se incheie bine, in ciuda ingrijorarilor si evolutiei pietei. Efectele masurilor luate de guvern, adica triplarea taxei auto pentru modelele second hand, nu se vor vedea insa imediat, iar o revenire a pietei este anticipata in perioada aprilie - martie".

via | ZF

  • tziku, luni, 08.12.2008 13:56
    Ce rau ne pare.

    Aoleu....ce rau imi pare. Macar sa se duca de rapa. Ca numai de suferit avem din cauza acestei marci de kkt....Dacia.

  • un simplu om, luni, 08.12.2008 13:56
    mda...fara cuvinte

    Legat de subiect, as putea sa spun ca e mare pacat....ca dacia, mereu a fost , este si va ramane masina poporului...si in ciuda unor critici total nefondate, eu am vazut in dacia un mare salt, salt concretizat mai ales de la modelul 1310 la supernova....asa ca, apreciati oameni buni faptul ca totusi avem o masina cu viziune internationala, si nu o mai batjocoriti atat, nefondat....a spus cineva la un moment dat pe acest site ca se va ajunge pentru unii sa fie nevoiti sa elibereze banda de viteza , avand in spate un logan....si culmea, ca a devenit realitate...mai ales in privinta 1,5 DCI rosu... Asa ca hai sa apreciem masina noastra nationala, si sa nu o mai blamam prosteste, indiferent ce roti avem noi acasa ....pentru cei care au in jur de 27-28 de ani, macar odata la inceputuri, si tot au condus o dacie...pentru acele vremuri, apreciati ce a fost, si ce a ajuns acum DACIA.

  • daniel, luni, 08.12.2008 13:56
    am neviue de o lamurire

    "In perioada in care productia va fi oprita, angajatii vor intra in somaj tehnic, urmand sa fie remunerati cu 85% din salariul mediu." - Aceasta fraza ma nedumireste, salariul mediu din companie? pai cand fac media salariilor directorilor si manageri si ce mai sunt ei acolo, ajungem la concluzia ca e foarte posibil ca un muncitor care pana ieri lua 8 milioane.. de maine sa ia 12 milioane, reprezentant 85% din salariul mediu. boierie sa stai acasa

  • de un simplu om, luni, 08.12.2008 13:59
    Pentru tziku

    Offtopic: Daca nu e prea greu sa explici, cum ai avut tu de suferit din cauza DACIA? fii mai concis in ideile tale...

  • sunshine64sm, luni, 08.12.2008 14:02
    Unde nu-i cap e vai de picioare (proverb romanesc)

    Pai si normal... si normal ca or inchis portile daca vinzarile sint asa de slabe, si asta nu numai din cauza crizei, ci pentru ca preturile sint foarte ridicate pentru o oferta slabuta. Logan ramine totusi masina preferata de multi, in ciuda oricaror comentarii facute. Pro cit sau contra. Dar asa, la preturile practicate era si normal ca ecoul crizei mondiale sa bata si la portile uzinei. Iar pentru ca preturile sa nu scada, au inchis productia. Simplu ca buna ziua. Gindire tipic romaneasca, ce mai... Daca nu s-or mai face masini, preturile s-or mentine ridicate. Halal de mentalitatea managerului care o gindit cu picioarele aceasta "strategie". Si daca acuma productia s-o oprit numai pentru o relativ scurta perioada, de tip, daca or sa continue tot cu strategia asta de lemn, or sa ajunga sa-nchida potile de tot.

  • Derty, luni, 08.12.2008 14:18
    !

    In aprilie, martie o sa-si revina... trebuie mers inapoi in timp ca sa-si revina...

  • gabi, luni, 08.12.2008 14:18
    cat vor sa mai vanda loganu?

    are si piata o saturatie! mai schimbati placa, iar tariceanu sa-si bage taxa in ***

  • Circotasul Auto, luni, 08.12.2008 14:20
    Pacat

    Orice tara inteligenta isi protejeaza marca locala , altfel o sa exportam numai forta de munca si curve cum facem acuma

  • multimedu, luni, 08.12.2008 14:34
    marca locala

    daca vrei sa protejezi marca locala trebuie sa dai un exemplu. in consecinta toate masinile de la guvern si parlament ar trebui sa fie produse in Romania. si daca loganu e prea mic, sa incerce cu Roman sau cu Buceag. sa ii multumim totusi tariceanului ca nu e dealer de triciclete sau de adidasi.

  • gigiel, luni, 08.12.2008 14:35
    Taxa

    Astept cu infrigurare sa vad cum guvernul va mari TOATE taxele sub motivul ca incurajeaza producatorii interni!!!

  • Theo, luni, 08.12.2008 14:35
    DACIA are o metoda ciudata de a isi face reclama

    acu vreo 2-3 saptamani la un radio ascultat, la ora 18 stirile sunau cam asa: - Toyota opreste productia de masini pentru 5 zile. - DACIA a scos Sandero cu nr 50.000 si a avut vanzari la Logan si Sandero peste astepotari in toata Europa. Si nimic despre faptu ca isi inchide portile 2 saptamani. A dracu manipularea asta!!! Da uite ca se intoarce roata si mai inchide odata portile. Exista dreptate! :D

  • Autogreen, luni, 08.12.2008 15:17
    realitate

    Nu stiu cine se poate bucura pentru 50000 de someri in Romania si mai ales nu stiu cine isi poate dori ca in tara asta sa nu se mai fabrice nimic??!!!

  • sailor66, luni, 08.12.2008 15:18
    dacia si exportul de curve

    pt carcotash...ce intelighentie vezi tu in cazanul cu care ne-au procopsit francezii? ai fost in vest sa vezi cine poseda dacie? stii care-i valoarea de revanzare a sicriului pe roate? statistica ce spune...cati romani au murit in troacele de la colibasi? au oprit productia sa nu ajunga la pretul real de desfacere!!itzi aduci aminte de neverosimila suma de 5000 euro? si ca sa nu mai faci atata pe patriotul te rog sa te interesezi ce fel de stele, si cu cat au fost platite ele,a luat sandelul la crash teste...ei spun 4 dar seamana mai mult cu 2 si juma!!!

  • un om simplu, luni, 08.12.2008 15:31
    @ sailor66

    Scuza-ma ca te contrazic...dar se conduceau daciile 1310 in majoritate, crezi ca aveau mai mult de 2 stele jumatate la testele de crash? si cu toate astea, pot sa jur ca la un moment dat si tu ai fost plimbat intr-o astfel de dacie....si nu e vorba cat de comercializata e in afara...asta prea putin ma intereseaza pe mine, ca simplu cetatean...pe mine ma intereseaza ca au devenit MULT mai sigure decat 1310, si ca o DACIE nu mai reprezinta o piedica cand mergi prin tara...asa cum era inainte si il auzeai pe cate unul....iar incetinesc din cauza daciei din fata.... Deci te rog fii mai respectuos, ca in buletin tot cetatean roman esti...apreciaza valorile nu faptul ca e condusa de francezi...la urma urmei e asamblata de mana romanilor ;)

  • Dutzu, luni, 08.12.2008 15:55
    "bengosii":)))

    Ma astia care sunteti anti-nationalisti voi de cand v-ati nascut numa' cu BMW-uri ati umblat si cu Merc si cu Audi s-ai ?:))=)) V-ati luat o rabla din Vest la a 13-a mana numa ca sa nu va vada sau auda cineva cu umblati cu "Dacia".Rushine bai cocalarilor!Nu aveti respect pentru tzara asta;mizerii de oameni!Q

  • ADY, luni, 08.12.2008 16:11
    Tariceanu salveaza Ro

    Stati linistiti ca mareste bou taxa si salveaza kkatu ala de fabrica.Nu am nimic cu oameni care lucreaza acolo dar sucomba firme mari de auto darminte producatorul autohton de cascaravete.

  • gigi, luni, 08.12.2008 16:42
    off topic

    Eu zic sa mai urmarim la TV si sa iesim in fata guvernului sa protestam.In Brasov am vazut ca deja au inceput oamenii sa fie nemultumiti.Haideti sa iesim si sa il spanzuram pe tariceamu si actualul cat si viitorul guvern.Oricum nu va scoate din criza Dacia daca baga taxa asta mare pt SH, spre exemplu exista Bulgaria; inmatricularea in Bulgaria asa ca....

  • sor, luni, 08.12.2008 17:04
    inf

    Eu zic ca trebuie sa ne gandim la oamenii care intra in somaj! Pe langa DACIA mananca o paine o gramada de firme si firmulite de prin toata tara! E foarte simplu sa spui...mai bine sa intre in faliment! Stau si ma gandesc...oare ce mai producem in tara asta? Traim numai cu hypermarketurile, cu serviciile? Avem turism pus la punct? NU! Atunci din ce o sa traim? Stam si scoatem kkt-ul din WC-urile italienilor, spaniolilor, francezilor s.a.m.d? F. bine ca guvernul a marit taxa auto de 3 ori pt. masinile s.h.! Unii dintre noi s-au obisnuit sa traiasca numai din bisnita! Deh...e greu sa muncesti!!! Munca este pentru fraieri, nu?

  • adi, luni, 08.12.2008 17:59
    pt inf

    1.Nu toata lumea aduce masini la vinzare.Eu mi-am adus pt mine doua masini din 2005 si 2002.Pt simplu motiv ca nu vrea Dacia.E alegerea mea. 2.Pt ca se aduc masini si se vind fara a se da impozit la stat de vina e tot guvernu.Oameni nu dau in cap-deci muncesc.Sa umbli 3000 km pt a aduce o masina nu e atit de simplu.Dar banuiesc ca sta nu o sti pt ca muncesti altfel. 3.Oameni spala WC-uri cum spui afara tot de prea mult bine in tara asta.Pt ca Tariceanu se ocupa doar de afacerea lui si de banu lui.Am stat 8 ani afara si am facut sport.Am venit in tara pt ca am spus ca e mai bine la mine in tara.M-am inselat.Dar principali vinovati sunt guvernanti de cacat ai aceste tari.Au grija doar de ei nu de fraieri. 4.Cind s-au prabusit alte fabrici in tara asta pe prim ministru nu la interesat.De ce?Pt ca nu avea afaceri in domeniu.Dar cind esti actionar la Citroen Ro si dir gen la APIA e normal sa maresti o taxa auto. 5.Oricum imi pare bine ca asta seara prietenul dvstra Tariceanu si-a luat o mare TEAPA si o sa-si bage in cur taxa aia tripla. Cu stima

  • adi, luni, 08.12.2008 18:06
    Autogreen

    Iar bati ma cimpii.Iti place sa te bagi in seama ca musca in cacat.Cind dracu a avut Dacia 50000 angajati?Tinind cont ca esti fan Tariceanu-du-te la girla cu tot cu el si bagati-va taxa in cur.

  • Diesel, luni, 08.12.2008 18:39
    Poate

    De ce nu scot si astia Sandero Diesel, isi tot bat joc francezii cu motoarele lor 1.4 si 1.6 pe benzina, au idee cat consuma aceste jafuri de motoare in Bucuresti. Nu vreau sa se duca Dacia de rapa , dar renault ar merita la modul in care isi bat joc.

  • F32, luni, 08.12.2008 19:32
    Diferenta Bmw1990--2008 Dacia

    I mi permit sa va fac o mica prezentare a unei masini din 1990> Bmw 325 ,se mai numeste in termeni popular "ursuletz". Obtiunile masinii> Piele 1/2 Alcantara 1/2 piele normala , Aer conditionat, 4 geamuri electrice , oglinzi electrice incalzite heliomate, scaune incalzite , pilot automat , inchdere centralizata , proiectoare ceata, trapa electrica 2 pozitii, perdeluta luneta , computer bord (temp exterioara, consum mediu si instant, ora data, nivel ulei , avarii faza scurta , lunga , pozitii, si iluminat numere , nivel apa radiator), diferential autoblocant, radiator racire ulei , servo directie , ABS , catalizator G-Kat (Euro 1). Exista vre un termen de comparare intre aceasta masina fabricata in 1990 si ce se fabrica la noi in 2008? eu spun ca nu ....fabricam gunoaie si montam motoare Renault fabricate in Turcia.......si mai aveti tupeul sa vreti protectie???.....Toate obtiunile enumerate mai sus sunt Originale si masina a venit din Germania cu ele.....noroc ca este inmatriculata deja !!!!

  • eu, luni, 08.12.2008 19:39
    nu le mai plangeti de mila

    Eu sunt din Mioveni si situatia nu e asa de grava cum este aratata la tv.Cei pe care o sa-i dea afara au contracte pe durata determinata,iar ceilalti sunt platiti cu 85%.Stau acasa si iau bani.Inca ceva,...Stroe e direct interesat sa mearga Uzina,pentru ca ginerele lui este dealer Renault-Dacia si la el la service(AMAT) se fac toate reviziile.Cum bine spunea cineva Tariceanu este presedinte la APIA,deci,...intelegeti de ce tin cu dinti de taxa?Cand au inchis Tractorul Brasov,Aro Campulung si multe alte fabrici din alte domenii nu l-a interesat pe Tariceanu.Dar acum este interesat direct,ca-i intra banii in buzunar.Daca mai vrea cineva sa iasa in strada sa anunte pe forumuri sa ne strangem cat mai multi.Si-au batut prea mult joc de noi.

  • adi, luni, 08.12.2008 19:45
    BRAVO ,,DE EU,,

    Mai sunt si oameni ce vad si gindesc normal.Pe 13 dec ora 10 in Piata Victoriei.

  • AndreiRN, luni, 08.12.2008 20:52
    85%???

    Adica stau baieti acasa si primesc 85%???? Pai asa e tare bine. De unde vin atatia bani? Nu era mai bine sa se munceasca cu program redus? Ceva nu miroase bine aici. Daca nu se vand ca inainte incetinesti productia si mucsorezi numarul de ore si salariul. Dar asa opresti productia de tot dar tot platesti salariu. Aiurea.

  • decy, luni, 08.12.2008 21:03
    dacia

    o masina se kkt ce rau ne pare sa se inchida pana vor scoate alt model

  • Circotasul, luni, 08.12.2008 21:03
    Mai sa fie

    In primul rind Dacia nu este si nu va fi niocadata o masina romaneasca! nu este masina populara! asta sunt inventii! acum daca guvernul se face lutre si punte pentru Dacia, si se motiveaza ca ei apara productia autohtona, am si eu o intrebare: de ce numai pentru Dacia? mai sunt atitea productii chiar 100% autohtone si nu se mai dau in vint dupe ele! atunci inseamna ca aici la Dacia exista un interes, dar sincer sa fiu nu mi se pare deloc interes national! Loganul nu este o masina competitiva nici macar cu cele de mina a doua! Loganul este o conceptie renault din Brazilia, Loganul a fost produs prima oara in Brazilia, si brazilienii nu-l numesc masina nationala! problema este la proasta ideie a Renault sa faca masina asta prin vreo 4 sau 5 tari, asa ca m-ai lasati-o cu masina populara, masina romanului... ineptii!

  • varza, luni, 08.12.2008 21:09
    supa

    da...nici nu mai stiu ce sa zic..citind din comentariile facute..sunt unu, doi oameni si subliniez ..oameni..care mai si gandesc si poate au si un nivel de studiu ridicat..nu stiu dar gandesc ca niste oameni..sunt tari care nu produc masini..nu au produs si poate nu vor produce niciodata autoturisme..ne-a ramas din ce am avut o marca DACIA..pai ce facem oameni buni..cei care lucreaza acolo sunt niste animale..cei care au desenat si proiectat loganul au fost prosti..pentru domnul de sus " un simplu om" numai respect..am 28 de ani..si prima masina a fost o dacie 1310, 1983 fabricatie, lot pentru ungaria..ma rog.. o masina simpla 45 de cai putere, 45 de mii de km..arata ca o bijuterie..si acuma inca mai merge.Hai sa ne uitam ce salt am facut..de la dacia 1100-1300-1310/1210-1325-1320-star-sport-pick-up-nova-supernova-logan/sandero.De 40 de ani exista aceasta marca cam in proportie de 65 la suta in romania..restul sunt "hartie igenica de cur nemtesc, francez, italian, olandez si de unde dracu se mai aduc tot felul de bmw-uri, vw golf 1,2,2... mai putin respect..pentru cei care apreciaza dacia. Inteleg ca va plac lucruri folosite de altii..pline de rahat, praf, sperma, par, ganganii, boli...da va rog..putin respect din ce a mai ramas cu 4 roti in romania...restul e istorie..aro, olcit, roman, utb..sa ne inclinam si poate sa ii multumim fiecarui om fie femeie fie barbat..care lucreaza in U.A.P..si nu in ultimul rand domnului inginer stroe constantin.. putin respect..restul pentru voi cu voi... si cu voia dumneavoatra nu mai blamati si nu mai radeti..faceti asta pentru voi si lasati pe altii sa le cada bine. nu sunt patriot, nici vadim tudor, nici funar..sunt un roman care apreciaza lucruri facute sau made in romania.. daca nu murea Ceausescu si daca nu era dec. 1989..tot cu "rahatul" romanesc va plimbati..daca aveati bani de asa ceva.. numai bine si respect pentru cei cu suflet dacia..hai sa-i incurajam

  • Andrei, luni, 08.12.2008 21:17
    ...

    Serios vb'ind ... eu inca imi fac cruce si nu-mi vine sa cred unde se poate ajunge cu aceasta criza financiara (ex. cele cateva fabrici din BV Kraft si Poiana, am inteles ca si Autoliv sau Ina Schaeffler, poate gresesc) si cu acea taxa tripla cum a vrut guvernul ... Eu am acasa o masina, second hand, neinmatriculata, evident mi-e "frica" sa o inmatriculez ca stiu ca e cu 3 zerouri in coada inmatricularea, nu am bani sa o inmatriculez dar va spun sincer ca ma bucur mult ca lucrez si ca la noi in firma inca nu s-a auzit de criza ... dar ma intreb si ma ingrozesc ... cum naiba sa faci asemenea lucru? triplezi taxa cand vb'a aia e criza si se inchid portile peste tot si totusi stiu ca unii isi fac o bisnita din vandut masini sh. Nu am nimic cu cei ce fac afaceri din asta ca vb'a aia mai ajuta tineretu si altii cu o masina sh care nu-si permiteau una noua. Pe bune frate nu-si dau seama aia de sus de ce vorbe spun si ce fapte fac. Mi-as dori sa nu mai vad stiri din teritoriul senatului, guvernului, si mai stiu eu ce institutii politice sa ii vezi cum dorm in scaune si ce idei le mi vin la microfon. Dumnezeu sa ne ajute sa putem trece bucurosi in perioada Craciunului si Anului Nou si sa fim cu gandul la ce ne place noua mai mult. Sarbatori Fericite sa aveti! ;)

  • adi, luni, 08.12.2008 21:30
    pt de varza

    Nu citesti mesajele bine.Nimeni nu are nimic cu oameni care lucreaza la Dacia.Dar daca esti fan Dacia mergi cu ea pima nu mai poti.E alegerea dumitale.Este o masina de toata jena pt anul 2008. In alta ordine de idei vad ca il iubiti pe dn Stroe de la Pitesti rau-pesemne ca sunteti neamuri.Daca asi avea si eu bani lui asi tipa si eu la fel ca el .Dar vezi intii cu ce masina merge Stroe in concediu.Si garantat nu e Dacia.Am mai spuso cind a murit Aro sau camioane Brasov nu a tipat nici Stroe al Tau si nici cacatu din guvern mare sef la APIA.Asa ca scuteste-ma cu patriotismul tau desantat si cu pupincurismul lui Stroe.Mai bine SH 205 din Germania decit Dacia. Cu stima

  • gigi, luni, 08.12.2008 22:01

    nasol pentru oameni care muncesc acolo dar pentru multi romni tot cazane ies din fabrica :))))

  • un roman, luni, 08.12.2008 22:28
    raspuns pentru aberatii

    In primul rand sistarea se face pentru a nu acumula stocuri. E o manevra inteligenta. Nu arata slabiciune a firmei sau lipsuri. Precautie!!! In al doilea rand, multi conduc in tara asta masini pe care nu stiu sa le aprecieze. Sunt bibelouri pe roti. Cumparata la mana a 2-a + pentru a rula pe bulevard, ce pe autostrada face pe el de frica daca-i aluneca pedala. Nu toti, dar multi. Dacia Logan este printre putinele produse unde numele produsului incepe sa isi castige independenta fata de brandul care l-a produs. La noi se compara Dacia cu Logan si nu Dacia 1310 cu Dacia Logan. Pentru cel cu BMW ursulet mai bun decat Logan, s-a uitat vreodata la norme de poluare? Are idee cum reactioneaza la accidente masina? Sau cat de sigur se simte in ea? Sincer... la cum enumeri acele dotari, ai avut skoda inainte pentru ca nu ai avut bani de pasat iar acum ti-a luat un ursulet ca sa ai bmw in loc de vw... ca sa "te dai" pe bulevard. Iar pt cei care vor comenta, conduc un Focus din 2008 cumparat nou din Bucuresti cu 13000 de euro. Si nu am piele ca la BMW-ul de 1000 de euro de mai sus, dar ma simt bine. Imi place la nebunie Loganul si cred ca voi lua unul ca a doua masina.

  • eu, luni, 08.12.2008 22:44
    varza,esti varza

    De ce crezi ca numai oamenii care-i iau apararea lui Tariceanu sunt culti?Poate si noi avem un nivel de studii ridicat si avem un vocabular elevat.Aici nu discutam de ce scoala are fiecare,discutam de o aberatie lui Tariceanu.Are dreptate ADI,ca nu citesti mesajele bine,dar poate nu ai nici ochelarii la tine.Noi incultii,ne-am intrebat,de ce nu au luat guvernantii aceleasi masuri si cu alte fabrici din alte domenii?Acestia nu erau tot romani?Dar nu a vut interese.De ce am fost lasati sa cumparam atatea masini de afara si fara nici un avertisment ne-am trezit cu acesta taxa?Nu putea Tariceanu sa inmatriculeze masinile aflate deja in Romania dupa vechea taxa?Vrea sa scoata acum maririle de salarii si de pensii?Eu sunt printre cei care au luat masini din Germania pentru mine,nu fac bisnita,si m-am trezit ca sunt programat la RAR dupa 15 dec,desi la vremea cand am facut programarea nu se vorbea de taxa.De ce nu a bagat taxa inainte de alegeri?Vedeti domnilor,cat este Tariceanu de pervers? Probabil ca a-ti auzit,ca pe langa salariu mai primesc oamenii si prima de Craciun.De unde sunt banii astia,daca ei sunt asa de amarati?Romanii platesc dublu jegul asta de Logan.Eu am 3 masini nemtesti si una japoneza,dar nu le-as da pe cele fratuzesti.Incearca sa mergi cu mai multe tipuri cateva luni si vei face diferenta de care vorbim toti.Un BMW din 93,94 e mult mai fiabil si mai accesorizat decat un Logan.Asa ca nu-i blama pe cei ce vor altceva.Oamenii vor CALITATE,ceea ce nu se regaseste la gama Dacia.

  • eu, luni, 08.12.2008 23:01
    Romanasule cu Focus

    Nu arunca banii pe prostii.Eu am avut si Logan si nu merita.La banii aia iti iei masina,nu caruta.Mai buna o Fiesta,din orice parte.BMW ursulet e pentru pasionati si iti mai spun ca din orice pozitie Loganul iese pe locul 2.Am vazut Logan care avea deja rugina din fabrica.Daca tu dispui de bani sa iti iei Focus nou,e treaba ta,dar sunt destui in tara asta care nu isi permit un asemenea lux.Pentru cei mai putin norocosi incercam sa-lfacem pe dobitocul ala de Tariceanu sa anuleze taxa,pentru ei o sa iesim in strada pe 13 decembrie.Oamenii sunt indignati din cauza dobitocului de prim ministru si e normal sa loveasca si in Uzina Dacia.Sa faca si ei o masina fiabila si competitiva si ne cumparam toti Logan.Degeaba incerci sa dovedesti ca Loganul e bun,ca nu ai argumente.e bun pentru cei care au condus numai o Dacie in viata lor,dar pentru ceilalti care s-au bucurat de masini adevarate,cum este si Focus-ul tau,Loganul este o caruta.Mai trebuia sa-i puna 2 cai si haturi,ca asa te simti in ea.

  • Adi, luni, 08.12.2008 23:07
    pt un roman

    Daca conduci un Focus 2008 si iubesti Loganu inseamna ca bati cimpi.In alta ordine de idei omu ala cu bmw ,ti-a dat un exemplu ce avea un bmw din 80 optiuni si compara cu acest Logan de il lauzi.Vorbea de 2 masini care sunt la 18 ani distanta una de alta.Dar vad ca nu intelegi ESENTA.dACA ITI PLACE dACIA FI SANATOS.Mai cumparati 3.Problema e ca sunt oameni care nu isi permit Focus 2008 cum zici tu ca ai.Si aici e problema MARE.Sa puna guvernu taxa de poluare anuala pe cit polueaza fiecare,sa se plateasca actuala taxa si toata limea va fi multumita.Mai putin Tariceanu.Sunt oameni cu 8 milioane care nu pot lua masini noi pe credit,si au si ei dreptul la o alegere personala NU la Dacie,sau alta masina noua ca asa vrea Tariceanu.Si intelege nu compara nimeni Dacia cu Dacia,ci Dacia cu o masina fie ea si din 98 incoace.Eu am un Chrysler Grand 2003 si un passat 2005-am avut si Dacia de la munca dar nu mai doresc sa mai conduc asa ceva,si credema nu e vorba de fite.Mai bine merg cu un Omega din 98 decit cu Dacia Logan sau Sandero. Fiecare are dreptul sa aleaga ce vrea si ce poate.

  • Adi, luni, 08.12.2008 23:17
    pt de eu

    Degeaba iti bati gura cu ROMANU de mai sus.Eu nu il cred.Si tata care are 67 ani si era fan Dacia,am reusit sa il conving sa ii i-au o SKODA Octavia benzina 1,6 din 2001 cu 132000 km(o tigaie sau cazan cum spun fanii taxei Tariceanu),si credema nu s-ar mai sui in Dacia pt nimic in lume.Daca si un om la virsta lui face diferenta,iar ROMANU NU,eu cred ca a condus toata viata lui numai Dacia. Pe 13 dec in PTA VICTORIEI.Numai bine

  • eu Liviu, luni, 08.12.2008 23:21
    Tariceanu e idiot

    Banuiesc,ca v-ati aflat vreodata in spatele unei Rabe,stiti voi,rablele acelea mari,antice care scot fum ca un tren marfar pe carbuni.Cum va simtiti in spatele lor?Acelea nu polueaza?Si e tara plina de ele.Daciile din 80,care mananca ulei,nu polueaza?De ce nule scoate pe toate din circulatie?Ca doar se gandeste la sanatatea romanilor.In viziunea lui Tariceanu doar Dacia si Citroen sunt masini care nu polueaza,adica motoarele 1.4 si 1.6 care predomina la ambele.Degeaba apare jegul ala la tv si se da ingrijorat de soarta romanilor,ca in definitiv,isi urmareste doar propriul interes.

  • Liviu, luni, 08.12.2008 23:25
    pt Adi

    Poate ca e prima masina in care se urca.(adica a avut o Dacie inainte). O sa vin sigur,ca m-am saturat sa-si bata astia joc de noi.O seara buna sa ai.

  • Adi, luni, 08.12.2008 23:30
    de Liviu

    POATE SE DUCE DRACU tARICEANU ASTA DE TOT.A LUAT TEAPA ASTA SEARA SI MA BUCUR ENORM.Oricum UE nu va fi de acord cu jigodia aia de taxa.Dar sa fim siguri pe 13 in Victoriei

  • Liviu, luni, 08.12.2008 23:42
    pt Adi

    Am ceva cunostinte la Bucuresti,care mi-au suflat ca taxa asta nu are viata lunga,dar la cate curve sunt in politica romaneasca nu se stie sigur.UE sper sa nu fie de acord.Am scris un email si la Comisia Europeana si spre surprinderea mea mi-au raspuns.Habar nu aveau de taxa.Daca vroia sa termine cu rablele o facea la RAR,cu taxe mai mari la impozit,dar nu-i intrau bani in buzunar.Castiga numai statul,dar el vrea si pentru el si acolitii lui.Nnu sunt la curent cu ultimele discutii dintre partide,dar sper sa-l excluda din ecuatie.Si,ai dreptate,...sa fim siguri,...VOM FI ACOLO pe 13.

  • Je, marţi, 09.12.2008 06:59
    sa duca de rapa si DACIA si Citroen

    Am asistat la o discutie mai personala de-a lui Stroe si spunea ca in cea mai mare parte el este vinovatul aceste taxe auto. Apoi eu macar am auzito cu urechea mea asa ca ... puteti sa va imaginati cat mi se rupe mie ca raman aia 50 de mii fara loc de munca. De s-ar alege prafu de ei .. e vina romanilor ca voteaza asemenea oameni precum Tariceanu si apoi se mira ca suntem scuipatzi intre ochi.Bafta si chiar ar trebui sa iesitzi in strada!!

  • Catalin, marţi, 09.12.2008 14:42
    noua taxa

    aceasta taxa este aberanta si protejeaza numai interesele importatorilor de masini. faptul ca doreste sa protejeze productia interna este praf in ochi. locuiesc in germania si va pot spune ca opel un gigant auto a inchis o fabrica la bochum si a concediat 6500 de angajati, va pot spune ca mercedes benz si-a trimis mii de muncitori in concediu prelungit de craciun. astea probleme si de ce nu face si germania la fel impunand o taxa. de ce? pentru ca este aberanta si contravine legislatiei europene. in primul rand protejeaza interesele de grup eliminand concurenta iar in al doilea rand limiteaza dreptul oamenilor de a-si cumpara o masina pe piata libera, noua sau second hand. problema din industria auto este generalizata iar faptul ca tariceanu vrea sa protejeze dacia este o aberatie. tot ce vrea e sa isi protejeze afacerea(dar si a prietenilor) in conditiile crizei. daca dacia isi face probleme atunci sa incerce sa vina cu avantaje oferite de produs(imbunatatiri, un nou look, motor mai economic, etc) nu sa isi creeze un avantaj artificial care pur si simplu limiteaza drepturile cumparatorilor. si va mai dau un exemplu de ce bani se fac in industria auto din romania. stiti ce preturi eu piesele de schimb in germania? de trei ori mai mici ca la noi. cine zice ca masinile de aici sunt harburi nu stie ce vorbeste. o masina de trei mii de euro in germania are motor euro trei sau chiar euro 4 si credeti-ma ca aici oamenii fac reviziile la timp chiar si dupa expirarea garantiei. masinile sunt bune. va dau exemplu de masini din 93 care se pt cumpara cu o mie de euro dar care au tuv(itp varianta germana). daca ai tuv in germania ai siguranta ca masina e buna nu e ca la noi pe spaga. siti ce inseamna oferte in germania pentru cumpararea unei masini? o avans, 0 dobanda plus revizii gratuite, cam asta inseamna capitalismul nu legi prin care se manipuleaza piata. in mod normal din cauza crizei ar fi trebuit noi ca si clienti sa avem de castigat. sa ni se ofere preturi mai bune, dotari mai bune, garantii extinse. prin legea asta credeti ca vor mai exista? pai nu ca nu mai au nevoie. a avut grija guvernul sa le dea clienti deci cumparati masini noi si umpleti contul celor precum tariceanu care nu au chef sa lase din pret ci prefera sa dea o astfel de lege.

  • sor, marţi, 09.12.2008 16:41
    pt. adi

    Se pare ca tu Adi le cam sti pe toate! Te invit la DACIA sa lucrezi o luna sa vezi doar asa...cum merge treaba..., dupa sunt sigur ca nu o sa mai vorbesti asa! Aaaaa....si inca ceva...chiar nu ma intereseaza politica! Sustin si acum ca 99% din cei care isi cumpara masini s.h. din afara, le bisnitaresc!!! Eu cred totusi ca trebuie facut ceva pt. a proteja industria romaneasca! Uitati-va ce produse din afara ne-au invadat!!! Ce simplu pare...SA INTRE IN FALIMENT!!!! Oare voi din ce traiti?

  • Liviu, marţi, 09.12.2008 17:01
    pt sor

    Vad ca lucrezi la Dacia.Nu are nimeni nimic cu voi.Toata lumea e indignata de ce fac hotii din guvern.Ai vazut ca si acum se fura din uzina.Cum crezi ca a facut avere Fica,Sima,Flash si altii care au magazine de piese auto.Ai vazut ce masini au.Trebuie sa acoperim noi toti romanii pierderile lor?Sa faca Dacia o masina buna si ne cumparam toti.Si daca vrei ne intalnim in Mioveni,eu cu o masina second si tu cu Loganul si mergem la orice service sa vedem care e mai buna.Ce draq a-ti innebunit cu un Logan?E un jeg.De ce nu v-ati ridicat si cand au inchis nenorocitii si alte fabrici?Cei din Brasov (tractorul) nu au dreptul la viata?Aro Campulung?Astia sa moara,nu?Ei nu sunt romani,numai astia de la Dacia sunt oameni,nu?Idiot.

  • fane77, miercuri, 10.12.2008 08:16
    management prost

    Problema este ca managerii de la Dacia (si nu sunt singurii ) nu au avut un plan B Nici nu s-au gandit domnii ce vor face daca va scadea consumul.Aici e problema CEL MAI GRAV e ca in loc sa lase in productie si un model mai ieftin la 4-5000 euro (Solenza)s-au aruncat la preturi de 7000-9000 de euro .CEA MAI MARE GRESEALA ! Si-au taiat craca singuri de sub picioare.Discutiile cu second handul sunt practic INUTILE !.Dacia nu are ce sa ofere unei populatii care nu are cum sa mai ia credit iar de aici va veni FALIMENTUL daca criza nu se va incheia rapid. Poate sa puna domnul TARICEANU 7 TAXE ca problema este in felul urmator ;Cine are 3-4000 de euro stransi la ciorap va ramane cu banii ca oricum 8-9000 nu are de unde sa dea pe o Dacie iar credit nici nu se pune in calcul ....Problema cu taxa auto e o mare DIVERSIUNE ! De minciuna ca este necesara cresterea acesteia pentru salvarea industriei auto se folosesc grupurile de interese care importa masini noi in speranta ca masinile lor vor fi cumparate de romani nicidecum pentru a salva Dacia care nu are cum sa reziste la preturile actuale...

  • Gigel, miercuri, 10.12.2008 09:53
    Am Logan si nu mi-e rusine

    Pentru toti cei ce critica Loganul: Am Logan, dar am condus si masini Japoneze. Nu mi-e rusine ca am o masina (Logan) la care in 3 ani nu am schimbat nimic in afara de ulei si filtrul de aer. Poate are si mici defecte, dar per ansamblu sunt satisfacut. Pa!

  • Vlad Tepes, miercuri, 10.12.2008 23:22
    Logan

    Gigele? Poate are si mici defecte ? Iti spun eu ca sunt mai mari! Cu rugina din aripile spate cum stai? Sa nu pui ceva de valoare in portbagaj ca poate iti scapa pe unde e rugina! Ai mai vazut tu pe undeva vreo masina mai 9 cu e a ta d 3 ani sa aibe rugina in ea? Cam rar! Nu se permite asa ceva! Ai pretntii cand dai atatia bani! Asta e au tabla foarte subtire si intra rugina in ea precum cutitul in branza!

  • sor, joi, 11.12.2008 08:48
    Pt. Liviu

    Auzi? Se pare nu nu stii decat sa injuri!!! Daca atat te duce capu'...! Expresii de genu' ''daca vrei ne intalnim in Mioveni,eu cu o masina second si tu cu Loganul si mergem la orice service sa vedem care e mai buna"...sunt pt. copii mici! Nu vrei sa ne si ciocnim ''sa vedem care e mai tare?'' N-ai inteles absolut nimic din ce am vrut sa spun!!! Nu-i asa ca nu stii cum se castiga banu'? Habar nu ai ce inseamna sa nu ai ce pune pe masa!!! Si inca ceva..., am mai spus...NU MA INTERESEAZA POLITICA!

  • SUBNUTRITU, duminică, 14.12.2008 01:36
    BAAAAA

    DUPA CUM AM MAI SPUS,REPET:REVOLUTIA DIN '89 CARE A FOST LOVITURA DE STAT, SE POATE REPETA IN 2008-2009 CA LOVITURA DE STAT CARE VA FI REVOLUTIE.CINE I-A RUGAT IN'89 PE CEI CARE NE CONDUC SA IA PUTEREA?I-AM RUGAT NOI?EU NU-MI AUC AMINTE SA NE FI RUGAT SA-I VOTAM.AU PRELUAT ABUZIV PUTEREA,CU ABURELI CA EI FAC,CA EI DREG.AU FACUT...PENTRU EI;ATENTIE MARE,DOMNILOR CONDUCATORI:DEJA CONDUCETI UN POPOR SARAC,BOLNAV SI MUNCIT PE BANI PUTINI.MULT,NU VETI MAI PUTEA INTINDE COARDA.NU NE E FRICA DE VOI;SUNTETI CONSTIENTI CA ASA CUM A DISPARUT CEAUSESCU,TOT ASA PUTETI DISPAREA SI VOI;SI INCA CEVA NOI V-AM FACUT OAMENI PE VOI,TOT NOI AVEM DREPTUL SA VA DAM JOS.FARA COMENTARII.SI MARS LA CACAT DOMNILOR CACANDUCATORI

  • martinel, duminică, 21.12.2008 00:45
    taxa auto

    da ca un european adevarat cumpara o masina din romania si o inscrie in circulatie in tara lui plateste vreo taxa asa mare sa ma anuntati si pe mine

  • NIK, marţi, 23.12.2008 17:41
    CAINILOR

    CE SE VA itampla cu oameni ale caror contracte nu au mai fost prelungite?VA FOLOSITI DE EI SI CAND NU MAI AVETI NEVOIE II ARUNCATI CA PE NISTE CAINI.VA CREDEAM OAMENI SERIOSI.DE CE ATI FACUT ASATA?VOR FI RECHEMATI INAPOI?

  • Nida, joi, 17.01.2013 03:45

    Povestea noastra e epusxa in fotografiile voastre si nu poate fi decat senzationala. Sunteti geniali exact asa cum ne asteptam. Pozele sunt superbe si de fiecare data cand le privesc ma fac sa-mi doresc sa retraiesc acele clipe; no problem imi spune Florin mai avem una peste 25, respectiv 50 de ani, asa ca baieti be prepared Suntem extrem de incantati de momentele petrecute impreuna. Sunteti cei mai fluffy fotografi si prieteni. Va pupam.