Crime cu premeditare? Mai mulți ingineri Takata au trunchiat rapoartele airbagurilor trimise către Honda
Coșmarul Takata pare să nu se mai termine pentru Honda. Constructorul japonez a aflat că inginerii Takata au trimis rapoarte incomplete despre comportamentul airbagurilor.
Cel mai mare scandal din istoria automobilului, în materie de siguranță, începe să scoată la iveală noi vinovați. O anchetă începută în octombrie anul trecut de o firmă de audit angajată de Honda și Takata, a scos la iveală manipularea unor rezultate importante.
Furnizorul japonez de airbaguri a ascuns deliberat informații față de clientul Honda. Brian Oneill, omul care a fost desemnat să conducă această anchetă, a declarat că ”au fost descoperite exemple de rapoarte selective. Asta înseamnă că unele rezultate ale testelor au fost excluse din raport, în favoarea celor mai bune. Am aflat că aceste rapoarte au fost trimise celor de la Honda într-o variantă extrem de simplificată, față de versiunea originală”.
Cei responsabili pentru această trunchiere a informației sunt inginerii Takata. Rezultatul acestui audit va duce la o nouă evaluare a rechemărilor în service, Honda urmând să decidă dacă va efectua un nou recall.
Această descoperire va face și mai dificilă supraviețuirea companiei japoneze după scandalul airbagurilor defecte. În plus, pentru a agrava și mai mult lucrurile, mai mulți ingineri au mărturisit că au trunchiat și alterat informațiile și în rapoarte trimise către alți producători de renume, cum sunt Toyota, Nissan și General Motors.