Creşteri pe linie în Europa: vânzările Dacia în UE au crescut cu 9% în februarie. Seat, singura marcă în declin
Dacia a înregistrat vânzări în creştere cu 9.1% în februarie în Uniunea Europeană într-o piaţă în care Seat este singura marcă cu un declin al vânzărilor comparativ aceeaşi lună a anului trecut.
Apetitul europenilor pentru achiziţia de maşini noi este în continuă ascensiune, după ce Asociaţia Europeană a Constructorilor de Autovehicule (ACEA) a raportat a 30-a luna consecutivă de creştere.
Astfel, în luna februarie, vânzările de maşini noi în cele 28 de state ale Uniunii Europene au crescut cu 14.3%, la 1.056.902 de unităţi. Aproape toţi constructorii auto au raportat creşteri susţinute ale vânzărilor, iar acest lucru este valabil inclusiv în cazul mărcii Dacia.
Constructorul român a vândut luna trecută 29.257 de maşini, în creştere cu 9.1% comparativ cu februarie 2015, însă cota de piaţă a scăzut de la 2.9% la 2.8%. Explicaţia? Creşterea înregistrată de Dacia este una dintre cele mai mici, întrucât numeroşi alţi constructori au înregistrat un spor de peste 10%: Fiat a avut o creştere de peste 24%, Ford de 19%, Opel de peste 18%, în timp ce grupul PSA Peugeot Citroen a crescut cu 13.2%.
Seat, singura marcă la care vânzările au scăzut
De altfel, la nivelul uniunii Europene, o singură marcă a înregistrat o scădere a vânzărilor: Seat, constructorul spaniol deţinut de Volkswagen, a raportat vânzări de 24.000 de unităţi, cu 4.3% mai mici decât în perioada similară a anului trecut.
La nivelul primelor două luni ale anului, vânzările de maşini noi în UE au crescut cu 10.1%, la 2.118.273 unităţi. Dintre acestea, 59.535 unităţi au aparţinut celor de la Dacia, astfel că marca de la Mioveni a crescut cu 4.2% în ianuarie-februarie comparativ cu perioada similară a anului trecut.
Ca de obicei, "vinovate" de creşterea de vânzări sunt principalele pieţe europene. Dintre acestea, Italia a crescut în cel mai susţinut ritm, cu 27.3%, însă nici celelalte ţări din Vest nu s-au lăsat mai prejos: Franţa a raportat o creştere de 13%, Spania de 12.6%, iar Germania de 12%.
România a reuşit să comercializeze 5.099 de maşini, în creştere cu 23.9%, ceea ce plasează ţara noastră sub Ungaria (6.625 unităţi), dar peste Bulgaria, care a reuşit să vândă doar 1.661 de maşini noi. Singurele ţări din UE care au înregistrat un declin al vânzărilor sunt Grecia (-32.4%) şi Olanda (-15%).
Top 5 grupuri auto în februarie 2016
Loc | Grup auto | Ianuarie 2016 | Crestere |
1 | Volkswagen | 252.629 | 8% |
2 | PSA Peugeot Citroen | 119.510 | 13.2% |
3 | Renault | 104.923 | 10.1% |
4 | Fiat-Chrysler | 79.948 | 22.9% |
5 | Ford | 71.529 | 19% |
Top 5 pieţe auto în UE în februarie 2016
Loc | Tara | Ianuarie 2016 | Crestere |
1 | Germania | 223.254 | 12% |
2 | Italia | 172.241 | 27.3% |
3 | Franta | 166.728 | 13% |
4 | Spania | 97.650 | 12.6% |
5 | Marea Britanie | 83.395 | 8.4% |
Via ACEA
E o mica greseala in clasamentul pe tari: Italia ar trebui sa fie pe 2 daca volumul vanzarilor e corect. Interesant cum Marea Britanie e abia pe 5, chiar in urma Spaniei...in conditiile in care nu demult era a doua piata europeana dupa Germania.