Creștere spectaculoasă a înmatriculărilor de mașini electrice și plug-in hybrid în România: 195 de unități în primele 3 luni ale anului
România a raportat 195 de mașini electrice și plug-in hybrid înmatriculate în primele 3 luni ale anului, în creștere cu aproape 1700% comparativ cu perioada similară din 2017, când s-au înmatriculat doar 11 unități.
Asociația Constructorilor de Mașini din Europa (ACEA) a publicat un amplu raport referitor la inatricularile de mașini electrice, plug-in hybrid și hibride pe teritoriul Uniunii Europene în primele 3 luni ale anului, iar țara noastră se bucură de cea mai mare creștere.
România a raportat înmatricularea a 195 de unități electrice și plug-in hybrid, în creștere cu 1672% comparatic u perioada similară a anului trecut, când au fost înmatriculate doar 11 unități. Din păcate, România raportează în continuare numărul total de mașini cu încărcare la priză, fără să facă o distincție clară între mașinile electrice și cele plug-in hybrid.
Bulgaria este singura țară europeană care a înregistrat o creștere mai mare: 2650%, însă numărul total de unități este de patru ori mai mic: doar 55 de unități. La nivelul Uniunii Europene au fost înmatriculate 32.566 de mașini electrice (+34%) și 37.332 de unități plug-in hybrid (+60%).
De asemenea, înmatriculările de vehicule hibride fără încărcare la priza sunt pe un trend ascendent în întreaga Europă. În România au fost înmatriculate 765 de unități, aproape dublu (+95%) comparativ cu perioada similară a anului trecut, în timp ce la nivel european numărul hibrizilor înmatriculați a fost de 139.556 de unități, în creștere cu 25%.
Pe de altă parte, ACEA a început să publice și numărul de vehicule cu motoare diesel și pe benzină înmatriculate. Așa cum se întâmplă și la nivel european, românii încep să prefere propulsia pe benzină, ca urmare a celor 14.124 de unități înmatriculate, în creștere cu 61%. Și în dreptul propulsiei diesel a fost remarcată o creștere, însă aceasta (7.5%) este semnificativ mai ponderată. De altfel, propulsia pe benzină a devenit mai populară inclusiv în România, întrucât românii au înmatriculat 13.366 de unități diesel.
La nivelul continentului european se remarcă o scădere cu 17% a înmatriculărilor de mașini diesel (1.57 milioane de unități), comparativ cu o creștere de aproape 15% în dreptul propulsiei pe benzină (2.3 milioane de unități).
Via ACEA
Daca producatorii ar lansa: 1) masini PHEV cu autonomie pur electrica de 100 km si/sau 2) masini electrice cu autonomie de minimum 500 km WLTP, 3) statii electrice pentru cca. 30-40% din masinile electrificate existente pe piata, atunci masinile electrificate VOR DOMINA vanzarile de masini, in mod sigur.... Mai avem de asteptat cca. 3-4 ani si NE VOM CONVINGE cu totii ca acesta este purul adevar.... Pana atunci "ne multumim" cu acele 66% procente din poluarea aerului datorate - in marile orase - motoarelor clasice (benzina si motorina)....