Craiova, liber la negocieri
Dupa ce statul roman a reusit sa achizitioneze participatiunile Daewoo Motor din uzina de la Craiova, sunt asteptati urmatorii investitori interesati.
Statul roman a semnat miercuri un acord prin care se angajeaza sa cumpere partea pe care Daewoo Motor o detinea din Daewoo Automobile Romania. In aceste conditii, uzina din Craiova va putea fi vanduta unui nou partener.
Primii care s-au inscris in lista de asteptare sunt cei de la Ford, uzina craioveana fiind de asemenea in atentia celor de la General Motors, a aliantei Renault-Nissan si a chinezilor de la Chery Automobile. “Ne-am exprimat deja in repetate randuri interesul pentru uzina din Craiova. In conditiile in care intre autoritatile romane si cele sud-coreene s-a semnat un acord, ne putem considera candidati la cumpararea sitului de productie de la Craiova”, se arata intr-un comunicat publicat de Ford Europe.
General Motors urmareste cursul negocierilor cu mare interes. Exista insa posibilitatea ca uzina din Romania sa reprezinte un “plan B”, valabil doar in conditiile in care discutiile cu statul polonez nu se concretizeaza. Constructorul american doreste sa produca modele Chevrolet la uzina UkrAvto din Polonia, insa negocierile cu autoritatile din aceasta tara s-au prelungit mai mult decat era stabilit initial. Totusi, un purtator de cuvant al GM a afirmat ca cele doua planuri nu au nicio legatura unul cu celalalt.
Procesul prin care autoritatile din tara noastra au achizitionat 51% din Daewoo Automobile Romania a fost unul foarte complicat, In urma negocierilor, statul roman va varsa 51 de milioane de dolari in contul constructorului coreean. In plus, alte 10 milioane de dolari cor fi destinate rambursarii creditelor.
Codrut Seres, ministrul economiei, a afirmat ca nu este inca in masura sa precizeze procentul care va fi cedat urmatorului investitor, insa se angajeaza sa demareze negocierile incepand cu 15 octombrie. “Trebuie sa decidem daca vom vinde 49%, 51%, 60% sau 100%”, a spus acesta.
Daewoo Motors a investit pana acum 156 de milioane de dolari in colaborarea care a debutat in 1994. Firma sud-coreeana a mai injectat 850 de milioane de dolari in modernizarea uzinei craiovene care a fost construita in 1970 pentru a produce modele Oltcit sub licenta Citroen.