Cota de piață a SUV-urilor a crescut la nivel global la aproape 38%: pick-up-urile, singurul segment cu vânzări în creștere

Publicat vineri, 20.09.2019 13:09 de Daniel Popescu

Vânzările globale de SUV-uri au înregistrat o scădere de 3% în prima jumătate a anului, însă cota de piață a acestora a crescut la aproape 38% ca urmare a scăderilor puternice înregistrate de celelalte segmente.

Scăderea vânzărilor de pe piața din China și impunerea unor taxe vamale pentru mașinile exportate de acest stat în SUA a generat o reconfigurare a pieței auto mondiale în prima jumătate a anului, potrivit unei analize realizate de compania de analiza Jato.

Pe baza vânzărilor înregistrate în cele mai importante 53 de piețe auto din lume, Jato a determinat că vânzările globale de SUV-uri au scăzut în volum cu 3% și au totalizat 14.76 de milioane de unități dintre cele 39.06 milioane de mașini vândute.

Cu toate acestea, cota de piață a SUV-urilor a înregistrat o creștere ușoară de la 36.2% la 37.8%, ca urmare a faptului că celelalte segmente de piață au marcat scăderi semnificative de vânzări în volum.

De altfel, vânzările globale de mașini, indiferent de segment, au scăzut cu 7%. De exemplu, vânzările de mașini compacte au scăzut cu 11%, ceea ce a determinat o scădere a cotei de piață de la 16.9% la 16.2%.

La rândul lor, subcompactele au scăzut în volum cu 12%, ceea ce a determinat de asemenea o scădere a cotei de piață de la 12.8% la 12.2%, în timp ce vânzările de mașini din segmentul mediu au înregistrat o scădere de 8%.

De departe, cel mai mare declin al vânzărilor în funcție de volum este obținut de monovolume: în decurs de un an, vânzările de monovolume au scăzut cu 16%, iar acestea au în prezent o cotă de piață de numai 6.8%.

Interesant este că datele oficiale Jato indică faptul că există un singur segment în care vânzările au crescut în volum: pick-up-urile au înregistrat un progres de 2% la 2.57 milioane de unități, dintre care 57% au fost comercializate pe piața din Statele Unite.

Via Jato

  • mircea badea, vineri, 20.09.2019 13:23

    mda, wxact ca hainele de pe strada, manelismul creste...

  • mircea badea, vineri, 20.09.2019 13:25

    unii se mirau de ce a iesit greenpeace zilele trecute..doh..romanii..

  • c, vineri, 20.09.2019 14:44

    Pazeaaa ca vine PUROSANGUE!!! Tehnica de FUV 2022: miticul motor V12 (PUR) + varianta de motor V6 3.0 turbo (PHEV), cu forma de coupe (usile spate disimulate, ce se vor deschide in sens invers, aproape ca nu se observa), lung de aproape 5m ce va oferi si tractiune integrala. Who's next?

  • Green_Alex, vineri, 20.09.2019 15:05

    Tendinta asta vine din marketing-ul exagerat al producatorilor, care fac masinile normale tot mai sport si mai coborate. Se pare ca din ce in ce mai multi oameni vor confort si nu sportivitate, si uite asa se ajunge la SUV. Iar din cei care apara masinile sportive sunt curios cati le-au dus pe circuit si cati le tureaza seara pe dorobanti.

  • @alex, sâmbătă, 21.09.2019 02:55

    eu merg sport cum ies din parcare, n-am nevoie de circuit, dorobanti sau nu stiu cati cai.